AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 Hei. Som emne sier, jeg er gravid og jobber i vikarbyrå. Jobber hver dag så er ikke redd for å få nok jobb. Det jeg kjenner litt på- er hva hvis jeg blir veldig dårlig og trenger sykemelding? I vikarbyrå så får jeg lønn for de oppdragene jeg får så er litt usikker på hvordan det funker. Også er jeg litt engstelig for å ikke få jobbet 100% mot slutten av tiden fordi jeg er gravid. For eks at barnehagene ikke vil ha meg som vikar fordi jeg er gravid og heller vil ha en annen. Nå er jeg så heldig og har en barnehage som kjenner meg veldig godt og som bruker meg fast. Så jeg tror egentlig ikke de ville latt være å bruke meg av den grunn. Kjenner litt på bekymringer rundt dette likevel. Noen som har vært i liknende situasjon? Anonymkode: 9ccd0...cbf
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #2 Skrevet 4. august 2022 Foreldrepenger beregnes ut ifra høyeste inntekt 6 av de siste 10 måneder, i hvertfall var det slik før. Anonymkode: b9e5a...64c 1
Sofakona Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Om du tenker på syke penger du eventuelt de faste dagene du jobber. Om du jobber 2 dager fast får du for de dagene
Nymerïa Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Her står beregningsmåten for sykepenger https://www.nav.no/no/bedrift/oppfolging/sykmeldt-arbeidstaker/sykepenger/beregningsregler-for-sykepenger-fra-2019_kap
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Har du kontrakt via vikarbyrået? Jeg vet ikke hvordan de fungerer. Uansett - du kan søke permisjon fra 3 mnd før termindato, og du kan utsette/ha perioder uten foreldrepenger slik det passer deg (med godkjenning fra arbeidsgiver). Du gjør derfor lurt i å ta én dag permisjon så fort du kan, når du har tre gode mnd lønnsmessig bak deg. Da er dette grunnlaget ditt gjennom permisjonen, selv om du ikke tar resten av permisjonen før 3 uker før termin, som er vanlig. Altså - du har termin 1 mars. September oktober, november er gode mnd hvor du har jobbet 100%. Søker derfor permisjon fra 1. Desember til 1. Desember. Da er det september, oktober, november som blir grunnlaget for foreldrepenger gjennom hele permisjonen. Anonymkode: efd7c...816
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Sofakona skrev (2 timer siden): Om du tenker på syke penger du eventuelt de faste dagene du jobber. Om du jobber 2 dager fast får du for de dagene Nei. Sykepenger beregnes ut fra de siste 3 mnd. Det er kun arbeidsgiverperioden som utbetales for oppsatte varer (ikke faste vakter). Om man ikke er oppsatt på vakter, men likevel jevnt og trutt har jobbet i denne bedriften over tid kan arbeidsgiver likevel måtte betale for det du til vanlig ville jobbet som frisk. Google it. Vikarer står ikke fullstendig uten rettigheter. Anonymkode: efd7c...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå