Gå til innhold

Menn som ikke kan ta ansvar for egne handlinger men agerer passiv aggressiv, når de blir konfrontert med konsekvensene av handlingene sine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

her på Kvinneguiden får man selvfølgelig bare "dump ham" dump ham! dump ham!" uansett hva man forsøker å snakke om.     

Anonymkode: 4c8f2...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 17.47):

Mannen tar ikke ansvar for konsekvensene av sine egne grove handlinger. Han har gjort et stort tillitsbrudd som kommer til å få store konsekvenser for meg og familien, men agerer bare passiv aggressivt og går rett i forsvar. Dette har han gjort flere ganger. Det gjelder ikke utroskap men økonomisk  rot og andre grove tillitsbrudd. Han agerer som at livet går videre, og kunne ikke bry seg mindre. Mens han har lagt livet mitt i grus på alle måter. Både økonomisk, emosjonelt, og jeg kommer til å miste kjernefamilien min. Jeg er så så fly forbanna over denne drittsekken. Noen andre som har opplevd samme måte å håndtere dritt oppførselen sin på fra en eks, samboer, eller ektefelle? Og hva gjør dere når de er så jævla følelses skadet  og åpenbart er emosjonelt avstumpet?  

Anonymkode: a6ab4...d49

Jeg hadde en eks som ofte brukte de samme ordene til daglig. Hun var ikke helt stabil. 

Anonymkode: 273e9...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krevde at min mann søkte om økonomisk verge nettopp for å kunne unngå at han forårsaker for mye økonomisk rot. Dessverre klarer han å ødelegge familielivet på andre måter, men vergen klarer i hvert fall gjøre det litt mer levelig.

Om ikke han søker selv, kan du søke for ham. Kan det være en løsning? Selvsagt vil mitt første råd være klassikeren Dump ham, men dersom det ikke er mulig kan verge gjøre det litt vanskeligere for ham å herpe økonomien.

Anonymkode: e3a82...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du konfronterer han har mye å si. I og med han har den oppveksten har han nok måtte forsvare seg mye oppigjennom. Så når han blir konfrontert så går han rett i forsvar naturlig nok. Selv mange med en normal oppvekst gjør det. Det riktige er selvsagt å legge seg helt flat, forstå din side og forstå hva han har gjort, eller ihvertfall vise det. 

Så er vel spørsmålet, ønsker du å fortsette forholdet eller vil du videre? Ønsker du å fortsette kan parterapi hjelpe dere med kommunikasjon og forståelse for hverandre. Det har ihvertfall hjulpet oss masse. Hvis jeg skal konfrontere mannen min så snakker jeg med han på en voksen måte og viser følelser/hvor mye jeg er såret og forklarer. Da er det enklere for han å respondere på en ordentlig måte. Også motsatt. Men vi har brukt noen år på å komme hit. 

Anonymkode: 42772...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...