Gå til innhold

Menn som ikke kan ta ansvar for egne handlinger men agerer passiv aggressiv, når de blir konfrontert med konsekvensene av handlingene sine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen tar ikke ansvar for konsekvensene av sine egne grove handlinger. Han har gjort et stort tillitsbrudd som kommer til å få store konsekvenser for meg og familien, men agerer bare passiv aggressivt og går rett i forsvar. Dette har han gjort flere ganger. Det gjelder ikke utroskap men økonomisk  rot og andre grove tillitsbrudd. Han agerer som at livet går videre, og kunne ikke bry seg mindre. Mens han har lagt livet mitt i grus på alle måter. Både økonomisk, emosjonelt, og jeg kommer til å miste kjernefamilien min. Jeg er så så fly forbanna over denne drittsekken. Noen andre som har opplevd samme måte å håndtere dritt oppførselen sin på fra en eks, samboer, eller ektefelle? Og hva gjør dere når de er så jævla følelses skadet  og åpenbart er emosjonelt avstumpet?  

Anonymkode: a6ab4...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mannen tar ikke ansvar for konsekvensene av sine egne grove handlinger. Han har gjort et stort tillitsbrudd som kommer til å få store konsekvenser for meg og familien, men agerer bare passiv aggressivt og går rett i forsvar. Dette har han gjort flere ganger. Det gjelder ikke utroskap men økonomisk  rot og andre grove tillitsbrudd. Han agerer som at livet går videre, og kunne ikke bry seg mindre. Mens han har lagt livet mitt i grus på alle måter. Både økonomisk, emosjonelt, og jeg kommer til å miste kjernefamilien min. Jeg er så så fly forbanna over denne drittsekken. Noen andre som har opplevd samme måte å håndtere dritt oppførselen sin på fra en eks, samboer, eller ektefelle? Og hva gjør dere når de er så jævla følelses skadet  og åpenbart er emosjonelt avstumpet?  

Anonymkode: a6ab4...d49

Vel, du virker veldig sint akkurat nå. Og det beste du kan gjøre akkurat er .. ingenting. La det hele kjøle seg ned litt. Det virker overdrevet at en mann kan legge livet ditt i grus. Han har gjort noen ting som påvirker deg emosjonelt og du agerer emosjonelt. Har han gjort dette for egen vinning? Eller har han gjort ting bevisst for å skade deg?

Anonymkode: 7d15e...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber min bestemt om å ta seg sammen og å finne løsninger kjapt.

Anonymkode: ec017...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at den som har driti på draget reagerer med sinne og aggresjon når de blir konfrontert dessverre.

Lettere enn å innrømme at en har gjort feil, lurt og sveket.

Han har sikkert også redsler for nå å måtte møte konsekvensene av sine handlinger, miste deg og kjernefamilien sin, og igjen er det ikke uvanlig at den usikkerheten og uroen kommer ut som sinne og aggresjon 😕 

Bare ikke la deg manipulere av det ❤️ 

 

Anonymkode: 67b55...35a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke uvanlig at den som har driti på draget reagerer med sinne og aggresjon når de blir konfrontert dessverre.

Lettere enn å innrømme at en har gjort feil, lurt og sveket.

Han har sikkert også redsler for nå å måtte møte konsekvensene av sine handlinger, miste deg og kjernefamilien sin, og igjen er det ikke uvanlig at den usikkerheten og uroen kommer ut som sinne og aggresjon 😕 

Bare ikke la deg manipulere av det ❤️ 

 

Anonymkode: 67b55...35a

 Du har nok rett i det. Men utrolig provoserende at han ikke kan stå for det han har gjort. Bare bagatellisering og gas- Lightning hele veien.  Og som du sier manipulering. Skjønner ikke hvor den monster oppførselen kommer fra. Begynner å lure på om det er en personlighetsforstyrrelse. Han er vokst opp med en mor med store psykiske problemer og en fysisk fraværende far.

Anonymkode: a6ab4...d49

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen tar ikke ansvar for konsekvensene av sine egne grove handlinger. Han har gjort et stort tillitsbrudd som kommer til å få store konsekvenser for meg og familien, men agerer bare passiv aggressivt og går rett i forsvar. Dette har han gjort flere ganger. Det gjelder ikke utroskap men økonomisk  rot og andre grove tillitsbrudd. Han agerer som at livet går videre, og kunne ikke bry seg mindre. Mens han har lagt livet mitt i grus på alle måter. Både økonomisk, emosjonelt, og jeg kommer til å miste kjernefamilien min. Jeg er så så fly forbanna over denne drittsekken. Noen andre som har opplevd samme måte å håndtere dritt oppførselen sin på fra en eks, samboer, eller ektefelle? Og hva gjør dere når de er så jævla følelses skadet  og åpenbart er emosjonelt avstumpet?  

Anonymkode: a6ab4...d49

Etter at folk er fylt 18 år må de sjølve så til ansvar for sine handle\inger, og  du bør selvsagt ikkje stå "skolerett" for gove handlinger din mann utfører. Han høres uttil å vera en "blåkopi" av vår nabo som har lagd livet surt både for sin egen familie, og vår egen familie sidan vi var i slektsforhold. "før" han blei skilt. Han har eit temprament, og kverulerer på det meste, og ein giftig person som vrir alt til egen fordel. Personer som ikkje har empati for andre er vel det nermeste ei kommer psykopatiske trekk. 

Anonymkode: 27fbe...f38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hevder han seg misforstått også?

Anonymkode: 6deb0...c2c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min går også rett i forsvarsmodus når han konfonteres. Ingenting er hans feil. Null selvinnsikt

Anonymkode: a1baf...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samboeren min går også rett i forsvarsmodus når han konfonteres. Ingenting er hans feil. Null selvinnsikt

Anonymkode: a1baf...7e5

I god KG-stil: Dump ham. Hadde en aha-opplevelse for noen år siden og har slutta å finne meg i bullshit. Livet ble uendelig mye bedre.

Min mor er jeg usikker på om i det hele tatt forstår at handlingene hennes får konsekvenser, for henne selv og/eller andre. Og om hun gjør det i noen grad er hun ikke i stand til å ta ansvar for disse konsekvensene. Tror jeg hadde tilta om mannen min var sånn ass.

Anonymkode: 65814...c42

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ned en liste med «grenser» for deg selv og bygg rammer rundt slik at han ikke kan rote til det. Vær sjefen

Anonymkode: 801c2...11f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne måten å agere på en del av en personlighets forstyrrelse? Finnes kollegaer og sjefer som agerer på samme måte. Det å innrømme feil og be om unskyldning sitter så langt inne. 

Anonymkode: a6ab4...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ikke noe annerledes og håndtere dette som når kvinner agerer på samme vis. Man kommer seg videre i livet.

Anonymkode: f1ff3...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 17.47):

Mannen tar ikke ansvar for konsekvensene av sine egne grove handlinger. Han har gjort et stort tillitsbrudd som kommer til å få store konsekvenser for meg og familien, men agerer bare passiv aggressivt og går rett i forsvar. Dette har han gjort flere ganger. Det gjelder ikke utroskap men økonomisk  rot og andre grove tillitsbrudd. Han agerer som at livet går videre, og kunne ikke bry seg mindre. Mens han har lagt livet mitt i grus på alle måter. Både økonomisk, emosjonelt, og jeg kommer til å miste kjernefamilien min. Jeg er så så fly forbanna over denne drittsekken. Noen andre som har opplevd samme måte å håndtere dritt oppførselen sin på fra en eks, samboer, eller ektefelle? Og hva gjør dere når de er så jævla følelses skadet  og åpenbart er emosjonelt avstumpet?  

Anonymkode: a6ab4...d49

Da går man. 

Høres ut som han har svindlet familien din eller noe. Trenger du å miste kjernefamilien dersom du nå setter grenser og tydelig viser at dette aksepterer du ikke? Å bli med ham om han har svindlet/sviktet grovt er jo på en måte å aksepterer situasjonen. 

Anonymkode: 60cca...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

nå er vell kvinner svært kjent for å ikke ta ansvar for sine egne handlinger i samfunnet

typisk dette

hun er utro men skjylder på han og mener det er hans feil at hun var utro 

osv

kvinner er langt mer uansvarlig enn menn i samfunnet og klarer aldri å innrømme feil, skylder på alle andre, bare til å se på KG perfekt eksempel. synd om din mann men dette er vi vant med med dere kvinner 24/7

Anonymkode: 16cf1...05e

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: a6ab4...d49

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da går man. 

Høres ut som han har svindlet familien din eller noe. Trenger du å miste kjernefamilien dersom du nå setter grenser og tydelig viser at dette aksepterer du ikke? Å bli med ham om han har svindlet/sviktet grovt er jo på en måte å aksepterer situasjonen. 

Anonymkode: 60cca...f0e

Jeg er enig.

Anonymkode: a6ab4...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det handler om spillegalskap eller noe så er det jo en sykdom på samme linje som rusavhengighet og overspising. 

Anonymkode: 4a532...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 18.15):

Vel, du virker veldig sint akkurat nå. Og det beste du kan gjøre akkurat er .. ingenting. La det hele kjøle seg ned litt. Det virker overdrevet at en mann kan legge livet ditt i grus. Han har gjort noen ting som påvirker deg emosjonelt og du agerer emosjonelt. Har han gjort dette for egen vinning? Eller har han gjort ting bevisst for å skade deg?

Anonymkode: 7d15e...2ce

Overdrevent? Hva med denne mannen da?

https://www.nrk.no/mr/mann-domd-for-a-ha-selt-huset-bak-ryggen-til-kona-1.16021808
 

Det går an å bygge seg opp igjen, men store økonomiske og emosjonelle tap er nettopp grus.

Få litt livserfaring før du svarer folk som ber om råd. 

Anonymkode: b281d...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...