Gå til innhold

Nå skal jeg få det rent hjemme med FlyLady! Noen med?


Marimba

Anbefalte innlegg

Nå starta jeg begge klokkene her for å teste 🤣

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå starta jeg begge klokkene her for å teste 🤣

Anonymkode: bcc96...7a6

Nå har jeg testa! FlyLady-klokken stopper når telefonen slutter å lyse/går i spare-modus! Noe så idiotisk, ikke rart jeg følte jeg hadde all verdens tid siden den bare gikk når jeg sjekka tiden og de 2 minuttene jeg har før den går i sparemodus... 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går lettere med ei flaske vin å rydde.

Anonymkode: dccc6...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med å kjøre igjennom alle sonene i huset mitt, sånn at jeg har et ryddig og rent utgangspunkt nå som jeg starter helt på ordentlig. Det føles så deilig!! 

I morgen begynner jeg å jobbe igjen også, så det passer bra. 

Jeg hadde egentlig lagt inn i bryllupsbudsjettet at jeg skulle hyre inn et vaskefirma til å ta rundvask uka før bryllupet, bare sånn at jeg slipper å tenke på det når vi skal ha huset fullt av folk. Men det trenger jeg ikke nå, for nå skal jeg avkrysse alle sonene igjen slik at det er ordentlig reint her med en liten innsats hver dag. Det er mange tusen spart det (men det kan jeg nok ikke snakke så høyt om uten å bli beskyldt for reklamering  og sånn igjen 😂)!

High five!!! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå har jeg testa! FlyLady-klokken stopper når telefonen slutter å lyse/går i spare-modus! Noe så idiotisk, ikke rart jeg følte jeg hadde all verdens tid siden den bare gikk når jeg sjekka tiden og de 2 minuttene jeg har før den går i sparemodus... 

Anonymkode: bcc96...7a6

Det er jo egentlig litt komisk da. Nei, får bruke en annen timer. Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye tid som egentlig gikk til vaskingen deres da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (22 timer siden):

B273CB15-85EA-44F9-9978-7447EB910E4F.thumb.png.ccb37882725089b0bd3f07e29237a782.png

Jeg har den visst ikke 😂 kan se at den er der når jeg ser skjermbilde av appen i app store, men ikke hos meg. Jaja, har jo timer på mobilen så null stress.

 

Både i dag og i går har ungene vært sååå med på 15 min rydding. De føler seg så voksne når de får en kleskurv de skal legge på plass i skapet sitt, og hjelper til med å tørke over bord med den største alvorlighet 4 og 5 år er de :ler: 

 

:ler:

Jeg kommer også til å bruke mobil-timeren, ikke den inni Flylady-appen :)

Endret av Zenobia
Fjernet en L for mye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooh, dette må jeg prøve når jeg er ferdig med flytting! Har aldri klart å få gode rutiner på rydding og vasking... 🥲

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (9 timer siden):

Det er jo egentlig litt komisk da. Nei, får bruke en annen timer. Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye tid som egentlig gikk til vaskingen deres da. 

Ja, det lurer jeg og på! Er nok nærmere 25-30 minutter, sikkert mye mer om man sjekker klokka sjeldnere ;) Men blir den vanlige timeren heretter! 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jaggu nesten ferdig med sonen! Mangler bare å ta vinduene innvendig på kjøkkenet! Og på home blessing mangler jeg bare å moppe gulvene og stryke skjorter!  Det blir gjort i morgen, så har jeg helgen fri :) Nesten så jeg føler for å tyvstarte på neste sone, men skal holde meg i skinnet ;) Heller ta igjen utvendig vindusvask som jeg ikke rakk på forrige sone, fordi jeg startet så sent i uka med FlyLady... 

Når det gjelder "vacuuming" så skjønner jeg hva cleanfluenser "Aurikatarina" mener med at det er langsomt og lite effektivt... Neste uke skal jeg teste med å heller bruke "squeegee" eller gummikost med nal, og forbeholde støvsugeren til teppene. 

Men jeg merker allerede jeg har fått en ny "rutine": Å komme inn her å lese/fortelle om hva som er blitt utført! DET er motivasjon det! Gleder meg hver dag til å lese hva andre gjør, så vær så snill, fortsett å oppdater meg! Ikke la denne tråden dø ut! 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (På 6.8.2022 den 20.56):

Jeg vet ikke helt hva som opprinnelig er tenkt, men min planlagte tidsbruk etter runde 1 (som tar ekstra tid for å komme igang) er:

5-7 min om morgenen

20 min ettermiddag (inkl 15 min generell rydding)

25 min kveld (inkl 15 min sone)

 

Unntak torsdager:

5-7 min morgenen

75 min ettermiddag (60 min ukevask + 15 min rydding)

10 min kveld (sone utgår denne dagen).

 

Aner selvfølgelig ikke om det er gjennomførbart 😂

Mulig dette er spurt om før - men:

For de av oss som er for kranke til å gjennomføre X antall minutter/time: kan man redigere tidsbruken og antall oppgaver? Og hva er skal bestå av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå er jeg jaggu nesten ferdig med sonen! Mangler bare å ta vinduene innvendig på kjøkkenet! Og på home blessing mangler jeg bare å moppe gulvene og stryke skjorter!  Det blir gjort i morgen, så har jeg helgen fri :) Nesten så jeg føler for å tyvstarte på neste sone, men skal holde meg i skinnet ;) Heller ta igjen utvendig vindusvask som jeg ikke rakk på forrige sone, fordi jeg startet så sent i uka med FlyLady... 

Når det gjelder "vacuuming" så skjønner jeg hva cleanfluenser "Aurikatarina" mener med at det er langsomt og lite effektivt... Neste uke skal jeg teste med å heller bruke "squeegee" eller gummikost med nal, og forbeholde støvsugeren til teppene. 

Men jeg merker allerede jeg har fått en ny "rutine": Å komme inn her å lese/fortelle om hva som er blitt utført! DET er motivasjon det! Gleder meg hver dag til å lese hva andre gjør, så vær så snill, fortsett å oppdater meg! Ikke la denne tråden dø ut! 

Anonymkode: bcc96...7a6

1) Ju-huu! Bra jobba :yvonne: Jeg tviler på at jeg blir ferdig med kjøkkensonen eller hjemmevelsignelsen :huh: denne uka, men jeg skal oppdatere her uansett. Akkurat nå har jeg satt støvkosten i en bøtte med sjampovann -> kaffepause & KG.

2) Jeg har tyvstartet i form av å se over oppgavelista i neste sone, oversette dem til norsk og tilpasse til mine behov :ler:

3) Tråden eve levig!

:ninja: Lurer på om jeg er like app-gira uti oktober ...

DundreMilfin skrev (2 timer siden):

Mulig dette er spurt om før - men:

For de av oss som er for kranke til å gjennomføre X antall minutter/time: kan man redigere tidsbruken og antall oppgaver? Og hva er skal bestå av?

Du kan skrive inn minutter og justere oppgaver selv :lillesky: Appen er gratis, men den spør om epost-adressen din. Jeg har dog ikke mottatt noen eposter (ikke noe reklame ennå, iallfall).

 

- - -

Spørsmål:

Noen appbrukere som har funnet ut hvordan jeg kan legge inn en oppgave som bare skal gjøres hverannen måned? Jeg valgte "other", men tja. Vet ikke om jeg vil få påminnelse om den da? Mulig jeg bare prøver å få plass til oppgaven ved å lenke den til en sone.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (1 time siden):

1) Ju-huu! Bra jobba :yvonne: Jeg tviler på at jeg blir ferdig med kjøkkensonen eller hjemmevelsignelsen :huh: denne uka, men jeg skal oppdatere her uansett. Akkurat nå har jeg satt støvkosten i en bøtte med sjampovann -> kaffepause & KG.

2) Jeg har tyvstartet i form av å se over oppgavelista i neste sone, oversette dem til norsk og tilpasse til mine behov :ler:

3) Tråden eve levig!

:ninja: Lurer på om jeg er like app-gira uti oktober ...

Du kan skrive inn minutter og justere oppgaver selv :lillesky: Appen er gratis, men den spør om epost-adressen din. Jeg har dog ikke mottatt noen eposter (ikke noe reklame ennå, iallfall).

 

- - -

Spørsmål:

Noen appbrukere som har funnet ut hvordan jeg kan legge inn en oppgave som bare skal gjøres hverannen måned? Jeg valgte "other", men tja. Vet ikke om jeg vil få påminnelse om den da? Mulig jeg bare prøver å få plass til oppgaven ved å lenke den til en sone.

 

Kult! Da prøver jeg 😎
 

Jeg slettet litt greier, og la inn «sjekke bod for kaste/selge». 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ukevasktorsdag. Duverden så mye hyggeligere det er med den ukesvasken når det er reint og ryddig over alt. Holdt på nå i kveld fra kl 20-21 og rakk det meste..😁

Fikk dessuten besøk i dag av ei som var innom her for første gang, og jeg skammet meg ikke et sekund over at hun faktisk kom før jeg rakk å ta torsdagsvasken. De daglige rutinene og sonene gjør jo at det er besøksvennlig 90% av tida her. I morgen kommer svigermor. Blir spennende å se om hun kommenterer noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver nå å etablere en god vane: En klesvask er ikke ferdig før den er tørr, brettet og lagt på plass. Utført :tommelopp:

Rinse & repeat i morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (8 timer siden):

 

Spørsmål:

Noen appbrukere som har funnet ut hvordan jeg kan legge inn en oppgave som bare skal gjøres hverannen måned? Jeg valgte "other", men tja. Vet ikke om jeg vil få påminnelse om den da? Mulig jeg bare prøver å få plass til oppgaven ved å lenke den til en sone.

 

Nei, ikke funnet annenhver, men har lagt inn en egen på monthly, så du kan jo legge den der? Og heller bare krysse av at den er gjort, selvom den ikke skal gjøres den måneden?

For meg ble det: Self care: Farge øyenbryn!! Har en tendens til å ignorere de fram til jeg ser ut som om jeg ikke har noen igjen, har lyse tynne bryn som blekes av sola... Mulig jeg må farge de enda oftere, men det får vi se på og justere etterhvert, nå er den iallefall lagt på reminder en gang i måneden :) 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, ikke funnet annenhver, men har lagt inn en egen på monthly, så du kan jo legge den der? Og heller bare krysse av at den er gjort, selvom den ikke skal gjøres den måneden?

For meg ble det: Self care: Farge øyenbryn!! Har en tendens til å ignorere de fram til jeg ser ut som om jeg ikke har noen igjen, har lyse tynne bryn som blekes av sola... Mulig jeg må farge de enda oftere, men det får vi se på og justere etterhvert, nå er den iallefall lagt på reminder en gang i måneden :) 

Anonymkode: bcc96...7a6

Ja, skal se hvordan "Other" fungerer, men mulig jeg går for "Monthly", og eventuelt alternerer aktiviteten med noe annet jeg gjør annenhver måned. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, irriterer meg at sonen skifter på søndag, kjenner jeg. Særlig siden jeg jobber natt og dermed "mister" en hel dag (bor alene og har ikke barn, så holder nattrytmen så mye som mulig utenom jobbenetter også, mye enklere enn å skifte den til "normal" rytme, for så å skifte tilbake hele tiden). For meg er mandag ny uke... Greit nok siden jeg var ferdig med sonen, men er ikke helt klar for å tenke på ny sone enda, søndag skal jo være avslapning og self care :P 

Jeg lå litt foran skjema på kjøkkenet, siden jeg hadde en skikkelig sjau der noen uker før jeg begynte med FlyLady, så i natt fikk jeg endelig tatt igjen det jeg lå etter på forrige sone, nemlig vinduene og døra ute! Herregud så møkkete de var, kan ikke huske sist jeg vaska dem, må være kanskje i fjor vår, men tror nok heller det er nærmere 2 år 🤫 De var sinnsykt møkkete, og det tok evig lang tid... Satte ikke på timer, for det måtte gjøres ferdig samme hva... Tror jeg brukte minst halvannen time... Ja ja, nå skal det iallefall gå relativt fort å ta de i sonen heretter, for de blir jo ikke så skitne om de tas hver måned :) 



 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig blir jeg faktisk litt ekstra motivert av appen selv om jeg ikke får varslinger.

Skurte flisene på badegulvet i går med en ny skrubb og The Pink Stuff - og vel……har ikke vært så rent på lenge. Vanlig skrubb og skurekrem er åpenbart ikke like effektivt 🤷‍♀️

Fikk også kastet endel fra boden som har vært på samvittigheten en stund. Føltes frigjørende 💖😅

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men….. «remove cobweabs» i alle rom som forslag? 
 

Yikes, hvor bor disse folka? «Look out for snakes and dragons» 😂🐭

Endel «polere møbler» og. Neitakk. Har ikke penservise/møbler som trenger polering.

Men skulle gjerne hatt tekstilrenser til seng og sofa 😊

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært bortreist uten samboer og barn hele helga. Mitt eget utdrikningslag 🤩 så jeg var jo litt spent på å komme hjem i dag og se ståa hjemme...

Og, jammen har ikke de vært flinke til å følge opp med å hvertfall rydde ordentlig etter seg, og jeg er ganske sikker på at noen bord og benker også har blitt tørket av etterhvert. Ihvertfall var det 20 minutter på meg i kveld på å få unna dagens flyladyoppgaver, det går jo så raskt når det er ryddig og ganske reint allerede. Det kaller jeg en god sirkel! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...