Gå til innhold

Nå skal jeg få det rent hjemme med FlyLady! Noen med?


Marimba

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Appen resettes ved midnatt hver dag. Ganske kjedelig for oss som jobber natt, at man ikke kan scrolle tilbake til dagen før å krysse av... Skal teste nå å krysse av natt-rutinene på morgenen, selvom det blir "feil" i forhold til systemet, men merker jeg mister motivasjon når jeg ikke får huka av... 

Min app resettes ikke :vetikke:  Jeg skal prøve en ny måte i dag; kanskje det er noe jeg har misforstått. Eller kanskje man må lukke appen. Merker økt motivasjon ved avhuking :ler:

Jeg har måttet velge 'reset' selv inntil videre. Skal det gå av seg selv, altså?

Marimba skrev (1 time siden):

Litt sånn ta ut alt av skap og vaske,

Er ikke det punktet med cupboards/drawers (kjøkkensonen), eller mener du andre rom? Vet dessverre ikke om det kommer som 'dagens utfordring'. Living room (Stuesonen?) har iallfall straighten closets/drawers. Dining room har noe lignende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenobia skrev (Akkurat nå):

Min app resettes ikke :vetikke:  Jeg skal prøve en ny måte i dag; kanskje det er noe jeg har misforstått. Eller kanskje man må lukke appen. Merker økt motivasjon ved avhuking :ler:

Jeg har måttet velge 'reset' selv inntil videre. Skal det gå av seg selv, altså?

Er ikke det punktet med cupboards/drawers (kjøkkensonen), eller mener du andre rom? Vet dessverre ikke om det kommer som 'dagens utfordring'. Living room (Stuesonen?) har iallfall straighten closets/drawers. Dining room har noe lignende.

 

 

Ja, men det tenkte jeg mer som å se over, rydde litt og tørke litt støv. Ikke fullstendig rundvask . I såfall blir det litt av en jobb hver måned😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (2 minutter siden):

Ja, men det tenkte jeg mer som å se over, rydde litt og tørke litt støv. Ikke fullstendig rundvask . I såfall blir det litt av en jobb hver måned😂

:ler: Joa, ser den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (37 minutter siden):

Finnes den for menn

Du kan jo være en foregangsmann og testpilot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Zenobia skrev (2 minutter siden):

Du kan jo være en foregangsmann og testpilot?

Hvis det kommer en flyman såh!

Har inntrykk av at damer gjør mest husarbeid og rydding generelt, men sånn er det ikke hos meg, her gjør jeg det meste, fordi jeg hater rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenobia skrev (3 timer siden):

Min app resettes ikke :vetikke:  Jeg skal prøve en ny måte i dag; kanskje det er noe jeg har misforstått. Eller kanskje man må lukke appen. Merker økt motivasjon ved avhuking :ler:

Jeg har måttet velge 'reset' selv inntil videre. Skal det gå av seg selv, altså?

 

 

 

Man må ut av appen ja ;) Jeg går ut så fort jeg er ferdig å huke av, og inn igjen når jeg skal huke av noe... Man driver jo med andre ting på tlf enn bare Flalady, iallefall gjør jeg det... Og jeg er ingen telefonfreak, bruker stort sett data når jeg skal sette meg å scrolle/slappe av :) 

Anonymkode: bcc96...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må ut av appen ja ;) Jeg går ut så fort jeg er ferdig å huke av, og inn igjen når jeg skal huke av noe... Man driver jo med andre ting på tlf enn bare Flalady, iallefall gjør jeg det... Og jeg er ingen telefonfreak, bruker stort sett data når jeg skal sette meg å scrolle/slappe av :) 

Anonymkode: bcc96...7a6

Selvsagt går jeg ut av den, men den har nok vært åpen i bakgrunnen. Skal teste å faktisk lukke den. Mulig den ikke liker at jeg har krysset av noen aftenrutiner etter midnatt, og at det har forvirret den. I dag skal jeg krysse alt før nytt døgn og lukke den, så får jeg se om den liker det bedre :)

 

- - -

Da har jeg krysset av alt for i dag, og lukket appen.

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har blitt raskere, om det var mindre rot/møkk, eller om det er klokken i appen som går tregere enn den vanlige stoppeklokka på mobilen?

I dag satte jeg på timeren inne i appen, av en eller annen grunn, og synes jeg fikk gjort så innmari mye mer enn i går?

Sonen er jo kjøkkenet, så er ikke SÅ stor forskjell på kjøkkenet? I går fikk jeg tatt kun ett skap og en skuff, mens i dag fikk jeg tatt ett skikkelig roteskap, og ble overrasket over at jeg bare hadde brukt halve tiden, mens jeg i går faktisk gikk over tiden (måtte jo rydde inn igjen, kunne jo ikke la rotet fra skapet stå ute ;)så jeg rakk det skikkelige roteskapet, og ett skap til og skapdørene... Og enda hadde jeg noen sekunder igjen så dro over kjøkkenbenken en ekstra gang. 

I morgen skal jeg prøve å få tatt oppå skapene og forhåpentligvis rekke vinduet og vinduskarmen... Og torsdag de siste skuffene... Ovnen og mikroen er allerede rene, hadde skikkelig skippertak for tre uker siden og ikke brukt de siden, (kun grilla) så slipper heldigvis å bruke tid på de denne gangen. Da er det vel bare veggene igjen så er jeg ferdig med den sonen :) 

Det her er genialt! Håper bare jeg klarer å følge videre nå, og ikke dette av som jeg har gjort før.. Men den appen er gamechangeren tror jeg... Er så sykt motiverende å hake av å se ting bli gjort. 

Anonymkode: bcc96...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg har blitt raskere, om det var mindre rot/møkk, eller om det er klokken i appen som går tregere enn den vanlige stoppeklokka på mobilen?

I dag satte jeg på timeren inne i appen, av en eller annen grunn, og synes jeg fikk gjort så innmari mye mer enn i går?

Sonen er jo kjøkkenet, så er ikke SÅ stor forskjell på kjøkkenet? I går fikk jeg tatt kun ett skap og en skuff, mens i dag fikk jeg tatt ett skikkelig roteskap, og ble overrasket over at jeg bare hadde brukt halve tiden, mens jeg i går faktisk gikk over tiden (måtte jo rydde inn igjen, kunne jo ikke la rotet fra skapet stå ute ;)så jeg rakk det skikkelige roteskapet, og ett skap til og skapdørene... Og enda hadde jeg noen sekunder igjen så dro over kjøkkenbenken en ekstra gang. 

I morgen skal jeg prøve å få tatt oppå skapene og forhåpentligvis rekke vinduet og vinduskarmen... Og torsdag de siste skuffene... Ovnen og mikroen er allerede rene, hadde skikkelig skippertak for tre uker siden og ikke brukt de siden, (kun grilla) så slipper heldigvis å bruke tid på de denne gangen. Da er det vel bare veggene igjen så er jeg ferdig med den sonen :) 

Det her er genialt! Håper bare jeg klarer å følge videre nå, og ikke dette av som jeg har gjort før.. Men den appen er gamechangeren tror jeg... Er så sykt motiverende å hake av å se ting bli gjort. 

Anonymkode: bcc96...7a6

Herlig! Nå motiverte du meg til å sette igang med kjøkkenet her også :)

 

Og et generelt tips: Meny har 50% på vaskemidler + trippel trumf på torsdag. Jeg har akkurat bestilt ukeshandlingen for neste uke + fyllt opp med vaskemidler og alt blir levert på torsdag, for da får jeg trippeltrumf på handlingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå!!! Her er jo alt jeg har lett etter! 

Skal definitivt teste dette! Hallelujah 😍

Vil så gjerne ha fri i helgene til å gjøre helt andre ting enn å rydde og vaske hus (bortsett fra strengt nødvendige ting som å rydde etter mat ol). Har ikke vært helt enkelt å få tid til alt alltid, og nå kommer hverdagen for fullt igjen. 

 

Jeg spurte etter råd her på kg for en god stund siden - hvordan få organisert rydding og vasking og hvordan få ting gjort slik at helgen er fri til å gjøre andre ting. Jeg fikk bare kjeft! 😢 

 

 

Anonymkode: 761bb...6ba

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå!!! Her er jo alt jeg har lett etter! 

Skal definitivt teste dette! Hallelujah 😍

Vil så gjerne ha fri i helgene til å gjøre helt andre ting enn å rydde og vaske hus (bortsett fra strengt nødvendige ting som å rydde etter mat ol). Har ikke vært helt enkelt å få tid til alt alltid, og nå kommer hverdagen for fullt igjen. 

 

Jeg spurte etter råd her på kg for en god stund siden - hvordan få organisert rydding og vasking og hvordan få ting gjort slik at helgen er fri til å gjøre andre ting. Jeg fikk bare kjeft! 😢 

 

 

Anonymkode: 761bb...6ba

Trikset er å ha en rydde/vaskeplan som kun strekker seg over hverdagene - litt hver dag, mandag til fredag. Så får man helgene fri fra rydd og vask.

Anonymkode: 06816...1bb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åå!!! Her er jo alt jeg har lett etter! 

Skal definitivt teste dette! Hallelujah 😍

Vil så gjerne ha fri i helgene til å gjøre helt andre ting enn å rydde og vaske hus (bortsett fra strengt nødvendige ting som å rydde etter mat ol). Har ikke vært helt enkelt å få tid til alt alltid, og nå kommer hverdagen for fullt igjen. 

 

Jeg spurte etter råd her på kg for en god stund siden - hvordan få organisert rydding og vasking og hvordan få ting gjort slik at helgen er fri til å gjøre andre ting. Jeg fikk bare kjeft! 😢 

 

 

Anonymkode: 761bb...6ba

Da høres det ut som dette er midt i blinken for deg. Velkommen i klubben ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker også at den nedtellingen går saktere enn vanlig klokke. Skal sjekkes mot nettbrettet.

Er det flere enn meg som ender med å gjøre noe annet i tillegg til det man tenkte å gjøre? Jeg skulle skifte på en madrass, og endte med å henge opp et bilde :skya:  Fordi bildet hadde stått i enden av den sengbenken i en eeeevighet, fordi veggen det skulle henge på, var dekket av to skap. Nå er skapene flyttet, og det fikk følger :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HomeRoutines er en annen app som gjør samme nytten😊

Jeg brukte Fly-metoden i flere år, sånn av og på. Men jeg orker ikke det kristne budskapet du får på Mail, men appen er ok.

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marimba skrev (6 minutter siden):

Hvor finner dere egentlig den timeren? 

Jeg bruker mobilen🙅🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (12 minutter siden):

Hvor finner dere egentlig den timeren? 

Til venstre for profilen oppe i høyre hjørne. Kan ligne en av/på-knapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (3 minutter siden):

Til venstre for profilen oppe i høyre hjørne. Kan ligne en av/på-knapp

B273CB15-85EA-44F9-9978-7447EB910E4F.thumb.png.ccb37882725089b0bd3f07e29237a782.png

Jeg har den visst ikke 😂 kan se at den er der når jeg ser skjermbilde av appen i app store, men ikke hos meg. Jaja, har jo timer på mobilen så null stress.

 

Både i dag og i går har ungene vært sååå med på 15 min rydding. De føler seg så voksne når de får en kleskurv de skal legge på plass i skapet sitt, og hjelper til med å tørke over bord med den største alvorlighet 4 og 5 år er de :ler: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (30 minutter siden):

Jeg mistenker også at den nedtellingen går saktere enn vanlig klokke. Skal sjekkes mot nettbrettet.

Er det flere enn meg som ender med å gjøre noe annet i tillegg til det man tenkte å gjøre? Jeg skulle skifte på en madrass, og endte med å henge opp et bilde :skya:  Fordi bildet hadde stått i enden av den sengbenken i en eeeevighet, fordi veggen det skulle henge på, var dekket av to skap. Nå er skapene flyttet, og det fikk følger :biggrin:

Ja, i dag brukte jeg vanlig klokke igjen... Tok oppå kjøkkenskapene og gikk over tiden... Det var sinnsykt møkkete, så kan være derfor, men allikevel? Skulle gjerne satt av mer tid der til å la produktene virke... Men synes det gikk så innmari fort, hvor jeg i går inne på appen hadde all verdens tid?  

Men får ta enda nøyere oppå de skapene senere... Under anti-procrastination-day kanskje?  

Klarer ikke helt å få dagplanene til å passe inn her, så det blir: 

Mandag: Shopping
Tirsdag: Papir-rot/begynne home blessing
Onsdag: Home Blessing
Torsdag: Den er rimelig full, men skal prøve å skvise inn handling der når det er trippel-trumf, ellers blir dette "fridag"!
Fredag: Anti-procrastination
Lørdag: Veske og bil
Søndag: Self Care

Tror jeg.. Iallefall sånn jeg prøver å få til denne uka :) 

Anonymkode: bcc96...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...