AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Del Skrevet 1. august 2022 Hva biltype og merke og modell osv. er å anbefale til rundt 20 000 kr., som bruker lite drivstoff og som ikke trenger så mye verkstadtimer og som er kjekk og behagelig å kjøre osv.? Det viktigeste for meg er å komme meg fra A til B! Kjører kanskje 25 - 30 mil i uken! Anonymkode: a1dae...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #2 Del Skrevet 2. august 2022 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262778250 Anonymkode: 5835d...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 2. august 2022 #3 Del Skrevet 2. august 2022 En eldre passat, de er det som regel lite feil med. Men er jo en god del slitedeler som sikkert må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Del Skrevet 2. august 2022 Toyora Corolla eller Toyota Avensis Anonymkode: dd0de...6f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Del Skrevet 2. august 2022 Glem alt av europeiske biler, dårlig råd med Passaten. Den Yarisen som er funnet over er et godt funn, om man kan bekrefte at annonsen er sann. En liten Toyota eller Honda Jazz, muligens en velholdt pensjonist-Hyundai er veien å gå. I denne prisklassen må du regne med at småtteri feiler, og at du bare reparerer det som trengs innimellom. Anonymkode: 76582...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262778250 Anonymkode: 5835d...fe7 Det der er et bra eksempel på billigbil som har vært veldig dårlig vedlikeholdt, dørene er rustne og det er rustflekker overalt samt at det flyter søppel innvendig. Når eieren ikke engang gidder å rengjøre bilen for annonsebildene så sier det ganske mye. Her er et mye bedre eksempel på en bruktbil som kan være et veldig bra kjøp. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=267392569 Eller denne, veldig lav kilometerstand. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=267354632 Anonymkode: 84a6f...f43 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #7 Del Skrevet 2. august 2022 husker jeg kjøpte min første bil til 40 000 7 år tilbake, og den hadde bare 36 000 km.. eier den fortsatt som erstatning i tilfelle.. Anonymkode: 77f7c...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. august 2022 #8 Del Skrevet 2. august 2022 Kjøpte nettopp en 2002 Volvo V70 D5 for 16.000. Den er teknisk feilfri, sett bort fra et motorfeste på toppen av motoren mot torpedoer som må byttes. Denne kjøpte jeg på Volvo for 1000 kroner ca, hvem som helst kan skifte den selv. Fikk dessuten med full tank. Bare der er det jo 2000 kroner i dag. Bilen har god plass, pen i lakken og to sett gode hjul. Ingen rust og greit utstyrt med Pioneer stereo med skjerm, blåtann og dab+. Fulgte til og med ryggekamera med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Del Skrevet 2. august 2022 Har en golf som skal selges snart - den er i fin stand, men noen småfiks som vi må gjøre for å få den eu-godkjent. Selger den ferdig godkjent til 15k - og det er jo en god bil det! Ikke for å få den solgt her, men som et eksempel. Vi kjøper innimellom biler til 5-8k, fikser dem og selger de igjen til listepris. Mannen er mekaniker og jeg liker bilpleie. Du må ned i årsmodell, veldig kjekt om serviceintervaller er fulgt - fri for rust er de kanskje ikke, men rust er jo ikke farlig annet enn i ramme og drivverk. Selvfølgelig ikke rusthull i eksteriør heller men litt rust ved bakluke og nederst på dører er ikke unormalt i Norge hvor veiene saltes. Min erfaring personlig er at biler med turbo gjerne ryker fort. Nå vet ikke jeg hvorfor, men de fleste bilene vi har kjøpt i den prisklassen har hatt problemer knyttet til turbo eller dynamo. Generelt god erfaring med tyske biler - vw og bmw spesielt. Bmw har en tendens til å ha eiere som bryr seg mer om bilens ytre og indre 😉 Anonymkode: cf8f4...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Del Skrevet 2. august 2022 Tomatketsjup skrev (1 time siden): Ja du kan få en bra bil for 20 000kr. Det som er viktig er å sjekke rust, bytte bremsevæske, kjølevæske og batteri. Du kan søke på mest driftsikre bil fra 2005 og finne bilmerke. Leter du litt vil du kunne finne en bil du har i mange år. Da blir det en 2. generasjon Prius. De får du ikke til 20k, men de bruker nesten ikke bensin så de er ekstrem billige i drift. Anonymkode: 5835d...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. august 2022 #11 Del Skrevet 2. august 2022 (endret) Å få en bra bensinbil for den summen er godt mulig. Men man må selvsagt være kritisk. Som en over sier: glem alt av europeiske biler. Se deretter etter en bil som 1) Ikke er alt for gammel 2) Ikke har alt for høy km.stand 3) Ser greit behandlet ut Endret 2. august 2022 av PetterKanin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 1.30): Hva biltype og merke og modell osv. er å anbefale til rundt 20 000 kr., som bruker lite drivstoff og som ikke trenger så mye verkstadtimer og som er kjekk og behagelig å kjøre osv.? Det viktigeste for meg er å komme meg fra A til B! Kjører kanskje 25 - 30 mil i uken! Anonymkode: a1dae...04c Den bilen finnes ikke. Jada, det vil være alltid noen få unntak, og du kan også vinne i Viking Lotto ikveld siden det er alltid noen som vinner hver uke, men det betyr ikke at det blir deg som blir vinneren. Det er den generelle regelen du må forholde deg til når du skal såpass langt ned i pris. Husk at du får vrakpant på 3.000 kroner uansett, så det du sier er at du er kun villig til å betale 17.000 kr ekstra utover vrakpanten per august 2022. Det er bare å glemme, det skal ikke mer enn 4 til 5 verkstedtimer til, før hele verdien av bilen din er blitt spist opp. Skal du være sikker på at bilen ikke trenger flere verkstedtimer rett etter at du har kjøpt ned, så må du legge 3.000 kroner på bordet for en komplett NAF-test, men hvem gidder det for en bil til 20.000 kr? Men er ganske sikker på at den NAF-testen hadde funnet litt av hvert på bilen til 20.000 kroner. Med biler til 20.000 kroner, så ber du nærmest om å bli ribbet for mer penger til diverse reparasjoner og kostnader. I praksis kommer du også til å ha null rettigheter når det gjelder potensiell klage eller reklamasjon nettopp fordi biler til 20.000 kroner forventer man veldig lite av per august eller høst 2022. Ryker noe smått eller dyrt på den bilen, så vil svaret alltid være: "Den er solgt som den er" og for en såpass gammel bil, kan du "ikke forvente all verden". Det svaret vil være standard, og du vil slite med å kunne kontre det svaret. Ditt mål er å få en bil til 20.000 kroner, som ikke koster tusener av kroner å reparere på verkstedet og som ikke byr på overraskelser. Det er bare å glemme. Problemet med bil til 20.000 kr er at bil til 20.000 kroner kan være en bil som er såvidt verdt over vrakpanten, eller en bil der du må blåse av ytterliggere 20.000 kroner til på før den fungerer slik du håper at den skal fungere, men da har du plutselig brukt 40.000 på bilen. Svaret på ditt spørsmål vil være et klart NEI fra min side. Om du kan vente til du har spart mer, så vent med det, eller så får du ta opp billån og kjøpe noe ordentlig som ikke faller fra hverandre etter første mil. Anonymkode: f37ca...e03 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymeeee Skrevet 18. august 2022 #13 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 10.14): husker jeg kjøpte min første bil til 40 000 7 år tilbake, og den hadde bare 36 000 km.. eier den fortsatt som erstatning i tilfelle.. Anonymkode: 77f7c...dcc Kjøpte peuogeot (hvis d skrives slik) for 40.000 kroner i februar 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå