Gå til innhold

Noen flere som enda ikke har fått covid-19


Gjest fransine

Anbefalte innlegg

Verken jeg eller min sønn i barneskolealder har hatt det. Vi er begge rhesus negativ, henholdsvis A og AB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fransine
John McClane skrev (8 minutter siden):

Er det sagt at de med Rhesus minus ikke får covid?

Nei, men at de ikke blir smittet like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (3 minutter siden):

Nei, men at de ikke blir smittet like lett.

Hm, jeg tror jeg har hatt det men er ikke sikker. Har ikke testet meg så jeg vet jo ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
Teardrop skrev (9 minutter siden):

Jeg holdt meg frisk, selvom samboer ble smittet. 

Hvor sjekker man om man er rhesus positiv eller negativ? 

Det finner man ut ved en blodprøve. Flesteparten av befolkningen er rhesus positive, er bare ca 15 % som er rhesus negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er A+. har ikke hatt korona, som eneste på min arbeidsplass. Var blant annet på en hyttetur der alle andre som ikke hadde hatt det (7 stk), ble smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fransine skrev (11 timer siden):

Det finner man ut ved en blodprøve. Flesteparten av befolkningen er rhesus positive, er bare ca 15 % som er rhesus negative.

Det har vel vært større fokus på at blodtype 0 gir mindre sjanse for smitte og for alvorlig forløp, mens effekten av Rhesus minus er mindre såvidt jeg har kunne lese meg til.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/01/04/personer-med-blodtype-0-er-overrepresentert-blant-koronasmittede/

Skulle gjerne også sett nyere saker om dette, funnene har vel blitt nyansert noe etter hvert (feks i retning av at gener er mer avgjørende enn blodtype)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
Aricia skrev (1 time siden):

Det har vel vært større fokus på at blodtype 0 gir mindre sjanse for smitte og for alvorlig forløp, mens effekten av Rhesus minus er mindre såvidt jeg har kunne lese meg til.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/01/04/personer-med-blodtype-0-er-overrepresentert-blant-koronasmittede/

Skulle gjerne også sett nyere saker om dette, funnene har vel blitt nyansert noe etter hvert (feks i retning av at gener er mer avgjørende enn blodtype)

Det har vært fokus på blodtype 0, men også rhesusfaktoren beskytter, se vedlagte artikkel.

https://www.clinicaladvisor.com/home/topics/infectious-diseases-information-center/o-negative-blood-had-lowest-probability-of-coronavirus-infection-abo-blood-types/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A rh- Ikke vært syk, de fleste jeg kjenner har vært smittet/syke, men ikke i min husstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er A+ og har ikke blitt smittet, har testet meg når har vært nærkontakt når det var regelen. Min mann hostet omtrent på meg dagen/natten før han testet positivt men smittet ikke meg. Holdt avstand etter positiv test da vel å merke. Tror det er lurt å prøve å unngå smitte lengst mulig, men regner jo med å bli smittet på et tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hatt  det jeg og ikke min datter. Men min mann og min eldste har hatt det.  Jeg og hu yngste  blir veldig skjelden syk av noe.  Kan bli litt forkjøla men eller nei. Men min mann og elste  titt og ofte.  Vi er alle a pluss

Endret av Dilemaogtanker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dattra mi har ikke hatt det. Resten av familien (meg, far, baby og storebror) har hatt det. Hun er heller ikke vaksinert. Lillesøstra ammes og jeg har vaksine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ikke hatt korona enda, passer veldig godt på at folk jeg er med ikke har korona, men har vært med forkjøla folk flere ganger uten å ha fått noe selv. 
Ikke vært syk på flere år så det første jeg får blir vel korona kan jeg tenke meg. 

Aner ikke om jeg er rhesus positiv eller rhesus negativ. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er heldige, syns jeg. 
Jeg er faen meg tripplevaksinert og har hatt 4 ganger covid. A+ blod. Jeg unner INGEN å ha covid. Den som sier det bare er en influensa kan ta seg en bolle. Første gang måtte jeg ha pustehjelp og hentet av ambulanse. Og etter 1-2-3 og 4.infeksjonen er kroppen min fullstendig ødelagt. 

Endret av Chlypa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (På 2.8.2022 den 1.25):

Tror ikke jeg har hatt. Testet meg etter at jeg satt i samme bil med en som hadde fått det påvist, med munnbind. Fikk strek, men først etter en halv time. Litt slapp og kun litt trykk foran i pannen i en og en halv dag. Aldri hatt akkurat slik følelse i hodet men likevel. Så lite kan vel ikke være nok...

Det kan det, jeg har jobbet med covid og tett kontakt med FHI. Mange rapporterer om slapphet og hodepine og rask bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna og mannen ble syke i februar og mars, jeg ble ikke syk. Enda jeg ikke holdt avstand, kysset til og med mannen. 

Både jeg og mannen er 3 ganger vaksinert. Men slapp unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hatt Covid som jeg vet, selv etter mange nærkontakter, reising og sosiale tilstelninger gjennom hele pandemien. Er trippelvaksinert, men aner ikke om det har noen betydning. Blodtype A, men aner ikke rhesusfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...