Gå til innhold

Noen flere som enda ikke har fått covid-19


Gjest fransine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke blitt smittet, aner ikke om jeg er rhesus negativ eller positiv

Anonymkode: 3c88e...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det. I alle fall ikke som jeg vet om. 
Er rhesus positiv. 
Begge sønnene mine er også rhesus positiv, men bare ene har vært syk med Covid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ikke hatt det. Han er resus positiv. Vi andre i huset har hatt det, vi er også rh positive.

Anonymkode: 270fa...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har hatt. Testet meg etter at jeg satt i samme bil med en som hadde fått det påvist, med munnbind. Fikk strek, men først etter en halv time. Litt slapp og kun litt trykk foran i pannen i en og en halv dag. Aldri hatt akkurat slik følelse i hodet men likevel. Så lite kan vel ikke være nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt Covid, er resus+
Levd utsvevende, på fester eller byen hver helg, ikke spritet hender noe mer enn vanlig, munnbind minst mulig, resist mye i til utlandet, bor i Oslo. 
Har et sjeldent sterkt immunforsvar. Aldri hatt en egenmelding i mitt 18 år lange arbeidsliv

Anonymkode: 0147b...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope. Ikke blitt smitta. Ennå. Bank-i-bordet

Anonymkode: 9e12e...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har enda ikke blitt smittet så vidt jeg vet da.

Anonymkode: c3d3a...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lenge delvis snørrete og sliten. Så kom det kraftig hoste. Ingen Corona. Så reiste jeg på tur ei uke, og ble syk når vi skulle reise hjem. Klarte ikke og svelge, trøtt, skallebank og feber. Og sitte tilsammen 7 timer på flyplassen pga kansellering av fly og noen timer i kø for og skaffe hotell, i den tilstanden var absolutt ikke noe jeg ønsker og gjenta 😂🥵

Ikke korona da heller. Så da gikk jeg til legen og fant ut at det var halsbetennelse med crp på 120. Fikk pencilin og selve vondten gikk bort. For så ble lymfekjertler drit svære og vonde. Klarte ikke og ligge på ei pute engang 🙄 tilbake til legen. Enda ikke korona. 

Og før dette, har jeg ikke vært syk. Og testet flere ganger, og aldri positive test. Selvom jeg har vært i nærkontakt med noen Corona smitta.

Alle i familien inkl nieser og svogere, utenom meg, mamma og stefaren har hatt det. Bank i bordet. Kjæresten og familien har og hatt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg har sluppet unna hittil, men har vært forsiktig. Trippelvaksinert, men det begynner å nærme seg 8 måneder siden. Rh+

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har sluppet unna (vet jo aldri om man har hatt uten symptomer). Har 3 vaksinedoser, siste tatt i februar. Alle rundt meg har hatt covid-19, og jeg har vært nærkontakt et par ganger. Har blodtype A rhesus-. 

Når det er sagt så tror jeg ikke det har så mye å si, men spennende sammenligning uansett. 

Endret av *blueberry*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (Akkurat nå):

Samme blodtype som meg du da. Har lest noe om at siden vi mangler rhesus proteinet så vil viruset ha større problem med å feste seg til cellene våres. Er bare 15 % av befolkningen som er rhesus negative.

Interessant. Har alltid hatt godt immunforsvar mot smittsomme sykdommer, men ikke lagt så mye i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke hatt corona enda (som vi vet om) og både min mann og meg har blodtype A+. Våre kollegaer har begynt på runde 2 og 3 med corona. Det kommer vel... en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamesBlond skrev (2 minutter siden):

Ikke hatt corona enda (som vi vet om) og både min mann og meg har blodtype A+. Våre kollegaer har begynt på runde 2 og 3 med corona. Det kommer vel... en gang.

Beklager, så nå dette gjelder Rhesus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (På 2.8.2022 den 1.20):

Og er dere isåfall rhesus negativ eller positiv?

Jeg og min datter som er rhesus negative har enda ikke blitt smittet.  Alle i familien som er rhesus positive har hatt covid.

Er det sagt at de med Rhesus minus ikke får covid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (På 2.8.2022 den 1.20):

Og er dere isåfall rhesus negativ eller positiv?

Jeg og min datter som er rhesus negative har enda ikke blitt smittet.  Alle i familien som er rhesus positive har hatt covid.

Jeg holdt meg frisk, selvom samboer ble smittet. 

Hvor sjekker man om man er rhesus positiv eller negativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...