AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #1 Skrevet 1. august 2022 Er du en familieperson? Som liker store familieselskaper og helst vil være med familien hele tiden både i ferier ,hverdag og helg? Da mener jeg ikke bare din egen A4 familie med partner og barn hjemme, men søsken, foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn osv... Det finnes kanskje ikke mange sånne familier av etnisk norsk opphav som er så inkluderende i Norge, har inntrykk av dette er mere en greie i USA f.eks. Men vet jo at det er en del sånne familier her i landet også. Jeg personlig er en singel og barnløs "sær" kvinne som helst vil holdes utenfor sånt ,og orker kun av og til besøk av de aller nærmeste ,og helst ikke alle på en gang. Anonymkode: c93b5...a86 1
AnonymousBruker Skrevet 1. august 2022 #2 Skrevet 1. august 2022 Det er veldig individuelt som du skriver ja. Årsaken er nok at staten tar seg av de eldste som blir syke, mens de unge nyutdannede og de som fortsatt er i jobb kan leve uten å en gang tenke på dem. Liker det både og, fordi det er jo fint at andre kan ta vare på de eldre, men kanskje ikke så mye at de yngre bare overlater dem fra seg? Vet ikke helt hvordan det er hos alle, eller om det i det hele tatt er et tilfelle. Var kanskje ikke det du siktet til, men men. Jeg personlig liker ikke familie-selskaper of i hvert fall ikke å bare tilfeldigvis møte dem. Nå er jeg ganske usosial av meg, adoptert og blitt utsatt for en seksuell handling av onkelen min som på en måte ikke er onkel lenger. Så nei, absolutt ikke en familieperson.🤔
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 Ja og nei. Liker meg alene sammen med kona til hverdags. Men noe av det aller beste jeg vet er en skikkelig fest sammen med foreldrene mine og brødrene mine. Hytteturer, julaften, påskeferien, o.l. Anonymkode: 48198...28a
Brunello Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Hyggelig å være sammen med familie av og til, men foretrekker å begrense det til korte besøk. Av og til en tur med foreldre og bror med hans familie. Men trives bedre med venner på ferie. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Nei, har lyst til å adoptere etterhvert, men maks ett barn. Har lite kontakt med familien med unntak av foreldrene mine og søsken, men vi har god kontakt og det er alltid hyggelig når vi møtes. Anonymkode: d7dd7...3b2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Jeg liker å være sammen med familien vår. Men liker også å tilbringe tid med venner, ha litt alenetid, tid med mannen, tid med barna.. pluss jobb, hus og hund.. så det er begrenset hvor mange timer det er i døgnet til å være mye sammen Anonymkode: 8559d...abd
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Min familie er sånn som gjerne henger sammen hele gjengen Ukentlige familiemiddager, feirer alle bursdager med å samles, drar på tur/utflukter, grilling på sommeren - da gjerne med bestemors søsken med familier også, kan være over 40 på det meste! Kaller alle bestemors søsken for tante og onkel da vi er nære. Påske feires i tantehuset der alle er stablet i høyden for å få plass, og vi er ca 30 til middag. Samboers familie er ikke sånn, der har vi aldri blitt invitert på middag engang. Han er og mye mindre sosial enn meg, så har måtte begrense kontakt for hans del, så vi har familiemiddag ca annenhver uke f.eks. Og jeg tar gjerne ungene med alene på samlinger Nå skal vi kjøre på ferie til min tante og være i en uke, det har vi gjort hvert år siden jeg var liten - utenom de siste årene pga korona, såvi gleder oss ekstra mye Da blir samboer hjemme alene. Anonymkode: 36cc5...5ae
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Jeg elsker den lille familien min, men vi er dessverre ikke så mye sammen. Kunne gjerne vært mer sammen, og skulle gjerne hatt en større familie. Men det har jeg dessverre ikke. Kan jo håpe på en partner som har stor familie, men begynner å bli for gammel for det og 😄 Anonymkode: 9905d...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 Absolutt ikke store selskaper, nei. Men foreldrene mine, og svigers, er vi mye med, og trives godt med. Men med masse søsken og ikke minst bråkete tante/onkelbarn.. neitakk! Anonymkode: 59e2e...657
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Jeg liker best å være sammen med familien "nedover", dvs. med mann, barn og barnebarn! Føler meg ofte brukt av storfamilien, det forventes ofte at jeg skal invitere alle, og alle skal komme til duk og dekket bord ved alle anledninger. Jeg blir utslitt av dem, dette gjelder da mine søsken med barn, hans søsken med barn og eldre slektninger, alle tar det som en selvfølge at jeg inviterer til julemiddag f.eks. Når de eldre slektninger en dag er borte blir det brått slutt på dette ja! Anonymkode: 17f2c...fee
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Skrevet 2. august 2022 Elsker familien min, søsken og mor og barn...vi er sammen så mye vi kan....men så er det italiensk i meg, sikkert grunnen... Anonymkode: 9e532...861
Anonym6789 Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 Jeg liker det veldig godt! Syns det er hyggelig og kommer godt overens med både egen og svigerfamilien
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 Veldig nei! Kun med datter og barnebarn. Og da kan jeg også bli sliten og lei. Handler ikke om at jeg ikke er glad i de, men jeg liker virkelig ikke å ha selskap av mange, eller være på besøk hos noen. Anonymkode: 35d78...fba
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Både ja og nei. På farsiden min så er vi ca 45 stykk når alle tanter, onkler og søskenbarn med familier er samlet. Det går gjerne et par år mellom hver gang alle samles, da gjerne i en eller annen rund bursdag. Noen år er det jo fler slike så da treffes vi oftere. stort sett ser jeg de fleste i middagsselskap i løpet av to-tre måneders tid, Jeg er enebarn og singel, ergo den som oftest blir bedt med over alt fordi de har liksom plass til en ekstra rundt bordet og fordi de føler vel at de må ta meg med. Og jeg elsker det! Morssiden min er vi 13 stykk, vi treffes kun alle i begravelser. Moren min treffer jeg jo oftere, men de andre er det fler år siden jeg traff sist. Og det tenker jeg er like greit. Anonymkode: 1e298...2b5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 Absolutt ikke. Er enebarn med skilte foreldre og har feks feiret jul kun med min far fra tidlig av. Tanken på feiringer med 10 + mennesker er helt forjævlig for meg. Har kun kontakt med mine foreldre og ett søskenbarn av familie/slekt. Anonymkode: e9a7f...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå