Gå til innhold

The Beck Diet Solution - og alt det andre jeg gjør for å gå ned i vekt


Lucille

Anbefalte innlegg

Albbas skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke på tre måneder nei, men på et halvt år eller ett år kanskje? Det kan være mye å spare på å spise mindre mat, med mindre du i samme slengen går over til dyrere råvarer da. :)

ja, det er klart det kan bli noe. Men jeg tror ikke vi kommer til å merke det direkte på lommeboka, rett og slett fordi matvareprisene er på vei opp, og vi holder på å gå over til et kosthold med bedre kvalitet. Så de pengene forsvinner noe i det store hullet vil jeg anta. Så jeg vil ikke ta det med som en motivasjonsfaktor, for da kan jeg lett bli skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
1 minutt siden, Lucille said:

ja, det er klart det kan bli noe. Men jeg tror ikke vi kommer til å merke det direkte på lommeboka, rett og slett fordi matvareprisene er på vei opp, og vi holder på å gå over til et kosthold med bedre kvalitet. Så de pengene forsvinner noe i det store hullet vil jeg anta. Så jeg vil ikke ta det med som en motivasjonsfaktor, for da kan jeg lett bli skuffet. 

Det er sant. Men rent rasjonelt kan kurset likevel være lønnsomt. :) sånn for å hjelpe deg med å rettferdiggjøre kostnaden. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: Dagens oppgave går ut på å rydde vekk fristelser hjemme og på jobb, og innebærer at man må prøve å få familiemedlemmer  og kolleger med på laget og.

Denne oppgaven får jeg ikke utført idag, rett og slett fordi jeg er på ferie.

Når det gjelder rydding hjemme, så har jeg egentlig gjort den jobben for mange år siden. Vi har aldri snacks liggende, bortsett fra iskrem i fryseren, men den klarer jeg å la ligge.

Hvorfor klarer jeg å la isen ligge? fordi tiden det tar å løpe ned i kjelleren og hente en boks, temperere isen til den blir myk nok, ta i skål, løpe ned med boksen, opp igjen for å spise er nok til at cravingen går over. Derimot må jeg passe på at vi ikek har ispinner liggende, for de er for enkle å få i seg.

Situasjonen på jobb er også blitt mye bedre med årene. Det eneste som gjenstår er at det av og til står godteri på kaffestasjonen, men jeg vet ikke hvem som setter det der, eller om det er forskjellige personer hver gang, så idag må jeg tenke over hvordan jeg kan håndtere det.

Oppdatert:

Jeg kom på at der er jo to nye utfordringer på jobb:

1) Det ene er at kantinen, som tidligere kun var åpen i lunsjen, har begynt å tilby en lang rekke varianter av mellommåltider, som er tilgjengelige hele dagen. Her må jeg bare lage en regel som sier nei, nei og atter nei. Jeg fortsetter med en pakke lavkarbo knekkebrød og et glass steinhardt organisk peanøttsmør i kontorskuffen. Hvis jeg ikke har lyst på hardt lavkarbo knekkebrød med seigt og sølete peanøttsmør, så er jeg ikke sulten. Hvis jeg faktisk spiser det, så er det helt ok valg.

2) det har kommet en ny kaffebar med skikkelig fristende bakverk som ny nabo til kontoret. Der har de noen produkter som jeg innser at jeg må tillate meg selv i ny og ne. Det står veldig klart for meg at noe må tillates, så jeg får regne litt på kalorier og carbs og sånn for å finne ut hva og hvor ofte. Men her må det lages en regel som er fast, og som dietten tar høyde for.

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 minutter siden):

Det er sant. Men rent rasjonelt kan kurset likevel være lønnsomt. :) sånn for å hjelpe deg med å rettferdiggjøre kostnaden. 😄

Absolutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8: Dagens oppgave er å sette av tid i kalenderen til slanking. Programmet krever at man setter opp en detaljert dagsplan. Merker at jeg kjenner på litt motstand her. Jeg liker å holde dagene fleksible, samtidig som de er nokså like, så jeg ser ikke helt poenget. Men ok, jeg skal jo følge dette til punkt og prikke.

Først må man sette av tid til å planlegge, handle og lage mat. Det er ikke aktuelt for meg, for det første fordi jeg skal følge den samme dietten som jeg har fulgt de siste 14-15 månedene, så de rutinene er satt. Tre dager i uka spiser jeg lunsj i kantinen, og kan uansett ikke detaljplanlegge hva jeg spiser - det kommer an på hva de har.. 

Så må jeg sette av tid hver dag til å gå gjennom dagens oppgave og refleksjoner morgen og kveld. Jeg pleier alltid å bruke mye tid både morgen og kveld på kaffe/te/aviser/en stille stund for meg selv, så det er naturlig for meg å inkorporere disse oppgavene i de vanene jeg allerede har. Mulig jeg må kutte ned på nettaviser og KG og sånn, men heller det enn å stå opp tidligere!

Så må man sette av tid til trening. Nå har jeg bladd fremover i boka, og vet at jeg må sette opp en treningsplan som en dagsoppgave ganske snart, så foreløpig nøyer jeg meg med å konstatere at jeg vet at jeg har tid. Det er ikke (lenger) mangel på tid som gjør at jeg ikke trener, nå som barna er store. Dvs jeg vet at jeg kommer til å ha tid i hverdagen det neste året, men jeg vet ikke hvor mye av den tiden som blir spist opp av slankekurset jeg skal ta over 8 uker. Jeg vet at jeg må sette av tid to kvelder i uken i åtte uker til kursaktiviteter.

Ellers er jeg litt overveldet idag av alle oppgavene som faller oppå hverandre fordi jeg leser to bøker med oppgaver samtidig som jeg har meldt meg på kurs, der man oppfordres til å sette seg inn i ting før kurset begynner.

Må rydde litt i hodet:

The Beck Diet Solution - jeg har kommet til dag 7, og skal klare å følge opplegget gjennom dag 9, men på mandag reiser vi på en liten utenlandstur, og jeg vet at det ikke blir tid å sette av til disse oppgavene de dagene. Jeg vet og at det kommer noen praktiske oppgaver som gjelder sult og cravings i neste uke, som jeg ikke ønsker å gjøre mens vi er på tur. Så jeg tror det er best å se hvor langt jeg kommer før vi reiser,  og så sette opplegget på vent en uke. Jeg vil likevel gjøre de vanlige oppgavene hver dag, dvs lese fordelslisten to ganger hver dag, ikke spise stående, gi meg selv anerkjennelse for gode valg, og spise langsomt og oppmerksomt.

The Diet Trap Solution - jeg har lest så langt i denne boka at jeg har kommet til et punkt der man skal legge inn en del tid til praktiske oppgaver (lage s.k. "escape plans"). Disse skal jeg gjøre, men jeg tror jeg må innse at når det er tidsmangel så har disse oppgavene lavere prioritet enn de i "hovedboka". Foreløpig leser jeg gjennom og tar med meg hovedpoengene, for jeg ser at det er en del gode poenger som kan hjelpe til med en mental oppvåkning, og så vil jeg komme tilbake og gjøre en ordentlig jobb etterpå.

Kurset. Kurset begynner først om 3-4 uker, men det er litt forberedelser, blant annet har jeg fått tilgang til modul 1. Den skal jeg se på idag for å få oversikt over omfanget.

23.1.23: Jeg har tatt frem igjen loggboka fra kurset, og begynner å bruke den igjen idag. 

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min var begynt å bevege seg oppover til nye rekorder tidligere i sommer, men nå har oppgangen stagnert og jeg ser en tendens nedover. Jeg veier meg hver dag, så jeg må ta tallene med en klype salt. Men tendensen er tydelig - ikke lenger oppover, men flater ut og begynner så vidt å peke nedover.

Jeg har vært nøye med å gjøre alle oppgavene mine daglig, og har vært mer nøye med kosthold enn jeg har vært tidligere i sommer, men uten at jeg har begynt på seriøs slanking ennå. Jeg er fremdeles i en planleggingsfase (dvs de første 14 dagene av programmet er definert som planlegging).

Dag 9: Dagens oppgave er å lage en treningsplan.

Etter to år på hjemmekontor har jeg mistet de gode vanene jeg hadde tidligere, og særlig merker jeg faktisk tapet av hverdagsaktiviteten. Før pandemien var jeg veldig bevisst på å utnytte alle små muligheter som dukket opp i hverdagen til å bevege meg mer, og den vanen er borte. Jeg har i tillegg hatt det ekstremt travelt på jobb disse årene, og det har blitt en unnskyldning for å droppe turer og pilates.

I løpet av våren i år kjente jeg at kroppen ropte etter aktivitet - ikke fordi jeg tenkte på vekttap, men fordi jeg følte meg stiv og støl og svak og ute av form. Dørstokkmila har aldri vært høyere.

Min hverdag i 2020-2022: Hjemmekontor. Beveget meg mellom stua og kjøkkenet. Brukte bil overalt.

Min ønskehverdag: Jeg sykler til jobben på elsykkel, jogger tre ganger i uka (mellom 5 og 9 km per gang), trener pilates og styrketrening

Første steg på veien mot ønskehverdagen: Parker bilen. Sykle til jobben på elsykkel, ta buss de dagene været er ufyselig. Inkorporer alle de gode vanene jeg hadde tidligere mtp hverdagsaktivitet. Begynne å gå tur x antall ganger i uke (her skal jeg tenke på et antall km per uke). Begynn med pilates/styrketrening med egen kroppsvekt hjemme. Må lage et system for å huske det.

Neste steg på veien: Ta meg sammen og finne et styrketreningstilbud med trener for middelaldrende sveklinger. Når jeg anser det trygt for knær og hofter: Begynne et joggeopptreningsprogram (må nok 15-20 kg ned i vekt først). 

Jeg satt først opp som et mål at jeg skal skifte ut elsykkelen med vanlig sykkel etterhvert, men der har jeg ombestemt meg. Elsykkelen er en game changer i forhold til å ønske å sykle til jobben - den gir bare glede, mens vanlig sykkel fordrer et system med klesskift/dusj på jobben og mye styr som jeg har prøvd før, og som, for å være realistisk, dreper sykkelgleden.

Uansett. Når hverdagen begynner mandag om en uke, er den konkrete planen:

- elsykkel til jobb (inntil tre dager per uke, mulig unntak for dårlig vær),

- gå tur (min vanlige rute i nabolaget på ca 5 km) de dagene jeg har hjemmekontor.

- gå tur minst en av dagene i helgen

- begynne så smått med noen styrke/pilatesøvelser hver dag, bygge opp gradvis

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 10: Dagens oppgave er å sette et realistisk mål. Det er jo greitt, men så fortsetter Beck med å skrive en del jeg ikke skjønner så mye av. For det første skriver hun at man bør ha mange små, realistiske delmål istedet for et stort vanskelig mål som ligger langt inne i fremtiden. Så når jeg vil ned 30 kilo så skal ikke målet være å gå ned 30 kilo, som faktisk er målet mitt, men å gå ned f.eks, 2 kilo femten ganger. Ok. Den må jeg tygge litt på. Minner igjen litt om røykestoppkurset jeg gikk på, der det første målet som ble gitt en mandag klokken 17, var å ikke røyke frem til tirsdag kl 17. Tirsdag klokken 17 fikk vi et nytt mål, som var å ikke røyke frem  til onsdag klokken 17, og sånn fortsatte det men med lengre intervaller etterhvert.

Men så skriver Beck at målet bør være 5 pund av gangen. Fem pund = ca 2,5 kilo. Hvorfor akkurat 5 pund? Kan jeg omsette det til 5 kilo selv om det er dobbelt så mye, for å få et rundt tall? Eller bør jeg sette målene mine på 2,5 kilo? Teksten gir me ikke så mye å gå etter.

Det neste hun skriver er at vektnedgangen bør være langsom, og at forskning støtter at den bør være langsom. Det er jeg ikke overbevist om.

Hun sier ingenting om jeg bør sette datoer på delmålene mine.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, men nå setter jeg som delmål at jeg i første omgang skal ned 3,4 kilo fra min all time high vekt som jeg hadde 28. juli. Da når jeg et fint rundt tall, og så får jeg sette neste mål når jeg kommer dit. 

Da jeg veide meg i morges var jeg 900 gram ned i forhold til min høyeste vekt for en drøy uke siden, og det er jo hyggelig siden jeg fremdeles bare er i planleggingsfasen, ikke aktiv slanking ennå, og spiste både is, sjokolade og chips i anledning lørdag i sommerferien med vennebesøk i går.

Oppdatert 6. september: Jeg har satt målene til ett BMI-trinn ad gangen, hvilket i praksis er ca 3 kilo i slengen. Jeg har også lest på nytt og oppfatter nå at Beck sier man ikke skal sette en dato på målet. Det viktigste er AT man når det, ikke når man når det.

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De neste tre dagene er temaene "Hunger, Desire and Craving", med øvelser for å lære å skille mellom sult og "Desire" og "Craving", som ikke er sult. Det er også en øvelse i å tolerere sult.

Disse oppgavene er veldig viktige og går direkte på mine utfordringer, så jeg vil gjerne gjøre dem ordentlig, og det kan og bli aktuelt å stoppe opp litt her og gjenta en dagsoppgave to eller flere dager på rad. Vi reiser på ferietur i morgen, og disse oppgavene er alt for viktige til å bli tatt lett på, så nå tar jeg pause fra i morgen, og så begynner jeg på dag 11 om uke istedet for, når ferien er over og hverdagen begynner. Disse oppgavene hører til planleggingsfasen, men det gjør ikke noe at jeg blir forsinket ift planen om å begynne selve slankingen den mandagen, for jeg skal uansett ikke begynne på kurs før 1. september. Det er viktigere å gjøre oppgavene ordentlig enn å bli fiksert på en bestemt dato. Jeg har vært overvektig i 20 år, så en uke fra eller til spiller ingen rolle.

I mellomtiden skal jeg være nøye med at jeg hver dag:

- leser fordelslisten to ganger hver dag
- bare spiser sittende, langsomt og med oppmerksomhet
- gir meg selv anerkjennelse for det jeg får til

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (6 timer siden):

Endte med å kjøpe boken selv :) Håper den inneholder noen triks å ta med seg.

Spent på å høre hva du synes! jeg har fått pakken min Weight Wellness idag, med en bok man skal skrive i hver dag, og fine kort, både ferdige og til å fylle ut selv, med motivasjonstanker og svar på sabotasjetanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med ferien og hverdagen begynner idag.

Opplegget mitt gikk skikkelig skeis på utlandsturen i forrige uke. Jeg leste ikke fordelslisten min en eneste gang, jeg spiste stående og jeg glemte stort sett hele opplegget. Det eneste jeg klarte å fastholde var å øve meg på å spise langsomt og fokusere på smaken. Det greidde jeg i større grad enn det som har vært vanlig for meg.

Men - dette er bare en midlertidig glipp, snøen som falt i fjor, bygones. Idag plukker jeg opp tråden der jeg slapp, og tar fatt på oppgaven på dag 11 i programmet: Øve på å lære forskjellen på ekte sult, det å ha lyst på mat og cravings.

Oppgaven går ut på å logge i et skjema hvor sulten man føler seg før, under, rett etter og 20 minutter etter hvert måltid. Jeg spiser ikke frokost, og leste ikke oppgaven før etter lunsj, så derfor kommer jeg til å gjøre denne oppgaven resten av dagen i dag, og i hele morgen. Onsdag går jeg til dag 12, og ila. helgen sakl jeg være ferdig med planleggingsdfasen, dvs t.o.m dag 14.

Tanken med dagens oppgave er at man skal lære å skille mellom ekte sult og de andre følelsene man typisk feiltar for sult.

Beck skriver at ekte sult er en fysisk følelse i magen når det er mange timer siden mat, mens det ønsket man har om å spise mer etter et større måltid eller innenfor ca 3 timer etter et måltid, som regel ikke er sult men bare at man har lyst på mer fordi det er tilgjengelig. Cravings definerer hun som en fysiologisk og følelsesmessig sterk trang til å spise. Cravings og lyst på mat retter seg typisk mot en bestemt matvare, mens ekte sult retter seg mot mat generelt - altså at hva som helst hjelper.

Jeg setter skjemaet inn her og oppdaterer etterhvert som jeg gjør øvelsen:

 

Hvordan kjennes det i magen

Hvor sulten på en skala fra 0 til 10, der 0 betyr ikke sulten, og 10 betyr så sulten som jeg noengang har vært

Mandag

Før middag

kl 18 er det 20 minutter til middag, 6 timer siden lunsj, magen kjennes tom og knurrer litt

7

Midtveis i middag

glemte å kjenne etter før mot slutten pga samtalen rundt bordet. Ordentlig mett.

1

Rett etter middag

Ordentlig mett. Tenkte at jeg trenger ikke spise opp det som var på tallerken, men gjorde det likevel. Ikke behov for å ta mer.

1

20 minutter etter middag

Passe mett, fornøyd, ikke sulten

0

 

 

 

Før kvelds

kl 20.40 kjenner sultfølelse i magen. Har lyst på resten av middagen, et knekkebrød, en is - hva som helst, så dette oppfatter jeg som ekte sult. Magen knurrer litt. Overrasket over at jeg er såpass sulten så kort tid etter middag.

5

Midtveis i kvelds

ikke sulten, ikke mett. Kjenner at magen er fullere.

3

Rett etter kvelds

spiste bare en skål med bringebær, og kjenner nå at magen er fylt opp uten at jeg egentlig kan si jeg er mett

3

20 minutter etter kvelds

er i grunnen sulten ennå... tar en liten skål med gresk yoghurt 10% + musli. Det pleier å holde til kvelds. 

3

 

 

 

Tirsdag

Før lunsj 11.45

sultfølelse i magen

6

Midtveis i lunsj

begynner å kjenne meg mett

4

Rett etter lunsj

behagelig mett

1

20 minutter etter lunsj

passe mett, ikke sulten

1

 

 

 

Før middag kl 17

Tydelig sultfølelse

7

Midtveis i middag

Ikke sulten lenger

3

Rett etter middag

Mett

2

20 minutter etter middag

Mett

1

 

 

 

Før kvelds

kl 19.50 ikke sulten

kl 20.50 noe sulten

6

Midtveis i kvelds

ikke sulten, ikke mett. Kjenner magen fylles

4

Rett etter kvelds

kjenner meg nokså mett, men ikke stappa

2

20 minutter etter kvelds

 

 

Endret av Lucille
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide meg i morges, viste vekten 1,5 kg ned ift utgangspunktet. Saboterende tanke: Det må være feil. Dessuten er det mål fra to forskjellige badevekter.

Idag fortsetter jeg med oppgaven for dag 11, siden jeg bare fikk gjort den på to måltider i går.

Ellers må jeg tenke litt på morgendagens oppgave, som er å tolerere sultfølelsen. Man skal spise en solid frokost, hoppe over lunsj, og registrere hvordan man føler seg hver time gjennom dagen.

Saboterende tanker:

1) det kan jeg ikke på en arbeidsdag. Jeg må fokusere på jobben, ikke på min egen mage.
2) jeg spiser aldri frokost. Jeg har ikke lyst å tulle med rytmen min, ved å spise frokost. 

Mulige løsninger:

Kan jeg droppe et annet måltid istedet? Det er jo bare to å velge mellom - middag og kvelds. Hvis jeg dropper kvelds blir døgnfasten utvidet til 18 timer. Evt ta litt sen middag og litt tidlig lunsj dagen etter, så det blir 16 timer. Det bør jo gå. 

Et annet alternativ er å flytte denne oppgaven til lørdag.

Et tredje alternativ er å droppe frokost som vanlig i morgen, og så utsette lunsjen noen timer, så jeg får kjent på sult.

Dagens klapp på skulderen:

1) Jeg spiste IKKE et bringebær stående ved benken mens jeg fant fram til sønnen min. Det er ikke mange kalorier i et bringebær, men poenget er å trene hjernen av med vanen med å bare stappe noe i munnen på autopilot, så dette gir jeg meg selv ros for.

2) nå sitter jeg på kafe og ventet på maten, og foran meg står den forbaska brødkurven med deilig aioli til.  Jeg er fornøyd med meg selv for jeg tok bare en bit, delte den i to, og passet på å smake ordentlig.

3) jeg nappet ikke med meg en skive skinke og en ostebit i farten da jeg fant frem yoghurt til kvelds, selv om tanken streifet meg. Klapp på skulderen.

4) jeg har lest fordelslisten min to ganger i dag + et kapittel i the Diet Trap Solution + sett gjennom kortene jeg har fått tilsendt fra WeightWellness.

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2,5 kilo, og en hel kilo ned fra igår.

Saboterende tanke: Det kan ikke stemme.

Motsvar: Jeg veier meg hver dag, og det vil gå opp og ned og noen dager oppfører badevekten seg helt merkelig. Jeg må ikke henge meg opp i enkeltmålinger, enten de er skuffende høye eller som her gledelig lave. Jeg må følge med på snittet og tendensen, og dessuten begynne å måle med målebånd en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucille skrev (På 15.8.2022 den 1.42):

Spent på å høre hva du synes! jeg har fått pakken min Weight Wellness idag, med en bok man skal skrive i hver dag, og fine kort, både ferdige og til å fylle ut selv, med motivasjonstanker og svar på sabotasjetanker.

Kult :) Når begynner samlingene?

Jeg har ikke fått tid til å lese så mye ennå, men merker at jeg har begynt å tenke på mine grunner og hvilke jeg vil skrive ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 minutt siden):

Kult :) Når begynner samlingene?

Jeg har ikke fått tid til å lese så mye ennå, men merker at jeg har begynt å tenke på mine grunner og hvilke jeg vil skrive ned.

de begynner rundt 20. september. Eller var det 21.?  Det passer fint for jeg har noen utfordrende dager med en stor fest og en jobbreise rett før det, og slike situasjoner er det som pleier å få meg til å skli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (1 minutt siden):

de begynner rundt 20. september. Eller var det 21.?  Det passer fint for jeg har noen utfordrende dager med en stor fest og en jobbreise rett før det, og slike situasjoner er det som pleier å få meg til å skli.

Passer godt da ja. Uansett hvordan de dagene går så har du da noe å ta opp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 12. Dagens øvelse er å øve seg på å tolerere sult, og registrere ubehaget man føler hver time. Teorien er at man skal oppleve at ubehaget ikke er spesielt stort, og at sult kommer og går.

Beck anbefaler en solid frokost og så hoppe over lunsj. Jeg pleier ikke spise frokost, så nå sitter jeg her og teller på knappene om jeg likevel skal spise frokost. Det interessante er at jeg kjenner meg litt sulten, men har ikke lyst på frokost, så vanens makt er tydeligvis stor!

Uansett, jeg har bestemt meg for å droppe lunsj, og så har jeg avtalt med mannen at vi tar middag allerede klokka 15. Det bør jeg greie uten frokost først.

Saboterende tanke: Hvorfor skal jeg gidde dette? jeg liker ikke å være sulten, og vet hvordan det er.

Motsvar: Frykten for sult er den største hindringen min når jeg skal ned i vekt. Jeg trenger å gjøre denne øvelsen for å minske min frykt for sult. Den beste måten å redusere frykten på, er å møte den. Denne øvelsen vil hjelpe meg neste gang jeg er sulten og det ikke er tidspunktet for et måltid.

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige ubehagsskala som jeg skal bruke i sultoppgaven på dag 12 og søtsugoppgaven på dag 13:

 

Lucilles ubehagsskala

0

Sitte på et varmt svaberg og kjenne solen varme, men med en liten mild og varm bris

1

 

2

murrende hodepine/begynnende migreneanfall

3

Muskelsmerter ved influensa eller søvnmangel, menstruasjonssmerter

4

Den gangen bensintanken nesten gikk tom i en lang undersjøisk tunnel

5

Lett til middels migreneanfall

6

Klaustrofobi og flyskrekk

7

De migreneanfallene jeg hadde før i tiden

8

Akutt mellomørebetennelse

9

Når jeg nesten besvimer under små operasjoner med lokalbedøvelse

10

Styrtfødsel/ristorm

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelse av ubehag på en skala fra 0-10, når jeg hopper over frokost og lunsj, dvs 18 timers faste fra kvelds i går til middag i dag. Merk at det er ubehaget som skal måles, ikke selve sultfølelsen:

Klokkeslett

Ubehag akkurat nå

Spennet i ubehag siste time

10

2

1-2

11

2

1-2

12

3

1-2

13

3

2-3

14

2

2-4

15

2

2

Endret av Lucille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (3 timer siden):

Passer godt da ja. Uansett hvordan de dagene går så har du da noe å ta opp :)

haha jeg husket skikkelig feil! kurset begynner ikke 21. september - det begynner 5. september! så det er bare et par uker til. Veldig spent på hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...