Gå til innhold

Vi som støtter utfallet av Depp rettssaken


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

Della skrev (7 minutter siden):

Det vet jeg ikke om det er, husker ikke alt som ble sagt om det var bekreftet av Depp eller ikke. Men de spilte den sangen på en konsert rett etterpå visstnok.

Interessant likevel, at det kan finnes en helt annen og uskyldig fortolkning av samtalen. Som med flere andre av tekstsamtalene som ble lagt frem som bevis. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

charactouy skrev (2 timer siden):

Jeg aner ikke. Og jeg vet ikke om jeg synes det betyr noe heller, for rettssakens del.

Kanskje ikke for rettssaken men for hvordan hans omdømme fortsettes å svertes i ettertid ved hver minste anledning. Hvis det er riktig at dette er en sang referanse så blir det nesten tragikomisk at dette ble brukt mot ham.

referansene til «Sodoma» /«sodo» eller hva det enn var kan da også ha en helt annen betydning for dem som har et langvarig forhold med masse intern referanse utenforstående ikke skjønner seg på. Å «bruke» M.M sine SMS mot Depp er virkelig bare enda en måte å angripe Depp på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grønnball skrev (3 timer siden):

Det er mange som greier å skjule dette, dere er naive. Mafiamedlemmer gir ofte penger til veldedighet og bygger opp tilbud i lokalsamfunnet, og lever helt vanlige familieliv ved siden av den kriminelle aktiviteten. Ofte kan de som virker snillest være mafia, de skjuler aktiviteten godt.

Amber kan ha vært den første til å protestere og si ham i mot. Det kan ha trigget den voldelige oppførselen, slik at hun ble det eneste offeret hans. Det kan også være at de tidligere eksene ikke tør å stå frem, kanskje de ikke tør å si noe annet enn lovord, både mafia og store stjerner har denne såkalte "intimidation factoren" som påvirker vitner til å vitne til fordel.

Problemene kommer ofte hvis en person ikke "oppfører seg rett og skikkelig." Først da blir det problemer.

 

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Della skrev (47 minutter siden):

Det vet jeg ikke om det er, husker ikke alt som ble sagt om det var bekreftet av Depp eller ikke. Men de spilte den sangen på en konsert rett etterpå visstnok.

Det blir jo bare spekulasjoner uansett. Mener å huske at Depp aldri svarte på den referansen når jeg leste utvekslingen for noen dager siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (3 timer siden):

Hun skal ha lagt ut Teslaen hun fikk fra Musk, til salgs også. 

 

Hun prøver nok å skaffe penger til å dekke erstatningen til Depp for å få igjennom anken sin. Hun måtte vel betale det inn på en sperret konto+ renter for ett år for å få igjennom anken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Kanskje ikke for rettssaken men for hvordan hans omdømme fortsettes å svertes i ettertid ved hver minste anledning. Hvis det er riktig at dette er en sang referanse så blir det nesten tragikomisk at dette ble brukt mot ham.

referansene til «Sodoma» /«sodo» eller hva det enn var kan da også ha en helt annen betydning for dem som har et langvarig forhold med masse intern referanse utenforstående ikke skjønner seg på. Å «bruke» M.M sine SMS mot Depp er virkelig bare enda en måte å angripe Depp på. 

Absolutt. Jeg tror vi må innse at de som ønsker å tro på at Depp har mishandlet Heard kommer til å finne grunnlag for det, uansett hvor søkte sammenhenger de må trekke for å få det til. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det, kan hun ikke slippe unna å betale ved å begjære seg konkurs. Dette er 'straffekostnader' hun har pådratt seg ved bevisst handling (ærekrenkelse) og det er dermed strengere enn med 'vanlig' gjeld. Jeg så en video som forklarte dette grundig for en tid siden, jeg skal se om jeg finner den igjen så jeg kan lenke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (4 minutter siden):

Slik jeg har forstått det, kan hun ikke slippe unna å betale ved å begjære seg konkurs. Dette er 'straffekostnader' hun har pådratt seg ved bevisst handling (ærekrenkelse) og det er dermed strengere enn med 'vanlig' gjeld. Jeg så en video som forklarte dette grundig for en tid siden, jeg skal se om jeg finner den igjen så jeg kan lenke.

Gjelder det hele beløpet eller bare den ene delen som ble redusert pga «cap»en i den staten rettssaken forgikk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen går gjennom hvorfor Heard ikke kan begjære seg konkurs for å unngå å betale Depp.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (30 minutter siden):

Denne videoen går gjennom hvorfor Heard ikke kan begjære seg konkurs for å unngå å betale Depp.

 

Den sier det jeg antok, det er ikke mulig å betale «bond» samtidig som hun begjærer seg konkurs. Men det kan bli betalt av noen andre. Det er vel en lett gjett at det er hva som skjer om hun skal begjære seg konkurs. Hvis ikke så må hun holde hodet over vann når det gjelder økonomi. Hun har vel solgt unna både bil og hjem, så.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (24 minutter siden):

Den sier det jeg antok, det er ikke mulig å betale «bond» samtidig som hun begjærer seg konkurs. Men det kan bli betalt av noen andre. Det er vel en lett gjett at det er hva som skjer om hun skal begjære seg konkurs. Hvis ikke så må hun holde hodet over vann når det gjelder økonomi. Hun har vel solgt unna både bil og hjem, så.. 

Jepp. Og når dommen etter alle solemerker opprettholdes ved en evt anke, må hun (eller noen på vegne av henne) fortsatt betale Depp hele summen, fordi dette er gjeld hun har pådratt seg ved å med vilje gjøre skade for Depp.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (1 time siden):

Jepp. Og når dommen etter alle solemerker opprettholdes ved en evt anke, må hun (eller noen på vegne av henne) fortsatt betale Depp hele summen, fordi dette er gjeld hun har pådratt seg ved å med vilje gjøre skade for Depp.

Denne var interessant, er mange måter å «tjene penger» på https://www.google.com/amp/s/www.geo.tv/amp/431964-amber-heards-risqu-la-parties-details-leave-internet-in-shock-deets-inside
 

og 

https://www.google.com/amp/s/amp.marca.com/en/lifestyle/celebrities/2022/08/05/62ec76ad268e3eb71a8b45c7.html

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Raven.Writingdesk said:

Kildekritikk er fremdeles en god idé,  altså. Nå er vi farlig nærme Q-anon level på historier skrevet uten kilder og fra beviselige blodfans av Johnny Depp. 

Etter at det kom frem i rettsdokumentene at Depp gav sin eks Ellen Barkin quaaludes (kjent som Bill Cosby sitt valgte voldtektsdop) før samleie, og at Marilyn Manson og Depp har fantasert om å skaffe seg et «rape dungeon» -  fant altså en influencer med navn Jennifer Reed Kraus (@HouseInHabit på Twitter) ut at hun skulle finne på en historie om Amber Heard på sin blogg. Hun teaset en stor sak på Twitter og la blogginnlegget bak betalingsmur. 

Blogginnlegget er skrevet uten en eneste kilde eller generell troverdighet, og bilder påstått å være fra «satanistiske pedofilifester» er fra bursdagen til Heard i 2017 når de hadde kledd seg ut. Som ligger på Instagram. 

Altså, det går ikke an å ta slike ting seriøst uten at man viser at man virkelig har sluttet å bry seg om virkeligheten. 

Her er en link til en tråd som går gjennom påstandene og kan avkrefte dette rælet. 

Endret av Licorne
La til link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle Elon Musk frykte grums? Han er vel allerede nok omtalt som det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Penger får man alltids tak i hvis man vil det hardt nok, men dette er vel helst ubekreftede rykter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (1 time siden):

 

Etter at det kom frem i rettsdokumentene at Depp gav sin eks Ellen Barkin quaaludes (kjent som Bill Cosby sitt valgte voldtektsdop) før samleie,

Det kom frem i dokumentene at Barkin hevdet hun ble dopet av Depp. Det vil si at det er en påstand med ukjent sannhetsgehalt.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man

Både hovedkilden og nyhetskildene er vel ganske useriøse i seg selv. Nå søker jeg sjeldent i pakistanske nyhetskilder etter informasjon, men jeg reagerer litt på skrivefeilen i overskriften samt de merkelige setningene på Geo.tv. Nå vet jeg ikke om denne saken går under "showbiz" - kategorien da. Marca er vel for øvrig en sportavis med et allerede grusomt ryktet innenfor den arenaen. Sjokkerer litt alt dette Depp styret ti marca når overgangsrykter er et hett tema i den flate fotballverden. 

Hovedkilden er en instagramblogger/rykteblogger som vissnok gjør karriere på Amber Heard. Ser du på kildene hennes igjen og det faktum at at hun poster selfies med han ene advokaten til Depp.. Tja.. Kanskje ikke et god utgangspunkt å spekulere i rykter i fra.  At det finnes mange måter å tjene penger på er jeg enig i i forhold til kildene.

Endret av Muffin man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 4.8.2022 den 13.25):

Min umiddelbare tanke med mange av disse dokumentene er at dommer P.A har vært fornuftig i seleksjonen av hva som har fått kommet inn i rettsaken som bevis/dokumenter fra begge sider.

 

Det tenker jeg og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...