Gå til innhold

Vi som støtter utfallet av Depp rettssaken


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

Raven.Writingdesk skrev (56 minutter siden):

Nå har jeg tatt meg tid til å lytte gjennom hele videoen. Så utrolig oppklarende og grundig. Her er det ingen kutting av svinger eller snakk om å dra ting ute av kontekst.

Jeg synes også de redegjør bra for hvorfor Heard har fått den massive støtten og tilhengere som hun har. Det handler ikke om Heard selv, men om bevegelsen hun representerer og behovet for at enhver kvinne skal bli trodd, uansett. De gjør også et eksempel ut av å poengtere at disse gruppene som kjemper så ekstremt for å fremme Heard sin uskyld, «alle kvinners» uskyld; er villig til å eksempelvis ytre homofobiske utsagn, om det «sverter» motparten og «gagner» deres sak. I så måte er man nesten villig til å kaste andre (menneskelige) verdier over bord, for å kjempe så hardt for sin egen kampsak.

Synes også det er flott at de løfter frem menns psykiske helse. Og ulike former for vold. De viser til at kvinner også utøver vold mot menn men ikke samme type vold som menn utøver mot kvinner. Vold i form av for eksempel psykisk vold, undertrykking og å sverte noen.

menns helse og vold mot menn er på mange måte en viktig del av historien her som vies liten tid, den drukner i behovet for å kjempe for kvinnens rett til å være offer, det er kanskje noe av det mest tragiske i etterdønningene av denne saken.

Hvorfor snakker vi ikke mer om menns psykiske helse og vold mot menn?
 

Hvorfor er samtalen enda om kvinner (og Heard) - som offer i historien? 

Ja, jeg også synes den var litt mer edruelig og «nedpå» sammenlignet med mye annet. Kan tenke meg det vekker en del avsky hos en del når de snakker så varmt om vennskapet, men det er jo et perspektiv det også. Ja, det var fin motvekt til det tradisjonelle synet på kvinnen som offer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ardwinna skrev (6 timer siden):

Hva tenker dere om denne saken om "The Hollywood fixer"? Hvorfor trenger man leie inn folk til å grave frem dritt om partneren sin hvis man har levd i et voldelig forhold i mange år? Hadde det ikke vært billigere og enklere å installere skjulte kamera og mikrofoner for å dokumentere misbruket i eget liv?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10877805/Private-Investigator-Amber-Heard-hired-claims-took-advantage-Johnny-Depp-career.html


Hvis dette er sant, tyder det på at Johnny Depp ikke er en overgriper, men at han har tatt noen dårlige valg når det gjelder "venner", vært dumsnill og sløst penger på luksus og rusmidler. Og at dette igjen har gått ut over jobben/karrieren hans.
Hvordan kan dette påvirke f.eks. anken til Amber Heard, all den tid hele saken handlet om hvorvidt Johnny Depp ble defamert og fikk ødelagt karrieren på grunn av Amber Heards op-ed? På ene siden er det da nødvendigvis ikke op-eden hennes som har kostet ham karrieren sin, men på andre siden vil jo anklagene hennes ha vært med på å ødelegge ryktet hans ytterligere.

Jeg har ikke sett videoen du la ut men lest artikkelen. Veldig interessant, og viser jo også til dette med hvordan menn kan være offer og på hvilken måte. Forferdelig trist egentlig, at hans gode egenskaper skal bli misbrukt på denne måten.. på en annen side er det betryggende å se at noen med så gode fine verdier, vinner til slutt. :) 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (9 timer siden):

Hva tenker dere om denne saken om "The Hollywood fixer"? Hvorfor trenger man leie inn folk til å grave frem dritt om partneren sin hvis man har levd i et voldelig forhold i mange år? Hadde det ikke vært billigere og enklere å installere skjulte kamera og mikrofoner for å dokumentere misbruket i eget liv?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10877805/Private-Investigator-Amber-Heard-hired-claims-took-advantage-Johnny-Depp-career.html


Hvis dette er sant, tyder det på at Johnny Depp ikke er en overgriper, men at han har tatt noen dårlige valg når det gjelder "venner", vært dumsnill og sløst penger på luksus og rusmidler. Og at dette igjen har gått ut over jobben/karrieren hans.
Hvordan kan dette påvirke f.eks. anken til Amber Heard, all den tid hele saken handlet om hvorvidt Johnny Depp ble defamert og fikk ødelagt karrieren på grunn av Amber Heards op-ed? På ene siden er det da nødvendigvis ikke op-eden hennes som har kostet ham karrieren sin, men på andre siden vil jo anklagene hennes ha vært med på å ødelegge ryktet hans ytterligere.

Denne hadde jeg helt glemt at jeg har lest tidligere. Har ikke sett videoen ennå. 

Mens jeg nå leste den på nytt, bannet jeg på at det er noe shit om dette på Twitter.

Et raskt søk ga meg dette:

Er garantert mer, men har ingen interesse av å være lenger i det landskapet enn nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (28 minutter siden):

Denne hadde jeg helt glemt at jeg har lest tidligere. Har ikke sett videoen ennå. 

Mens jeg nå leste den på nytt, bannet jeg på at det er noe shit om dette på Twitter.

Et raskt søk ga meg dette:

Er garantert mer, men har ingen interesse av å være lenger i det landskapet enn nødvendig.

Hvis man søker litt rundt begynner man å ane at dette kanskje ikke er en person Pro-Heard folkene egentlig ønsker å bli assosiert med. Richard Albertini kaller seg selv en "whistleblower" og påstår at han har bevitnet både rituell ofring og mord. Dette i følge ham selv på en GoFundMe-side han opprettet 10. januar i år:
https://www.gofundme.com/f/a2bwdd-a-little-help-is-all-it-takes

I dette opptaket (som er så langt at jeg bare skummet gjennom) forteller han blant annet at han har en kriminell fortid, og at han har hatt fingrene i det meste av kriminell aktivitet i California for noen år siden, har sittet i fengsel og er et velkjent navn for FBI grunnet dette. Han påstår blant annet at Corey Feldman beskyldte ham og Johnny Depp for å ha drept River Phoenix. Det er sikkert verdt å høre gjennom opptaket. Dette er rett ned i kaninhullet.

https://www.bitchute.com/video/3TmtTR7rN35o/

Opptaket har ingenting med saken som diskuteres her i tråden, men viser etter min mening at Albertini muligens er en heller tvilsom fyr.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (19 timer siden):

Hvis man søker litt rundt begynner man å ane at dette kanskje ikke er en person Pro-Heard folkene egentlig ønsker å bli assosiert med. Richard Albertini kaller seg selv en "whistleblower" og påstår at han har bevitnet både rituell ofring og mord. Dette i følge ham selv på en GoFundMe-side han opprettet 10. januar i år:
https://www.gofundme.com/f/a2bwdd-a-little-help-is-all-it-takes

I dette opptaket (som er så langt at jeg bare skummet gjennom) forteller han blant annet at han har en kriminell fortid, og at han har hatt fingrene i det meste av kriminell aktivitet i California for noen år siden, har sittet i fengsel og er et velkjent navn for FBI grunnet dette. Han påstår blant annet at Corey Feldman beskyldte ham og Johnny Depp for å ha drept River Phoenix. Det er sikkert verdt å høre gjennom opptaket. Dette er rett ned i kaninhullet.

https://www.bitchute.com/video/3TmtTR7rN35o/

Opptaket har ingenting med saken som diskuteres her i tråden, men viser etter min mening at Albertini muligens er en heller tvilsom fyr.

Ja, tvilsom type. Har lest litt mer om ham, inkludert det du la ut her. Bisart. Har sett videoen med Paul Barrasi nå. Der snakket han jo selv om en del av utfordringene han har møtt. Han understreket videre at ingen vet hva som faktisk foregikk bak lukkede dører, tross at ingen han traff hadde annet enn positivt å si om JD. Flere ville heller ikke snakke (som sikkert inkluderer mange helt naturlige årsaker). Så han fremstår der balansert, synes jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

charactouy skrev (9 timer siden):

Interessant om bilderedigering. 

 

Interessant, ja. Da følger jeg opp med videoen fra Law&Lumber han tipset om:

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Interessant, ja. Da følger jeg opp med videoen fra Law&Lumber han tipset om:

 

Den har jeg sett, og anbefaler den på det sterkeste. 

Jeg lurer nesten på om noen av Depps advokatteam så den videoen også - de tok opp det siste poenget hans når Heard var i vitneboksen i alle fall.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (26 minutter siden):

Den har jeg sett, og anbefaler den på det sterkeste. 

Jeg lurer nesten på om noen av Depps advokatteam så den videoen også - de tok opp det siste poenget hans når Heard var i vitneboksen i alle fall.

Liker hvordan han så bokstavelig går til verks her👍

Begynte på denne i går og. Har ikke rukket å se hele, kun skummet gjennom, men vil virkelig anbefale en titt (lang, men god). Handler om rettsdokumentene og medias kritikkverdige vinkling: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Liker hvordan han så bokstavelig går til verks her👍

Begynte på denne i går og. Har ikke rukket å se hele, kun skummet gjennom, men vil virkelig anbefale en titt (lang, men god). Handler om rettsdokumentene og medias kritikkverdige vinkling: 

 

Den skal jeg se når jeg får anledning. Den lista begynner å bli lang nå 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (2 minutter siden):

Den skal jeg se når jeg får anledning. Den lista begynner å bli lang nå 😅

He, he. Da anbefaler jeg at den rykker opp på lista😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

He, he. Da anbefaler jeg at den rykker opp på lista😊

Problemet er at lista består av videoer linket her i tråden 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (35 minutter siden):

Problemet er at lista består av videoer linket her i tråden 😅

 

~ Ada ~ skrev (46 minutter siden):

He, he. Da anbefaler jeg at den rykker opp på lista😊

Samme her, jeg har ei liste jeg også. Problemet er bare at jeg avskyr YouTube video. Jeg misliker generelt all type sånn medium lange video, og vil mye heller lese en lengre tekst. 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

 

Samme her, jeg har ei liste jeg også. Problemet er bare at jeg avskyr YouTube video. Jeg misliker generelt all type sånn medium lange video, og vil mye heller lese en lengre tekst. 😬

Der er jeg stikk motsatt, å lytte mens jeg f.eks strikker eller spiller typ candy crush er best - jeg sliter med konsentrasjonen om jeg ikke multitasker 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden):

 

Samme her, jeg har ei liste jeg også. Problemet er bare at jeg avskyr YouTube video. Jeg misliker generelt all type sånn medium lange video, og vil mye heller lese en lengre tekst. 😬

Du kan jo transkribere samtalen. Fort gjort😁

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

grønnball skrev (3 timer siden):

Herregud, det står jo i linken!

Såvidt jeg kan se, leder linken til en mengde påstander fra en bruker på Redditt. Jeg ser ingen kilder der på at din påstand holder vann. Med mindre du har en lenke til det påståtte opptaket på 5 timer 30 minutter som visstnok er blitt redigert til det ugjenkjennelige, eller bekreftede kilder på at dette stemmer (ikke reddit), anser jeg dine påstander om at 'hva nå YouTuberen het' har løyet for å være løse påstander/rykter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klippet var nytt for meg, jeg synes hun fremstår ekstremt arrogant her - verre enn Virginia. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (11 minutter siden):

Dette klippet var nytt for meg, jeg synes hun fremstår ekstremt arrogant her - verre enn Virginia. 

Finnes flere klipp fra den dagen, alle er i samme grad som den her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...