Gå til innhold

Den norske diplomaten med utbrudd på russisk hotell

Anbefalte innlegg

Entern
Melkebarten skrev (9 minutter siden):

Hun skulle ikke ha sagt det (foran åpent kamera)

Irrelevant for saken er det ikke. Det er med på og belyse hvordan de opererer og det er meg, meg og atter meg, så alle russofobe kan dra til helvete for og sitere guvernøren i Murmansk fylke.

Ifølge den russiske statskanalen Russia Today skriver talskvinnen Maria Zakharova på sin Telegram-konto at departementet nå vurderer sine muligheter.  – Det russiske utenriksdepartementet vurderer nå hvordan vi skal svare på denne forferdelige handlingen av hat, nasjonalisme og fremmedhat, skriver Zakharova.

En uttalelse om hat, nasjonalisme og fremmedhat blir barnemat i forhold artiklene som jeg har linket til nedenfor, som viser at Russland har:

• Brutt Geneve-konvensjonen
  • Truer med og bryte Geneve-konvensjonen
  • Kommer med falske påstander uten rot i virkeligheten

Forsåvidt samme regime som har kommet med uttalelser som:

Vladimir Putin’s press secretary Dmitry Peskov has told journalists that Russia hopes to “cleanse [Ukraine] of Nazis” hours after Russian forces attacked the country after months of rising tensions.

Også denne.

The Russian embassy tweet said that the soldiers of the Ukrainian Azov Regiment “deserve execution by hanging.”  “The fighters of Azov deserve to be executed, not by firing squad, but by hanging, because they aren’t real soldiers. They deserve a humiliating death,” the Russian Embassy said in its tweet.

Eller denne

Responding to a video reportedly showing Russian soldiers apparently castrating a Ukrainian prisoner of war, who is gagged with his hands tied behind his back

Det er helt på jordet at de i det hele tatt har tenkt tanken på og sende ut en slik pressemelding.

Nettopp.

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkebarten
1 hour ago, Nicathv said:

Jo, det er fullstendig irrelevant for denne saken.

Informasjonen din er ikke irrelevant for å generelt forstå hvordan Russland opererer, men det har ingenting å gjøre med hvorvidt det er greit å oppføre seg sånn som hun gjorde - spesielt for en diplomat.

For denne saken er det ikke irrelevant nei, hva er det vi vet? Jo:

– Dere bare roter til alt. Dette er skammelig, sier hun til de to resepsjonistene og forteller at lignende også hadde skjedd med noen andre hun kjenner. (Ref til vennen i 14 etasje 32 sekunder ut i opptaket) Samt servicen om at de igjen har greid og rote det til

Hun får et nytt rom, men er skeptisk til rensligheten.

– Så dere vil at jeg skal flytte til et annet rom der noen har hatt seg og akkurat har dratt? spør hun og legger til ganske tydelig:

Kan være at det ikke var rengjort

– Jeg hater russere!

56 sekunder ut i videon så kommer dette klippet frem som totalt har en lengde på 4 sekunder (Hvorfor kommer de ordene akkuratt der, hvorfor blir det brått kuttet?, fordi klippet ikke ville ha hatt noen effekt hvis de kun hadde vist ett 4 sekunder langt innslag med kun denne setningen, det treffer jo mye hardere i den generelle russiske befolkningen hvis de kan vise til at dette er oppfatningen til ikke bare en  priviligert hvit kvinne, men en som i tillegg er ansatt i UD, som spyr ut russerhatet sitt mot en stakkars hotelbetjening)

Du ser altså en video på nett som er 1 minutt og 34 sekunder lang, man kan tydelig se at det er klipp og lim, man får en ensidig side av saken, hvis det var folkeopplysning de var ute etter, så hadde de sluppet klippet i sin helhet som nok vil vise andre sider av saken (Hvorfor gjør de ikke det)

Man kan knapt høre betjeningen (Jeg lurer på hvorfor) Kanalen Mash, som er det 3 mest populære mediet på Russisk Telegram, vi vet at Mash ble finansiert av News Media som er Pro Kreml.

Den ansvarlige redaktøren for Mash, bor i ett leilighetskompleks som er under en føderal etat.

Og jeg sier det igjen.

Hun burde ikke ha sagt det (foran åpent kamera)

Dette er en gavepakke for den russiske statsadministrasjonen samt etteretningstjenesten fordi de da kan spinne videre på sitt narrativ om at ''Se alle hater oss, men frykt ikke hos oss er dere trygge, vi skal ta vare på dere og sørge for at dere får vite sannheten vår sannhet''

Vi kan dessverre ikke stole på det som er ''deres'' (statsadministrasjonens) videoklipp.

Som en liten binote skal man være oppmerksom på innslag som kommer fra en stat der nær sagt alle de store mediene er statskontrollerte.

Ikke at dette kan brukes i denne saken, men legger den ved

For og illustrere dette bedre så husker vi vel alle dette innslaget der han begeistret fortalte om hvordan ingen kunne ha gjort noe annerledes mens realiteten var en ganske så annen

Endret av Melkebarten
Skrev opprinnelig at klippet var 1:30 mens det i realiteten er 1:34
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
parkeringsvakten
20 hours ago, Melkebarten said:

Fordi det ikke gagner noen av og skulle henge vedkommende ut offentlig? Greit hun burde ikke sagt det (foran åpent kamera).

Jeg skjønner ikke at dette er en sak engang. De eneste som tjener på dette er russisk etteretning som bruker det for alt det er verdt, og kommer til og spinne på denne saken lenge.

Hva? Skal man legge lokk på elendig oppførsel fra noen i viktig jobb om man føler det gagner andre land man ikke liker? Sensur og propaganda er det.

Norges befolkning er ikke så sart at de ikke tåler å høre sannheten om denne type dårlig oppførsel fra vår "egen". Om vi skal slutte rapportere om slike ting er det fritt frem for folk i toppstillinger å gjøre hva de vil, for media vil hysje det ned. Politiker snylte på skatten? Kan ikke snakke om det, for da kan den norske befolking bli mer skeptisk til sine ledere og kanskje gjøre opprør. Og det vil være bra for Russland !

Nei, media skal rapportere sannheten om det som skjer i verden, selv når det ikke er positivt for nasjonen Norge.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
parkeringsvakten
10 hours ago, Melkebarten said:

Irrelevant for saken er det ikke. Det er med på og belyse hvordan de opererer og det er meg, meg og atter meg, så alle russofobe kan dra til helvete for og sitere guvernøren i Murmansk fylke.

Ifølge den russiske statskanalen Russia Today skriver talskvinnen Maria Zakharova på sin Telegram-konto at departementet nå vurderer sine muligheter.  – Det russiske utenriksdepartementet vurderer nå hvordan vi skal svare på denne forferdelige handlingen av hat, nasjonalisme og fremmedhat, skriver Zakharova.

En uttalelse om hat, nasjonalisme og fremmedhat blir barnemat i forhold artiklene som jeg har linket til nedenfor, som viser at Russland har:

Vladimir Putin’s press secretary Dmitry Peskov has told journalists that Russia hopes to “cleanse [Ukraine] of Nazis” hours after Russian forces attacked the country after months of rising tensions.

Også denne.

Det er fortsatt irrelevant for denne saken, som den andre brukeren sa. Norge har for øvrig også brutt folkeretten da vi bombet Libya. Så vi kan ikke akkurat late som om vi ikke har begått krigsforbrytelser selv

10 hours ago, Melkebarten said:

Den tweeten er feil btw. Den russiske ambasade siterte noen som sa det. De sa ikke egen mening. Lett å se om man sjekket selv og utrolig at så mange journalister ikke forstår twitter. 

https://twitter.com/RussianEmbassy/status/1553093117712162828

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Melkebarten
9 hours ago, parkeringsvakten said:

Hva? Skal man legge lokk på elendig oppførsel fra noen i viktig jobb om man føler det gagner andre land man ikke liker? Sensur og propaganda er det.

Norges befolkning er ikke så sart at de ikke tåler å høre sannheten om denne type dårlig oppførsel fra vår "egen". Om vi skal slutte rapportere om slike ting er det fritt frem for folk i toppstillinger å gjøre hva de vil, for media vil hysje det ned. Politiker snylte på skatten? Kan ikke snakke om det, for da kan den norske befolking bli mer skeptisk til sine ledere og kanskje gjøre opprør. Og det vil være bra for Russland !

Nei, media skal rapportere sannheten om det som skjer i verden, selv når det ikke er positivt for nasjonen Norge.

Så det du altså sier at vedkommende skal henges ut, helst med fullt navn, adresse slik at alle vet hva slags holdninger vedkommende har. Ikke bare vil det ha den effekten at vedkommende henges ut, men også øvrig familie.

Hun er ansatt i UD, de har gitt en pressemelding. Politikerene som har misbrukt goder har også fått refs uten at vi vet om alle der heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lomvi

Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

velociraptor
dfs85 skrev (På 31.7.2022 den 20.44):

hun får ikke sparken, hun er kvinne. Er bare menn som blir utsatt for cancel culture

Morsommeste jeg har lest på lenge. Hørt om J.K. Rowling, for eksempel?

Melkebarten skrev (På 31.7.2022 den 21.41):

Også denne.

The Russian embassy tweet said that the soldiers of the Ukrainian Azov Regiment “deserve execution by hanging.”  “The fighters of Azov deserve to be executed, not by firing squad, but by hanging, because they aren’t real soldiers. They deserve a humiliating death,” the Russian Embassy said in its tweet.

Eller denne

Responding to a video reportedly showing Russian soldiers apparently castrating a Ukrainian prisoner of war, who is gagged with his hands tied behind his back

Det er helt på jordet at de i det hele tatt har tenkt tanken på og sende ut en slik pressemelding.

Jo, det er helt irrelevant for saken. Adferden hennes er helt uakseptabel for en norsk diplomat, samme hvor ufyselig regimet i landet hun oppholder seg, er. Saken handler nemlig ikke om hvem som er verst at russere og denne diplomaten, men om denne diplomaten har oppført seg på en måte som vi nordmenn synes er greit. Og oppførselen hennes er ugrei, selv om det finnes verre.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stina234

Fullstendig ute av kontroll, slike uttalelser skaper kun grobunn for mer konflikt.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lomvi

Ryddet for identifisering av anonymisert person. Lomvi, mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kar90
Stina234 skrev (På 3.8.2022 den 12.32):

Fullstendig ute av kontroll, slike uttalelser skaper kun grobunn for mer konflikt.

Det er vel litt sent for å begynne å bekymre seg over dette. Russland har for lengst eskalert konfliktnivået forbi skjellsord og sjikane.

Dette er en fjert i vinden mot hva Russland og russere har bidratt til de siste 5 månedene

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
StinkySocks

Men er dette noe denne kvinnen plutselig har begynt med nå nylig, og dette bare var et engangstilfelle? eller kanskje det finnes en rekke andre tifeller fra denne kvinnen, men som offentligheten ikke har fått muligheten til å se før?

Sånne diplomater kan selvfølgelig spille en viktig, spesielt i krig. Men de må i så fall kunne oppføre seg som folk. Hele dette opplegget kan selvfælgelig være et propaganda-kupp for russiske myndigheter.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lomvi

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Drizzt
pinnelinn skrev (På 31.7.2022 den 11.52):

Hvorfor er identiteten hennes skjult av alle norske medier? Dette er en høytstående norsk diplomatisk utsending som har har gjort noe som skader forholdet mellom Norge og Russland. Handlingene hennes brukes i russisk propaganda og norske myndigheter har gått offentlig ut og beklaget. Hun har ikke gjort noe kriminelt, hun har gjort noe politisk og diplomatisk uakseptabelt. Dette handler om politikk. 

Så hvorfor er identiteten hennes skjult i norske medier? Den er åpen i alle utenlandske medier, så det er ikke akkurat noe noen hemmelighet hvem det er snakk om. 

Jeg bare lurer på hvordan alle norske medier i samstemthet har kommer frem til at identiteten skal holdes skjult.  

Identiteten hennes burde offentliggjøres. Hun burde i tillegg miste jobben. Tydeligvis er hun ikke egnet for stillingen.

P.S. Navnet hennes er jo offentliggjort allerede i flere artikler på nettet på engelsk, så ikke vanskelig å finne.

P.S. Videoen var flaut å se og høre på. Hun brukte flere ganger ordet ''disgrace'', men det eneste som var ''disgrace'' var hennes oppførsel.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lomvi

Ryddet for hatefullt innlegg. Lomvi, mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lomvi

Ryddet for kommentar til moderering. Lomvi, mod. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...