AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #1 Skrevet 30. juli 2022 Når er det vanlig at de får ny sekk? Datteren min skal begynne i 3. klasse og har fremdeles samme sekk som hun fikk da hun begynte i 1. klasse. I følge henne har mange av vennene fått ny nå før skolestart. Sekken er like fin, men rosa og med ponnier på og skjønner at den kan være litt " barnslig". Men samtidig så er disse sekkene svindyre så å kjøoe ny hvis det ikke er nødvendig, synes jeg er tullete. Blir kanskje disse 1. klasse- sekkene for små i 3. klasse? Anonymkode: 10652...6ee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #2 Skrevet 30. juli 2022 Her fikk de sekk av kommunen i 1.klasse så kjøpte vi ny sekk til 2.klasse. Den skal hun ha til hun begynner i 5.klasse. Unødvendig å bytte skolesekk hvert år. Anonymkode: 59d17...605 1
tangent Skrevet 30. juli 2022 #3 Skrevet 30. juli 2022 Vår som begynner i tredje skal ikke få ny sekk. Det er fremdeles plass til det han trenger i den og den er ikke skadet eller ødelagt. Han får vente 1-2 år til avhengig av hvordan vi ser behovet for plass oppi utvikler seg.
7v8 Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Har også en som skal begynne i 3. klasse. Han skal fortsette å bruke sekken han fikk i 1. klasse. Så sant den han har nå ikke går i stykker er planen at han får ny når han starter i 4. eller 5. klasse. Avhengig av om sekken rommer alt han må ha med seg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Har tredjeklassing selv til høsten og hen får ikke ny sekk nå. Tenker kanskje det kan være en aktuell julegave i år. Vil gjerne ha ny selv, men de større sekkene er STORE for de fleste tredjeklassingene. Det var to av elevene som hadde ny sekk når de begynte i 3. i klassen jeg hadde dette skoleåret som var, så her er det i hvert fall ikke vanlig at «alle» får ny til 3. Anonymkode: eca7f...547
Arkana Skrevet 30. juli 2022 #6 Skrevet 30. juli 2022 Våre har fått ny sekk i 1., 4. og 8. klasse og ut fra det jeg kan se virker det som om de fleste andre følger det samme selv om det selvsagt er noen få som bytter oftere, sjeldnere eller på andre trinn. I 4. klasse får de større sekk enn den de fikk i 1. klasse og det trenger de når de skal ha med både PC og bøker (+ pennal, matpakke, flaske og slikt). 1
Hedda-78 Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Fikk ny sekk i 4.klasse. Sekkene kommer på salg like etter skolestart, så det lønner seg å vente til en uke etter skolestart med å kjøpe ny sekk.
GammelKaktus Skrevet 30. juli 2022 #8 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når er det vanlig at de får ny sekk? Datteren min skal begynne i 3. klasse og har fremdeles samme sekk som hun fikk da hun begynte i 1. klasse. I følge henne har mange av vennene fått ny nå før skolestart. Sekken er like fin, men rosa og med ponnier på og skjønner at den kan være litt " barnslig". Men samtidig så er disse sekkene svindyre så å kjøoe ny hvis det ikke er nødvendig, synes jeg er tullete. Blir kanskje disse 1. klasse- sekkene for små i 3. klasse? Anonymkode: 10652...6ee Synes den 1 klasse sekken ble liten ganske for jeg og kjøpte ny til min i 3 klasse og så fikk han en ny i 5 klasse for han vokser jo og da måtte sekken og bli større. Nå blir det nok ikke ny sekk før ungdomsskolen hvis han ikke plutselig vokser fra meg igjen... 😄
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #9 Skrevet 30. juli 2022 Min har bare matboks og drikkeflaske med seg. Trenger ikke ny sekk ennå. Tenker å kjøpe ny når han begynner på ny gruppe, i 5.klasse. Anonymkode: b86c9...118
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 Det første jeg tenker er ny sekk når de har vokst fra den de har, eller den er ødelagt. Så var det det med rosa sekk med ponnier på da.. har « alle» fått ny og hennes er « barnslig « 🤔 er sekken i god stand slik at du kunne forsøke og selge den til en som skal begynne i 1 klasse og evt se etter en passende brukt sekk på Finn eller kjøpe ny rett etter skolestart når det er salg? Dette er jo noe hun skal gå med på skolen hver dag, så sånn sett er det jo litt « viktig «. Anonymkode: 3a77b...23b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 Kjøp en ny sekk men kjøp en neutral sekk som vil holde mange år. Anonymkode: 85f98...f41
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Min begynner i 5.klasse nå, og får først ny sekk nå. Vurderte i fjor da han skulle begynne i 4., men vi glemte det litt og han sa aldri noe 😅 Nå er han blitt alt for lang til 1.klassesekken. Anonymkode: 72213...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå