AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Har en familiemedlem som jeg er veldig glad i. Hun er en av mine nærmeste, men hun har en del ting som jeg ikke helt liker. Ofte når vi har besøk av andre så skal hun alltid «kødde med meg, eller dra en del spøker for langt på mine vegne slik at jeg blir gjort til latter. Jeg har aldri brydd meg så mye fordi jeg kan gjerne være klovn, men noen ganger har dette gått langt over streken. Ett eksempel var når samboer hadde besøk av søsteren sin fra Oslo. Da begynte hun å le av meg, være frekk mot meg å kommentere måten jeg pratet på samt gikk kledd på. Til slutt ble jeg faktisk veldig lei meg.. I tillegg er jeg den eneste i hennes familie som har ting på stell og som ikke drikker for mye, er i et stabilt forhold og lever et godt liv med stabil økonomi. Hennes foreldre sliter med alkoholisme men hun er voksen så hun bor ikke hjemme lengre. Men hun kommer ofte til oss på middag, får mye trygghet, kjærlighet og vi gir veldig mye til henne. Barna våre er veldig glade i henne også, men hun er veldig opp og ned! Hun fortalte her en dag at hun hadde aldri klart seg uten broren sin fordi han var så snill, stabil og grei mot henne.. Sannheten er at han drikker som en svamp og har store problemer. Jeg følte meg litt glemt for hva med meg og min familie som alltid tar henne imot med åpne armer, er ikke vi viktige for henne? Så kom dagen jeg trengte hjelp og hun stilte ikke opp igjen.. Det har skjedd så mange ganger at hun «glemte» at hun hadde sagt ja til å være barnevakt og sist gang glemte hun at vi skulle ut på bursdagen min så alt ble ødelagt. Hun har aldri bedt om unnskyldning og hun er egentlig ganske frekk mot oss og meg synes jeg. Så maser hun hele tiden om å få låne bilen min, komme å få låne hytten vår, samt få låne huset mens vi er på ferie fordi hun bor hos ei venninne. Hun tar en god del uten at vi får så mye igjen føler jeg Nå har barna bursdag i august og jeg er litt usikker på om jeg skal invitere henne i bursdag. Har hatt kontakt med henne hele livet men er usikker på om denne relasjonen er så sunn.. Det positive er at hun er veldig morsom og vi hygger oss mye sammen, og hun leker med barna når hun er på besøk. Anonymkode: 86673...532 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Inviter henne i bursdag for å slippe drama, men etter det kan du fase henne ut. Skyld på at du er opptatt, familieliv, stress osv. Anonymkode: 036bd...db1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Inviter henne i bursdag for å slippe drama, men etter det kan du fase henne ut. Skyld på at du er opptatt, familieliv, stress osv. Anonymkode: 036bd...db1 Hvorfor invitere henne i bursdag? Anonymkode: 86673...532 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Du velger selv hvem du vil ha i livet ditt. Du velger også selv at du godtar oppførselen hennes. Anonymkode: 8dc87...9c3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du velger selv hvem du vil ha i livet ditt. Du velger også selv at du godtar oppførselen hennes. Anonymkode: 8dc87...9c3 Ja, men hun er min eneste familie så å si.. Anonymkode: 86673...532
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Begrens kontakten Det gjorde jeg. Når man etter x antall ganger føler seg ukomfortabel etter å ha vært med denne personen- og det ikke er tegn til endring- så er det på høy tid at man nekter denne personen å hente narsisstisk forsyning hos seg lenger. Hen er sulten som en ulv og prøver seg ved hjelp av smisking og digital manipulering å "elge seg" innpå. Det vedgår heldigvis ikke meg lenger. Jeg er kanskje ikke den rikeste av oss på materielle goder men jeg klarer meg bra. Jeg har meg selv nå. Jeg er hel. Og jeg har det veldig veldig bra med meg selv. Anonymkode: 0458e...a53 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Vær litt smart her.. tenk deg ut noe som er kleint for de.. vær kjapp i replikkene dine og ta igjen.. lover deg, det blir bråstopp! Dette er gøy Anonymkode: 46bab...27c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Du har skrevet om henne før her, har du ikke? Hun som låner penger? (men betaler tilbake?). Uansett så MÅ du sette grenser for sånne folk. For de er energityver. Og de bruker deg opp på null komma nix uansett hvor snille de er og hvor mye kjærlighet og blodsbånd og historie det er mellom dere. Og så MÅ du senke forventningene til NULL!! Og du må IKKE stole på henne! Anonymkode: e0733...3ab 1
Blåklokke_ Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begrens kontakten Det gjorde jeg. Når man etter x antall ganger føler seg ukomfortabel etter å ha vært med denne personen- og det ikke er tegn til endring- så er det på høy tid at man nekter denne personen å hente narsisstisk forsyning hos seg lenger. Hen er sulten som en ulv og prøver seg ved hjelp av smisking og digital manipulering å "elge seg" innpå. Det vedgår heldigvis ikke meg lenger. Jeg er kanskje ikke den rikeste av oss på materielle goder men jeg klarer meg bra. Jeg har meg selv nå. Jeg er hel. Og jeg har det veldig veldig bra med meg selv. Anonymkode: 0458e...a53 Dette.
Anya66 Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en familiemedlem som jeg er veldig glad i. Hun er en av mine nærmeste, men hun har en del ting som jeg ikke helt liker. Ofte når vi har besøk av andre så skal hun alltid «kødde med meg, eller dra en del spøker for langt på mine vegne slik at jeg blir gjort til latter. Jeg har aldri brydd meg så mye fordi jeg kan gjerne være klovn, men noen ganger har dette gått langt over streken. Ett eksempel var når samboer hadde besøk av søsteren sin fra Oslo. Da begynte hun å le av meg, være frekk mot meg å kommentere måten jeg pratet på samt gikk kledd på. Til slutt ble jeg faktisk veldig lei meg.. I tillegg er jeg den eneste i hennes familie som har ting på stell og som ikke drikker for mye, er i et stabilt forhold og lever et godt liv med stabil økonomi. Hennes foreldre sliter med alkoholisme men hun er voksen så hun bor ikke hjemme lengre. Men hun kommer ofte til oss på middag, får mye trygghet, kjærlighet og vi gir veldig mye til henne. Barna våre er veldig glade i henne også, men hun er veldig opp og ned! Hun fortalte her en dag at hun hadde aldri klart seg uten broren sin fordi han var så snill, stabil og grei mot henne.. Sannheten er at han drikker som en svamp og har store problemer. Jeg følte meg litt glemt for hva med meg og min familie som alltid tar henne imot med åpne armer, er ikke vi viktige for henne? Så kom dagen jeg trengte hjelp og hun stilte ikke opp igjen.. Det har skjedd så mange ganger at hun «glemte» at hun hadde sagt ja til å være barnevakt og sist gang glemte hun at vi skulle ut på bursdagen min så alt ble ødelagt. Hun har aldri bedt om unnskyldning og hun er egentlig ganske frekk mot oss og meg synes jeg. Så maser hun hele tiden om å få låne bilen min, komme å få låne hytten vår, samt få låne huset mens vi er på ferie fordi hun bor hos ei venninne. Hun tar en god del uten at vi får så mye igjen føler jeg Nå har barna bursdag i august og jeg er litt usikker på om jeg skal invitere henne i bursdag. Har hatt kontakt med henne hele livet men er usikker på om denne relasjonen er så sunn.. Det positive er at hun er veldig morsom og vi hygger oss mye sammen, og hun leker med barna når hun er på besøk. Anonymkode: 86673...532 Be henne holde kjeft! 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 Kan du ikke ta det opp når hun begynner? Spørre om hvorfor hun gjør det, når hun vet det er ubehagelig for deg? Vær litt direkte med spørsmålene. Hvorfor gjør hun dette? Hva får hun igjen for det? Syns hun det er morsomt at du føler det negativt? Liker hun å være "ond"? Bryr hun seg ikke om at du ikke liker det? Osv. Og da mener jeg at du skal ta det opp med en gang hun begynner, når det er andre folk tilstede. Forhåpentligvis vil hun selv kjenne på ubehag når bordet blir snudd litt og det er hun som må "forsvare" seg og tåle at hun plutselig er i et litt negativt fokus. Anonymkode: 220e9...c40 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 Dette er jo samme TS som lagde tråd om søskenbarnet? Anonymkode: 3af62...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette er jo samme TS som lagde tråd om søskenbarnet? Anonymkode: 3af62...2b3 Nei, det er en annen tråd Anonymkode: 86673...532 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Ts her Ja, hun er faktisk oppriktig slem synes jeg. Hun er slik mot flere også og ikke bare jeg. Hun må nok innerst inne være veldig usikker opp seg selv tror jeg. Grunnen for at jeg blir så lei meg er fordi hun har vært veldig frekk imot meg foran familien til samboer, og de er jo «min familie» og ikke hennes, å jeg så at de reagerte veldig når hun snakket slik til meg men jeg klarte ikke å si noe. Jeg blir like sjokkert og stum hver gang, men jeg blir lei meg og det vises nok lett. Hun er veldig opptatt av fasade, og hun er veldig opptatt av å henge med de «riktige» folkene, og hun prøver veldig hardt å være noe hun ikke er. Den største drømmen hennes er å bli rik, noe hun også har dårlige odds for å bli. Jeg derimot er rik, og har veldig mye penger uten å gå inn på det og dette føler jeg at hun utnytter maksimalt. Hun skryter til andre venner over hvor flott og stort hus vi har, og hun får det til å høres ut som om det er «hun som bor her», og hun tar bilder av hjemmet vårt og sender til andre. Slik holder hun på med hytta til familien min også, hun later som det er hennes og legger ut bilder på sosiale medier og sier ingenting om at det er hytten til familien. Så er hun sykelig opptatt av utseendet. Hun skal alltid kommentere utseendet til folk, og hun snakker om utseendet og henger bare med «pene» mennesker. Hun har sagt at ungene til ei venninne av henne er stygg, og jeg ble sjokkert når hun sa dette. Hun virker som hun ikke har noe empati nesten.. Anonymkode: 86673...532
Rucula Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Istedenfor å bare droppe dama, hva med å ta det opp skikkelig med henne? Rett og slett ta opp problemstillingen med henne.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Rucula skrev (28 minutter siden): Istedenfor å bare droppe dama, hva med å ta det opp skikkelig med henne? Rett og slett ta opp problemstillingen med henne. Er lettere sagt enn gjort. Har prøvd å ta opp ting med henne før men vedkommende har null selvinnsikt Anonymkode: 86673...532
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 Snyltende livsstil! Anonymkode: 86673...532
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Rucula skrev (53 minutter siden): Istedenfor å bare droppe dama, hva med å ta det opp skikkelig med henne? Rett og slett ta opp problemstillingen med henne. Å diskutere med en psykopat er som å bryte med en gris. Nyttesløst Anonymkode: 0458e...a53 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er lettere sagt enn gjort. Har prøvd å ta opp ting med henne før men vedkommende har null selvinnsikt Anonymkode: 86673...532 Okei, hva med å si at hvis hun ikke skjerper seg så vil du ikke ha noe med henne å gjøre? Anonymkode: e923d...4ad
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Okei, hva med å si at hvis hun ikke skjerper seg så vil du ikke ha noe med henne å gjøre? Anonymkode: e923d...4ad sånne folk kommer sannsynligvis til å sette seg selv i den ultimate offer-rollen. og klage og sutre over at tråd-starter visstnok har vært "ufattelig slem" mot den "stakkarslige" lille dem. Anonymkode: 0fac4...446 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå