Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg sendt inn bekymringsmelding på gutt som er slem mot flere jenter. Verbalt. Lurer på om gutten har det bra siden han er så slem. Gutten blir 10 år. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fionas skrev (9 minutter siden):

Burde jeg sendt inn bekymringsmelding på gutt som er slem mot flere jenter. Verbalt. Lurer på om gutten har det bra siden han er så slem. Gutten blir 10 år. 

Anonymkode: c2ab8...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Du kan varsle foreldrene, eller si fra til læreren hems, så de er obs på skolen. Men verbalt drittslenging er ikke en bv sak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan varsle foreldrene, eller si fra til læreren hems, så de er obs på skolen. Men verbalt drittslenging er ikke en bv sak. 

Men kan det tenkes at gutten ikke har det bra hjemme siden han tar det ut på andre? Blir det feil å overse hans rop om hjelp? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fionas skrev (1 minutt siden):

Men kan det tenkes at gutten ikke har det bra hjemme siden han tar det ut på andre? Blir det feil å overse hans rop om hjelp? 

Hvilke type jenter er det. Er de annerledes utseendemessig eller adferd? typisk mobbeoffere? Mange gutter plager jenter i den alderen. Fordi de liker dem. Dette bør du finne ut av og være sikker på først.

Jeg ble selv plaget av en gutt over tid på barneskolen som først på ungdomskolen (med litt alkohol innabords) innrømte han var sååå forelska i meg..

Anonymkode: 680ff...2f5

AnonymBruker
Skrevet
Fionas skrev (13 minutter siden):

Det du bør gjør først er å snakke med foreldrene til barnet, det kan f.eks være en diagnose som gjør at barnet har vansker med sosiale situasjoner som gjør at barnet har denne atferden. Eller at barnet har opplevd noe vanskelig som ikke nødvendigvis foreldrene har gjort mot barnet, mistet et familiemedlem, blir mobbet selv osv. Er ikke nødvendigvis noe med hjemmesituasjonen som gjør at barnet gjør slikt. Kan være mange årsaker bak en atferd. 

Anonymkode: e8093...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe spesielt som gjør at du er bekymret, som uvanlig seksuell adferd for alderen?

Det har vist seg at det er en myte at barn som mobber kommer fra "ressurssvake" hjem eller har lavt selvbilde. Det er i alle fall stor variasjon, og slett ikke alle som mobber er "barn i nød".

Dersom det er noe spesifikt med dette barnets adferd du reagerer på, ville jeg foreslått å snakke med lærer aller først, ta opp det du er bekymret for der. 

Anonymkode: af49a...303

AnonymBruker
Skrevet
Fionas skrev (6 timer siden):

Ja, siden han er så liten så hadde jeg absolutt tenkt at det er noe herr. Uansett så trenger han hjelp. Det er omsorg i det å ta tak i mobbingen også for mobberen. 

Anonymkode: 2d7d5...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...