Gå til innhold

Hva er det menn får ut av å rakke ned på kvinner over 30 egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men dette er jeg fullstendig klar over. 

Poenget er at sex ofte betyr veldig mye mer for en kvinne enn en mann. Det involverer også mer risiko for en kvinne mtp.  uønsket graviditet.  Selvfølgelig har du sex med en du synes er attraktiv, men det er større risiko for at du etablerer følelser etter et samleie enn mannen.  

Jeg har aldri sagt at en kvinne ikke kan ha sex når hun vil og med hvem hun vil.  Alle mennesker er frie til å ta sine egne valg, men må da selvfølgelig også ta konsekvensene for sine handlinger. 

Som jeg mener alle bør gjøre på tvers av kjønn.  

Og det finnes en balanse i alt.  Jeg forventer selvfølgelig ikke at en voksen kvinne kun har hatt en seksualpartner, eller at en ung jente er jomfru. Men det er en mellomting mellom en håndfull seksualpartnere og titalls gjennom å fly rundt, la tilfeldige menn pumpe og dumpe deg, og kjøre kuk-karusellen i tiår.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Du, damer sliter ikke med uønskede graviditeter om dagen. Språket ditt, "kuk-karusellen", er da vitterlig incel-slang? Ikke bruk sånne ord, det gjør at du virker uintelligent. Det er ingen forskjell på om menn eller kvinner oppfører seg på den måten.

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dødssjokkerende! 🙄

Vi kvinner har da også sex av tilsvarende årsaker. 

Tror du at kvinner ikke blir kåte, og ikke har seksuelle behov? Hold deg fast, vi har det.

Anonymkode: 0f2cd...448

Selvfølgelig, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Det har jeg nytt godt av som singel mann 

Poenget mitt var at kvinner bør være selektive til sex med tilfeldige menn. Ikke at de aldri kan ha det som singel kvinne. Jeg er ikke helt ekstremist. Ellers kunne en aldri etablere noe forhold, eller finne ut av ting i en datingsetting. 

Når det er sagt. Jeg vet ikke om noen fedre som ønsker at dattera deres skal bli fortalt at hun bare skal fly rundt og knulle alt av menn. Hva slags signal sender det til yngre generasjoner med jenter? 

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du, damer sliter ikke med uønskede graviditeter om dagen. Språket ditt, "kuk-karusellen", er da vitterlig incel-slang? Ikke bruk sånne ord, det gjør at du virker uintelligent. Det er ingen forskjell på om menn eller kvinner oppfører seg på den måten.

Anonymkode: ee780...d52

Jeg tar selvkritikk.  

Akkurat det ordet skal jeg innrømme at jeg stjal fra et innlegg. Jeg skal forsøke å unngå og senke meg ned til det nivået igjen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men dette er jeg fullstendig klar over. 

Poenget er at sex ofte betyr veldig mye mer for en kvinne enn en mann. Det involverer også mer risiko for en kvinne mtp.  uønsket graviditet.  Selvfølgelig har du sex med en du synes er attraktiv, men det er større risiko for at du etablerer følelser etter et samleie enn mannen.  

Jeg har aldri sagt at en kvinne ikke kan ha sex når hun vil og med hvem hun vil.  Alle mennesker er frie til å ta sine egne valg, men må da selvfølgelig også ta konsekvensene for sine handlinger. 

Som jeg mener alle bør gjøre på tvers av kjønn.  

Og det finnes en balanse i alt.  Jeg forventer selvfølgelig ikke at en voksen kvinne kun har hatt en seksualpartner, eller at en ung jente er jomfru. Men det er en mellomting mellom en håndfull seksualpartnere og titalls gjennom å fly rundt, la tilfeldige menn pumpe og dumpe deg, og kjøre kuk-karusellen i tiår.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Dere ønsker å tro det, ja. Nei, det er ikke alltid slik. Ikke tro at vi sitter og griner og lengter etter slik tilfeldig møte. Du vet at det finnes ganske så sikre prevensjonsmidler nå til dags? Sånn at man ikke risikerer graviditet? 

Forresten, hvorfor tror du at ei kvinne med kun få partnere ønsker å ha deg som kommer rett fra musekarusellen?

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men dette er jeg fullstendig klar over. 

Poenget er at sex ofte betyr veldig mye mer for en kvinne enn en mann. Det involverer også mer risiko for en kvinne mtp.  uønsket graviditet.  Selvfølgelig har du sex med en du synes er attraktiv, men det er større risiko for at du etablerer følelser etter et samleie enn mannen.  

Jeg har aldri sagt at en kvinne ikke kan ha sex når hun vil og med hvem hun vil.  Alle mennesker er frie til å ta sine egne valg, men må da selvfølgelig også ta konsekvensene for sine handlinger. 

Som jeg mener alle bør gjøre på tvers av kjønn.  

Og det finnes en balanse i alt.  Jeg forventer selvfølgelig ikke at en voksen kvinne kun har hatt en seksualpartner, eller at en ung jente er jomfru. Men det er en mellomting mellom en håndfull seksualpartnere og titalls gjennom å fly rundt, la tilfeldige menn pumpe og dumpe deg, og kjøre kuk-karusellen i tiår.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Faktisk er det vi kvinner som har best kontroll angående dette med at sex kan føre til barn. Det kan det selvsagt, men skjer det er det kvinnen som har avgjørelsen angående abort eller ikke. Dere menn har ingenting å si om så skjer. Menn burde jo virkelig være redd for tilfeldig sex om de ikke ønsker å bli far. 

En mann som kaller det kuk- karusellen føler jeg avslører såpass tydelig sitt syn på dette at avsnittet om balanse falt i ubalanse. 😉

 

Anonymkode: 0f2cd...448

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Det har jeg nytt godt av som singel mann 

Poenget mitt var at kvinner bør være selektive til sex med tilfeldige menn. Ikke at de aldri kan ha det som singel kvinne. Jeg er ikke helt ekstremist. Ellers kunne en aldri etablere noe forhold, eller finne ut av ting i en datingsetting. 

Når det er sagt. Jeg vet ikke om noen fedre som ønsker at dattera deres skal bli fortalt at hun bare skal fly rundt og knulle alt av menn. Hva slags signal sender det til yngre generasjoner med jenter? 

Anonymkode: df3c0...0f1

Du vet at hvis kvinnene virkelig blir selektive med tilfeldig sex, vil det bety at du mest sannsynlig ikke vil få deg noe? Og hvorfor forteller du ikke GUTTENE at de heller ikke skal fly rundt og ha seg med alt av kvinner? Hvorfor ønsker du å oppdra guttene for å bli rundbrennere og jentene til å sitte hjemme og vente på den rette?

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Det har jeg nytt godt av som singel mann 

Poenget mitt var at kvinner bør være selektive til sex med tilfeldige menn. Ikke at de aldri kan ha det som singel kvinne. Jeg er ikke helt ekstremist. Ellers kunne en aldri etablere noe forhold, eller finne ut av ting i en datingsetting. 

Når det er sagt. Jeg vet ikke om noen fedre som ønsker at dattera deres skal bli fortalt at hun bare skal fly rundt og knulle alt av menn. Hva slags signal sender det til yngre generasjoner med jenter? 

Anonymkode: df3c0...0f1

Hadde jammen aldri ønska det for sønnen min heller, hadde synes det var akkurat like dårlig som om det var dattera mi som gjorde det.

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere ønsker å tro det, ja. Nei, det er ikke alltid slik. Ikke tro at vi sitter og griner og lengter etter slik tilfeldig møte. Du vet at det finnes ganske så sikre prevensjonsmidler nå til dags? Sånn at man ikke risikerer graviditet? 

Forresten, hvorfor tror du at ei kvinne med kun få partnere ønsker å ha deg som kommer rett fra musekarusellen?

Anonymkode: 3651b...26a

Nå antar du mye om meg da.  

Det er selvfølgelig lettere å argumentere mot meg om jeg blir malt som en primitiv, kynisk barbar som bare feier over jenter.  

Og ja, jeg er heldigvis klar over at det finnes masse bra prevensjonsmidler for kvinner. Men om det blir en unnskyldning for å ha mest mulig sex.  Jeg vet ikke.  

Uansett, alle får gjøre hva de vil.  Jeg er ikke moralistenes vokter selvom det kanskje hørtes slik ut.  

Du er ikke verdt mindre som menneske, og jeg hadde ikke vært nedlatende ovenfor deg.  Det eneste hadde vært at jeg hadde revurdert et seriøst parforhold om antallet var skyhøyt.  

Vi må også skille mellom det å ha ingen, en, noen få, en del, og et lass med seksualpartnere. Jeg mener det utgjør en forskjell, så kan dere være uenige. Noen menn bryr seg.  Andre ikke. Slik er det med preferanser.  

Her har jeg sett tråder som avfeier skalla menn, tjukke menn, lave menn og andre overfladiske ting.  Jeg synes ikke antall seksualpartnere er noe verre.  Høyde eksempelvis kan en ikke gjøre noe med.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

De, men jeg er jo enig også. 

Nå forsøkte jeg å oppsummere lengre samtaler om slikt i få ord, for å få frem kjernen angående hva holdningene er, og at de har endret seg mye i mange miljøer, så ordene for å forsøke å gjenta hva de ga uttrykk for er mine. Om de sa akkurat "rett til" husker jeg faktisk ikke. Det ble kanskje uttrykket med helt andre ord, og ble det brukt da ble det nok brukt som jeg mente ordet. Ikke som juridisk rett, men etisk og moralsk rett. Det jeg husker aller best fra samtalen er at de unge lo, slik "herregud dere er så forhistoriske altså"- godmodig latter, av at kvinner tidligere ble påført skam av å ha sex med en del ulike menn. De var klar over det, men det var en slik latterlig tåpelig ting folk gjorde "i gamle dager ". 

Samtalen handlet i utgangspunktet om Tinder. 

Jeg vil jo tro at det finnes spesielt sjalu mennesker nå som tidligere, og at det er naturlig at noen derfor ikke takler slikt like godt, men jeg tror ikke unge mennesker hadde vært så tydelige på hvor urimelig slike holdninger "fra gamle dager" var at de fant dem direkte latterlige dersom det ikke er en temmelig generell holdningsendring til dette. Man får samme reaksjon hos unge dersom man forteller at neger var et normalt ord å bruke tidligere, og vi uten å tenke over det hadde negerboller, negerlandsbyen, negerstien, og så videre. Det finnes likevel rasister, også. 

Anonymkode: 0f2cd...448

Skjønner. Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forresten, hvorfor tror du at ei kvinne med kun få partnere ønsker å ha deg som kommer rett fra musekarusellen?

det blir som en slags out-sourcing av bedømmelsen av mannen. Når han har draget på så mye damer betyr det at det er noe kvalitet på bunnen - gode gener mao.

Anonymkode: 8bc9a...aa3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet at hvis kvinnene virkelig blir selektive med tilfeldig sex, vil det bety at du mest sannsynlig ikke vil få deg noe?

De er allerede det. Er ikke akkurat en ny ting at tilgangen står langt unna etterspørselen.

Anonymkode: 8bc9a...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig, og det er jeg veldig glad og takknemlig for. Det har jeg nytt godt av som singel mann 

Poenget mitt var at kvinner bør være selektive til sex med tilfeldige menn. Ikke at de aldri kan ha det som singel kvinne. Jeg er ikke helt ekstremist. Ellers kunne en aldri etablere noe forhold, eller finne ut av ting i en datingsetting. 

Når det er sagt. Jeg vet ikke om noen fedre som ønsker at dattera deres skal bli fortalt at hun bare skal fly rundt og knulle alt av menn. Hva slags signal sender det til yngre generasjoner med jenter? 

Anonymkode: df3c0...0f1

Ånei, men både mor og far synes det er greit at guttungen deres flyr rundt og knuller alt av damer? Hva slags signal sender de til yngre generasjoner med gutter?

Anonymkode: 7ca4f...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det blir som en slags out-sourcing av bedømmelsen av mannen. Når han har draget på så mye damer betyr det at det er noe kvalitet på bunnen - gode gener mao.

Anonymkode: 8bc9a...aa3

Fuck boys er kvalitet liksom, oooooooook. Har virkelig ikke tenkt på løse menn som et tegn på kvalitet. Ikke på ukvalitet heller for øvrig.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det blir som en slags out-sourcing av bedømmelsen av mannen. Når han har draget på så mye damer betyr det at det er noe kvalitet på bunnen - gode gener mao.

Anonymkode: 8bc9a...aa3

Igjen, dere skaper et narrativ om at jeg selv feier over en haug av damer. Dette har jeg aldri påstått. 

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå antar du mye om meg da.  

Det er selvfølgelig lettere å argumentere mot meg om jeg blir malt som en primitiv, kynisk barbar som bare feier over jenter.  

Og ja, jeg er heldigvis klar over at det finnes masse bra prevensjonsmidler for kvinner. Men om det blir en unnskyldning for å ha mest mulig sex.  Jeg vet ikke.  

Uansett, alle får gjøre hva de vil.  Jeg er ikke moralistenes vokter selvom det kanskje hørtes slik ut.  

Du er ikke verdt mindre som menneske, og jeg hadde ikke vært nedlatende ovenfor deg.  Det eneste hadde vært at jeg hadde revurdert et seriøst parforhold om antallet var skyhøyt.  

Vi må også skille mellom det å ha ingen, en, noen få, en del, og et lass med seksualpartnere. Jeg mener det utgjør en forskjell, så kan dere være uenige. Noen menn bryr seg.  Andre ikke. Slik er det med preferanser.  

Her har jeg sett tråder som avfeier skalla menn, tjukke menn, lave menn og andre overfladiske ting.  Jeg synes ikke antall seksualpartnere er noe verre.  Høyde eksempelvis kan en ikke gjøre noe med.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Men skyhøyt hallo. Jeg synes jo ikke det er attraktivt hvis en partner har hatt hundre partnere heller. Kå må man begynne å operere med antall her. Det er vanskelig å skjønne standarden til folk.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ånei, men både mor og far synes det er greit at guttungen deres flyr rundt og knuller alt av damer? Hva slags signal sender de til yngre generasjoner med gutter?

Anonymkode: 7ca4f...f3d

Du, jeg har aldri sagt at jeg flyr rundt og knuller alt av damer. 

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fuck boys er kvalitet liksom, oooooooook. Har virkelig ikke tenkt på løse menn som et tegn på kvalitet. Ikke på ukvalitet heller for øvrig.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

Alle menn er løse. Noen får seg, noen får seg ikke. Det ligger en bedømmelse i hvor man plasseres. Så ergo er menn med lang merittliste blitt bedømt av et stort antall kvinner til å være av prima vera.

Er litt som i husdyrhold, det er den beste oksen/hingsten/væren man velger ut til avl.

Anonymkode: 8bc9a...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får oss til å senke terskelen dersom de får oss til å tro at vi har lav verdi på partnermarkedet, og dermed bedrer de sine egne sjanser til å få seg dame. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

De får oss til å senke terskelen dersom de får oss til å tro at vi har lav verdi på partnermarkedet, og dermed bedrer de sine egne sjanser til å få seg dame. 

Ja, det tror jeg også. Og jeg skjønner at de klikker av incel-ordet, men i enkelte tilfeller er det helt på sin plass😁. De fleste damer på 50 + som jeg kjenner, er sammen med jevngamle, velutdanna og hyggelige menn, enten ektemenn gjennom.lang tid, eller ferskere kjærester😊

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men skyhøyt hallo. Jeg synes jo ikke det er attraktivt hvis en partner har hatt hundre partnere heller. Kå må man begynne å operere med antall her. Det er vanskelig å skjønne standarden til folk.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

Jeg skulle tydeligvis presisert et antall. 

Poenget mitt er uansett at sex ofte er en mye større sak for en kvinne enn en mann. Det er mer involvert. En kan selvfølgelig gjøre hva en vil, men det kommer med en kostnad.  

Om du er seksuelt frigjort, ikke får følelser, ikke kjærlighetssorg, ikke har noe problem overhodet så er det jo bare å kjøre på! Jeg bare tviler på at dette er majoriteten.  

Da finner du bare en med like verdier og ikke en som er mer konservativ på området.  Problem løst.  

 

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...