Gå til innhold

Hva er det menn får ut av å rakke ned på kvinner over 30 egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilke årsaker?

Anonymkode: 8bc9a...aa3

Nå skrev ikke jeg kommentaren, men jeg tror jeg kan nevne noen årsaker:

-det er tvers gjennom latterlig å ha ulike standarder for kvinner enn for menn. Det vet vi kvinner, og det forhatte feminismebegrepet preger oss moderne kvinner så mye at en slik påstand bare blir komisk.

-det er lett å lure menn hvis man er interessert i det.

-hva er det for noe veldig rart med det mannlige selvbildet hvis de ikke tåler at damer har levd sitt liv på samme måten som menn har levd sitt liv?

-og hva tror de egentlig om oss damer? Da kan vi i høy grad snakke om myten om kvinnen, hore/madonna/morsfigur. Vi damer vet det ikke er sånn.

Alt er til å humre litt i dameskjegget av.

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nå skrev ikke jeg kommentaren, men jeg tror jeg kan nevne noen årsaker:

-det er tvers gjennom latterlig å ha ulike standarder for kvinner enn for menn. Det vet vi kvinner, og det forhatte feminismebegrepet preger oss moderne kvinner så mye at en slik påstand bare blir komisk.

-det er lett å lure menn hvis man er interessert i det.

-hva er det for noe veldig rart med det mannlige selvbildet hvis de ikke tåler at damer har levd sitt liv på samme måten som menn har levd sitt liv?

-og hva tror de egentlig om oss damer? Da kan vi i høy grad snakke om myten om kvinnen, hore/madonna/morsfigur. Vi damer vet det ikke er sånn.

Alt er til å humre litt i dameskjegget av.

Anonymkode: ee780...d52

Fordi menn og kvinner er ikke like. 

Hvordan hadde damer reagert om menn hadde levd på samme måten som kvinner lever sine liv? 

De hadde sannsynligvis ikke synes det hadde vært særlig attraktivt.  Det synes ikke menn andre veien heller.  

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi menn og kvinner er ikke like. 

Hvordan hadde damer reagert om menn hadde levd på samme måten som kvinner lever sine liv? 

De hadde sannsynligvis ikke synes det hadde vært særlig attraktivt.  Det synes ikke menn andre veien heller.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Jeg kan ikke se at mannen min har levd annerledes enn meg? Han har gått på skole, hatt ungsomstid med prøving av alkohol, forelskelser, skuffelser, etablering av vennskap. Han jobbet, giftet seg og fikk barn. Han har drevet husholdning, betalt regninger, trent, hatt hobbyer, feiret jul og bursdager,  opplevd glede og sorg.

Så nei, jeg kan ikke se at noe i hans tidligere liv er annerledes enn i mitt tidligere liv. Artig nok, har vi hatt samme antall sexpartnere også 🤣🤣

Hva mener du er så annerledes i kvinners og menns liv, bortsett fra tilfeldig sex? Det er også komisk hvordan dere ser ned på kvinner som liker sex, samtidig som det er disse kvinnene som gjør det mulig for dere å ha tilfeldig sex. Hva skjer hvis alle kvinner krever ring på fingeren før sex? Hvordan skal dere overleve tiden som ung voksen uten sex? 

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi menn og kvinner er ikke like. 

Hvordan hadde damer reagert om menn hadde levd på samme måten som kvinner lever sine liv? 

De hadde sannsynligvis ikke synes det hadde vært særlig attraktivt.  Det synes ikke menn andre veien heller.  

Anonymkode: df3c0...0f1

De fleste menn jeg kjenner har liv som ligner mitt. De har gått skole, er i arbeid, har hobbyer som klatring, swingkurs eller dykking, de er på og arrangerer fester med sine venner etc., og prater helt fint med mennesker av begge kjønn. De er single eller har kjærester. Et liv som ligner mitt. Det er ikke menn som samles i gutteklubber, drikker seg dritings hver helg og drar på gutteturer på bordeller og strippeklubber. Det er det selvfølgelig lov å gjøre, men det er ikke menn jeg tiltrekkes av. Jeg vet ikke hva du ellers skulle tenke på av livsstiler når du skriver som du gjør, som er så forferdelig annerledes enn mitt.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke se at mannen min har levd annerledes enn meg? Han har gått på skole, hatt ungsomstid med prøving av alkohol, forelskelser, skuffelser, etablering av vennskap. Han jobbet, giftet seg og fikk barn. Han har drevet husholdning, betalt regninger, trent, hatt hobbyer, feiret jul og bursdager,  opplevd glede og sorg.

Så nei, jeg kan ikke se at noe i hans tidligere liv er annerledes enn i mitt tidligere liv. Artig nok, har vi hatt samme antall sexpartnere også 🤣🤣

Hva mener du er så annerledes i kvinners og menns liv, bortsett fra tilfeldig sex? Det er også komisk hvordan dere ser ned på kvinner som liker sex, samtidig som det er disse kvinnene som gjør det mulig for dere å ha tilfeldig sex. Hva skjer hvis alle kvinner krever ring på fingeren før sex? Hvordan skal dere overleve tiden som ung voksen uten sex? 

Anonymkode: 3651b...26a

Men han sitter ikke og sladrer med "venninnene sine",  hekler, shopper, ser på romantiske komedier og sminker seg?

Det handler ikke om å se ned på noen som liker sex, men jeg vil våge og påstå at det er uansvarlig.  Uønsket graviditet, kjønnssykdommer (dette gjelder menn og) , i tillegg til all mental baggasje og traumer etter hun får hjertet sitt knust nok en gang. Menn kan ha sex uten følelsene.  Kvinner må gjerne like mannen og være følelsesmessig tiltrukket. Hun bærer med seg alle disse negative opplevelsene og svikene inn i neste forhold.  For mannen var det bare en morsom opplevelse, og litt kjapp kos der og da. For henne gjør det at hun strever med å sole på menn og opprette en sunn relasjon til mannen.  

Det er forskjellen.  

Men for all del.  En gjør sine valg.  Men da må en også bære konsekvensene av det.  Noen traumer, litt baggasje og en del menn som tar avstand.  

Personlig har jeg hatt nok av sex, både i forhold og som singel, så ikke tenk på det.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men han sitter ikke og sladrer med "venninnene sine",  hekler, shopper, ser på romantiske komedier og sminker seg?

Det handler ikke om å se ned på noen som liker sex, men jeg vil våge og påstå at det er uansvarlig.  Uønsket graviditet, kjønnssykdommer (dette gjelder menn og) , i tillegg til all mental baggasje og traumer etter hun får hjertet sitt knust nok en gang. Menn kan ha sex uten følelsene.  Kvinner må gjerne like mannen og være følelsesmessig tiltrukket. Hun bærer med seg alle disse negative opplevelsene og svikene inn i neste forhold.  For mannen var det bare en morsom opplevelse, og litt kjapp kos der og da. For henne gjør det at hun strever med å sole på menn og opprette en sunn relasjon til mannen.  

Det er forskjellen.  

Men for all del.  En gjør sine valg.  Men da må en også bære konsekvensene av det.  Noen traumer, litt baggasje og en del menn som tar avstand.  

Personlig har jeg hatt nok av sex, både i forhold og som singel, så ikke tenk på det.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Jeg gjør faktisk ingen av delene - verken sladder, shopping eller romkom. Det eneste på lista di som jeg gjør, er å sminke meg. Mannen barberer seg. Men dette handler altså ikke om livsstil. Jeg har også hatt sex uten følelser tidligere, så ikke putt alle kvinner og menn i bås. 

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men han sitter ikke og sladrer med "venninnene sine",  hekler, shopper, ser på romantiske komedier og sminker seg?

Det handler ikke om å se ned på noen som liker sex, men jeg vil våge og påstå at det er uansvarlig.  Uønsket graviditet, kjønnssykdommer (dette gjelder menn og) , i tillegg til all mental baggasje og traumer etter hun får hjertet sitt knust nok en gang. Menn kan ha sex uten følelsene.  Kvinner må gjerne like mannen og være følelsesmessig tiltrukket. Hun bærer med seg alle disse negative opplevelsene og svikene inn i neste forhold.  For mannen var det bare en morsom opplevelse, og litt kjapp kos der og da. For henne gjør det at hun strever med å sole på menn og opprette en sunn relasjon til mannen.  

Det er forskjellen.  

Men for all del.  En gjør sine valg.  Men da må en også bære konsekvensene av det.  Noen traumer, litt baggasje og en del menn som tar avstand.  

Personlig har jeg hatt nok av sex, både i forhold og som singel, så ikke tenk på det.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Er dame, og kan forsikre deg om at jeg verken er interessert i hekling, nettshopping, romantiske komedier eller venninnesladring på rommet, og det er også svært langt unna det ungdomsdøtrene mine driver med. Tror det er mest i kommersiell amerikansk film jenter er interessert i det😁. NB! Husk enkel g i "bagasje". Vil anbefale å begynne å snakke med noen unge damer for å finne ut hva de driver med😊.

 

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er dame, og kan forsikre deg om at jeg verken er interessert i hekling, nettshopping, romantiske komedier eller venninnesladring på rommet, og det er også svært langt unna det ungdomsdøtrene mine driver med. Tror det er mest i kommersiell amerikansk film jenter er interessert i det😁. NB! Husk enkel g i "bagasje". Vil anbefale å begynne å snakke med noen unge damer for å finne ut hva de driver med😊.

 

Anonymkode: ee780...d52

Dette. Når man tror at alle damer ikke gjør annet enn å sminke seg, se på romantiske komedier og hekle, så har man ikke møtt så mange damer IRL. Logge seg av PC-gamingen og komme seg ut blant folk er et bra tiltak i slike tilfeller.

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør faktisk ingen av delene - verken sladder, shopping eller romkom. Det eneste på lista di som jeg gjør, er å sminke meg. Mannen barberer seg. Men dette handler altså ikke om livsstil. Jeg har også hatt sex uten følelser tidligere, så ikke putt alle kvinner og menn i bås. 

Anonymkode: 3651b...26a

Ingen regel uten unntak.  

Vi blir født med fem fingre på en hånd. "Ja, men venninna mi fikk en datter med seks fingre en gang". 

Kom igjen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen regel uten unntak.  

Vi blir født med fem fingre på en hånd. "Ja, men venninna mi fikk en datter med seks fingre en gang". 

Kom igjen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Tror du virkelig at alle kvinner som har tilfeldig sex med menn, forelsker seg i disse mennene? Really?

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig at alle kvinner som har tilfeldig sex med menn, forelsker seg i disse mennene? Really?

Anonymkode: 3651b...26a

Jeg tenker virkelig at kvinnene i utgangspunktet må like fyren ihvertfall, ellers kan det høres ut som noe i gråsonen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker virkelig at kvinnene i utgangspunktet må like fyren ihvertfall, ellers kan det høres ut som noe i gråsonen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Liker alle menn kvinner de har tilfeldig sex med, eller kan det være andre grunner til at de har det? Sikkert sånn med kvinner også😊

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (1 time siden):

Bare for å få det presisert, er det du eller de som sier dette? Tross alt har ingen noen rett til å ikke bli kalt negative ting.

De, men jeg er jo enig også. 

Nå forsøkte jeg å oppsummere lengre samtaler om slikt i få ord, for å få frem kjernen angående hva holdningene er, og at de har endret seg mye i mange miljøer, så ordene for å forsøke å gjenta hva de ga uttrykk for er mine. Om de sa akkurat "rett til" husker jeg faktisk ikke. Det ble kanskje uttrykket med helt andre ord, og ble det brukt da ble det nok brukt som jeg mente ordet. Ikke som juridisk rett, men etisk og moralsk rett. Det jeg husker aller best fra samtalen er at de unge lo, slik "herregud dere er så forhistoriske altså"- godmodig latter, av at kvinner tidligere ble påført skam av å ha sex med en del ulike menn. De var klar over det, men det var en slik latterlig tåpelig ting folk gjorde "i gamle dager ". 

Samtalen handlet i utgangspunktet om Tinder. 

Jeg vil jo tro at det finnes spesielt sjalu mennesker nå som tidligere, og at det er naturlig at noen derfor ikke takler slikt like godt, men jeg tror ikke unge mennesker hadde vært så tydelige på hvor urimelig slike holdninger "fra gamle dager" var at de fant dem direkte latterlige dersom det ikke er en temmelig generell holdningsendring til dette. Man får samme reaksjon hos unge dersom man forteller at neger var et normalt ord å bruke tidligere, og vi uten å tenke over det hadde negerboller, negerlandsbyen, negerstien, og så videre. Det finnes likevel rasister, også. 

Anonymkode: 0f2cd...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker alle menn kvinner de har tilfeldig sex med, eller kan det være andre grunner til at de har det? Sikkert sånn med kvinner også😊

Anonymkode: ee780...d52

Nettopp. Det er rart hvordan enkelte menn har slike stereotypier for kvinner, som de påstår er den eneste sannheten. Også veldig merkelig når menn forteller kvinner hvordan kvinnene EGENTLIG er. Vi tar altså helt feil av hvordan vi føler oss og hvordan vi er 😄 

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker alle menn kvinner de har tilfeldig sex med, eller kan det være andre grunner til at de har det? Sikkert sånn med kvinner også😊

Anonymkode: ee780...d52

For tredje gang.  

Nå kommer jeg til å komme med noe sjokkerende, kvinner. Hold dere fast.  

Dette er tilsynelatende svært krevende å anerkjenne for mange, men menn og kvinner er faktisk ulike.

Hvem skulle tro det? 

Så nei, en mann trenger ikke like deg for å kunne ha sex med deg.  Det holder at han er kåt, synes du er fin å se på og ønsker å få tilfredsstilt et rent fysisk behov.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For tredje gang.  

Nå kommer jeg til å komme med noe sjokkerende, kvinner. Hold dere fast.  

Dette er tilsynelatende svært krevende å anerkjenne for mange, men menn og kvinner er faktisk ulike.

Hvem skulle tro det? 

Så nei, en mann trenger ikke like deg for å kunne ha sex med deg.  Det holder at han er kåt, synes du er fin å se på og ønsker å få tilfredsstilt et rent fysisk behov.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Nettopp. Han synes ei dame er fin å se på og tenner på henne. Det samme skjer med oss kvinner når vi bare vil ha det gøy - vi plukker ut en mann som ser tiltrekkende nok for oss. Det at menn og kvinne er SÅ vanvittig ulike, er kun menns unnskyldning for å kunne pule rundt og samtidig forvente at dama de velger holder seg dydig.

Anonymkode: 3651b...26a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For tredje gang.  

Nå kommer jeg til å komme med noe sjokkerende, kvinner. Hold dere fast.  

Dette er tilsynelatende svært krevende å anerkjenne for mange, men menn og kvinner er faktisk ulike.

Hvem skulle tro det? 

Så nei, en mann trenger ikke like deg for å kunne ha sex med deg.  Det holder at han er kåt, synes du er fin å se på og ønsker å få tilfredsstilt et rent fysisk behov.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Ironi er ikke din sterke side😁? Bombe, men damer kan også ha tilfeldig sex fordi de er kåte, fulle, triste, spenningssøkende...bare fyll på det som passer.  Trenger ikke en gang å se bra ut som mann i en sånn situasjon😁

Anonymkode: ee780...d52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ingen regel uten unntak.  

Vi blir født med fem fingre på en hånd. "Ja, men venninna mi fikk en datter med seks fingre en gang". 

Kom igjen.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Ærlig talt. At kvinner har en større tendens til å knytte følelser og sex enn menn, betyr ikke at det er et overveldende flertall. De fleste kvinner har også sex uten følelser, om det så ikke er alle gangene. Det er ikke noe avvik.

Anonymkode: 7ca4f...f3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For tredje gang.  

Nå kommer jeg til å komme med noe sjokkerende, kvinner. Hold dere fast.  

Dette er tilsynelatende svært krevende å anerkjenne for mange, men menn og kvinner er faktisk ulike.

Hvem skulle tro det? 

Så nei, en mann trenger ikke like deg for å kunne ha sex med deg.  Det holder at han er kåt, synes du er fin å se på og ønsker å få tilfredsstilt et rent fysisk behov.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Dødssjokkerende! 🙄

Vi kvinner har da også sex av tilsvarende årsaker. 

Tror du at kvinner ikke blir kåte, og ikke har seksuelle behov? Hold deg fast, vi har det.

Anonymkode: 0f2cd...448

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Han synes ei dame er fin å se på og tenner på henne. Det samme skjer med oss kvinner når vi bare vil ha det gøy - vi plukker ut en mann som ser tiltrekkende nok for oss. Det at menn og kvinne er SÅ vanvittig ulike, er kun menns unnskyldning for å kunne pule rundt og samtidig forvente at dama de velger holder seg dydig.

Anonymkode: 3651b...26a

Ja, men dette er jeg fullstendig klar over. 

Poenget er at sex ofte betyr veldig mye mer for en kvinne enn en mann. Det involverer også mer risiko for en kvinne mtp.  uønsket graviditet.  Selvfølgelig har du sex med en du synes er attraktiv, men det er større risiko for at du etablerer følelser etter et samleie enn mannen.  

Jeg har aldri sagt at en kvinne ikke kan ha sex når hun vil og med hvem hun vil.  Alle mennesker er frie til å ta sine egne valg, men må da selvfølgelig også ta konsekvensene for sine handlinger. 

Som jeg mener alle bør gjøre på tvers av kjønn.  

Og det finnes en balanse i alt.  Jeg forventer selvfølgelig ikke at en voksen kvinne kun har hatt en seksualpartner, eller at en ung jente er jomfru. Men det er en mellomting mellom en håndfull seksualpartnere og titalls gjennom å fly rundt, la tilfeldige menn pumpe og dumpe deg, og kjøre kuk-karusellen i tiår.  

Anonymkode: df3c0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...