Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #1 Del Skrevet 20. november 2005 http://www.tvnorge.no/index_program_html?e...Program=3360664 Ser ut til at vi får se den engelske utgaven av Internatet på TvNorge. Kan bli spennende å se. Vil tro at disiplinen er en helt annen enn på norske skoler enten det er i 2005 eller 1955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #2 Del Skrevet 20. november 2005 Har i alle fall sett en av de to seriene som har gått på britisk tv, og den var mye bedre enn den norske. For det første så var det mer fokus på de "pedagogiske forskjellene" enn kulturforskjellene. Høye krav, streng disiplin og mye mer gym og praktiske fag. For det andre så var det et bedre utvalg av barna, noen var til og med såkalte flinke skolelys. For det tredje så var ikke lærerene skrikende hissigpropper, bare strenge. Kort og greit. Og barna i england klarte mye bedre å innordne seg systemet enn de norske. Noen skoleflinke ble gjerne jekket ned, for de ble ikke behandlet som "teachers pet" (fikk bar ros og oppmerksomhet når de faktisk gjorde noe bra) og det viste seg at de egentlig ikke var så megasmarte, når de målte seg opp mot femtitallets krav. Og skoletapere ble også noen av skolens vinnere. Ikke nødvendigvis i matematikk, men f.eks. kunne de vinne brytekonkurransen, de var flinkere til å ta kontakt med jentene, og dermed fikk også de status i skolen. Og de fikk også ros når de gjorde noe bra. Husker en gutt som deltok sa at han for første gang hadde vært stolt av skolearbeidet sitt. Det var egentlig litt trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 21. november 2005 #3 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg så litt av en britisk versjon som gikk på svensk TV, tror jeg, og jeg er enig i at alt var lagt opp langt bedre enn i den norske versjonen! Kidsa var festligere i tillegg (i den norske synes jeg alle som en egentlig virket ganske ufyselige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SissiB Skrevet 21. november 2005 #4 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg så litt av en britisk versjon som gikk på svensk TV, tror jeg, og jeg er enig i at alt var lagt opp langt bedre enn i den norske versjonen! Kidsa var festligere i tillegg (i den norske synes jeg alle som en egentlig virket ganske ufyselige). ← De aller fleste i den norske utgaven, fremsto som utskjemte unger som ikke helt forsto konseptet de var med på. Gleder meg til å se den engelske utgaven, vil tro at de også pr 2005 har adskillig mer disiplin i skolen enn hva som er tilfellet her i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #5 Del Skrevet 23. november 2005 Var det noen som så dette i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #6 Del Skrevet 23. november 2005 Litt. Bedre enn det norske, men nå pleier ikke nordmenn herme så veldig bra heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 23. november 2005 #7 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg så den, og jeg tror nok konsekvensene der blir tøffere. Ene gutten måtte ta en kald dusj i dag, men ikke så kaldt at han ble frossen, men nok til å få han til å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kallamilla Skrevet 23. november 2005 #8 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg så også den. Og ja, engelsk skole var og er nok strengere enn den norske. Synes serien virker lovende, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snagglepusnos Skrevet 25. november 2005 #9 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg tror den engelske skolen generelt er strengere enn den norske, også i dag. Syns de sa på programmet av fysisk avstraffning av barn i skolen ble avskaffet SENT på 90 TALLET......?! Noen som vet om det stemmer eller om jeg hørte feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 25. november 2005 #10 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg syns det var mye bedre enn det norske. hele pakka var mer gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 25. november 2005 #11 Del Skrevet 25. november 2005 Syns de sa på programmet av fysisk avstraffning av barn i skolen ble avskaffet SENT på 90 TALLET......?! Noen som vet om det stemmer eller om jeg hørte feil? ← Det stemmer. Ikke alle som brukte det, men det var lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #12 Del Skrevet 21. februar Noen som vet hvor man kan se Internatet som gikk på TVNorge i 2005? Hele serien var på YouTube i 2014, men det ble tatt vekk. Anonymkode: 24ab8...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå