Gå til innhold

El sparkesykler og syklister som krysser forgjengerfelt uten å gå av....livsfarlig!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplevd dette for mange ganger nå, nesten kjørt ned fler. Gale mennesker på el sparkesykkel som bare kjører RETT OVER uten å se seg for, men store headset på ørene som regel. Når du har musikk på øret mister man mye rundt seg.....forby denne galskapen som heter el sparkesykkel!!

Syklister prøver seg også, men da tuter jeg og stopper ikke. I dag veltet en foran meg pga han skvatt av tutingen.

Bilister har ikke vikeplikt for deg, så pass på.

Anonymkode: eaaa0...0aa

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har heller ikke påkjørsrett, så må nok desverre stå på både brems og tute inntil de skjønner det…..kanskje skjønner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett dette veldig mye her også. De kjører over alt, fortau, bilvei, gangfelt, sykkelfelt. Ja de er OVER ALT! Og ofte er de to på, og farten er helt ekstrem.

Er som om de tror de kan kjøre som de vil. Burde vært innført sertifikat for å benytte slike motoriserte kjøretøy.

Anonymkode: 57cc7...f7a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (6 minutter siden):

Man har heller ikke påkjørsrett, så må nok desverre stå på både brems og tute inntil de skjønner det…..kanskje skjønner

Problemet er jo ikke bilene, men de som ikke kan regelen som sykliser og el sparkesyklist...

Anonymkode: eaaa0...0aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepinne
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syklister prøver seg også, men da tuter jeg og stopper ikke. I dag veltet en foran meg pga han skvatt av tutingen.

Og så bare kjørte du over ham?

Hva med å være den som er voksen i trafikken i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde vært krav til å ha bestått trafikalt grunnkurs før man kan bevege seg ute i trafikken på kjøretøy, alt for mange idioter der ute som ikke vet hvordan man skal oppføre seg og at vegtrafikkloven gjelder for ALLE som ferdes i trafikken. 

Anonymkode: eef68...457

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Maskinfører said:

Mange gærninger på sparkesykkel 

Noen gærninger er det der ute, ingen tvil om det.

Når man leser ts sitt innlegg så er det jo klart at det finnes en del gærninger bak rattet også, som nok aldri burde hatt lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, men må si at jeg stort sett synes de på elsparkesykkel er LANGT verre enn syklistene

Anonymkode: 400d9...b27

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bilister har ikke påkjørsrett!! Irriterende ja, men de er de myke trafikanter som dessverre ikke trenger å kunne ett eneste skilt. Samme gjelder jo ryttere, men virker som de kan trafikken bedre.

Anonymkode: 407b6...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Syns det er helt greit at syklistene ikke går av så lenge de senker farten og observerer at jeg har tenkt å stanse før de sykler over. De fleste gjør også det. Helt greit syns jeg, ser ikke helt hvorfor det skulle være bedre for meg som bilist å vente på at de går over. 

Men så er det noen veldig få da som bare fyker over. Skjønner ikke at det er mulig å ta risikoen?! Folk på elspark er som andre nevner enda verre. Why? Er jo lettere å hoppe av en sparkesykkel enn en sykkel. Jeg tror det har med alder å gjøre, mange unge på sparkesykkel som selv ikke har erfaring med å kjøre bil? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Syklister og de som kjører Elsparkesykkel har vikeplikt for biler i gangfelt, hvis de velger å sykle/kjøre over. Går de av å triller, har bilen vikeplikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frysepinne
Albbas skrev (På 27.7.2022 den 19.11):

Syns det er helt greit at syklistene ikke går av så lenge de senker farten og observerer at jeg har tenkt å stanse før de sykler over. De fleste gjør også det. Helt greit syns jeg, ser ikke helt hvorfor det skulle være bedre for meg som bilist å vente på at de går over. 

Sånn tenker jeg både som syklist og bilist også, blikkontakt og så blir man enig om hvem som kjører/sykler først. Når jeg ikke får blikkontakt går jeg av sykkelen og triller i stedet, til ulempe for oss alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Albbas skrev (På 27.7.2022 den 19.11):

Men så er det noen veldig få da som bare fyker over. Skjønner ikke at det er mulig å ta risikoen?! Folk på elspark er som andre nevner enda verre. Why? Er jo lettere å hoppe av en sparkesykkel enn en sykkel. Jeg tror det har med alder å gjøre, mange unge på sparkesykkel som selv ikke har erfaring med å kjøre bil? 🤷‍♀️

Helt ærlig så tror jeg at de på elsparkesykkel ikke kan reglene. Basert på mine observasjoner er det veldig unge mennesker, og som TS sier - utstyrt med store headset på ørene - som er de mest uforsiktige i slike tilfeller. Jeg pleier å drive voksenopplæring på den eneste måten man kan i trafikken - ved å tute 🙈😁

Anonymkode: 400d9...b27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M71 skrev (På 27.7.2022 den 6.33):

Noen gærninger er det der ute, ingen tvil om det.

Når man leser ts sitt innlegg så er det jo klart at det finnes en del gærninger bak rattet også, som nok aldri burde hatt lappen.

Joa det kan nok stemme at mange sikkert ikke burde hatt lappen men burde vært innført lapp for sparkesykkel og tråsykkel også :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er mer effektivt for alle parter hvis syklister/sparkesyklister ikke går av når de krysser vei. Jo, de må vise aktsomhet og alt det der, men å gjøre et poeng ut av hvem da har vikeplikt er bare dumt.

On 7/28/2022 at 7:49 PM, Frysepinne said:

Sånn tenker jeg både som syklist og bilist også, blikkontakt og så blir man enig om hvem som kjører/sykler først. Når jeg ikke får blikkontakt går jeg av sykkelen og triller i stedet, til ulempe for oss alle sammen.

nettopp. 

Anonymkode: 9e5c5...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må regne med litt naturlig avgang blant disse. Når jeg leser om ulykkene disse er involvert i koster jeg ikke på meg et skuldertrekk engang. 

Anonymkode: b8247...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man burde ha sertifikat og trafikkforståelse for å kjøre sparkesykkel. I tillegg til problemer som allerede er nevnt møter jeg nå nesten daglig de som i stor fart, i svingete og uoversiktelig nedoverbakke, kommer i full fart midt i bakken. Ofte med to tenåringsgutter på. Selv om jeg kjører så sakte at jeg kan stoppe på meteren vil jeg en eller annen dag få en av disse midt i frontruta da de ikke klarer å stoppe i den farten nedover. 

Men, i stedet for å stå kontroll her hvor det er livsfare er det nå slik at jeg ikke kan ta to glass vin til middag, og så ta en slik hjem, uten å risikere å miste sertifikatet. 

Anonymkode: 6941d...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange uvettige vanlige syklister også. Har ikke tall på hvor mange jeg har møtt i en rundkjøring i feil retning (!!!) uten at de ser seg for, ukentlig møter jeg på syklister i hopetall der noen sykler på fortauet (langt over gangfart forbi fotgjengere, noen på veien på feil side og noen som faktisk klarer å overholde trafikkreglene. De sykler over fotgangerfelt uten å tenke på at de har vikeplikt, og kommer i tillegg i full fart slik at det bare er flaks at jeg så langt har klart å unngå å kjøre på noen.

Anonymkode: caf36...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...