AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg la ut en tråd her for en stund siden der jeg fortalte om mitt barn som hadde blitt utsatt for overgrep av eldre halvbror. Siden den gang har det også kommet frem at han hadde forgrepet seg på begge småsøsknene og vi er selvsagt knust over situasjonen men vi har også fått mye god hjelp siden den gang. Av denne anledning så har far tatt samvær andre steder men han har ikke sett sønnen sin like mye som planlagt i sommer og barnet har vært en del med sin farmor som har blitt informert om situasjonen. Nå fikk jeg vite at tantebarnet mitt også har vært hos sin farmor de siste dagene, svigermor som stadig klager på dårlig helse mener altså at hun klarer å ha 110% kontroll på to prepubertale barn med adhd der den ene har gjentatt historikk med overgrep mot andre barn. jeg føler at jeg vil fortelle svogeren min hvordan situasjonen er, sånn at de vet risikoen. Mannen vil ikke fortelle for han er redd at slekta skal behandle gutten annerledes og stemple han. Jeg mener at det er nødvendig å fortelle om gutten skal tilbringe såpass mye tid og overnattinger med andre barn. Vi har diskutert dette gjentatte ganger nå men mannen nekter og fortelle broren sin, er det så rart at jeg vil fortelle når de har barnet sitt mange mil hjemmefra sammen med et barn som ikke er til å stole på? til alle som skrev i min tidligere tråd at jeg må gå i fra mannen min for å beskytte barna, det er ikke noe alternativ. Da har jeg enda mindre kontroll. Anonymkode: d5e91...35a 12 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juli 2022 Jeg ville fortalt. Alt annet er svikt mot svoger. Anonymkode: e71b0...a2a 70 22
Vaffelhunden Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Hvordan kan prepubertale barn begå overgrep? 1
MammaV Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Vaffelhunden skrev (1 minutt siden): Hvordan kan prepubertale barn begå overgrep? Hvordan kan voksne personer begå voldtekt? 37 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Denne gutten trenger hjelp, om ingen gjør noe nå, hva vil skje når han blir eldre? Han vil bli en overgriper og det har jo alt startet. Han må ha profesjonell hjelp for å stoppe dette mønsteret.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Vaffelhunden skrev (6 minutter siden): Hvordan kan prepubertale barn begå overgrep? Hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det mener du? Barn kan fint være sexuelle vesen selv om de ikke er kommet i puberteten. Anonymkode: 0d323...81a 21 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Du må jo snakke med fagfolk om hvordan dette skal håndteres. Ikke spørre random folk på et forum om en så alvorlig situasjon. Anonymkode: 973b7...701 15 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Hva sier rådgiverne ved Statens barnehus? De er de eneste du skal høre på. Det er bare å ringe. Anonymkode: 88a13...154 15 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Athena Catalina skrev (1 minutt siden): Denne gutten trenger hjelp, om ingen gjør noe nå, hva vil skje når han blir eldre? Han vil bli en overgriper og det har jo alt startet. Han må ha profesjonell hjelp for å stoppe dette mønsteret. Moren ville vente til etter sommerferien sånn at han fikk sommerferie. Vi syntes det var uakseptabelt og sendte bekymringsmelding til barnevernet. De har satt i gang tiltak men ettersom moren ikke ville så føler vi at hun jobber i mot tiltakene og hjelpen barnet får. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo snakke med fagfolk om hvordan dette skal håndteres. Ikke spørre random folk på et forum om en så alvorlig situasjon. Anonymkode: 973b7...701 Har snakket med de men de svarer veldig diplomatisk. «Om dere tror det er en risiko er det viktig å fortelle» «det er viktig å beskytte gutten oppi dette og tenke på hans familierelasjoner» Anonymkode: d5e91...35a 7 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Her burde jo faktisk farmor satt ned foten og funnet på en unnskyldning for at hun ikke kan ha to barn i hus samtidig. Så lenge hun ikke er seg sitt ansvar bevisst, bør svoger informeres. Anonymkode: ca857...65d 40 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Barnevernet er ikke riktig instans. Hva skal de hjelpe med? Han må jo få hjelp av helsevesenet, BUP og psykolog. Så skjønner godt at mor syntes det er lite hensiktsmessig å få hjelp av BV. Anonymkode: 973b7...701 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Moren ville vente til etter sommerferien sånn at han fikk sommerferie. Vi syntes det var uakseptabelt og sendte bekymringsmelding til barnevernet. De har satt i gang tiltak men ettersom moren ikke ville så føler vi at hun jobber i mot tiltakene og hjelpen barnet får. Har snakket med de men de svarer veldig diplomatisk. «Om dere tror det er en risiko er det viktig å fortelle» «det er viktig å beskytte gutten oppi dette og tenke på hans familierelasjoner» Anonymkode: d5e91...35a Da håper jeg barnevernet sender henvendelse videre til BUP. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnevernet er ikke riktig instans. Hva skal de hjelpe med? Han må jo få hjelp av helsevesenet, BUP og psykolog. Så skjønner godt at mor syntes det er lite hensiktsmessig å få hjelp av BV. Anonymkode: 973b7...701 Nei, men de kan gjøre undersøkelser og sende henvendelse til BUP.
GørilB Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Dette ville jeg visst. Og hadde jeg visst, ville jeg aldri sendt barna mine til et hus en overgriper befinner seg!!!! 36 4
Vaffelhunden Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det mener du? Barn kan fint være sexuelle vesen selv om de ikke er kommet i puberteten. Anonymkode: 0d323...81a Men hva slags overgrep er det prepubertale barn begår, og hva er aldersforskjellen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 Selvfølgelig informerer dere, her handler det om å beskytte andre og andres rett til beskyttelse overgår glatt stesønns rett på beskyttelse. Anonymkode: 2b02c...d67 17 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 Populært innlegg #17 Skrevet 25. juli 2022 Ts, vil din mann ha på samvittigheten at hans nevø eller niese har vært utsatt for overgrep av hans sønn? Tror han brødreforholdet vil overleve når broren får vite at dere visste og ikke sa noe? Din mann høres veldig uansvarlig ut. Anonymkode: 33614...67f 45 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 Vaffelhunden skrev (8 minutter siden): Men hva slags overgrep er det prepubertale barn begår, og hva er aldersforskjellen? Ærlig talt, hvilken rolle spiller dette? Du kan vel tenke deg selv ulike typer overgrep, og alder har heller ikke noe å si. Anonymkode: 2ec55...5bc 30 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 Her må du si til mannen at om ikke han forteller, så forteller du. Det er det eneste moralsk riktige. Hadde jeg vært svogeren, og fått vite at dere visste uten å si noe, hadde dere vært døde for meg. Anonymkode: eb0a1...4bf 38 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 Vaffelhunden skrev (17 minutter siden): Men hva slags overgrep er det prepubertale barn begår, og hva er aldersforskjellen? Trenger du virkelig detaljer på slik? Anonymkode: 0d323...81a 22 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå