Gå til innhold

Hvor skadelig er hissige foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren er litt bråsint, men ikke langsint heldigvis. Han har kort lunte og flammer veldig opp, kan banne og steike. Han kan også bli veldig irritert på barnet.

Er bekymret for om det kan være skadelig for barnet vårt. Jeg selv synes det er ubehagelig, men jeg er vokst opp med at sinte skulle man aldri bli, så der var det surhet i stedet. Ikke mye bedre kanskje. Men i alle fall, det kan være derfor jeg synes det er ubehagelig. 

Har noen noe fakta å slå i bordet med? Trenger han sinnemestringskurs eller er det bare sunt å se at voldsomme følelser kan få utløp og at de går over?

Anonymkode: 2f2d8...d19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra i det hele tatt. Maktovergrep og mangel på selvkontroll. 
burde skamme seg!! 
Han bør definitivt på sinnemestringskurs, og kurs der han lærer om barns utvikling og hva de forstår 

Anonymkode: 56b84...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bra i det hele tatt. Maktovergrep og mangel på selvkontroll. 
burde skamme seg!! 
Han bør definitivt på sinnemestringskurs, og kurs der han lærer om barns utvikling og hva de forstår 

Anonymkode: 56b84...cd0

Ja, men hvorfor er det skadelig? Han kommer bare til å fnyse av meg om jeg sier han burde ta kurs. Eller si at jeg er like ille. Jeg kan også bli oppgitt, men ikke over småting. Her en dag ble han kjempeirritert fordi han holdt på å sortere i noen leker og skulle putte legoklosser i en kasse. Så kom barnet og ville hjelpe til/blande seg og puttet legoklosser i en kasse med noe helt annet. Da må man jo fjerne barnet eller gjøre det et annet sted eller en annen løsning, ikke bli sint på barnet for noe hun ikke har forutsetning for å forstå.

Skrevet

Vel.. https://bufdir.no/Familie/familievernnord/hjemmebane/Blir_du_for_sint_pa_barnet_ditt/

Jeg har vel vært borti noe slikt ja. Og kan vel si som personen over, at sinne ovenfor barn viser bare mangel på selvinnsikt, selvkontroll og ikke minst er det maktmisbruk. Barnet vil kanskje etterhvert lære å heve seg over den voksne, noe som bare irriterer den voksne mer… Eller barnet kan ta etter og bli som foreldrene.. Det finnes mange fasiter egentlig, men uansett er det ikke bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Les eller hør lydboken foreldremestring.  Der beskrives dette godt samt nyttige eksempler og verktøy. 

Fakta er at barnet lærer absolutt ingenting av å møtes med sinne. Å målet er vel at barnet skal lære hva som er greit å og ikke 

Anonymkode: c89d1...cce

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med foreldre, men vokste opp med et hissig og kjeftete søsken (tror ikke vedkommende kunne noe for det, vi hadde mye problemer hjemme) og det herpa meg veldig i hodet for å si det sånn. Så kan ikke tenke meg at det er spesielt sunt om en forelder er sånn... dere må ta tak i dette altså, ellers skader dere barna veldig.

Anonymkode: 96e07...26e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Faren er litt bråsint, men ikke langsint heldigvis. Han har kort lunte og flammer veldig opp, kan banne og steike. Han kan også bli veldig irritert på barnet.

Er bekymret for om det kan være skadelig for barnet vårt. Jeg selv synes det er ubehagelig, men jeg er vokst opp med at sinte skulle man aldri bli, så der var det surhet i stedet. Ikke mye bedre kanskje. Men i alle fall, det kan være derfor jeg synes det er ubehagelig. 

Har noen noe fakta å slå i bordet med? Trenger han sinnemestringskurs eller er det bare sunt å se at voldsomme følelser kan få utløp og at de går over?

Bedre med noen saftige gloser en gang innimellom enn en giftslange som en ikke vet hvor en har. 

Var sammen med en mann som skrøt av at han aldri trengte å heve stemmen. Han hadde sterke psykopatiske trekk.

Nå er jeg sammen med en som viser hvem han egentlig er -på godt og vondt. Alt det gode tåler noen saftige gloser i ny og ne -Å oppdra barna til å ikke vise følelser er skadelig. Selv om jeg fortrekker utsagn ala fy farao enn sat.. i he..... ;)

Familier som er motstander av følelsesutbrudd er det gjerne noe galt med. For de er mere opptatt av hva andre tenker enn at ungene sine skal ha det bra, Fasaden overskygger alt.

Dem som holder alt innestengt sliter ofte med å nå sine mål. Viljestyrken nærmest fraværende. 

Anonymkode: 0134c...46d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sinnemestringskurs er muligens på sin plass her ja!

Anonymkode: 6505f...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...