AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #41 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg er kanskje litt skeptisk til ‘House of Dragons, da kanskje mest fordi jeg er skeptisk til spin of’er generelt. Leste også at skuespillerne selv var oppgitte av alle sexscenene. ‘Trenger vi virkelig enda en sexscene?! - JA det gjør vi’😅 Etter min mening trenger ikke en god eventyr serie- eller film sexscener i det hele tatt. Ihvertfall ikke massevis av det, fordi historien skal fylle godt nok i seg selv. For mange og unødvendige sexscener får meg til å tenke at de er litt desperate etter å lokke og fenge seerne. På samme måte som når Dagbladet som har 7 sex overskrifter på en dag i håp om mest mulig klikk😅 For meg blir en serie med tydelig for mange sexscener sånn sett litt ‘billig’ triks. Anonymkode: 516dd...072 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #42 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): HVORFOR slet du deg gjennom DE tykke bøkene med såpass omfattende skildring av GoT- universet om du er totalt uinteressert i det?!🤯 Du må jo ha kastet bort månedsvis av tid i et ellers så kort liv😅 Første par bøkene var ok, når Martin begynner å eksperimentere med de røde trådene, som den boka hvor det bare er Tyrion, Cercei, og sidekarakterer), ble det alt for mange uinteressante karakterer for min del. Helt vanlig at de første bøkene er bedre, men de to siste bøkene ble en jobb for min del. Finne mange bedre fantasy-forfatterer der ute. Anonymkode: 0a25c...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 22. august 2022 #43 Del Skrevet 22. august 2022 (endret) On 8/22/2022 at 6:13 AM, AnonymBruker said: Første par bøkene var ok, når Martin begynner å eksperimentere med de røde trådene, som den boka hvor det bare er Tyrion, Cercei, og sidekarakterer), ble det alt for mange uinteressante karakterer for min del. Helt vanlig at de første bøkene er bedre, men de to siste bøkene ble en jobb for min del. Finne mange bedre fantasy-forfatterer der ute. Anonymkode: 0a25c...809 Jeg er enig i at Martin prøvde å sette sammen mange forskjellige historier, som skulle vært egne bokserier. Det er vel derfor han er så himla træg med å få ut de siste bøkene. Det blir rett og slett overveldende. Og jeg mislikte noen av sidehistoriene. Ikke nødvendigvis det samme som de andre. Jeg syntes Arya fikk for stor plass. Flott historie, men hun skulle virkelig ha vært en spin-off. Den andre delen som jeg mislikte var all tiden brukt i Mereen. Når alt kom til alt, fikk det ingen betydning. Hun dro til Westeros, ingen av innbyggerene fra Mereen ble med henne. Både Grey Worm, Missandei, Jorah og Barristan ble med i historien før Mereen. Mereen skulle fått like stor plass som Astapor, for eksempel. Martin skildrer karakterene sine så godti GoT. Men det tar helt av. Jeg er veldig fornøyd med at denne nye serien konsentrerer seg om en periode i "Fire and Blood". Serien starter ikke med side en i boka og jobber seg gjennom alt. Og så slipper vi problemet som oppsto i GoT, at materialet Martin hadde skrevet tok slutt, slik at de to klovnene Dan og David tok over og ødela når de skulle skrive en avslutning selv. 😡 Endret 23. august 2022 av ops2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 22. august 2022 #44 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg tror mange kommer til å si "Jeg hater denne serien" fordi den starter tregt. "War often begins in times of peace" og grunnlaget for krigen legges når hovedaktørene er tenåringer og de lever ganske uskyldige liv, mens det syder av renkespill og hemmelige møter rundt de. Her blir det mye snakking og lite action. Og mange halvgamle, skjeggete menn som ligner på hverandre. I dynastier bruker man gjerne de samme navnene på barn, eller navn som ligner. Rhaenyra og Rhaenys, Daemon og Daeron, Laena og Laenor, Aegon II og Aegon III, som alle er i live samtidig i serien, så det er ikke slik at en dør og blir oppkalt. 😵 Mens det var vanskelig å få barn i GoT, så er det masse barn å holde styr på her. Kongen får 4 barn som er halvsøsken til Rhaenyra. Rhaenyra selv får 3 barn i sitt første ekteskap og to barn i sitt andre. Hvis serien følger boka, og ikke kutter ut noen av barna, så det blir mindre personer å holde styr på. Det er mulig at serien gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #45 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg synes ikke den startet tregt. Positivt overrasket. Tror dette blir bra. Som i got er det veldig mye som skjer og mange karakterer og holde styr på, så kommer til og se første episode igjen i kveld. Jeg var sååå skeptisk og vurderte og droppe og se serien, men etter et intervju med grrm forrige uke ombestemte jeg meg. Glad for det, gleder meg til fortsettelsen. de som ikke liker sex, blod og vold.. vel, sånn går nå denne historien, og det er allerede tonet så masse ned fra bøkene som i got. En måtte ha laget en annen serie uten. Anonymkode: 107cb...b2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IntrovertDeluxe Skrevet 22. august 2022 #46 Del Skrevet 22. august 2022 (endret) Synes 1.episodevar bra. Gleder meg til neste Endret 22. august 2022 av IntrovertDeluxe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 22. august 2022 #47 Del Skrevet 22. august 2022 de sparte ikke på sex og blod i 1 episode akkurat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #48 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg likte første episode godt! Spennende persongalleri, og de har klart å holde GoT-viben uten å copy/paste GoT. Anonymkode: 5571d...473 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. august 2022 #49 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg skal vente til at flere episoder er kommet ut. Orker ikke se 1 og så vente en uke på en til. 🤣 Jeg håper serien innfrir (de høye) forventningene :)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 22. august 2022 #50 Del Skrevet 22. august 2022 Ganske bra start, men man kommer alltid til å sammenligne denne med GoT og da er den dømt til å "tape". Ser ikke for meg at karakterene i denne serien blir like sterke som i GoT og at dialogen ikke blir like god. Dessuten er hele historien snevret inn til familien Targaryen og Kings Landing. Tror uansett det blir en bra serie og jeg er glad for å se mer av GoT-universet. Kommer definitivt til å se Snow når den kommer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 22. august 2022 #51 Del Skrevet 22. august 2022 (endret) Jeg likte den godt. Handlingen følger boken bra i episode 1. Og så bra å slippe unna fortellerstemmen fra boken. For eksempel: " And here we must digress to say a word about our sources, for much of what happened in the years to follow happened behind closed doors, in the privacy of stairwells, council rooms, and bedchambers, and the full truth of it will likely never be known. We have of course the chronicles laid down by Grand Maester Runciter and his successors, and many a court document as well, all the royal decrees and proclamations, but these tell only a small part of the story". Tunglest! Men jeg ble vant til det, og ble sugd inn i handlingen etter hvert. Det hjelper å ha lest mye engelsk. Hele boka går i denne fortellerstilen. Ingen direkte dialog mellom personene, det skrives "Septon Barths wrote that Rhaenyra said to her father..." Sett i betraktning av det, og at Martin ikke bygger opp karaktererene slik han gjorde det i de andre bøkene, så synes jeg dialogen som er skrevet til serien er riktig god. Det blir en mer konsentrert handling, når det ikke foregår parallelle historier over hele Westeros og i Essos også. Det er så deilig å se en serie som tør å framstille tiden historien er lagt til. Noen har allerede klaget på manglende mangfold. De ville ha hatt 50 % people of color, uovervinnelige kvinnelige riddere og kvinner i roller som Maester of Laws og andre roller som i den tidsepoken var besatt av menn. Det er ikke nok at familien Velaryon har fått en oppdatering til mørk hud. Med platinablondt hår, hehe. Endret 23. august 2022 av ops2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 22. august 2022 #52 Del Skrevet 22. august 2022 (endret) Jeg skal prøve å legge inn en spoiler. [SPOILER] [/SPOILER] Nei, jeg fikk det ikke til. Hvordan skriver jeg inn under en spoiler? Men jeg kan si et dialogen mellom kongen og Rhaenyra mens de står foran hodeskallen til en drage, er 100% oppdiktet. Ingen ting i boken så mye som hinter til det. Endret 22. august 2022 av ops2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 22. august 2022 #53 Del Skrevet 22. august 2022 Sett første episode og likte den 😊 Har ikke lest bøkene og prøve å unngå for mye spoilere disse kommende ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 22. august 2022 #54 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg likte også første episode og ser frem til å se mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #55 Del Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Første par bøkene var ok, når Martin begynner å eksperimentere med de røde trådene, som den boka hvor det bare er Tyrion, Cercei, og sidekarakterer), ble det alt for mange uinteressante karakterer for min del. Helt vanlig at de første bøkene er bedre, men de to siste bøkene ble en jobb for min del. Finne mange bedre fantasy-forfatterer der ute. Anonymkode: 0a25c...809 Bra svar og enig med deg:) Anonymkode: 516dd...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 23. august 2022 #56 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) 19 hours ago, Ænema said: de sparte ikke på sex og blod i 1 episode akkurat. Bare en sexscene er ikke mye. I første episode av GoT var det incest, bordellsex, arrangert ekteskap, påtvungen sex og var det mer? På den tiden kunne man ikke voldta sin kone. Og det blir nok ikke mindre. Mange grusomme måter å dø på. Det er lite "plot armour" i boken, hvor de som er håpløst underlegne vinner ved et mirakel. Selvsagt kan de som skriver om serien fra bøkene endre det, så de "gode" karakterene varer lenger før de dør. Men selve krigen begynner ikke før episode 6? Jeg regner med at det blir minst 3 sesonger. Jeg vet ikke om materialet rekker til fire sesonger. Da må de ta med alle ekteskapene, alle barna, alle fødslene og alle kampene. Ikke alt har like stor underholdningsverdi. Endret 23. august 2022 av ops2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #57 Del Skrevet 23. august 2022 Bra førsteepisode! Mye bedre enn forventet. Anonymkode: 9a382...2d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 26. august 2022 #58 Del Skrevet 26. august 2022 Jeg tror ikke dette er en spoiler, siden det ikke har noe med historien å gjøre. Men det er en liten detalj som jeg undrer meg over. Medlemmene av "Det lille rådet", The Small Council, legger en rund kule av stein i en fordypning på bordet når de setter seg. Forklaringen som ble gitt, er at de "Sign in to work", altså "Stempler seg inn". Og jeg bare sitter og rister på hodet. Det er ikke timelønn, og alle kan se at de sitter der. Det er ikke nevnt noe sted i bøkene. Så vil dette få betydning senere, vil det bli et plot som HBO har funnet på? Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. august 2022 #59 Del Skrevet 26. august 2022 Hm, Matt Smith kunne muligens passet bra til å spille Elric (den opprinnelige drageridende albinoen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #60 Del Skrevet 26. august 2022 On 8/23/2022 at 10:40 AM, ops2 said: På den tiden kunne man ikke voldta sin kone. Hvilken tid? Du vet at dette ikke er en historie fortelling? Anonymkode: 6d5b6...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå