AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Del Skrevet 24. juli 2022 Eller mener at det er de som har rett? Snakket med en kompis i dag og en dame som heter Marita ble et tema. Vanlig navn. Han sa Maritsa om igjen og om igjen, jeg sa Marita. Hun er norsk, vi kjenner henne via søsteren som vi har kjent i mange år og som åpenbart er norsk. Vet ikke hvorfor han insisterer på å si noe annet enn det jeg sier, med mindre han føler seg rimelig sikker på at hun heter Maritsa. Bør heller si det vi andre sier eller spørre om hva hun egentlig heter. Samme mannen sier konsekvent Scotchman om et utested i Oslo, som åpenbart heter Scotsman. Han har sagt dette i årevis, selv om alle andre sier Scotsman. Og han mener også at jacuzzi heter jasushi, som ble litt pinlig i utlandet da han begynte å spørre ansatte i badeanlegg om jasushi. Han fleiper ikke engang. Ser at det er mange som nekter å forholde seg til det andre sier/skriver, og bare kjører på med sin uttale/skrivemåte. Anonymkode: c6d6d...537 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Del Skrevet 24. juli 2022 Det må være veldig vanskelig for deg. Anonymkode: 2a082...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må være veldig vanskelig for deg. Anonymkode: 2a082...3f4 Givende svar, med AB og greier. Anonymkode: c6d6d...537 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Del Skrevet 24. juli 2022 Hva er problemet egentlig? Anonymkode: 2458c...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Del Skrevet 24. juli 2022 Sier han et tv og dårlig stevning (når han mener stemning) også eller? I så fall ve jeg kanskje hvem han er… Anonymkode: 1661b...244 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Del Skrevet 24. juli 2022 *vet* Anonymkode: 1661b...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Del Skrevet 24. juli 2022 Han har vel en kombinasjon av dysleksi pluss kanskje er litt "kort" på noen områder? Det du beskriver er ikke noe "folk" gjør, noen få har problemer med ord på den måten. Herregud for noen keitete setninger jeg skrev. Anonymkode: 886a4...72c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Del Skrevet 24. juli 2022 Veldig irriterende faktisk. Har ei venninne som alltid skriver sjefer i stedet for schæfer feks, enda hun har den hunderasen selv men greier aldri å lære seg å skrive riktig. Samme med folk som skal skrive i fjor, men alltid skriver i fjord...... Og folk som sier Jyrsk i stedet for Jysk.... Anonymkode: 1c09e...ef6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #9 Del Skrevet 24. juli 2022 Og dursje..... Hvor vanskelig er det å skrive og si dusje? Anonymkode: 1c09e...ef6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. juli 2022 #10 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dursje..... Hvor vanskelig er det å skrive og si dusje? Anonymkode: 1c09e...ef6 Mener du at du uttaler det duss-je? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg kjenner flere som sier mitsubitchi i stede for Mitsubishi og ekspresso i stedet for espresso, og har gjort det i mange år uten å oppdage at det blir feil. Men jeg skal ikke si noe på det. Det er ikke mange år siden jeg endelig oppfattet at is-merket ikke heter Henning Olsen. Anonymkode: b4376...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Del Skrevet 25. juli 2022 ti10 skrev (På 24.7.2022 den 21.20): Mener du at du uttaler det duss-je? Det uttales du-sje. Skal ikke være noe r der. Anonymkode: a17af...24c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Del Skrevet 26. juli 2022 Vet hvordan det føles, jobber i skolen og spesielt navnet Oliver er det mange som ikke klarer å uttale. Ungene som får navnet heter jo ikke Ålliver, det gjør meg skikkelig forbanna og veldig sikker på at jeg aldri skal kalle ungen min for Oliver. Samme med ordet dusje over her, og andre småfeil som enkelte bruker i enkeltord, blir litt gal av det. Anonymkode: 449f8...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 26. juli 2022 #14 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det uttales du-sje. Skal ikke være noe r der. Anonymkode: a17af...24c Jeg har aldri hørt noen uttale noen r- lyd der. Kun dusje med sj- lyd som i sjokolade. Eller som i verst, for den del, man hører ikke r-en der, bortsett fra i dialekter med skarre-r. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 21.09): Sier han et tv og dårlig stevning (når han mener stemning) også eller? I så fall ve jeg kanskje hvem han er… Anonymkode: 1661b...244 Tror ikke det 🤔😄 kort etternavn som begynner på E. Anonymkode: c6d6d...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepinne Skrevet 29. juli 2022 #16 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 20.38): ... og ekspresso i stedet for espresso, og har gjort det i mange år uten å oppdage at det blir feil. Moi 😂 Det rare var at folk skjønte hva jeg mente 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 29. juli 2022 #17 Del Skrevet 29. juli 2022 Også skylder de på dysleksi når du påpeker det. Vi har jævlig mange dyslektikere i dette landet, tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå