Gå til innhold

Trenger noen råd for å kunne klare å legge på meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk ned ganske mye i vekt i løpet av kort tid på grunn av sykdom, og endte opp med å bli undervektig. Har klart å legge på meg et par kilo de siste 6 månedene, og har i dag en BMI på 17,8kg. 

Som et naturlig resultat av vektnedgangen mistet jeg både rumpa og brystene, og det er mest av alt disse plassene jeg ønsker litt mer fett. Jeg trener 2-3 ganger i uken, men ganske lett trening fordi jeg har begrenset med energi. En treningsøkt kan være 30 minutter yoga, en annen kan være en 20 minutters styrketrening med vekter på 4 kg, og strikk. 

Dette har gitt minimalt med resultater, og jeg tenker nok at det er fordi jeg fremdeles spiser alt for lite. Derfor ønsker jeg nå noen råd for å kunne klare å legge på meg nok til at jeg klarer å trene rumpa og brystene. Forstår at jeg sikkert må trene tyngre, men også spise langt mer enn det jeg gjør i dag. Veier 48kg, men kan gjerne veie 5 kg mer. 

Er det noen som har noen gode råd og tips til meg? :-)

Anonymkode: 18815...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva spiser du i løpet av en dag? Enkleste måten å gå opp i vekt på er spise mat med mye energi, men som nødvendigvis ikke gir noen særlig metthet. Tenk olje og mye smør i maten. Hvis du spiser veldig sunt så må må du spise store mengder og da blir du mett før du får i deg mengdene du trenger. Du kan heller ikke bestemme hvor fettet skal legge seg på kroppen. Vent med å trene tyngre til du ser at du klarer å få i deg mer kalorier. Når du trener så bruker du jo opp de kaloriene du spiser for å legge på deg. 

Anonymkode: bb576...f02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er lett å få i seg litt ekstra ved å spise nøtter. Det er godt, lett å spise, rike på vitaminer og mineraler og har masse energi i seg som kommer fra sunt fett.

Anonymkode: d8339...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...