AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Vi har rett på redusert foreldrebetaling da samboer og far til barna blir student. Vi søkte om redusert betaling i starten av juli (3-4 juli, lenge før 15.), men ser nå på kommunens hjemmeside at vi måtte søke før 1. juni om vi skulle ha dette før 1. august. Leste meg nøye opp da vi fikk tildelt plassen, hos utdanningsdirektoratet står følgende: Quote Søkes det før 1. august, gjelder kommunens vedtak fra 1. august og ut barnehageåret. Søkes det etter 1. august gjelder vedtaket fra første hele måned etter søknadstidspunktet og ut barnehageåret. og på kommunens hjemmeside stod følgende: Quote Du må søke innen 15. i måneden for å få redusert betaling fra den 1. i neste måned. Det er nå lagt til at søknadsfristen er 1. juni for vedtak fra august. Vil det si at jeg må betale hele regningen for august uten moderasjon? Vi har 2 barn så det utgjør mange tusenlapper, så tenkte det var greit å spørre her før jeg betalte. Mulig det bare er jeg som har vært sløv men tenkte at å sjekke utdanningsdirektoratets retningslinjer og kommunens side (i mai) skulle holde Håper noen vet! Søknaden står forresten som "ikke behandlet", så de har sikkert ferie frem til august - og da må regningen være betalt uansett. Vi visste ikke om samboer ville kunne studere etter alvorlig sykdom, eller om han måtte over på AAP/ufør, for de som lurer på hvorfor vi ikke søkte med en gang vi fikk tildelt plass. Anonymkode: c5316...dbd
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Ringe komunnen og spøre? Anonymkode: 12fbf...86d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Du må betale for august ja, også når saken er ferdig behandlet og du får et vedtakt så blir det du har betalt for mye trekt ifra på neste/de neste fakturaene. Anonymkode: a2af1...601
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Jeg søkte også forsent. Snakket med barnehagen og de ville trekke det fra neste barnehageregning. Anonymkode: a0e68...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå