AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg var nylig i et bryllup hvor det ble servert én kake. Det var selve bryllupskaken ( typ marsipankake i etasje) Det var før middagen og etterpå ble det verken servert dessert etterpå eller kaffe og kakebord senere. Er dette vanlig? Jeg har aldri opplevd før at en eneste kake som serveres før middag er det eneste av kake/dessert. Jeg synes det var litt uvant fordi jeg er vant med at dessert etter middag og kakebord senere er en del av feiringen, men sa jo naturligvis ingenting om det. Anonymkode: 58570...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Del Skrevet 22. juli 2022 Brudeparet bestemmer dette selv. Antar det har noe med budsjett evnt å gjøre. Brudepar må få velge selv hvor mye penger de vil/ kan bruke. Flere gjester kan skrenke inn på noe. Men rart de tok kake før maten da. Mulig det hadde noe med fotograf leie å gjøre feks. Anonymkode: 349be...ea6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Del Skrevet 22. juli 2022 Nei, det er ikke vanlig! Anonymkode: dca6e...5cd 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Brudeparet bestemmer dette selv. Antar det har noe med budsjett evnt å gjøre. Brudepar må få velge selv hvor mye penger de vil/ kan bruke. Flere gjester kan skrenke inn på noe. Men rart de tok kake før maten da. Mulig det hadde noe med fotograf leie å gjøre feks. Anonymkode: 349be...ea6 Ågud, selvfølgelig "bestemmer de dette selv". Det vet da alle. Men nei, dette er ikke vanlig. Det er kjipt, gjerrig og dårlig. Anonymkode: a42b2...3a4 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Del Skrevet 22. juli 2022 Nei, det er ikke spesielt vanlig. Noen har bryllupskaken som dessert. Men det mest vanlige er vel å servere kaffe og kaker etter middagen. (Det er jo ganske vanlig å få familie og nære venner til å bidra med en kake eller tre.) Anonymkode: fdc22...0b8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Del Skrevet 22. juli 2022 Vanlig er det ikke, men jeg ser egentlig ingenting galt i det. Det er lov å være moderat i bryllup. Anonymkode: fa3d4...d97 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var nylig i et bryllup hvor det ble servert én kake. Det var selve bryllupskaken ( typ marsipankake i etasje) Det var før middagen og etterpå ble det verken servert dessert etterpå eller kaffe og kakebord senere. Er dette vanlig? Jeg har aldri opplevd før at en eneste kake som serveres før middag er det eneste av kake/dessert. Jeg synes det var litt uvant fordi jeg er vant med at dessert etter middag og kakebord senere er en del av feiringen, men sa jo naturligvis ingenting om det. Anonymkode: 58570...415 Nei, hva kunne du sagt? Og nei - ikke vanlig. Anonymkode: 2e9ab...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Del Skrevet 22. juli 2022 Veldig uvanlig med kake før middag! Og angående kaker så er det vel vanlig med mer enn bare en kake, folk liker forskjellig og noen har allergier. Anonymkode: 82c5d...ca8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Del Skrevet 22. juli 2022 Det høres skikkelig merkelig ut. Bryllupskake før middag? 😵💫 Anonymkode: c9f46...7dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. juli 2022 #10 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg har opplevd en gang at brullypskaken ble servert før middag - da var det åpen mottakelse med kake i kirkestuen rett etter vielsen, og middag for inviterte senere på kvelden (hvor det var dessert. Om det var kake husker jeg ikke...). Jeg har også opplevd at det ikke har vært dessert (koldtbord), men kaker senere på kvelden. Mengde kaker er gjerne litt stedsavhengig - det jeg som østlending vil anse som et normalt kakebord en stusslig fornærmelse for mange fra andre landsdeler... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 22. juli 2022 #11 Del Skrevet 22. juli 2022 Skikkelig kjipt. Ser noen mener at brudeparet bestemmer, men når jeg har gjester så byr jeg på så det monner. Det gjør vel det fleste som har oppdragelse når de byr inn til fest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Del Skrevet 22. juli 2022 For min del forstår jeg ikke helt poenget med å ha bryllupsfest hvis man ikke har råd. Da kan man jo bare invitere de aller aller nærmeste på en middag på en restaurant som bryllupsfest isåfall hvis man er sterkt religiøs og dermed ikke kan vente til man har spart seg opp en slant. Vi er selv i slutten av 20-åra og har ikke hundretusen til overs siden vi er nyetablert, så da blir det heller ikke bryllup de nærmeste åra. Anonymkode: 10e52...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg var nylig i et bryllup der kaken ble kuttet før middagen. Inspirert av engelske tradisjoner tror jeg, men hovedårsaken var å gjøre det mens alle var tilstede, også de små barna. Anonymkode: ca69f...a5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #14 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var nylig i et bryllup hvor det ble servert én kake. Det var selve bryllupskaken ( typ marsipankake i etasje) Det var før middagen og etterpå ble det verken servert dessert etterpå eller kaffe og kakebord senere. Er dette vanlig? Jeg har aldri opplevd før at en eneste kake som serveres før middag er det eneste av kake/dessert. Jeg synes det var litt uvant fordi jeg er vant med at dessert etter middag og kakebord senere er en del av feiringen, men sa jo naturligvis ingenting om det. Anonymkode: 58570...415 Var det ikke noe som helst mat etter middagen og frem til festen var slutt? Her skal vi ha 3 retters, så kaffe og kaker inkl bryllupskake samt nattmat (pølser). I tillegg har vi godteri og nøtter fremme hele tiden. Gjestene våres skal ihvertfall ikke sulte Anonymkode: d4b19...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #15 Del Skrevet 23. juli 2022 Dette er ikke vanlig. Har aldri opplevd at kake blir servert før middag. Og i alle bryllup jeg har vært har det vært dessert etter middag og et stort kakebord til kaffe. Å servere en kake er både kjipt og gjerrig. Anonymkode: dcf63...3f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #16 Del Skrevet 23. juli 2022 Bra å vise omtanke for gjestene gjennom å ikke proppe dem full av meningsløse kalorier! Anonymkode: b20e2...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #17 Del Skrevet 23. juli 2022 Ikke vanlig? i vårt bryllup serverte vi frukt og kringle m/champagne eller brus etter kirken, for så og servere trerettersmiddag m dessert og kakebord senere på kvelden. Anonymkode: 13b50...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #18 Del Skrevet 23. juli 2022 Det med store kakebord er nok på vei ut. En flott bryllupskake holder nok lenge. Det vanlige her til lands er å servere kaken etter middag, men noen steder er bryllupet oppdelt, med vielse og en mottakelse på formiddagen, og fest på ettermiddagen. Da kan det være naturlig å servere kaken før middag. Anonymkode: f177f...5e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 23. juli 2022 #19 Del Skrevet 23. juli 2022 Nei, vanlig er det virkelig ikke. Det er klart at det er brudeparet som bestemmer, men det er noe med tradisjon og kultur. Og hvis det er økonomi det står på, er det jo rart at det er akkurat kakeutvalget det knipes på, det er jo gjerne sånn at venner og kjente mer enn gjerne baker en kake til bryllup. Sånn har det vel alltid vært ..? Men jeg synes det er så mange tråder for tiden om bryllup med veldig beskjeden servering og/eller krav til at gjestene må stille med mat/drikke og gud vet hva. Er det en ny trend når det gjelder brylluper at brudeparet kun skal hanke inn gaver, mens gjestene enten skal stille med gaver og nesten ikke få servering, eller at gjestene faktisk må stille med mat (altså hovedrett) og drikke selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #20 Del Skrevet 23. juli 2022 ti10 skrev (11 minutter siden): Nei, vanlig er det virkelig ikke. Det er klart at det er brudeparet som bestemmer, men det er noe med tradisjon og kultur. Og hvis det er økonomi det står på, er det jo rart at det er akkurat kakeutvalget det knipes på, det er jo gjerne sånn at venner og kjente mer enn gjerne baker en kake til bryllup. Sånn har det vel alltid vært ..? Men jeg synes det er så mange tråder for tiden om bryllup med veldig beskjeden servering og/eller krav til at gjestene må stille med mat/drikke og gud vet hva. Er det en ny trend når det gjelder brylluper at brudeparet kun skal hanke inn gaver, mens gjestene enten skal stille med gaver og nesten ikke få servering, eller at gjestene faktisk må stille med mat (altså hovedrett) og drikke selv? Det er i såfall en ganske kjip utvikling. Noe av det som er hyggelig med å gå i bryllup er jo at man får servert god mat og drikke og gode kaker. Har aldri opplevd at man må ta med hverken mat eller drikke i bryllup, men ser jo at folk skriver om slike tilfeller. Anonymkode: dcf63...3f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå