Gå til innhold

Barnet blir hysterisk ved bytte under legging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis vi bytter på hvem som sitter inne hos henne når hun skal sove. Legging er periodevis et sant helvete, andre ganger går det greit men så våkner hun etter en time og det er full rulle igjen.

Noen ganger bytter vi fordi vi satt midt i middagen da hun våknet opp igjen, noen ganger bytter vi fordi jeg holder på å klikke og trenger en pause.

Det som ofte skjer da er at hun begynner å gråte hysterisk. Hun er trygg på pappa og det går fint at pappa legger, men tydeligvis ikke hvis jeg begynner leggingen. Hvorfor skjer dette?

Anonymkode: cb231...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er ikke logisk/rasjonell i tanker og handling når de er overtrøtt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare sånn det er...jeg ville bare akseptert det for nå. Det går over

Anonymkode: 0f363...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trøtt unge er ikke helt seg selv.

Selv om hun er trygg på og glad i dere begge, så er det nok det at dere bytter plass som blir for mye å takle når en er overtrøtt. Selve forandringen.

Anonymkode: 8e830...fb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår har heller aldri godtatt det. Tåler og liker at begge legger, men vi kan ikke bytte. Kan dere ikke ta annenhver kveld på fast basis, i stede for å bytte?

Anonymkode: 5dcf0...817

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig :) Vi har også barn som tar lang tid å legge og må av og til bytte selv om vi prøver å unngå. Skjønner det oppleves dramatisk for barnet når en går, samme hvem, men sånn er det bare. Forklarer ihvertfall hva vi gjør og prøver å forberede selv om de er små - "mamma kan sitte litt med deg nå, men så må jeg gå og spise og rydde litt og da kan pappa sitte med deg" osv..

Anonymkode: ff2cb...23b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså, hvis vi bytter på hvem som sitter inne hos henne når hun skal sove. Legging er periodevis et sant helvete, andre ganger går det greit men så våkner hun etter en time og det er full rulle igjen.

Noen ganger bytter vi fordi vi satt midt i middagen da hun våknet opp igjen, noen ganger bytter vi fordi jeg holder på å klikke og trenger en pause.

Det som ofte skjer da er at hun begynner å gråte hysterisk. Hun er trygg på pappa og det går fint at pappa legger, men tydeligvis ikke hvis jeg begynner leggingen. Hvorfor skjer dette?

Anonymkode: cb231...6f2

Mitt råd er å slutte å sitte inne hos henne, sitt i naborommet å la hun vite at du er der. Gjenta at mamma/pappa er her, nå er det natta. Har hjulpet på mine to, litt trass blir det, men tid på legging er halvert.

Anonymkode: 5a8d9...a28

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begynt fast med annenhver gang. Og er den som holder på den kvelden for forutsigbarheten (bytter . Barnet liker best at far legger og når det blir vondt for barnet har vi løst det med en hvit løgn at pappa må jobbe litt med jobben på dataen kveldstid. Også at far skal legge neste kveld… Så føler ikke barnet på avvisning på samme måte, også blir ikke leggingen med meg tvang, men mer at det er slik det blir fordi far er opptatt. Har vært noe gråt og fortvilelse men lettere for barnet å forstå😅

Anonymkode: 37794...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...