Gå til innhold

Mor/Datter reiser til Agadir/Rabat (Marokko) i August. Reisetips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ALDRI reist til Marokko to alenekvinner. 

Har vært der sammen med mannlig partner, og det frister ikke å dra tilbake. 

Fin natur og god mat er det eneste positive jeg har å si om Marokko. 

Mine tips hvis dere MÅ dra: reis med charterselskap, delta på evt utflukter kun i regi av selskapet. Aldri vær ute etter mørkets frembrudd.

Anonymkode: 9316d...224

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du trur vell ikke oppriktig at de faktisk mener at de vil kjøpe noen?

Det er en blanding av vits og kompliment. Lettbeint small talk.

Platt og sjåvenistisk, ja. Men det er jo ikke seriøst ment.

Anonymkode: 70fc3...5aa

Haha ja, mamma fikk også tilbud om å selge meg for en drøss med kameler. Vi lo og tok selfie med mannen 😄

Anonymkode: 15163...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2022 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

Reisetips: dekk til skuldrene med tynne sjal når dere går rundt i handlegatene.

Det er ikke bare bare å få tak i en vifte faktisk, og selgerne er innpåslitne. Ha med vifter, det er varmt og dere vil ikke angre på det. Vi lærte av den.

Hold dere bare på hotellet ved kveldstid, og ikke dra for langt unna hotellet på dagen. Strendene er også no go på kveldstid, lokale folk tar over strendene på kvelden. Ta sikre taxier som hoteller anbefaler, mye rart. Spør om nummer til taxien som kjører dere til der dere skal, tryggere å bli hentet av samme person. 

Vær forsiktig og ikke bli med på opplevelseturer som ikke er i regi av hotellet eller reiseselskapet. Mange sleipe folk tilbyr spennende turer som kan være skummle. Ikke stol for mye på folk, de sier det dere vil høre. 

Så lenge dere tar forhåndsregler, så går nok denne turen bra og dere får det supert. Pass ekstra godt på datteren din 👍 

Var i Marokko for noen år siden når jeg bar i tyveårene med en venninne. 

God tur! 

Anonymkode: d7601...f99

Når man må være så på alerten, så hadde ikke jeg reist. Godt å senke skuldrene litt også på ferie.

Anonymkode: 155b3...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.7.2022 den 0.42):

Når man må være så på alerten, så hadde ikke jeg reist. Godt å senke skuldrene litt også på ferie.

Anonymkode: 155b3...8ee

Dette kjenner ikke jeg igjen fra Marokko, synes det er sterkt overdrevet. 

Anonymkode: 15163...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, 

Jeg var i Rabat for noen år siden på ferie for å besøke en venninne som jobbet der, og syntes det var en mye mer behagelig og trivelig by å besøke enn Marrakesh. Selgerne var rolige og ikke innpåslitne i Rabat, og lot oss titte i butikken og bruke tiden vi trengte. I Marrakesh var selgerne oppi ansiktet og lot deg nesten ikke slippe øyekontakt uten at man kjøpte noe. Ikke minst er det betydelig billigere å kjøpe typiske turistting/souvenirer i Rabat! Jeg kjøpte f.eks et marokkansk teppe for bare noen få tusen kroner, og de er mye dyrere i Marrakesh og koster mer enn 10 000 her i Norge. ONår det er sagt, ble jeg anbefalt av de lokale å ta turen til Essaouira, som ligger mellom Rabat og Agadir. Dessverre fikk jeg ikke gjort det, og angrer. I tillegg til å være en hyggelig by, er det visstnok en by som gav Thorbjørn Egner inspirasjon til Kardemomme by. Kanskje det er noe å vurdere hvis dere likevel er i "området"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 20.53):

TS

Kanskje rart spm., men bør vi kjøpe med hijab ifra Norge? Blir vi fortsatt plaget?

Anonymkode: 9885b...fcf

Tuller du nå?

I Marokko, er det kun de som er litt fattigere som bruker hijab. De med penger, bruker ikke. Eliten bruker ikke. Hvorfor i all verden tror du at du skal bruke det? 
 

Marokko er det mest vestlige muslimske landet som er. 

Vis respekt, kle deg normalt, vær innendørs klokka ni. Ikke ta noen sjanser, knytt ikke tilfeldige bekjentskap med noen. 

Anonymkode: 6a122...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på familieferie i Agadir i 2019 og mine to søstre fikk omtrent ikke gå alene. Menn var innpåslitne og direkte hele dagen lang, og dette var med menn i familien til stede. Ville revurdert denne reisen.

Anonymkode: b6e44...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...