Gå til innhold

BARN SOM ROPER ALT DE SIER!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har familiemedlemmer med barn som er jeg utrolig glad i , men i det siste har jeg slitt mye med at jeg har blitt så vanvittig sliten og får hodepine hele dagen hver gang vi har dem på besøk. 

Barna ROPER hvert eneste ord de sier. Foreldrene sier ingenting og vi andre blir så slitne.

I det siste har jeg begynt å grue meg til å møte familiemedlemmer med disse barna og har begynt å finne på unnskyldninger for å ikke treffes, og møter istedet familiemedlemmer og venner uten barn. 

Orker rett og slett ikke mer ROPING.

Er det virkelig normalt at barn roper alt de sier? Kommer mine egne unger til å bli slik? 😫

Anonymkode: 7ec00...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er et spørsmål om oppdragelse. 

Anonymkode: 30eed...047

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, har et slikt barn selv. Veldig slitsomt, og intenst. Jeg tror noen barn bare er sånn, selv om man virkelig prøve å oppdra dem ordentlig… De andre barna mine har aldri vært sånn, men husker at noen i slekta hadde et sånt slitsomt barn når hen var liten. Roet seg ned når hen ble større. 

Anonymkode: f8903...301

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I ditt hjem bestemmer du reglene. Så bare fortell dem at her i huset snakker vi med innestemme inne. Skal de rope så må dem gå ut. 

Anonymkode: c406d...bf3

• Liker 1
Skrevet

Jeg var et slikt barn. Viste seg at jeg hørte nesten ingenting på ene øret og var et typisk ørebarn.

Ikke alle barn er slik, noe er oppdragelse og noen ganger er det andre ting som gjør det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ene jenta mi er sånn. Ikke den andre. Så fort hun roper blir hu  sendt ut eller på rommet. Å det på første tilsnakk. Har vi andre barn på besøk så får de samme regla. Så enkelt er det.

Anonymkode: a9300...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å be barna dempe stemmen. Det går et minutt før de snakker like høyt igjen. 

Anonymkode: 36eac...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Putt ørepropper i ørene.

Anonymkode: 9e8dd...c24

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste er sånn. Hun har vært høylytt fra hun var baby, faktisk. Hørsel er til og med sjekket. Hun er rett og slett bare sånn at hun snakker med veldig høy stemme og ofte roper. Og ja, hver eneste dag, flere ganger om dagen, tar vi tak i det, men det hjelper ikke lenge før det er glemt. 

Anonymkode: 12932...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Få barnet sjekket av ørelege, ikke hos helsesøster eller fastlegen. En ørelege har mye mer avansert utstyr. Mange som glipper gjennom fordi helsesøster sier hørselen er ok…

Anonymkode: a6463...5b2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje de er påvirket av reklame der ALLE barn roper hele tiden. Min ene nevø roper også hele tiden, men det er ok for jeg er veldig tunghørt. 

AnonymBruker
Skrevet

Off. Er slitsomt, men syns mange er unødvendig slemme i tråden.

Min barn snakket høyere en periode, det var flrdu han hadde nedsatt hørsel etter betennelse i øret. Var en periode over 4-5 mnd hvor det var veldig høyt. 

Håper ikke familie og venner ser slik på han av den grunn.

Er bedre no, så snakker normalt no 

Anonymkode: 75e3c...48b

AnonymBruker
Skrevet

Dine unger kan bli sånn ja.

Mitt barn ropte omtrent alt (i relativt forstand da, men nivået var høyere enn vårt) - og vi ble kokko.

Vi sa ifra, men man kan faktisk ikke korrigere et barn negativt hvert minutt. 
«Ikke ta på den, snakk lavere, nei nei - du kan ikke - du klarer ikke». 

Vi prøvde en periode å ha litt fokus på det med innestemme, men ungen på da 3-4 år gråt jo og var oppriktig lei seg fordi «han bare gjorde feil». 
Han glemte det jo etter 2 minutt og økte volumet igjen.

Så vi gav litt opp og fokuserte på å velge våre kamper etterhvert. 

Nivået er lavere nå. 

Anonymkode: 1a5a5...677

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er et spørsmål om oppdragelse. 

Anonymkode: 30eed...047

Eh nei virkelig ikke alltid 

Anonymkode: 5c8fc...f50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Off. Er slitsomt, men syns mange er unødvendig slemme i tråden.

Min barn snakket høyere en periode, det var flrdu han hadde nedsatt hørsel etter betennelse i øret. Var en periode over 4-5 mnd hvor det var veldig høyt. 

Håper ikke familie og venner ser slik på han av den grunn.

Er bedre no, så snakker normalt no 

Anonymkode: 75e3c...48b

Lest igjennom tråden to ganger nå, hvor er noen slemme?  Finner absolutt ingenting å reagere særlig på. Det ER slitsomt med barn som roper alt de vil si. Uansett om det er dårlig hørsel eller dårlig oppdragelse. 

Anonymkode: f7b8a...3fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har familiemedlemmer med barn som er jeg utrolig glad i , men i det siste har jeg slitt mye med at jeg har blitt så vanvittig sliten og får hodepine hele dagen hver gang vi har dem på besøk. 

Barna ROPER hvert eneste ord de sier. Foreldrene sier ingenting og vi andre blir så slitne.

I det siste har jeg begynt å grue meg til å møte familiemedlemmer med disse barna og har begynt å finne på unnskyldninger for å ikke treffes, og møter istedet familiemedlemmer og venner uten barn. 

Er det virkelig normalt at barn roper alt de sier? Kommer mine egne unger til å bli slik? 😫

Jobber i barnehage, og når barna der begynner å rope må vi minne de på innestemme. Da senker volumet seg betraktelig. Du kan fint minne de på det 

Anonymkode: 61607...af5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du fint kan si dette x antall ganger med hviskestemme: «hysj, vi må prate litt lavere, ikke rope». Så kan du lyve på deg hodepine/etc ovenfor de voksne hvis nødvendig.

Anonymkode: 8aa4c...32f

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Vi har en sånn. Har vært på ØNH, tatt hørselstest.. Hørsel er normal, og det er ikke noe galt med ham, han er bare veldig høylytt. Kan høre at han er på vei hjem fra han er i gaten oppforbi.. Prøvde å be ham snakke med innestemme, konsekvent, en stund da han var liten, men ble bare kjipt og negativt, og hjalp ikke.. De andre barna er ikke sånn. Blir han politiker er det ingen som kommer til å klare å bryte gjennom når han snakker værtfall 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 20.36):

høres ut som niesen min på snart 4 , Ja det er ganske slitsomt ja.

Nei det vet man jo aldri hvordan de blir

Anonymkode: 4a80c...328

AnonymBruker
Skrevet

Digger overskriften med CAPS!! 😂😂

Barn er forskjellig - snakk med dem om inne- og utestemme

Anonymkode: 10fbb...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...