Gå til innhold

Kan man vite på forhånd om man har god seksuell kjemi? Om det fungerer i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

*Mocca* skrev (5 timer siden):

Ja, det har aldri slått feil for min del.

Siden jeg ikke søker forhold, men fuckfriend...så er det viktig å sjekke ut i chat først for min del.... Snakke om ting man liker og ikke, ikke møtes kjapt for å sjekke kjemi...... 

Men de jeg har endt med å møtte har det vært like god kjemi med når vi møtes som i chat.... 

De tre gangene jeg har ignorert det og møtt litt tidligere enn jeg egentlig føler for, har det ikke vært kjemi.

Jo man trenger også kjemi ved tastaturet, der er jo igrunn der den grunnleggende kjemien for veien videre ligger. Men ikke alt kan viser i chat, for vi har jo ikke muligheten å vise kroppspråk eller tonefall. Da er det også lett å missforstå hverandre, eller få feil inntrykk. I samtaler er det jo litt bedre, da merker man jo stemmen. Og da kan man jo også rette opp på misforståelser, eller kanskje oppdage noen andre gode sider. Face to face er jo best, da får man jo også en visuell kjemi. Og er man åpen å ærlig, legger man også alle kortene på bordet. Men selv face to face, trenger ikke alltid sannheten stemme. Så det er veldig viktig å være ærlig fra første stund. Uærlighet er et stort turn-off for min del..

Men som fuckfriends er også totalopplevelsen like viktig, som for dating i forhold. Da tenker jeg på før, under og etter sex.. da får man også det beste svaret om kjemien er tilstede😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Jeg er overrasket over at definisjonen av kjemi er ulik fra menneske til menneske. For meg handler det om å møte noen som du føler deg vel med, som du kan prate med i timesvis eller være stille med, og ofte handler det også om at når vi kysser, føles det naturlig, og ikke rart.

Kjemien er vanskelig å beskrive, for vi har ulike ting vi ser og føler på. Kanskje like vanskelig som å beskrive noe som er vakkert?

Jeg sitter med de samme ordene som deg.. om mye kan merkes i det første kysset. Men da kan man jo også kysse mere for å se om det endrer seg. Så kysse-kjemi er også veldig viktig. Et kyss er jo ikke bare et kyss, vi kysser jo på mange forskjellige måter.. Så er du en god kysser, gir du også mye informasjon og kan brukes som kodeord.. så kyss er en annen måte å kommunisere på😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (15 minutter siden):

Jo man trenger også kjemi ved tastaturet, der er jo igrunn der den grunnleggende kjemien for veien videre ligger. Men ikke alt kan viser i chat, for vi har jo ikke muligheten å vise kroppspråk eller tonefall. Da er det også lett å missforstå hverandre, eller få feil inntrykk. I samtaler er det jo litt bedre, da merker man jo stemmen. Og da kan man jo også rette opp på misforståelser, eller kanskje oppdage noen andre gode sider. Face to face er jo best, da får man jo også en visuell kjemi. Og er man åpen å ærlig, legger man også alle kortene på bordet. Men selv face to face, trenger ikke alltid sannheten stemme. Så det er veldig viktig å være ærlig fra første stund. Uærlighet er et stort turn-off for min del..

Men som fuckfriends er også totalopplevelsen like viktig, som for dating i forhold. Da tenker jeg på før, under og etter sex.. da får man også det beste svaret om kjemien er tilstede😆

Jeg er enig med deg i at chat-kjemi også er en greie. Personlig har jeg aldri tekstet med noen som jeg har likt skriftlig, men som har vist seg å være fullstendig brødhode face-to-face, men det jeg har opplevd er at det er vanskeligere å skape en felles humor uten å møtes, og at en person som er utadvendt bak et tastatur, kan være usikker ansikt-til ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er god kjemi når to mennesker er seksuelt tiltrukket av hverandre i høy grad. Kjemi er bare et ord damer bruker for å mystifisere det slik at man ikke trenger å være ærlig om hvorfor man ikke liker noen, vil fortsette med noen etc. Da kan man heller bare skjule seg bak «følte ikke kjemien stemte». Når det ekte svaret ville vært «du er ikke attraktiv nok for meg»

Anonymkode: 4a27d...313

Nei, attraktiv og kjemi er to forskjellige ting. Jeg kan godt synes en mann er attraktiv, men etter en date så synes jeg vi har lite kjemi. 

Anonymkode: 590d3...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (15 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at chat-kjemi også er en greie. Personlig har jeg aldri tekstet med noen som jeg har likt skriftlig, men som har vist seg å være fullstendig brødhode face-to-face, men det jeg har opplevd er at det er vanskeligere å skape en felles humor uten å møtes, og at en person som er utadvendt bak et tastatur, kan være usikker ansikt-til ansikt.

Dating for kjæreste er en risikosport de-luxe. Det skal utrolig mye til for at kjemien skal klaffe. Men sextreff er ikke like vanskelig, for da har man jo i felleskap mere fokus på nytelse. Vi bruker nok et annet språk også, ofte tar vi oss ikke selv så høytydelig, har god humor og faktisk livredd for å skuffe og viser omsorg for hverandre. Og er man uærlig får man et hakk i sjelen, så oppførsel og det å være hyggelig er et must.. Et slik språk og holdning avslører disse brøhodene.

Haha, min mor pleide å si til meg: "Du kjenner ikke kvinnen, før du har hatt henne under teppenet noen ganger"

Så sannelig fikk hun rett i den påstanden sin🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (På 18.7.2022 den 17.41):

Kan ikke et forhold skjære seg andre steder enn i senga? 🤔

Menn vil ikke bidra ved holde hjemmet i stand, men kvinnen får alle oppgavene til å gjøre alt. Da holder det ikke kun for sex for henne, men bli elsket og sett på andre arenaer. 

 

Anonymkode: f0b8d...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bamseklemmer skrev (2 minutter siden):

Dating for kjæreste er en risikosport de-luxe. Det skal utrolig mye til for at kjemien skal klaffe. Men sextreff er ikke like vanskelig, for da har man jo i felleskap mere fokus på nytelse. Vi bruker nok et annet språk også, ofte tar vi oss ikke selv så høytydelig, har god humor og faktisk livredd for å skuffe og viser omsorg for hverandre. Og er man uærlig får man et hakk i sjelen, så oppførsel og det å være hyggelig er et must.. Et slik språk og holdning avslører disse brøhodene.

Haha, min mor pleide å si til meg: "Du kjenner ikke kvinnen, før du har hatt henne under teppenet noen ganger"

Så sannelig fikk hun rett i den påstanden sin🤭

Jeg har en teori om at jeg som regel vet om en mann er en venn, et ligg eller en kjærestekanditat første kvelden jeg møter ham, men jeg har tatt feil før. Feilen har ofte vært at vi har vært for ærlige, da utgangspunktet var at vi ikke skulle treffes igjen, men at av og til er ærlighet sexy, og "sin beste side" kan bli kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Jeg har en teori om at jeg som regel vet om en mann er en venn, et ligg eller en kjærestekanditat første kvelden jeg møter ham, men jeg har tatt feil før. Feilen har ofte vært at vi har vært for ærlige, da utgangspunktet var at vi ikke skulle treffes igjen, men at av og til er ærlighet sexy, og "sin beste side" kan bli kaldt.

For ærlige? Er det ikke heller at dere gjorde for "god jobb", altså at totalopplevelsen ble for god?

Jeg har jo selv nesten aldri opplevd ONS, vi fant kjemien som skulle til. Det tror jeg ikke kommer av seksuelle ferdigheter, men hvordan kvinnen ble mottatt og behandlet, før under og etter sex... det var nok der all kjemi ble skapt, av respekt, tillit og at vi hadde det fantastisk gøy. Det fjernet nok en god del bekymringer også..

Å ta feil har jo de fleste gjordt, jeg har nok gått glipp av flere drømmedamer. Men det var fra den tid det ikke noe tema å slå seg til ro. Jeg sover iallefall godt om natten, for jeg har bestandig tatt godt vare på dem jeg har hatt sex meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man kan vite på forhånd. 

Det må prøves ut. 

Men tiltrekning til en virkelig god person som man snakker godt med, det blir en annen sak. Sånn person vil man ikke miste. 

Anonymkode: f0b8d...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (1 minutt siden):

For ærlige? Er det ikke heller at dere gjorde for "god jobb", altså at totalopplevelsen ble for god?

Jeg har jo selv nesten aldri opplevd ONS, vi fant kjemien som skulle til. Det tror jeg ikke kommer av seksuelle ferdigheter, men hvordan kvinnen ble mottatt og behandlet, før under og etter sex... det var nok der all kjemi ble skapt, av respekt, tillit og at vi hadde det fantastisk gøy. Det fjernet nok en god del bekymringer også..

Å ta feil har jo de fleste gjordt, jeg har nok gått glipp av flere drømmedamer. Men det var fra den tid det ikke noe tema å slå seg til ro. Jeg sover iallefall godt om natten, for jeg har bestandig tatt godt vare på dem jeg har hatt sex meg.

Nei. ONS er sjelden noens beste prestasjon. Det handler som regel om at man har det hyggelig sammen eller ikke. Ingen prestasjon. verken for mannen eller kvinnen. Om begge føler en gjensidig trygghet i den andre, blir opplevelsen bedre. Det handler først og fremst om å føle lyst og nærhet og å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Nei. ONS er sjelden noens beste prestasjon. Det handler som regel om at man har det hyggelig sammen eller ikke. Ingen prestasjon. verken for mannen eller kvinnen. Om begge føler en gjensidig trygghet i den andre, blir opplevelsen bedre. Det handler først og fremst om å føle lyst og nærhet og å ha sex.

Hvorfor la det bli med en natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (8 minutter siden):

Hvorfor la det bli med en natt?

Det kan bli flere netter, men om en får hjertefølelser, og ikke den andre, kan det bli vondt og vanskelig i stedet for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (4 timer siden):

Jo man trenger også kjemi ved tastaturet, der er jo igrunn der den grunnleggende kjemien for veien videre ligger. Men ikke alt kan viser i chat, for vi har jo ikke muligheten å vise kroppspråk eller tonefall. Da er det også lett å missforstå hverandre, eller få feil inntrykk. I samtaler er det jo litt bedre, da merker man jo stemmen. Og da kan man jo også rette opp på misforståelser, eller kanskje oppdage noen andre gode sider. Face to face er jo best, da får man jo også en visuell kjemi. Og er man åpen å ærlig, legger man også alle kortene på bordet. Men selv face to face, trenger ikke alltid sannheten stemme. Så det er veldig viktig å være ærlig fra første stund. Uærlighet er et stort turn-off for min del..

Men som fuckfriends er også totalopplevelsen like viktig, som for dating i forhold. Da tenker jeg på før, under og etter sex.. da får man også det beste svaret om kjemien er tilstede😆

Mulig det er best for deg, men som jeg skrev så har jeg erfaring med at det funker bra å finne ut av kjemi i chat på forhånd.

Når kjemien har stemt i chat, har det aldri slått feil når jeg har møtt fyren. Det har aldri vært dårligere kjemi enn det var i chat før vi møtes, stort sett alltid enda litt bedre å møtes.

Men jeg møter ikke de som jeg har en hyggelig chat med og vi har en god tone, det er ikke kjemi for min del, ikke på den måten som er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (13 timer siden):

Det kan bli flere netter, men om en får hjertefølelser, og ikke den andre, kan det bli vondt og vanskelig i stedet for godt.

Så da bør en kanskje definere forholdet litt raskt om en er i en slik situasjon eller hvor en vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 14.15):

Det er god kjemi når to mennesker er seksuelt tiltrukket av hverandre i høy grad. Kjemi er bare et ord damer bruker for å mystifisere det slik at man ikke trenger å være ærlig om hvorfor man ikke liker noen, vil fortsette med noen etc. Da kan man heller bare skjule seg bak «følte ikke kjemien stemte». Når det ekte svaret ville vært «du er ikke attraktiv nok for meg»

Anonymkode: 4a27d...313

Du virker bitter. Også menn bruker denne forklaringen. Og den er da ikke feil heller. Ingen tiltrekning og dårlig kjemi er jo to sider av samme sak.

Anonymkode: 74ab9...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at forutanelsen stemmer ganske godt. Jeg pleier ofte å flørte med seksuelle undertoner for å sondere om viner på samme bølgelengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg dater/chatter for å prøve å finne en kjæreste/mannen i mitt liv, så liker jeg egentlig ikke at det blir så veldig seksuelt i starten. For å være helt ærlig så synes jeg sexprat på chat kan bli helt ufattelig kleint og rart og usexy. Jeg er utrolig dårlig på det selv. Men elsker sex, og liker å tro at jeg er en god elsker. Jeg bare prater ikke om det, jeg må oppleves. 😝

Godt mulig jeg derfor passer bedre med en mann som også liker å holde ting litt mystisk og pirrende i starten.

Synes derimot det er veldig lett å merke om man har seksuell kjemi når man er fysisk sammen. Ligger på sofaen og ser en film f.eks. Man trenger ikke mange minuttene da på å merke om de seksuelle energiene våre matcher. Det er måten vi tar på hverandre, kysser, snakker. Jeg er en lidenskapelig person som kan bruke lang tid på sex. Merker raskt om mannen ikke er av samme type. Synes ikke man trenger å ha sex for å faktisk vite om man matcher. Kanskje ikke 100%, men mer enn nok til å forstå om dette er verdt å utforske.

Anonymkode: 6d7b6...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...