Gå til innhold

Kan man vite på forhånd om man har god seksuell kjemi? Om det fungerer i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på deres erfaringer med dette. Har du for eksempel chattet/danset med noen og kjent en rå tiltrekning, og så var det helt mismatch i senga, eller motsatt, at dere ikke hadde så god vennskap-kjemi men helt nydelig sex? 

Anonymkode: 85c46...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at den totale kjemien avgjør. Hvordan hun er både fysisk og mentalt sier noe om hvor godt det blir å ha sex sammen. Synes det etterhvert treffer ganske godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg er nok ikke den riktige til å svare her siden jeg ikke har erfaring med mer enn en sexpartner.)

Men. Kan det tenkes at seksuell kjemi er noe som kan «trenes»? Det var ikke akkurat fyrverkeri de første gangene for oss, men det ble jo bedre med trening og kommunikasjon. Og hvis det er noe som kan «trenes» så har kanskje innstilling mer å si enn utgangspunktet?

Jeg bare tenker litt høyt her… 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte på at det var noe der fra før vi møttes ja. Å jeg skjønner ikke at vi greide å holde oss to dater før vi hadde sex 😂 det var nok kun forde vi hadde litt lite tid de to gangene. For når vi endelig hadde tid og mulighet var det et fyrverkeri i 3 timer 😂 herreguuud.

Å vi holder fortsatt på med timesvis med deilig rå rex. Han sier innimellom at vi kan ikke sitte/ligge sammen i sofaen for han blir så jææævlig kåt å klarer ikke å styre seg 👌😎

Anonymkode: d1191...e1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så avhengig av seksuell kjemi i begynnelsen, for den kjemien kommer etterhvert når vi blir bedre kjent. Jeg er også en som elsker å gi og har veldig lett for å tilpasse meg en ny kvinne. WYSIWYG❤️😅

Forresten, hvem er det som klaffer 100% ved første gang? Kjemien ligger mye i samarbeisdvilje og at vi kan diskutere seksualitet✔️

Fioljenta skrev (2 timer siden):

Men. Kan det tenkes at seksuell kjemi er noe som kan «trenes»?

Så absolutt.. den kan trenes og bør vedlikeholdes. Bestandig ha noe overraskende på lur, hvis sexen føles litt kjedelig. Så det er viktig å ikke tømme hele magasinet, av erfaringer i begynnelsen. Men heller finne på nye ideer sammen underveis, så det blir mere spennende. Av erfaring har et godt samliv i hverdagen, får ofte senga til å knirke litt ekstra om kvelden😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så avhengig av seksuell kjemi i begynnelsen, for den kjemien kommer etterhvert når vi blir bedre kjent. Jeg er også en som elsker å gi og har veldig lett for å tilpasse meg en ny kvinne. WYSIWYG❤️😅

Forresten, hvem er det som klaffer 100% ved første gang? Kjemien ligger mye i samarbeisdvilje og at vi kan diskutere seksualitet✔️

Så absolutt.. den kan trenes og bør vedlikeholdes. Bestandig ha noe overraskende på lur, hvis sexen føles litt kjedelig. Så det er viktig å ikke tømme hele magasinet, av erfaringer i begynnelsen. Men heller finne på nye ideer sammen underveis, så det blir mere spennende. Av erfaring har et godt samliv i hverdagen, får ofte senga til å knirke litt ekstra om kvelden😅

Ikke noe av det du sier her kan stemme. Da hadde du jo hatt en partner, om det stemte, for siden du ble single for kort tid tilbake, og hadde hatt en haug med damer i senga, tror jeg ikke på noe fra deg.

Anonymkode: 32164...660

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke noe av det du sier her kan stemme. Da hadde du jo hatt en partner, om det stemte, for siden du ble single for kort tid tilbake, og hadde hatt en haug med damer i senga, tror jeg ikke på noe fra deg.

Anonymkode: 32164...660

Kan ikke et forhold skjære seg andre steder enn i senga? 🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drigo

(Jeg har også kun erfaring med en sexpartner). 

Slik jeg opplevde (opplever) «kjemi», er at det noe mer en «bare» tiltrekning. Det tok lang tid før vi første gang hadde sex. Jeg følte allikevel at hver berøring med henne var magnetisk. Kjemi var for meg er noe som overgikk vanlig tiltrekning (eller forelskelse) fordi det gav meg en spesiell velvære å være i sammen med henne. Jeg var i tillegg fascinert av personligheten. Så for meg stemte god «berøringskjemi», med god seksuell kjemi senere.

Tiltrekning (seksuell) kunne jeg ha mot flere kvinner som jeg syntes var lekker/veldreid etc., men det manglet noe ekstra, så jeg er glad det stoppet mens leken var god, og slapp vonde følelser i etterkant. Jeg tror ikke det seksuelle ville ha fungert over tid, uansett hvor lekker og uimotståelig hun var i utgangspunktet, hvis kjemien med henne var fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (14 timer siden):

(Jeg er nok ikke den riktige til å svare her siden jeg ikke har erfaring med mer enn en sexpartner.)

Men. Kan det tenkes at seksuell kjemi er noe som kan «trenes»? Det var ikke akkurat fyrverkeri de første gangene for oss, men det ble jo bedre med trening og kommunikasjon. Og hvis det er noe som kan «trenes» så har kanskje innstilling mer å si enn utgangspunktet?

Jeg bare tenker litt høyt her… 🤔

Samme erfaring her med min nåværende kjæreste ☺️ Beste partner jeg har hatt frem til nå ☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke noe av det du sier her kan stemme. Da hadde du jo hatt en partner, om det stemte, for siden du ble single for kort tid tilbake, og hadde hatt en haug med damer i senga, tror jeg ikke på noe fra deg.

Anonymkode: 32164...660

Skjønner godt at det ikke stemmer for deg om meg, for du kjenner jo ikke hele livshistorien min😉

I ung alder hadde jeg en "haug" med damer ja.. Jeg er faktisk stolt og glad for alt det gode vi har opplevd, for alle har sin verdi i livet mitt❤️ Så mye av den seksuelle kjemien er å ha lik sexlyst, og ha det koselig og gøy sammen, være avslappet, bekymringsløs og bare nyte nuet i livet.

De 4 forholdene mine førte til brudd ja, men årsakene var jo av å bli bedratt, økonomisk utroskap, nymfomani og endring av legning. Jeg er verken bitter eller føler meg uheldig, sånn er livet😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bamseklemmer skrev (På 18.7.2022 den 15.11):

Så absolutt.. den kan trenes og bør vedlikeholdes.

Det tenker jeg og. 

Derfor tenker jeg og t man ikke behøver å ha sex med en gang i et nytt forhold for å sjekke om den sexuele kjemien er der

Bamseklemmer skrev (På 18.7.2022 den 15.11):

 

 Av erfaring har et godt samliv i hverdagen, får ofte senga til å knirke litt ekstra om kvelden😅

🙌 Absolutt. Det hr veldig mye å si

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god kjemi når to mennesker er seksuelt tiltrukket av hverandre i høy grad. Kjemi er bare et ord damer bruker for å mystifisere det slik at man ikke trenger å være ærlig om hvorfor man ikke liker noen, vil fortsette med noen etc. Da kan man heller bare skjule seg bak «følte ikke kjemien stemte». Når det ekte svaret ville vært «du er ikke attraktiv nok for meg»

Anonymkode: 4a27d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er god kjemi når to mennesker er seksuelt tiltrukket av hverandre i høy grad. Kjemi er bare et ord damer bruker for å mystifisere det slik at man ikke trenger å være ærlig om hvorfor man ikke liker noen, vil fortsette med noen etc. Da kan man heller bare skjule seg bak «følte ikke kjemien stemte». Når det ekte svaret ville vært «du er ikke attraktiv nok for meg»

Anonymkode: 4a27d...313

Er ikke det bare to forskjellige måter å uttrykke det samme på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 15.39):

Lurer på deres erfaringer med dette. Har du for eksempel chattet/danset med noen og kjent en rå tiltrekning, og så var det helt mismatch i senga, eller motsatt, at dere ikke hadde så god vennskap-kjemi men helt nydelig sex? 

Anonymkode: 85c46...948

Ja det har jeg🤷🏼‍♀️. Begge veier.

Anonymkode: dfb49...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er god kjemi når to mennesker er seksuelt tiltrukket av hverandre i høy grad. Kjemi er bare et ord damer bruker for å mystifisere det slik at man ikke trenger å være ærlig om hvorfor man ikke liker noen, vil fortsette med noen etc. Da kan man heller bare skjule seg bak «følte ikke kjemien stemte». Når det ekte svaret ville vært «du er ikke attraktiv nok for meg»

Anonymkode: 4a27d...313

Nja, er ikke helt enig i denne teorien. Det er mange mennesker der ute som jeg synes er attraktiv, da i form av at jeg synes de er fine, pene, flotte, sexy, har en viss utstråling som jeg legger merke til eller blir fanget av. Jeg kan synes at både kvinner, menn og andre kjønn er attraktive - men ikke nødvendigvis tiltrekkende på en seksuell eller romantisk måte. Når noen er attraktiv går det på det ytre, når noen er tiltrekkende ligger det gjerne mer i relasjonen, f eks kjemi eller en veldig tiltrekkende energi, eller kvaliteter som tiltrekker meg. 
 

Min erfaring med å vurdere seksuell kjemi på forhånd før vi har sex har vært litt 50/50. Noen menn jeg har vært med har jeg trodd jeg følte en viss kjemi med, noe som fort ble avkreftet da vi endelig hadde sex (mer enn èn gang). Mens med et par andre igjen har det vært så mye spenning mellom oss på forhånd at da vi endelig gikk til sengs sammen var det fyrverkeri fra start. For min del tror jeg mye har handlet om forventninger på forhånd, og at jeg har blitt mer realistisk med alderen. Jeg tør å virkelig kjenne etter, og har ikke sex med noen uten at jeg genuint ønsker det og har forsikret meg om hva den andre vil. Jeg har heller ikke sex for første gang i beruset tilstand, da jeg opplever at det sløver opplevelsen og aldri blir så bra som man ønsker. 

Anonymkode: 23fb0...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være en seksuell kjemi der før jeg går til sengs med noen. Da handler det rett og slett om flørt og tiltrekning. De første gangene behøver det likevel ikke være noe fyrverkeri. Hadde jeg gitt opp etter de første gangene hadde jeg gått glipp av mye god sex. Etterhvert som nervøsiteten og sjenertheten slipper, og man blir bedre kjent seksuelt, kan man virkelig ta det til nye nivåer. Har vi først hatt denne seksuelle kjemien, skal det litt til for å bryte den, og for at sexen skal bli dårlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har aldri slått feil for min del.

Siden jeg ikke søker forhold, men fuckfriend...så er det viktig å sjekke ut i chat først for min del.... Snakke om ting man liker og ikke, ikke møtes kjapt for å sjekke kjemi...... 

Men de jeg har endt med å møtte har det vært like god kjemi med når vi møtes som i chat.... 

De tre gangene jeg har ignorert det og møtt litt tidligere enn jeg egentlig føler for, har det ikke vært kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (13 timer siden):

Det tenker jeg og. 

Derfor tenker jeg og t man ikke behøver å ha sex med en gang i et nytt forhold for å sjekke om den sexuele kjemien er der

Å være avventende med sex i nytt forhold, kan mange ganger være både smart og veldig pirrende.

Smart av den grunn at du kan skille ut om partneren er ute etter et eventyr, eller om han har virkelig følelser for deg. Men tar det for lang tid uten sex, forsvinner jo også mye av tenningen.. kanskje i fare for å tro at hun har veldig lav sexlyst?

Pirrende av den grunn at det faktisk er deilig å sitte på "pinebenken", og det er godt for kjærligheten av å være tålmodig. Da får man også tid til å se om man har eller får kjemi på andre felt.

Så lik kjemi og lik sexlyst går som hånd i hanske.. Et forhold må være såpass pirrende, at senga knirker litt ekstra. For min del kan også deilig sex forsterke kjærligheten, så å ha deilig sex sammen er absolutt en kjærlighetsærklering.. og en kjemiutforsker🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (14 minutter siden):

Å være avventende med sex i nytt forhold, kan mange ganger være både smart og veldig pirrende.

Smart av den grunn at du kan skille ut om partneren er ute etter et eventyr, eller om han har virkelig følelser for deg. Men tar det for lang tid uten sex, forsvinner jo også mye av tenningen.. kanskje i fare for å tro at hun har veldig lav sexlyst?

Pirrende av den grunn at det faktisk er deilig å sitte på "pinebenken", og det er godt for kjærligheten av å være tålmodig. Da får man også tid til å se om man har eller får kjemi på andre felt.

Så lik kjemi og lik sexlyst går som hånd i hanske.. Et forhold må være såpass pirrende, at senga knirker litt ekstra. For min del kan også deilig sex forsterke kjærligheten, så å ha deilig sex sammen er absolutt en kjærlighetsærklering.. og en kjemiutforsker🤗

Jeg er overrasket over at definisjonen av kjemi er ulik fra menneske til menneske. For meg handler det om å møte noen som du føler deg vel med, som du kan prate med i timesvis eller være stille med, og ofte handler det også om at når vi kysser, føles det naturlig, og ikke rart.

Endret av Helene1982
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...