AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Del Skrevet 16. juli 2022 Jeg skal gifte meg neste sommer, og etter å ha lest en del her på forumet har jeg fått helt skrekken! 😅 Kan dere gi meg en liste? Hva må jeg unngå? Hva er akseptabelt? Og hva må jeg huske på? Anonymkode: 56c06...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Del Skrevet 16. juli 2022 Hadde ikke spurt etter tips og råd her ihvertfall. Fikk også helt skrekken selv etter å lest her og var i starten av planleggingen. Anonymkode: 9886e...bda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal gifte meg neste sommer, og etter å ha lest en del her på forumet har jeg fått helt skrekken! 😅 Kan dere gi meg en liste? Hva må jeg unngå? Hva er akseptabelt? Og hva må jeg huske på? Anonymkode: 56c06...661 Husk at det skal være kjekt for gjestene dine. Og gi dem mat og drikke. Husk å gi beskjed om at taler ikke skal være laaange. Og ellers gjør som dere ønsker. Anonymkode: be1a7...8e7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Del Skrevet 16. juli 2022 Oppsummert fra bryllupsforumet: Gjestene, ikke brudeparet, er dagens midtpunkt og bør bli behandlet deretter. Hvis du skal ha en dyr brudekjole må gjestene ha mulighet til å drikke seg sydens, gratis. Hvis du skal ha en profesjonell heldagsfotograf bør gjestenes kuvertpris gjenspeile dette. Husk at det er en byrde å bli invitert til bryllup. Aller helst bør dere fikse gratis overnatting, gratis transport, en byttekveld for klær i forkant slik at gjestene kan slippe å bruke penger på klær og gratis barnevakt for alle med barn. Ikke ønsk dere penger. Det er frekt. Dere skal betale for deres eget bryllup, og dersom dere ikke har råd til en helaften for alle inviterte gjester kan dere egentlig bare drite i hele greia. Ikke ønsk dere gjesters nærvær istedenfor gave. Plikten til å komme blir da enda større, og bryllupet går fra å være et "uff" til et "ork" for gjestene. Ikke glem dokurver! For all del unngå dokurver, det er utrolig harry. Ikke gift dere i fellesferien. Da kan dere takke dere selv for de som heller reiser på ferie. Ikke gift dere en vanlig helg. Da kan dere takke dere selv om noen ikke rekker å komme. Ikke gift dere i forbindelse med en høytid. Høytider er til for kjernefamilien. Vil du ha candybar, photobooth med props, osv er du kun opptatt av sosiale medier. Dropper du candybar, photobooth med props osv er det fordi du er misunnelig og egentlig ikke har råd til å gifte deg. Husk at det er galskap å bruke for mye penger på et bryllup. De burde heller investeres i utleie. Er dere helt sikre på at dere egentlig trenger å gifte dere? Ps. Jeg er ikke bitter. Gifter meg om en måneds tid selv, og lar verken gjester betale for mat eller alkohol. Men KGs bryllupsforum bruker jeg til underholdning, ikke konkrete tips og råd. Det som er litt vanskelig et at om man heller leter etter tips og råd i bryllupsgruppene på Facebook, tipper det litt andre veien mot at gjestene skal bukke og neie under bridezillaens minste nikk, så vanskelig å finne inspirasjon der også. Anbefaler Pinterest jeg Anonymkode: f0aad...6a8 14 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oppsummert fra bryllupsforumet: Gjestene, ikke brudeparet, er dagens midtpunkt og bør bli behandlet deretter. Hvis du skal ha en dyr brudekjole må gjestene ha mulighet til å drikke seg sydens, gratis. Hvis du skal ha en profesjonell heldagsfotograf bør gjestenes kuvertpris gjenspeile dette. Husk at det er en byrde å bli invitert til bryllup. Aller helst bør dere fikse gratis overnatting, gratis transport, en byttekveld for klær i forkant slik at gjestene kan slippe å bruke penger på klær og gratis barnevakt for alle med barn. Ikke ønsk dere penger. Det er frekt. Dere skal betale for deres eget bryllup, og dersom dere ikke har råd til en helaften for alle inviterte gjester kan dere egentlig bare drite i hele greia. Ikke ønsk dere gjesters nærvær istedenfor gave. Plikten til å komme blir da enda større, og bryllupet går fra å være et "uff" til et "ork" for gjestene. Ikke glem dokurver! For all del unngå dokurver, det er utrolig harry. Ikke gift dere i fellesferien. Da kan dere takke dere selv for de som heller reiser på ferie. Ikke gift dere en vanlig helg. Da kan dere takke dere selv om noen ikke rekker å komme. Ikke gift dere i forbindelse med en høytid. Høytider er til for kjernefamilien. Vil du ha candybar, photobooth med props, osv er du kun opptatt av sosiale medier. Dropper du candybar, photobooth med props osv er det fordi du er misunnelig og egentlig ikke har råd til å gifte deg. Husk at det er galskap å bruke for mye penger på et bryllup. De burde heller investeres i utleie. Er dere helt sikre på at dere egentlig trenger å gifte dere? Ps. Jeg er ikke bitter. Gifter meg om en måneds tid selv, og lar verken gjester betale for mat eller alkohol. Men KGs bryllupsforum bruker jeg til underholdning, ikke konkrete tips og råd. Det som er litt vanskelig et at om man heller leter etter tips og råd i bryllupsgruppene på Facebook, tipper det litt andre veien mot at gjestene skal bukke og neie under bridezillaens minste nikk, så vanskelig å finne inspirasjon der også. Anbefaler Pinterest jeg Anonymkode: f0aad...6a8 Dette ☝ I tillegg: Gjestene kommer kun pga plikt. Egentlig er bryllup noe av det verste å bli bedt i. For all del må dere gi gratis alkohol til gjestene hele dagen, hvis ikke, dropp bryllupet. Ingen gidder å komme hvis man ikke spanderer på fylla. Gaver i bryllup er teit. Enda teitere er det å ønske seg penger. Ingen barn. Bryllupet er for gjestene. Det er IKKE brudeparets dag. I følge kg er det ingen vits å arrangere bryllup. Altså, kg sitt bryllupsforum gjenspeiler ikke virkeligheten. Skal du ha gode råd og tips, spør heller de fleste andre steder. Anonymkode: 9886e...bda 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Del Skrevet 17. juli 2022 Hehehe må le av kommentarene over her. Tolker de selvsagt humoristisk! Det er de typiske kommentarene man får gjennom innleggene her🙈 fra «spøk til alvor»: ✨Husk at dette er DERES dag. Gjør den til det dere selv ønsker. ✨Begynn tidlig. Det er stor pågang for bryllup. Datoen må nok settes ut ifra hva som er ledig der dere ønsker å gifte dere. Vanskelig å setre dato først ✨Gjesteliste. Viktig å finne en oversikt over antall tidlig da det vil være ganske avgjørende for budsjettet. Inviter de dere føler vil bidra til en fin dag for dere og som dere ser for dere vil ha en aktiv rolle i livet deres i årene som kommer ✨Lag en oversikt over hva som er viktig for dere og hva dere vil prioritere. Noen vil legge masse i blomster, andre kunne ikke brydd seg mindre. Finn ut hva som er viktig for DERE ✨Lurt å ha mat som de fleste kan like, og passe på at gjestene ikke går mange timer fra vielsen til mat. Det vil nok løfte stemningen gjennom dagen ✨Ønsk dere det DERE vil, enten det er nytt servise eller pengebidrag til bryllupsreise. Folk bør ikke mene noe om dette Husk at det er stor pågang for bryllup etter corona og mange frierier mellom. Dere bør booke alt så tidlig som mulig om det er bestemte lokaler/kirker/tider/fotografer dere ønsker for å sikre at dere får disse på samme dag💕 gratulerer og lykke til🥰 Anonymkode: 91a42...949 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #7 Del Skrevet 17. juli 2022 Jeg tar på meg jobben som kjiping og anbefaler å tinglyse særeie før man så mye som vurderer å gifte seg. Anonymkode: 4e582...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Del Skrevet 17. juli 2022 Viktig å vite? Vil jeg virkelig leve sammen med dette mennesket - på godt og vondt - resten av livet? Anonymkode: 04aa8...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #9 Del Skrevet 17. juli 2022 Pass på best mulig måte å plassere gjestene med noen de liker å sitte med. Anonymkode: 07222...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Del Skrevet 18. juli 2022 Planlegg bryllupet ditt selv uten å lese her Anonymkode: 28ad8...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. juli 2022 #11 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 18.55): Jeg skal gifte meg neste sommer, og etter å ha lest en del her på forumet har jeg fått helt skrekken! 😅 Kan dere gi meg en liste? Hva må jeg unngå? Hva er akseptabelt? Og hva må jeg huske på? Anonymkode: 56c06...661 Du gjør det akkurat som du vil. Du finner et sted for vielsen eller seremonien, et sted for selve festen, du ordner mat og drikke, invitasjoner i tide, kjøper deg brudekjole og ordner klær til ham og ringer. Eventuelt ønskeliste for gaver dere vil ha eller trenger. Det er alt du trenger å vite egentlig Å, ja, finn en forlover hver også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå