Gå til innhold

Skrive ut bilder fra mobilen for å ha i album?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er vel en litt sånn miljøhysteriker og prøver å belaste miljøet så lite som mulig. Jeg synes det er litt kjipt at alle minnene mine ligger inne på mobilen. Tar jo en evighet å lete frem alt i lengden. Kunne tenkt meg å skrive ut og hvis mobilen faktisk takker for seg så mister jeg alt (har ikke igjen plass til sikkerhetskopiering). Kunne også tenkt meg å hatt noe fysisk så jeg ikke må skrolle på mobilen for alt jeg skal se på. 
Hadde sett på sånn skjerm du kan sette inn på, men er det egentlig mer miljøvennelig produksjon av disse enn å skrive ut?

Og hvor gjør jeg det billigst mulig? Bedre å skaffe skriver selv og kjøpe papir eller gjøre det på offentlig sted?

Anonymkode: 32456...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bestill på nett. De fleste har x antall bilder for en relativt billig penge. Fotoknudsen, nfoto osv. de mobilprinterne er fine, men papiret koster flesk.  

Anonymkode: 80720...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg en bærbar harddisk til jul, der legger jeg alt. Det jeg vil ha fysisk laster jeg opp i minnebanken til Fotoknudsen, de har en app så jeg gjør det direkte fra mobilen, og får de fremkallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tryggeste plassen du kan oppbevare bilder på er enten i papirform som ligger i en safe eller i skyen. Alle andre former kan gå tapt. Huset kan brenne, harddisken kan streike.....just sayin.

Anonymkode: ace76...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tryggeste plassen du kan oppbevare bilder på er enten i papirform som ligger i en safe eller i skyen. Alle andre former kan gå tapt. Huset kan brenne, harddisken kan streike.....just sayin.

Anonymkode: ace76...b99

Alt som er i den berømmelige skyen kan hackes, så man kan like gjerne publisere dette på en offentlig hjemmeside.

Men har man et minnekort eller to som ikke tar store plassen liggende hos en venn eller familie med sikkerhetskopier av uerstattelig materiale, skal det veldig mye til for at både originalen (pluss kopi på en harddisk som man har liggende hjemme) samt dette går tapt; det måtte i så fall være krig.

De som har virkelig store formuer i kryptovaluta og som er avhengig av en privat nøkkel som overlever selv en brann, får informasjonen risset inn i brannsikkert materiale. Det er vanskeligere med bilder.

Anonymkode: cb864...e94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sletter de dårlige bildene på mobil, markerer de jeg vil ha og sender de trådløst via airdrop til datamaskinen (Mac)

Dette lar seg sikkert gjøre til en PC også. Hvis ikke det går trådløst kan du gjøre det via kabel. 
Jeg vil ikke ha maaange bilder på mobil - 1. kan miste den 2. Den blir treigere å bruke.

Jeg tar også backup av alt som ligger på maccen til en harddisk ca 1. gang i mnd.     

Anonymkode: 244f0...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å ha de inn på en PC blir som ha det på mobilen. Og jeg har en ganske gammel PC som begynner å bli treig nok fra før. Den er fra 2014. 
Jeg tenkte det er litt koseligere å ha de i album:) 

Anonymkode: 32456...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...