AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Del Skrevet 13. juli 2022 For noen uker siden var jeg i begravelsen til svigermor. Jeg gråt i kirka og etterpå fikk jeg en kommentar fra svigerinnen min. du har ikke noe å gråte for, det er ikke din mor som er død. Jeg ble veldig satt ut, og har heller ikke sagt det til mannen, for han kommer aldri til å tro at hans søster kan ha sagt noe sånt. Men hadde jeg ikke lov å gråte og hvorfor reagerte hun slik? Anonymkode: 0696c...11b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Del Skrevet 13. juli 2022 fordi hun er et ondt menneske. Ikke bry deg om henne. Anonymkode: 2cd4b...642 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 13. juli 2022 #3 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noen uker siden var jeg i begravelsen til svigermor. Jeg gråt i kirka og etterpå fikk jeg en kommentar fra svigerinnen min. du har ikke noe å gråte for, det er ikke din mor som er død. Jeg ble veldig satt ut, og har heller ikke sagt det til mannen, for han kommer aldri til å tro at hans søster kan ha sagt noe sånt. Men hadde jeg ikke lov å gråte og hvorfor reagerte hun slik? Anonymkode: 0696c...11b Hun er sikkert i sjokk, men utrolig hva folk kan si. Du har da like rett til å gråte som hun. Alle reagerer forskjellig. Noen gråter masse og andre gråter knapt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Del Skrevet 13. juli 2022 Svigerinnen din er teit og uvitende. Jeg gråter i begravelser, ofte fordi jeg også tenker på andre jeg har mistet. Anonymkode: 04340...3de 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 13. juli 2022 #5 Del Skrevet 13. juli 2022 Vi alle reagerer forskjellig. Du har lov til å gråte, ikke gråte, sitte stum/ikke stum, osv. Svigerinnen din er trolig i sjokk, og da sier og gjør man mye rart. Ikke tenk på det. Dine følelser er like mye verdt. Prøv å ikke tenk på det, jeg ville bare latt den gå. Om det skulle komme opp igjen, kan du svare at vi alle må få lov til å reagere i sorg. Hun kan ikke bestemme hvordan du skal reagere, uavhengig av hvem som døde. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Del Skrevet 13. juli 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: For noen uker siden var jeg i begravelsen til svigermor. Jeg gråt i kirka og etterpå fikk jeg en kommentar fra svigerinnen min. du har ikke noe å gråte for, det er ikke din mor som er død. Jeg ble veldig satt ut, og har heller ikke sagt det til mannen, for han kommer aldri til å tro at hans søster kan ha sagt noe sånt. Men hadde jeg ikke lov å gråte og hvorfor reagerte hun slik? Anonymkode: 0696c...11b Om du gråter eller ikke, føler deg trist eller ikke, i en begravelse er opp til deg og dine følelser. Dette burde du si til din mann så dere umiddelbart får skvist dette søppelet av et menneske totalt ut fra livene deres. Helt tragisk hva folk godtar bare fordi noen liksom er i familie. Rensk henne vekk! Anonymkode: c3a1c...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Del Skrevet 13. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Om du gråter eller ikke, føler deg trist eller ikke, i en begravelse er opp til deg og dine følelser. Dette burde du si til din mann så dere umiddelbart får skvist dette søppelet av et menneske totalt ut fra livene deres. Helt tragisk hva folk godtar bare fordi noen liksom er i familie. Rensk henne vekk! Anonymkode: c3a1c...31d nå må du roe litt ned. Svigerinnen er i sorg fordi hun har mistet moren sin, man sier og gjør mye rart når man er i sorg. Med mindre svigerinna er frekk hele tiden, så tenker jeg at dette er noe man kan henge på "sorg"-kroken. La det passere og gå videre. Anonymkode: 25985...59e 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Del Skrevet 13. juli 2022 Takk for svar, ja det var nok grunnet sorg hun sa det, for ellers er hun veldig grei. Får bare la det ligge. Anonymkode: 0696c...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For noen uker siden var jeg i begravelsen til svigermor. Jeg gråt i kirka og etterpå fikk jeg en kommentar fra svigerinnen min. du har ikke noe å gråte for, det er ikke din mor som er død. Jeg ble veldig satt ut, og har heller ikke sagt det til mannen, for han kommer aldri til å tro at hans søster kan ha sagt noe sånt. Men hadde jeg ikke lov å gråte og hvorfor reagerte hun slik? Anonymkode: 0696c...11b Jeg synes egentlig det høres ut som at hun har et horn i siden til deg,du ikke vet om ...😳 Og at det pga hennes sorg, kom til uttrykk. Men la det gå. ❤ ( jeg hadde skrevet det litt bak øret ) Anonymkode: c8baf...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #10 Del Skrevet 16. juli 2022 Hun var nok fra seg av sorg, ikke legg mer i det enn noe hun bare brøt ut av seg i sorg. Kansje hun ikke engang husker at hun sa det. Hvis hun nevner det igjen og er kritisk til at du også sørger over tapet, så får du heller svare for deg Selvsagt har du lov å gråte og sørge. Jeg gråt i begravelsen til eks-svigermor, selv om hun ikke hadde vært min svigermor på 8-9 år. Hun var et fint menneske, en god farmor for ungene mine, og jeg syntes synd på min eksmann og hans søsken som mistet sin mor. Tårene rant og ingen kritiserte meg for det Anonymkode: d1861...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #11 Del Skrevet 16. juli 2022 Jeg gråter sjelden fordi jeg er lei meg, men fordi jeg ser andre som gråter. Vanskelig å holde igjen når man ser på andre i en begravelse. Helt normal reaksjon. Anonymkode: b4124...e58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroksven Skrevet 11. august 2022 #12 Del Skrevet 11. august 2022 For et menneske! Bestemoren til min samboer døde tidligere i år og jeg satt å hulket i begravelsen. Jeg hadde kun kjent hun i et år, men dette var uansett et menneske jeg var veldig glad i. Uansett viser folk følelser på forskjellige måter. Jeg får så vondt av at du må sitte igjen med dette dårlige minne etter noe som skal være fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. august 2022 #13 Del Skrevet 11. august 2022 Gikk helt fint i mors begravelse høsten 2011 hun ble 58 år gammel alt gikk bra helt til orgelet begynte og spille før presten kom da kom tårene mine er noe rart med den musikker kanskje det var tilfelle hos deg også ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 11. august 2022 #14 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 10.37): Takk for svar, ja det var nok grunnet sorg hun sa det, for ellers er hun veldig grei. Får bare la det ligge. Anonymkode: 0696c...11b Mennesker som er i sorg kan reagerer veldig rart! Har selv erfart det da jeg fikk beskjed om at en nær slektning som jeg stod veldig nært døde i et uhell, reagerte på at han var så forbannet dum som tok slike sjanser. Sinne var min umiddelbar reaksjon, før sjokket satte inn og så sorgen. Da kan man si mye rart noe presten poengterte til den som overhørte min idiotiske kommentar. Så la det gå! Jeg gråt ikke i begravelsen, da var jeg helt "tom", det hadde jeg gjort for meg selv alene uken før begravelsen. Andre lar seg lett henfalle til gråt, andre ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Del Skrevet 11. august 2022 Projisering av følelser. Eller "reagere rart" for å si det litt enklere. Man er i en vanvittig vanskelig situasjon, sjokk, sorg, og alt på en gang. Ville bare latt det gå Anonymkode: 95ad8...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #16 Del Skrevet 20. august 2022 Gråt hun da? Kanskje hun føler hun burde grått, og kjenner seg dårlig pga det, og at du gråt? hvor lenge har du vært i familien? Gråt er ikke noe en kan styre, og noen gråter lettere enn andre. Jeg gråt i begravelsen til naboen min. Jeg kjente han ikke personlig, kun en prat i ny og ned.. men han valgte å ta livet sitt, og hele seremonien, musikken og talene fikk tårene til å strømme. Det er ofte stemningen rundt og tanker om liv/ død, du var i sorg for din egen del og også i sympati med mannen din som har mistet sin mor. Uansett er det usmakelig å si noe slikt. Hun burde heller takke deg for at du var der og din gråt betyr at hennes mor betydde mye for deg Anonymkode: f89a1...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #17 Del Skrevet 20. august 2022 Samboeren min grat MASSE i moren min sin begravelse. Nesten mer enn meg. Han hadde bare kjent henne i 4 år, men de ble veldig nære i løpet av denne tiden. Moren min var spesiell. Alle elsker henne. At samboeren min gråt sammen med meg betydde mye for meg. Ikke minst fortalte det folk mye om hvor god svigermor hun var. Svigerinnen din må ha vært i ubalanse er det første som slår meg. Det er ikke uvanlig etter å ha mistet mammaen sin. Anonymkode: cd6ae...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #18 Del Skrevet 20. august 2022 For meg er det ikke et valg. Jeg hadde nylig en slektning som døde. Vi var ikke nære i det hele tatt. De siste 15-20 årene har jeg nesten ikke sett personen en gang. Men det er noe med døden, når de går gjennom talen om livet til personen, det å vite at denne personen aldri mer kommer til å være her. Det får meg til å gråte, uavhengig av nærhet til den døde. Så for meg er det ikke et valg en gang, tårene kommer av seg selv. La det gå da personen som sa dette sikker sliter med sorgen. Men du har absolutt rett til å gråte i en begravelse 💙 Anonymkode: 67b78...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #19 Del Skrevet 20. august 2022 Vi begravde min far for noen måneder siden. Jeg holdt tale og grein ikke en eneste tåre. Jeg følte meg nok ganske nummen, det var som en tåke, gikk jo så fort alt sammen. Og jeg måtte være sterk da min mor var helt hjelpeløs. Gråten kom etter en måneds tid. Utrolig hvor forskjellig man kan reagere. Til vanlig griner jeg mye i begravelser, selv til folk jeg ikke kjenner så godt. Tom tremenningen til mannen som jeg hadde møtt 1 gang fikk meg til å felle noen tårer. Anonymkode: 95463...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #20 Del Skrevet 20. august 2022 En sånn kommentar får meg å tro de har en oppfatning av at du opptrer falskt eller så ligger det en sjalusi iht moren og deg Anonymkode: 08225...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå