AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Hun var en som foreldre advarte mot. Kunne helt plutselig slå en spade i hodet på folk som gikk forbi. Hun spyttet, stjal klær og holdt en 3-åring under vann for å se hvor mye han tålte. Malte naboens hus rødt fordi det var ‘mensenfarge’. 😂🙈 Nå sitter jeg med åpen munn i sjokk fordi hun er superaktiv som barnevernsterrorist og sier hun ble fratatt barna uten grunn. At hun i det hele tatt har fått barn og har fått lov til å holde dem høres vanvittig ut. Jeg skal aldri noensinne tro på noen av dem mer, for hun her er 100% helt sprø og burde bures inne. Anonymkode: 248b9...852 11 2 5
Firefine Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 He,he. Den var drøy. Det er vel nettopp det at de ikke har evne til å se og forstå seg selv som gjør at de tror det er uten grunn. 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 8. juli 2022 Jeg jobbet i barnehage en gang. Et småbarn på avdelingen min ble tatt fra sin enslige mor. Noen av grunnene var: -mor var stadig full ved henting og levering (Noen ganger fikk hun ikke lov til å hente barnet grunnet fyll...) -barnet kom (flere ganger i uka) i de samme bleiene vi sendte det hjem i dagen før (vi merket bleiene diskret) -vi måtte ofte vaske barnet og klærne til barnet i barnehagen grunnet det luktet så vondt -barnet var helt ukritisk til andre, gråt og ville være med alle andre hjem. (Type at det kravlet opp i fanget til Olas far og gråt og ville være med Ola hjem, selv om det knapt hadde sett Olas far før..) -barnet ble levert med mugne matpakker. Og mye mer til. (Men jeg tenker disse punktene er anonyme nok til å utleveres på forum) (Mor hadde noen år tidligere blitt fratatt dette barnets søsken grunnet vanskjøtsel. Likevel tok det 2 år før dette barnet ble tatt fra mor.) Mor forteller alle som vil høre at hun mistet barnet sitt grunnet en dårlig matpakke. (Og at det skyldtes mest rasisme og kulturforskjeller). Anonymkode: 4b634...470 45 27 9
Firefine Skrevet 8. juli 2022 #4 Skrevet 8. juli 2022 Gikk inn på en barnevernside nå (guilty pleasure av litt snodig type). Der ler de av at en barnevernsansatt ble voldtatt. Sjuk gjeng. 30 3 5
Kaneel Skrevet 8. juli 2022 #5 Skrevet 8. juli 2022 Firefine skrev (56 minutter siden): Gikk inn på en barnevernside nå (guilty pleasure av litt snodig type). Der ler de av at en barnevernsansatt ble voldtatt. Sjuk gjeng. Hvilken side er dette
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 8. juli 2022 Kaneel skrev (1 minutt siden): Hvilken side er dette Sikkert "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet". De er klin kokos. Mine egne foreldre er der inne og påstår hardnakket at de ble fratatt oss ungene som hevn for at pappa via et NAV tiltak hadde avslørt hva " the deep state" og " big pharma " planlegger. Sannheten er selvfølgelig psykisk og fysisk vold mot både mor og oss barna, men moren min er en kuet papegøye som bare gjentar det min far mater henne med. Anonymkode: 70101...f1a 30 20 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sikkert "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet". De er klin kokos. Mine egne foreldre er der inne og påstår hardnakket at de ble fratatt oss ungene som hevn for at pappa via et NAV tiltak hadde avslørt hva " the deep state" og " big pharma " planlegger. Sannheten er selvfølgelig psykisk og fysisk vold mot både mor og oss barna, men moren min er en kuet papegøye som bare gjentar det min far mater henne med. Anonymkode: 70101...f1a Jeg så til mitt sjokk at en av svigerinnene mine er der inne. Jeg trodde aldri hun skulle synke så lavt. Det ene barnet ble tatt fra henne fordi barnet ble sendt i barnehagen uten frokost og uten matpakke. Hun måtte finne klær til seg selv før hun gikk ut døren. Grunnen til dette var at min bror og svigerinnen ville sove lenge. Anonymkode: 08dd7...bdd 6 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Skrevet 8. juli 2022 Jeg vet om et par som har kjempet lenge for å endre barnevernet, de ble fratatt barnet flere ganger og sier drt var urett og blabla, de tegner seg selv som maktesløse overfor barnevernet og at de ble overkjørt. Ene av de har flere psykotiske episoder og har vært voldelig mot barnet flere titalls hendelser, den andre er en aktiv alkoholiker som drakk for å holde ut med den psykisk syke. Et annet par slo barna sine fordi religonen tillot det, og mener de hadde rett. Jeg tror ikke på en kjeft i en av disse gruppene som skriker høyest. Anonymkode: 1612e...071 24 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Skrevet 8. juli 2022 Kjenner to par som ble fratatt barna sine. I det første paret misbrukte mannen døtrene sine, ble dømt til flere års fengsel, kona ville allikevel ikke gå fra ham eller holde ham borte fra døtrene når han kom ut igjen fra fengselet. De mener at barnevernet er den store stygge ulven her, og forteller alle at de mistet døtrene på grunn av filleting. I det andre paret ble mannen mistenkt for grov vold mot det ene barnet, og barna ble flyttet i kriseberedskap umiddelbart. Jeg kjenner ikke detaljene, men saken ble etterforsket veldig raskt og anmeldelsen ble funnet grunnløs. Barna fikk komme hjem etter bare noen dager. Kjenner også et par som ble anmeldt til barnevernet fordi det ene barnet hadde de typiske "svak vanskjødsel"-tegnene - kom seg ikke på skolen, kom for sent på skolen, hadde ikke på seg rett tøy for sesongen, hadde dårlig sosial omgang, etc - der igangsatte barnevernet en utredning av barnet mot mors vilje, og det viste seg at barnet hadde mild autisme. Mor var i etterkant veldig takknemlig for at barnevernet blandet seg, hun bare følte det som en fallitterklæring der og da. Så jeg mener basert på mine få eksempler at barnevernet gjør veldig mye riktig. Selv om det selvfølgelig aldri er morsomt å få dem på døra. Anonymkode: 296bb...9ab 26 6 3
Firefine Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 Kaneel skrev (8 timer siden): Hvilken side er dette Det er ‘ Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet.’ 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 Male naboens hus rødt fordi det er ‘mensenfarge’. Da er du sprø altså. 😂 Anonymkode: 248b9...852 8 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 9. juli 2022 #12 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Male naboens hus rødt fordi det er ‘mensenfarge’. Da er du sprø altså. 😂 Anonymkode: 248b9...852 Litt av samme ulla som hun som ringte på døra til naboen og ville klippe over ledninger for å holde unna demoner. 🫢 Da må jeg si at jeg hadde blitt ganske paff. Hvis noen hadde ringt på for å klippe over ledninger i huset for å drive ut onde ånder 😂 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #13 Skrevet 9. juli 2022 Firefine skrev (6 timer siden): Det er ‘ Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet.’ For en grusom side! Anonymkode: ddc11...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #14 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 10.00): Hun var en som foreldre advarte mot. Kunne helt plutselig slå en spade i hodet på folk som gikk forbi. Hun spyttet, stjal klær og holdt en 3-åring under vann for å se hvor mye han tålte. Malte naboens hus rødt fordi det var ‘mensenfarge’. 😂🙈 Nå sitter jeg med åpen munn i sjokk fordi hun er superaktiv som barnevernsterrorist og sier hun ble fratatt barna uten grunn. At hun i det hele tatt har fått barn og har fått lov til å holde dem høres vanvittig ut. Jeg skal aldri noensinne tro på noen av dem mer, for hun her er 100% helt sprø og burde bures inne. Anonymkode: 248b9...852 dessverre ser ikke de som blir tatt fra barnet at det er noe galt med dem Anonymkode: b9afb...981 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #15 Skrevet 9. juli 2022 Jeg kjenner ei som ble fratatt babyen sin på fire uker grunnet frykt for "skjevutvikling". Har lest sakspapirer og det er grunnen. Jeg har stor tro på barnevernet og at de gjør mye riktig, men ikke alltid. Anonymkode: 13869...1a4 5
Miss91 Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 10.10): Jeg jobbet i barnehage en gang. Et småbarn på avdelingen min ble tatt fra sin enslige mor. Noen av grunnene var: -mor var stadig full ved henting og levering (Noen ganger fikk hun ikke lov til å hente barnet grunnet fyll...) -barnet kom (flere ganger i uka) i de samme bleiene vi sendte det hjem i dagen før (vi merket bleiene diskret) -vi måtte ofte vaske barnet og klærne til barnet i barnehagen grunnet det luktet så vondt -barnet var helt ukritisk til andre, gråt og ville være med alle andre hjem. (Type at det kravlet opp i fanget til Olas far og gråt og ville være med Ola hjem, selv om det knapt hadde sett Olas far før..) -barnet ble levert med mugne matpakker. Og mye mer til. (Men jeg tenker disse punktene er anonyme nok til å utleveres på forum) (Mor hadde noen år tidligere blitt fratatt dette barnets søsken grunnet vanskjøtsel. Likevel tok det 2 år før dette barnet ble tatt fra mor.) Mor forteller alle som vil høre at hun mistet barnet sitt grunnet en dårlig matpakke. (Og at det skyldtes mest rasisme og kulturforskjeller). Anonymkode: 4b634...470 Å fy f! Sinnsykt at det skal ta to år før hub blir fratatt ungen. Stakkars unge! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, slike mennesker skulle blitt sterilisert. 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner ei som ble fratatt babyen sin på fire uker grunnet frykt for "skjevutvikling". Har lest sakspapirer og det er grunnen. Jeg har stor tro på barnevernet og at de gjør mye riktig, men ikke alltid. Anonymkode: 13869...1a4 Årsaken til skjevutvikling er jo manglede omsorgsevne på en eller annen måte. Anonymkode: cce8f...d7f 29 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 Etter å ha opplevd barnevernet i egen familie (jeg var et av barna, ble meldt av skolen etter flere uenigheter med en lærer, som senere sluttet fordi vedkommende rett og slett ikke var i stand til å håndtere barneskoleklassene sine) og samtidig lest gjennom mye av den fb-siden, er jeg veldig delt. I vårt tilfelle var det melder/skolen som dro en helt unødvendig konflikt så langt de kunne. Det er helt tydelig at enkelte saker burde BV vært inne mye tidligere, og enkelte saker er det meldere som er helt bak mål. Da blir det dessverre unødvendig ressursbruk på steder det ikke er noen omsorgssvikt, vold eller misbruk inne i bildet - ressurser som helst skulle gått med til "virkelige" saker. Det er utrolig trist å lese om f.eks 2-åringen i tråden her, min opplevelse er at de som behandler barna sine for dårlig, skulker mest mulig unna instanser der dette fanges opp tidlig (helsestasjon m.m) og det er helt tragisk at et så lite barn skal få en så tøff start. Vi har en venn som jobber i barnevernet og paret selv er også fosterforeldre, de snakker selvfølgelig ikke om enkeltsaker men det har forsterket inntrykket av at det er litt blanda drops og at man er veldig avhengig av å tilhøre rett område for å oppleve en saklig gang i begge retninger. Er veldig glad barnevernet finnes og at de tross alt hjelper så mange. Det er godt for barna at BV ikke uttaler seg om enkeltsaker, men det gjør jo at foreldre kan lire av seg hva som helst om hvorfor ungene har blitt fjernet fra omsorgen deres.. det burde nesten være en form for sensur inne, men det vil jo muligens gå utover "ytringsfrihet" på andre områder. Anonymkode: 09ac5...2bd 8 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Etter å ha opplevd barnevernet i egen familie (jeg var et av barna, ble meldt av skolen etter flere uenigheter med en lærer, som senere sluttet fordi vedkommende rett og slett ikke var i stand til å håndtere barneskoleklassene sine) og samtidig lest gjennom mye av den fb-siden, er jeg veldig delt. I vårt tilfelle var det melder/skolen som dro en helt unødvendig konflikt så langt de kunne. Det er helt tydelig at enkelte saker burde BV vært inne mye tidligere, og enkelte saker er det meldere som er helt bak mål. Da blir det dessverre unødvendig ressursbruk på steder det ikke er noen omsorgssvikt, vold eller misbruk inne i bildet - ressurser som helst skulle gått med til "virkelige" saker. Det er utrolig trist å lese om f.eks 2-åringen i tråden her, min opplevelse er at de som behandler barna sine for dårlig, skulker mest mulig unna instanser der dette fanges opp tidlig (helsestasjon m.m) og det er helt tragisk at et så lite barn skal få en så tøff start. Vi har en venn som jobber i barnevernet og paret selv er også fosterforeldre, de snakker selvfølgelig ikke om enkeltsaker men det har forsterket inntrykket av at det er litt blanda drops og at man er veldig avhengig av å tilhøre rett område for å oppleve en saklig gang i begge retninger. Er veldig glad barnevernet finnes og at de tross alt hjelper så mange. Det er godt for barna at BV ikke uttaler seg om enkeltsaker, men det gjør jo at foreldre kan lire av seg hva som helst om hvorfor ungene har blitt fjernet fra omsorgen deres.. det burde nesten være en form for sensur inne, men det vil jo muligens gå utover "ytringsfrihet" på andre områder. Anonymkode: 09ac5...2bd Dette er et av de mest balanserte og beste innleggene jeg har lest om BV her inne🙌 Nesten alle tråder ender med skyttergraver, men sannheten er mye mer balansert slik du beskriver det. Det er mye som burde gjøres med BV, men ref til historien om barnehagebarnet (hjerte mitt blør), man må komme raskere på banen i denne/lignende saker. Nei, en som prioriterer kjærster og rus burde ikke få en laaang sjanse til når det gjelder feks 5.barn og du har mistet de fire før det… Enkelte ting har man bare lyst å rive seg i håret av som samarbeidspartner med BV. Anonymkode: e252f...00f 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #20 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Etter å ha opplevd barnevernet i egen familie (jeg var et av barna, ble meldt av skolen etter flere uenigheter med en lærer, som senere sluttet fordi vedkommende rett og slett ikke var i stand til å håndtere barneskoleklassene sine) og samtidig lest gjennom mye av den fb-siden, er jeg veldig delt. I vårt tilfelle var det melder/skolen som dro en helt unødvendig konflikt så langt de kunne. Det er helt tydelig at enkelte saker burde BV vært inne mye tidligere, og enkelte saker er det meldere som er helt bak mål. Da blir det dessverre unødvendig ressursbruk på steder det ikke er noen omsorgssvikt, vold eller misbruk inne i bildet - ressurser som helst skulle gått med til "virkelige" saker. Det er utrolig trist å lese om f.eks 2-åringen i tråden her, min opplevelse er at de som behandler barna sine for dårlig, skulker mest mulig unna instanser der dette fanges opp tidlig (helsestasjon m.m) og det er helt tragisk at et så lite barn skal få en så tøff start. Vi har en venn som jobber i barnevernet og paret selv er også fosterforeldre, de snakker selvfølgelig ikke om enkeltsaker men det har forsterket inntrykket av at det er litt blanda drops og at man er veldig avhengig av å tilhøre rett område for å oppleve en saklig gang i begge retninger. Er veldig glad barnevernet finnes og at de tross alt hjelper så mange. Det er godt for barna at BV ikke uttaler seg om enkeltsaker, men det gjør jo at foreldre kan lire av seg hva som helst om hvorfor ungene har blitt fjernet fra omsorgen deres.. det burde nesten være en form for sensur inne, men det vil jo muligens gå utover "ytringsfrihet" på andre områder. Anonymkode: 09ac5...2bd Du har lest på fb siden og er delt? Anonymkode: 85e95...5d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå