Gå til innhold

Det er ikke lett å gjøre alle til lags. Til ettertanke ❤️


Gjest Adobyen

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Hvis du er tynn, er du på narkotika, hvis du er feit, må du gå ned i vekt, hvis du drikker, er du alkoholiker, hvis du pynter deg, er du innbilsk, hvis du har på deg klærne lenge, har du mistet grepet .- Sier du din mening er du frekk, sier du ikke noe, er du snobbet,- Er du sosial er du en partyape, liker du ditt eget selskap er du asosial.Du kan i k k e gjøre noe uten å bli kritisert Vi lever i et samfunn der folk ikke kan overleve uten å dømme andre.  La oss bygge hverandre opp i stedet -Vi er alle de beste vi kan være i dette spillet som heter livet.Claire Kehlet

08B55E73-145C-4994-A9B9-D49210585112.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint ❤️

Anonymkode: a5de9...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang skrives det noe veldig bra på KG  🏆 👏👏👏

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra skrevet! Helt enig. Skal være en merkelapp på alt, ingenting er normalt lengre. 
er så lei av å kropps prat. Jeg har alltid vært tynn, og etter jeg fikk barn er jeg normal + 

Jeg liker mennesker, ikke kroppen. Naboen min gikk ned 50 kg og jeg la ikke merke til det engang, for jeg er ikke så opptatt i andres former. 
jeg har vært super asosial i det siste, men jeg har trengt alenetid og har ikke hatt overskudd til alle andre. 
jeg har pusset opp, men jeg har ikke hypomani. Alt er jo en diagnose eller en tilstand om dagen. 
rart folk er stresset og utslitt?

Anonymkode: d8efe...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kalt for både løs hore, hard to get, prippen og hengelåsa

Anonymkode: a5de9...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra skrevet! Helt enig. Skal være en merkelapp på alt, ingenting er normalt lengre. 
er så lei av å kropps prat. Jeg har alltid vært tynn, og etter jeg fikk barn er jeg normal + 

Jeg liker mennesker, ikke kroppen. Naboen min gikk ned 50 kg og jeg la ikke merke til det engang, for jeg er ikke så opptatt i andres former. 
jeg har vært super asosial i det siste, men jeg har trengt alenetid og har ikke hatt overskudd til alle andre. 
jeg har pusset opp, men jeg har ikke hypomani. Alt er jo en diagnose eller en tilstand om dagen. 
rart folk er stresset og utslitt?

Anonymkode: d8efe...829

Det sosiale stigma rundt det å være tynn er Ingenting sett hen til overvektige. De for «tynne» lider ikke under allmenne fordommer. «Tynne» er ikke «dumme og late» og tar dårlige livsvalg og bør «ta seg sammen».

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MapleSirup skrev (1 time siden):

Det sosiale stigma rundt det å være tynn er Ingenting sett hen til overvektige. De for «tynne» lider ikke under allmenne fordommer. «Tynne» er ikke «dumme og late» og tar dårlige livsvalg og bør «ta seg sammen».

 

Du virker veldig nedlatende og har vanskelig for å forstå andres meninger 

Anonymkode: d8efe...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som forhåndsdømmer ser andre utifra sine egne tolkninger, ikke utifra hvordan personen de forhåndsdømmer er. Så slike forhåndsdømminger sier bare noe om personen som kommer med de. Det er veldig veldig mange som forhåndsdømmer. Hvis noen dømmer meg tenker jeg "bare" det er den som dømmer sin tankegang  det er noe "galt" med, ikke meg. Ikke lette tenke som meg såklart. Veldig vanskelig å komme dit.

Anonymkode: bf535...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
MapleSirup skrev (4 timer siden):

Det sosiale stigma rundt det å være tynn er Ingenting sett hen til overvektige. De for «tynne» lider ikke under allmenne fordommer. «Tynne» er ikke «dumme og late» og tar dårlige livsvalg og bør «ta seg sammen».

 

Jeg tror du kan ha misforstått litt.  Hensikten var nok heller å si at vi alle blir pekt på og dømt for noe, ikke å rangere hvem som blir mest og minst dømt. Ro ned og nyt morgenkaffen️, og ha en god dag 🌞

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (3 timer siden):

Jeg tror du kan ha misforstått litt.  Hensikten var nok heller å si at vi alle blir pekt på og dømt for noe, ikke å rangere hvem som blir mest og minst dømt. Ro ned og nyt morgenkaffen️, og ha en god dag 🌞

«Du har misforstått, ro ned» 😂😂😂Det var mange hersketeknikker på en gang.

Det var eksempelet jeg ville til livs, ikke sakens kjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup said:

«Du har misforstått, ro ned» 😂😂😂Det var mange hersketeknikker på en gang.

Det var eksempelet jeg ville til livs, ikke sakens kjerne.

Hvilket eksempel? At tynne også kan få kommentarer og mas? Er ikke det greit å si høyt?

Anonymkode: 7d836...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De som forhåndsdømmer ser andre utifra sine egne tolkninger, ikke utifra hvordan personen de forhåndsdømmer er. Så slike forhåndsdømminger sier bare noe om personen som kommer med de. Det er veldig veldig mange som forhåndsdømmer. Hvis noen dømmer meg tenker jeg "bare" det er den som dømmer sin tankegang  det er noe "galt" med, ikke meg. Ikke lette tenke som meg såklart. Veldig vanskelig å komme dit.

Anonymkode: bf535...3ac

Enig. Jeg tenker ofte at andre som ikke greier å se ting fra andre sitt perspektiv, er lite reflekterte. Og andre negative ting, men ønsker ikke å skrive det, for da dømmer jo jeg dem🤷‍♀️

Anonymkode: d8f83...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
MapleSirup skrev (4 timer siden):

«Du har misforstått, ro ned» 😂😂😂Det var mange hersketeknikker på en gang.

Det var eksempelet jeg ville til livs, ikke sakens kjerne.

Mener du at jeg bruker hersketeknikk?????? Jeg delte et innlegg som jeg likte så godt. Synes det var nydelig skrevet. Om at det ikke er lett å gjøre alle til lags, for uansett hvordan vi er eller lever våre liv, så finner noen noe å kritisere oss mennesker på.  
Så begynte noen å kommentere at det var verre for den ene enn den andre, og diskutere hvem som ble kritisert mest.  
Det var ikke meningen/hensikten min med å starte tråden.  Dette må du/dere heller starte egne tråder om.

Jeg ser at det er veldig vanskelig å gjøre seg forstått uten å bli tillagt feil meninger/hensikter. Kanskje det er best å slutte å skrive noe…. 

(Jeg tok et bildesøk på google med bildet jeg startet tråden med. Da så jeg at bilde og tekst er delt over hele verden og på flere språk. Så det er ikke noe jeg har funnet på selv.)

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (25 minutter siden):

Mener du at jeg bruker hersketeknikk?????? Jeg delte et innlegg som jeg likte så godt. Synes det var nydelig skrevet. Om at det ikke er lett å gjøre alle til lags, for uansett hvordan vi er eller lever våre liv, så finner noen noe å kritisere oss mennesker på.  
Så begynte noen å kommentere at det var verre for den ene enn den andre, og diskutere hvem som ble kritisert mest.  
Det var ikke meningen/hensikten min med å starte tråden.  Dette må du/dere heller starte egne tråder om.

Jeg ser at det er veldig vanskelig å gjøre seg forstått uten å bli tillagt feil meninger/hensikter. Kanskje det er best å slutte å skrive noe…. 
Ha en fin dag.

Adobyen, ikke slutt å skriv💚Teksten traff meg rett i hjertet. Har mang en gang lurt på hvorfor jeg ikke girer meg opp på samme måten som alle rundt meg; med kritikk og forhåndsdømming. Konkluderte med at jeg bryr meg fan ikke😄Haha og evner å se ting fra andres ståsted; ikke bare mitt eget😇Selvsagt fikk du kritikk, vi er på selveste KG😱😱😱🤣

Anonymkode: d8f83...e4f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Adobyen, ikke slutt å skriv💚Teksten traff meg rett i hjertet. Har mang en gang lurt på hvorfor jeg ikke girer meg opp på samme måten som alle rundt meg; med kritikk og forhåndsdømming. Konkluderte med at jeg bryr meg fan ikke😄Haha og evner å se ting fra andres ståsted; ikke bare mitt eget😇Selvsagt fikk du kritikk, vi er på selveste KG😱😱😱🤣

Anonymkode: d8f83...e4f

Tusen takk snille du ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...