Gå til innhold

-!- Jeg skal på bryllup og må gå ned 25 kilo før september -!-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mann eller dame? Merker det er forskjellig hvor fort menn går ned i forhold til kvinner :klo:

Anonymkode: 75342...547

Er dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zidji skrev (Akkurat nå):

Er dame :)

Ah bra jobba :)

Anonymkode: 75342...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg spiser 90 kcal til frokost, og lunsj, spiser ca 500 til middag og 90 til kvelds - går over 10000 skritt i raskt tempo hver dag og går med ca 2 kilo i uken.. Spiser litt frukt som pære, eple og druer som evt snacks om jeg må ha noe.. Så jeg tror ikke du klarer dette uten å trene mye! 

Anonymkode: 1f7b5...750

Hvor lenge har du gått på 700 kcal om dagen? Hva er målet med det? 

 

Anonymkode: 2924c...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare 5 på to måneder? Det er 8-9 uker til bryllupet, jeg bør klare mer enn det med bare 1200 kalorier? 

Anonymkode: 070d1...7a5

Men hvorfor tror du at du skal klare 25kg på 2mnd når har du ikke gått ned noe på tiden fra svangerskapet og frem til nå, og kun ved å sulte deg selv. En vil som regel gå fort ned første ukene og så bremser det ned fordi  kroppen går i sparebluss og holder på mest mulig.

Nå på sommeren så kan jo bading være greit om det finnes basseng i nærheten, mye trening bare å gå i vann opp til hoftene.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke prøve selv om du skriver det.

Du kan kjøpe eller låne en ny kjole. 

Å prøve å gå ned så mye på 3 mnd er oppskriften på å mislykkes og å få seg noen problemer langs veien. 

Anonymkode: a7433...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, jeg må det, jeg er på grensen mellom normal- og overvekt nå. Gikk fra 52 til 77 og trives dårlig med den nye kroppen, men jeg måtte ta en medisin i svangerskapet som økte matlysten min som bivirkning. Der kom kiloene fra. 

Gjorde ingenting mens jeg ammet, men siden jeg har fått kroppen min tilbake må jeg tenke på meg selv.

Jeg har vært hos fysioterapeut og det er begrenset hva jeg kan gjøre av øvelser, men fikk 3 som jeg gjør hjemme. De brenner ikke akkurat mange kalorier for å si det mildt.

Helt riktig at livet ble mer hektisk med 2 barn enn med 1 og med fulltidsjobb i tillegg. 

Takk til alle for svar. Jeg vil ikke kjøpe ny kjole, men passe i den jeg har. Hvis jeg ikke får det til, må jeg bruke en annen som jeg brukte i dåpen og passer meg nå siden den er noe løsere i formen, men den er ikke like fin.

Anonymkode: 070d1...7a5

Poenget mitt med at du må få deg øvelser fra fysioterapeut er ikke for at det skal forbrenne kalorier. Men fordi du skriver at du har ryggskade og ikke klarer å trene pga det. Da har du jo strengt talt et alvorlig problem, dersom ryggskaden gjør deg inaktiv. En sterk kjernemuskulatur har masse å si for livskvaliteten din, hvert fall fra du kommer opp i 40-årsalderen.

Anonymkode: d02e6...019

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare 5 på to måneder? Det er 8-9 uker til bryllupet, jeg bør klare mer enn det med bare 1200 kalorier? 

Anonymkode: 070d1...7a5

Ikke sjans i havet at du klarer dette. Da må du jo gå inn for massiv sulting. Hvorfor startet du ikke for et halvt år siden i stedet? Det sier seg selv at her vil du antakeligvis klare å gå ned 4-5 kg, for så å gå opp igjen like mye. Du må jo gjøre noe med grunnene til at du overspiser. 

Anonymkode: d02e6...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at denne kjolen ikke finnes i større størrelser eller at det er pålagt å bruke akkurat denne kjolen i bryllupet? 
 

I stedet for å gå på en sommer full av oppofringer, dårlig stemning i familien og å risikere håravfall pga næringsmangel, hadde jeg kjøpt meg en kjole som passer den du er nå. 
 

(Og hatt en feiring for meg selv når jeg kom inn i den første kjolen igjen, finansiert ved å selge den kjolen du bruker i september). 

Anonymkode: 18a4a...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min bestevenninne ble fridd til i dag og skal gifte seg på rekordtid allerede i starten av september.

Jeg er blitt bedt om å være forloveren hennes og jeg har den perfekte kjolen fra byTimo som passer perfekt dresskoden på bryllupet.

Problemet er bare at det er 3 år siden den passet meg sist og i mellomtiden har jeg vært gjennom et tøft svangerskap hvor jeg lå på meg 25 kilo ekstra som sitter bomfast. Jeg kan ikke trene noe særlig på grunn av ryggskade, så eneste måten å gå ned i vekt er å kutte i kalorier.

Lettere sagt enn gjort og jeg har prøvd nå i et halvt år uten å få det til. 

Jeg får litt småpanikk nå fordi jeg har i praksis 2 måneder før bryllupet og veldig dårlig tid å gå ned så mange kilo.

Den eneste måten jeg ser at jeg kommer i mål er å virkelig kutte kraftig i kaloriene, ha stålkontroll og sterk vilje. 

Er det noen som har spist 1200 kalorier per dag og hvor mye gikk dere ned uten mye trening i løpet av 2 måneder?

Anonymkode: 070d1...7a5

Når jeg var på mitt verste med psyken og kroppen, så spiste jeg 2 knekkebrød til frokost bittelitt middag og ingenting annet løpet av dagen. Og da helst kylling eller fisk til middag. Jeg var veldig tynn og raste ned i vekt, men jeg var ikke frisk og hadde ett forvrengt kroppsbilde samt var i et psykisk voldelig samboerskap. Tror jeg spiste 1000 kcal om dagen, noen ganger mye mindre. 

Anonymkode: e3314...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer selvfølgelig ikke til å gå, ingen går ned 25 kg på bare noen uker. Det tar lang tid å gå ned så mye i vekt, og man må lage seg en helt ny livsstil - som skal vare over lang tid. Meningen er vel at du skal gå ned 25 kg og ikke gå opp igjen? For hvis du skal sulte deg selv og kjøre et drit hardt regime, så kommer de kiloene bare til å feste seg igjen. 
 

Du skulle ha startet med slankingen for lenge siden, men det er bedre sent enn aldri. Først og fremst burde du gå til en kiropraktor for å reparere ryggen din, slik at du kan få begynne å trene. Så må du legge om alle måltider og kutte mellommåltider, kutte all sukkerholdig drikke - og bare drikke vann. Kutte all unødvendig karbo og kalori. 

Anonymkode: e3314...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde det helt likt som deg TS i svangerskapet. Gikk fra 52 til 87 kg. Etter at jeg var ferdig med ammingen begynte jeg kampen med å gå ned de siste 25 kg. Det tok meg 8 uker. Jeg trente dog 5-6 ganger i uken styrketrening samt gikk 10 000 skritt hver dag. Når det gjelder mat var inntaket ca 1500 kalorier hver dag.

Anonymkode: 9919f...f5b

TS her. Jeg så for meg et lignende opplegg som ditt, men jeg kan ikke trene dessverre. Jeg kan sikkert gå 10.000 men forbrenner neppe så mye uten trening. Jeg går rundt 6-7.000 nå uten å ha et mål om å gå et visst antall skritt daglig.

Derfor tenkte jeg 1200 kalorier og håpe jeg kommer i mål eller et par kilo unna. 

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når jeg var på mitt verste med psyken og kroppen, så spiste jeg 2 knekkebrød til frokost bittelitt middag og ingenting annet løpet av dagen. Og da helst kylling eller fisk til middag. Jeg var veldig tynn og raste ned i vekt, men jeg var ikke frisk og hadde ett forvrengt kroppsbilde samt var i et psykisk voldelig samboerskap. Tror jeg spiste 1000 kcal om dagen, noen ganger mye mindre. 

Anonymkode: e3314...ff3

Det var trist å lese. Jeg håper du har det bedre nå.

Anonymkode: 070d1...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange års erfaring som jo jo slanker gjør at dette vet jeg en del om. Når du går på 1200 kcal pr dag så går du ned ca. 2-3 kg første uken. Deretter ca 1 kg i et par uker og så synker det til ca 0,6-0,8 pr uke. Men du må huske på å spise nok. Det har ingen effekt hvis du spiser mindre enn 1200 kcal og trr du er "flink". Hele denne perioden er det viktig å få i seg riktig og sunn mat. Magen din skal fungere og du skal ikke bli trett og svimmel. Drikk selvsagt mye vann. Kaloriregnestykket er som følger:

1 kg = 7000 kcal

1200 kcal pr dag gir deg et ca underskudd på 700 kcal. det betyr 10 dager for å bli kvitt 1 kg.

Lykke til !

Og forresten: Det heter IKKE at du skal PÅ bryllup. Du skal I bryllup.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min bestevenninne ble fridd til i dag og skal gifte seg på rekordtid allerede i starten av september.

Jeg er blitt bedt om å være forloveren hennes og jeg har den perfekte kjolen fra byTimo som passer perfekt dresskoden på bryllupet.

Problemet er bare at det er 3 år siden den passet meg sist og i mellomtiden har jeg vært gjennom et tøft svangerskap hvor jeg lå på meg 25 kilo ekstra som sitter bomfast. Jeg kan ikke trene noe særlig på grunn av ryggskade, så eneste måten å gå ned i vekt er å kutte i kalorier.

Lettere sagt enn gjort og jeg har prøvd nå i et halvt år uten å få det til. 

Jeg får litt småpanikk nå fordi jeg har i praksis 2 måneder før bryllupet og veldig dårlig tid å gå ned så mange kilo.

Den eneste måten jeg ser at jeg kommer i mål er å virkelig kutte kraftig i kaloriene, ha stålkontroll og sterk vilje. 

Er det noen som har spist 1200 kalorier per dag og hvor mye gikk dere ned uten mye trening i løpet av 2 måneder?

Anonymkode: 070d1...7a5

Jeg gikk ned 15 kg på to måneder for to år siden. Da tok jeg slankeoperasjon (gastric sleeve). 

Anonymkode: e1ae5...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sulte deg i 2 mnd og  regner med at da blir humøret ditt vel ikkr så bra. Så da blir du grinete og tiltakløs i sommer. For en dag for å passe inn i en kjole. Tviler på at familien  din synes det er gøy.   Altså bra du vil gå ned problem  kilo men   sulte seg er  ikke løsningen

Anonymkode: 4f9c0...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det sånn at denne kjolen ikke finnes i større størrelser eller at det er pålagt å bruke akkurat denne kjolen i bryllupet? 
 

I stedet for å gå på en sommer full av oppofringer, dårlig stemning i familien og å risikere håravfall pga næringsmangel, hadde jeg kjøpt meg en kjole som passer den du er nå. 
 

(Og hatt en feiring for meg selv når jeg kom inn i den første kjolen igjen, finansiert ved å selge den kjolen du bruker i september). 

Anonymkode: 18a4a...913

Kjolen selges ikke lenger og jeg sjekker finn med jevne mellomrom, men finner den ikke der. Min kjole er S, men jeg bruker L klær nå. Favorittkjolen som jeg bruker kun ved spesielle anledninger slik bryllup er. Jeg brukte den på et annet bryllup da jeg var gjest før. Jeg vil se på bildene fra dette bryllupet uten å ha negative følelser at jeg veier 50% mer enn det jeg pleier å veie til vanlig og med en løs kjole for å dekke uten hell delene av kroppen jeg vil dekke. Jeg skjønner at ikke alle skjønner at man kan savne kroppen man hadde før og trivdes i og jeg er klar over at kroppen forandres med svangerskap. Det skjedde også første svangerskap, men da gikk jeg opp bare 5 kilo som jeg gikk naturlig ned da jeg gikk tilbake til vanlig liv. Denne gangen er det verre.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Poenget mitt med at du må få deg øvelser fra fysioterapeut er ikke for at det skal forbrenne kalorier. Men fordi du skriver at du har ryggskade og ikke klarer å trene pga det. Da har du jo strengt talt et alvorlig problem, dersom ryggskaden gjør deg inaktiv. En sterk kjernemuskulatur har masse å si for livskvaliteten din, hvert fall fra du kommer opp i 40-årsalderen.

Anonymkode: d02e6...019

Jeg er ikke inaktiv. Jeg går og kan sykle en kort sykkeltur, jeg gjør husarbeid og litt hagearbeid, men jeg kan ikke trene og ha større belastning. Jeg kan ikke bære tunge ting for eksempel eller løfte tungt. Men skulle gjerne trent som før jeg fikk skaden.

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må sulte deg i 2 mnd og  regner med at da blir humøret ditt vel ikkr så bra. Så da blir du grinete og tiltakløs i sommer. For en dag for å passe inn i en kjole. Tviler på at familien  din synes det er gøy.   Altså bra du vil gå ned problem  kilo men   sulte seg er  ikke løsningen

Anonymkode: 4f9c0...b0b

Nei, det er ikke bare for dagen, men også for meg selv. For at jeg skal trives i min kropp igjen. Takk for omtanke ellers.

Anonymkode: 070d1...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kjolen selges ikke lenger og jeg sjekker finn med jevne mellomrom, men finner den ikke der. Min kjole er S, men jeg bruker L klær nå. Favorittkjolen som jeg bruker kun ved spesielle anledninger slik bryllup er. Jeg brukte den på et annet bryllup da jeg var gjest før. Jeg vil se på bildene fra dette bryllupet uten å ha negative følelser at jeg veier 50% mer enn det jeg pleier å veie til vanlig og med en løs kjole for å dekke uten hell delene av kroppen jeg vil dekke. Jeg skjønner at ikke alle skjønner at man kan savne kroppen man hadde før og trivdes i og jeg er klar over at kroppen forandres med svangerskap. Det skjedde også første svangerskap, men da gikk jeg opp bare 5 kilo som jeg gikk naturlig ned da jeg gikk tilbake til vanlig liv. Denne gangen er det verre.

Jeg er ikke inaktiv. Jeg går og kan sykle en kort sykkeltur, jeg gjør husarbeid og litt hagearbeid, men jeg kan ikke trene og ha større belastning. Jeg kan ikke bære tunge ting for eksempel eller løfte tungt. Men skulle gjerne trent som før jeg fikk skaden.

Anonymkode: 070d1...7a5

Du vet  det er noe som heter passform  også . Uansett om du  går ned eller ikke så har kroppen din forandret seg. 

Anonymkode: 4f9c0...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke bare for dagen, men også for meg selv. For at jeg skal trives i min kropp igjen. Takk for omtanke ellers.

Anonymkode: 070d1...7a5

Men hva sier familie  til at du må igjenom sommer  sulten  og  ikke så mye energi. Taper de på det. Synes de det er en bra ting. 

Anonymkode: 4f9c0...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjolen selges ikke lenger og jeg sjekker finn med jevne mellomrom, men finner den ikke der. Min kjole er S, men jeg bruker L klær nå. Favorittkjolen som jeg bruker kun ved spesielle anledninger slik bryllup er. Jeg brukte den på et annet bryllup da jeg var gjest før. Jeg vil se på bildene fra dette bryllupet uten å ha negative følelser at jeg veier 50% mer enn det jeg pleier å veie til vanlig og med en løs kjole for å dekke uten hell delene av kroppen jeg vil dekke. Jeg skjønner at ikke alle skjønner at man kan savne kroppen man hadde før og trivdes i og jeg er klar over at kroppen forandres med svangerskap. Det skjedde også første svangerskap, men da gikk jeg opp bare 5 kilo som jeg gikk naturlig ned da jeg gikk tilbake til vanlig liv. Denne gangen er det verre.

Jeg er ikke inaktiv. Jeg går og kan sykle en kort sykkeltur, jeg gjør husarbeid og litt hagearbeid, men jeg kan ikke trene og ha større belastning. Jeg kan ikke bære tunge ting for eksempel eller løfte tungt. Men skulle gjerne trent som før jeg fikk skaden.

Anonymkode: 070d1...7a5

Selvfølgelig skjønner vi alle dette. Alle forstår at du gjerne vil ned i vekt igjen. Alle har forståelse for at du savner kroppen din, og at du kunne ønske du passet inn i favorittkjolen. Det vi andre derimot ikke forstår er at du oppriktig tror du kan gå ned 25kg på 8 uker. 

Anonymkode: d5cb6...ea6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...