Gå til innhold

-!- Jeg skal på bryllup og må gå ned 25 kilo før september -!-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke sikkert jeg kommer i mål heller, men jeg er nødt til å prøve. Derfor satt jeg grensen på 1200 kalorier per døgn fordelt på 400 kalorier per måltid, 3 måltider i løpet av dagen.

Anonymkode: 070d1...7a5

Spis mager cottage cheese. En boks er ca 300kcal, og du kan leve på 2 eller 3 bokser i døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv med bendelorm og salmonella, går du et taperprosjekt i møte. Få kjolen lagt ut

Anonymkode: 0bd1e...f70

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må faktisk ikke slanke deg til en anledning. Kjøp en ny kjole som passer og som du ikke får dårlig selvtillit av å bruke. Hvis du vil ned i vekt så gjør det, men ikke gjør det for et bryllup. 25 kilo til september er umennesklig, og du kommer til å føle deg så shitty og ha altfor lite energi til å delta i bryllupet.

Anonymkode: 73849...98d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk alt det bare pga en kjole. Hadde jeg aldri giddet. men bra du har en annen kjole da. blir nok den du må bruke.

Anonymkode: 35b4d...a71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gikk ned 30 kg på 5 mnd, så du klarer nok ganske mange kilo på 2-3 mnd! 

Anonymkode: 504bc...446

Hvor mange kalorier spiste du daglig da? Trente du også mye?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarte 25 kg på 5 mnd. Var intet mindre enn dritflink. Trente beinhardt. Har skader etter treningen som gjør at jeg ikke får trent i det hele tatt og gikk derfor 13 kg opp igjen. Det har holdt seg der lenge heldigvis og ikke blitt til mer. Noe deppa blir man jo av å ikke få gjort en dritt. 

Anonymkode: 99825...1d1

Det var trist å lese om skaden din. Jeg fikk skaden under en sykkeltur før jeg ble gravid og derfor var svangerskapet skikkelig tøft med store ryggsmerter. Jeg har innsett at øvelsene jeg kan gjøre ikke forbrenner noe særlig, så gjør dem mest for å lure meg selv at de hjelper. Ligger ikke lat i sofaen heller, men det er begrenset med trening.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må faktisk ikke slanke deg til en anledning. Kjøp en ny kjole som passer og som du ikke får dårlig selvtillit av å bruke. Hvis du vil ned i vekt så gjør det, men ikke gjør det for et bryllup. 25 kilo til september er umennesklig, og du kommer til å føle deg så shitty og ha altfor lite energi til å delta i bryllupet.

Anonymkode: 73849...98d

Anledningen er den ekstra motivasjonen siden jeg ikke fikk til noe siden 1.januar da jeg begynte. Mitt største problem er at alle i familien er matglade og liker å kose seg med deilig middag. Selv om jeg prøver å begrense porsjonene blir det altfor fristende å se alle andre spise og kose seg med maten jeg lager. Måltider er kosetid hjemme hvor vi samles rundt bordet og har det fint. Da kan mor ikke bare sitte foran en tom tallerken uten å forsyne seg, men det må hun nok gjøre nå :( :(

 

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, må gi dårlig nyheter i at dette ikke er mulig. 

En kilo fett tilsvarer 7700 kcal, du vil gå ned 25 kg, så du må forbrenne 7700 kcal x 25 kg=192500 kalorier.

Hvis du spiser 1200 kalorier om dagen, med en gjennomsnittlig forbrenning(1800-2800) så vil du tape mellom 600 og 1600 kalorier om dagen. 

Hvis du forbrenner 600kcal fett hver dag tar det 320 dager og bli kvitt(25kg fett ganger antall kalorier i en kg(7700kcal), delt på kalori forbruk(600kcal)).

Forbrenner du 1600 per dag, tar det 120 dager.

For å gjøre det på 60 dager må du forbrenne 192500kcal/60dager=3200kcal om dagen.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes bestevenninnen din om dette prosjektet? 

Tipper hun heller vil ha ei frisk og sunn venninne enn ei halvdau slappfisk. Ser for meg at dette er en oppskrift på gusten hud, livløst hår, for alt du spiser kommer til å gå til å holde deg i live. 

Kroppen kommer dessuten til å motarbeide deg alt den kan.

Et par uker på ekstrem diett, jaja, men frem til september? Du har kanskje ikke unger eller mann som trenger deg? 

Anonymkode: 17ca1...836

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå ned 25 kg på 2 måneder ved å spise 1200 kcal. Da må du spise rundt 500

Anonymkode: f74fd...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fysisk umulig å miste 25 kg fett på 2 mnd. Sats heller på 1600 kcal om dagen, med et gjennomsnitt vekttap på 0,5 til 1 kg i uka. Da kan du leve tålig normalt og følge måltidene med resten av familien (men med porsjonskontroll) og samtidig sakte men sikkert redusere vekt. Kjører du for hardt er risikoen stor for at du går på en smell og spiser deg opp igjen, og jo jo slanke helvete er igang. Nå er barnet ditt enda liten men et annet aspekt er at man lære barna gode matvaner, og det lærer man ikke hvis mor ikke spiser middag for hun slanker seg.

Anonymkode: 705b1...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tankegang som TS har er spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: bdab2...2da

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, takk til dere som gjorde matten for meg. Det var deprimerende å lese må jeg si.

Er det mangelen på trening og dermed økt forbrenning som ødelegger for meg? Hvis jeg kunne trent sånn moderat i løpet av uka og forbrent mer ville jeg kanskje klart det? Jeg må rett og slett prøve og se hvor langt jeg kommer. Selv om jeg har plan B er den ikke noe god plan. Jeg blir forlover kanskje bare en gang i livet så det er en unik opplevelse for meg. Mannen min støtter meg å miste kiloene fordi han ser jeg ikke trives med denne kroppen. 

Hvis jeg kan få til å gå ned 2 kilo hver uke er jeg ikke i mål med 16 kilo på de 8 ukene som gjenstår. Jeg tror ikke kjolen min vil passe da.

Siden middagene er fellesmåltidene med familien må jeg kanskje spare flere kalorier til da og spise svært lite i løpet av dagen ellers. Dette med tanke på at barna ikke ser meg med tom tallerken foran seg ved middagsbordet. 

Nei, jeg er veldig langt fra spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, jeg må det, jeg er på grensen mellom normal- og overvekt nå. Gikk fra 52 til 77 og trives dårlig med den nye kroppen, men jeg måtte ta en medisin i svangerskapet som økte matlysten min som bivirkning. Der kom kiloene fra. 

Gjorde ingenting mens jeg ammet, men siden jeg har fått kroppen min tilbake må jeg tenke på meg selv.

Jeg har vært hos fysioterapeut og det er begrenset hva jeg kan gjøre av øvelser, men fikk 3 som jeg gjør hjemme. De brenner ikke akkurat mange kalorier for å si det mildt.

Helt riktig at livet ble mer hektisk med 2 barn enn med 1 og med fulltidsjobb i tillegg. 

Takk til alle for svar. Jeg vil ikke kjøpe ny kjole, men passe i den jeg har. Hvis jeg ikke får det til, må jeg bruke en annen som jeg brukte i dåpen og passer meg nå siden den er noe løsere i formen, men den er ikke like fin.

Anonymkode: 070d1...7a5

Dersom du nå er på grensen mellom normal og overvekt som du skriver her, har du en bmi på 25-26. Med 77 kg i dag betyr det at du da sannsynligvis er ca 170cm høy. 170cm med vekt på 52kg gir en bmi på bare drøyt 17. Det er undervekt. Er du seriøs? Skremmende om du skal få slankeråd for et slikt mål.  

Anonymkode: f7aa7...69c

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uff, takk til dere som gjorde matten for meg. Det var deprimerende å lese må jeg si.

Er det mangelen på trening og dermed økt forbrenning som ødelegger for meg? Hvis jeg kunne trent sånn moderat i løpet av uka og forbrent mer ville jeg kanskje klart det? Jeg må rett og slett prøve og se hvor langt jeg kommer. Selv om jeg har plan B er den ikke noe god plan. Jeg blir forlover kanskje bare en gang i livet så det er en unik opplevelse for meg. Mannen min støtter meg å miste kiloene fordi han ser jeg ikke trives med denne kroppen. 

Hvis jeg kan få til å gå ned 2 kilo hver uke er jeg ikke i mål med 16 kilo på de 8 ukene som gjenstår. Jeg tror ikke kjolen min vil passe da.

Siden middagene er fellesmåltidene med familien må jeg kanskje spare flere kalorier til da og spise svært lite i løpet av dagen ellers. Dette med tanke på at barna ikke ser meg med tom tallerken foran seg ved middagsbordet. 

Nei, jeg er veldig langt fra spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 070d1...7a5

Nei, det er ikke mangel på trening som ødelegger for deg, men mangel på tid! 
Antakelig hadde hard trening gjort deg mer sulten, som hadde ført til økt inntak. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, takk til dere som gjorde matten for meg. Det var deprimerende å lese må jeg si.

Er det mangelen på trening og dermed økt forbrenning som ødelegger for meg? Hvis jeg kunne trent sånn moderat i løpet av uka og forbrent mer ville jeg kanskje klart det? Jeg må rett og slett prøve og se hvor langt jeg kommer. Selv om jeg har plan B er den ikke noe god plan. Jeg blir forlover kanskje bare en gang i livet så det er en unik opplevelse for meg. Mannen min støtter meg å miste kiloene fordi han ser jeg ikke trives med denne kroppen. 

Hvis jeg kan få til å gå ned 2 kilo hver uke er jeg ikke i mål med 16 kilo på de 8 ukene som gjenstår. Jeg tror ikke kjolen min vil passe da.

Siden middagene er fellesmåltidene med familien må jeg kanskje spare flere kalorier til da og spise svært lite i løpet av dagen ellers. Dette med tanke på at barna ikke ser meg med tom tallerken foran seg ved middagsbordet. 

Nei, jeg er veldig langt fra spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 070d1...7a5

Det er utopisk og på en god måte gå ned 2 kg i uka når du har en "normal" vekt i utgangspunktet. Det er oppskriften på en spiseforstyrrelse, for skal du være noe i nærheten av å klare det må du virkelig være manisk. Veie hvert minste gram med olje du får i deg og lignende. Vil du at barna dine skal synes at det er en grei ting å gjøre? Hvor lang tror du veien er derfra til en reell spiseforstyrrelse når du har vent deg til det og levd manisk i flere uker? Tror ikke den er så lang!

Legg deg på 1500 kalorier om dagen, gå tur i en times tid eller to hver dag. 

Vis samboeren din denne tråden dersom han synes slanketankene dine virker bra. 

Du kan nok klare 8 kg til september, men selv det er en del med ditt utgangspunkt. 

Anonymkode: 17ca1...836

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom du nå er på grensen mellom normal og overvekt som du skriver her, har du en bmi på 25-26. Med 77 kg i dag betyr det at du da sannsynligvis er ca 170cm høy. 170cm med vekt på 52kg gir en bmi på bare drøyt 17. Det er undervekt. Er du seriøs? Skremmende om du skal få slankeråd for et slikt mål.  

Anonymkode: f7aa7...69c

52 er min trivselsvekt som jeg har holdt i hele mitt voksenliv. Bryr meg ikke om BMI tall. Egentlig er min BMI med 52 kilo 18 og det er rett under de 18.5 som er starten på normalvekt. Ingen har noensinne kommentert at jeg er undervektig for det var jeg ikke. Slike kommentarer er helt unødvendige når du ikke har kjennskap til forhistorien eller hvordan 52 kilo sitter på min kropp. 

Det er ikke verdens ende hvis jeg er 53 eller 54 for det er samme vekt i mine øyne, men 77 er for mye. At jeg vil tilbake til min trivselsvekt fra før svangerskapet, mener jeg er helt normalt.

Anonymkode: 070d1...7a5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

52 er min trivselsvekt som jeg har holdt i hele mitt voksenliv. Bryr meg ikke om BMI tall. Egentlig er min BMI med 52 kilo 18 og det er rett under de 18.5 som er starten på normalvekt. Ingen har noensinne kommentert at jeg er undervektig for det var jeg ikke. Slike kommentarer er helt unødvendige når du ikke har kjennskap til forhistorien eller hvordan 52 kilo sitter på min kropp. 

Det er ikke verdens ende hvis jeg er 53 eller 54 for det er samme vekt i mine øyne, men 77 er for mye. At jeg vil tilbake til min trivselsvekt fra før svangerskapet, mener jeg er helt normalt.

Anonymkode: 070d1...7a5

Det er helt greit at du vil ned til trivselsvekt, men gjør det på en sånn måte at du ikke mister deg selv på veien. Altså realistisk tid. 

Anonymkode: 17ca1...836

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mitt største problem er at alle i familien er matglade og liker å kose seg med deilig middag. Selv om jeg prøver å begrense porsjonene blir det altfor fristende å se alle andre spise og kose seg med maten jeg lager. Måltider er kosetid hjemme hvor vi samles rundt bordet

Da må du gå bort fra bordet rett og slett, skal du greie dette så må du ha eyes on the prize! Du må også være grei med deg selv, sprekker du en dag eller ikke greier målet du har satt deg så si pytt pytt, ny dag i morgen. Dette høres ut som et tøft nok prosjekt om du ikke skal gi deg selv dårlig samvittighet for ting.

Og du, uansett hva som skjer, 3 dager før bryllupet, spis minimalt med salt, helst ingenting, da mister du en del i vannvekt også. 

Lykke til! 

Anonymkode: 75342...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uff, takk til dere som gjorde matten for meg. Det var deprimerende å lese må jeg si.

Er det mangelen på trening og dermed økt forbrenning som ødelegger for meg? Hvis jeg kunne trent sånn moderat i løpet av uka og forbrent mer ville jeg kanskje klart det? Jeg må rett og slett prøve og se hvor langt jeg kommer. Selv om jeg har plan B er den ikke noe god plan. Jeg blir forlover kanskje bare en gang i livet så det er en unik opplevelse for meg. Mannen min støtter meg å miste kiloene fordi han ser jeg ikke trives med denne kroppen. 

Hvis jeg kan få til å gå ned 2 kilo hver uke er jeg ikke i mål med 16 kilo på de 8 ukene som gjenstår. Jeg tror ikke kjolen min vil passe da.

Siden middagene er fellesmåltidene med familien må jeg kanskje spare flere kalorier til da og spise svært lite i løpet av dagen ellers. Dette med tanke på at barna ikke ser meg med tom tallerken foran seg ved middagsbordet. 

Nei, jeg er veldig langt fra spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 070d1...7a5

Du kan ikke trene så mye, men kan du svømme eller trene litt i vann? Det er mye mer skånsomt 

Anonymkode: 75342...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min bestevenninne ble fridd til i dag og skal gifte seg på rekordtid allerede i starten av september.

Jeg er blitt bedt om å være forloveren hennes og jeg har den perfekte kjolen fra byTimo som passer perfekt dresskoden på bryllupet.

Problemet er bare at det er 3 år siden den passet meg sist og i mellomtiden har jeg vært gjennom et tøft svangerskap hvor jeg lå på meg 25 kilo ekstra som sitter bomfast. Jeg kan ikke trene noe særlig på grunn av ryggskade, så eneste måten å gå ned i vekt er å kutte i kalorier.

Lettere sagt enn gjort og jeg har prøvd nå i et halvt år uten å få det til. 

Jeg får litt småpanikk nå fordi jeg har i praksis 2 måneder før bryllupet og veldig dårlig tid å gå ned så mange kilo.

Den eneste måten jeg ser at jeg kommer i mål er å virkelig kutte kraftig i kaloriene, ha stålkontroll og sterk vilje. 

Er det noen som har spist 1200 kalorier per dag og hvor mye gikk dere ned uten mye trening i løpet av 2 måneder?

Anonymkode: 070d1...7a5

Det er 0% sjanse for at du går ned 25kg på to små måneder, kanskje om du hadde vært strandet i skogen uten mat og måtte gå to mil hver dag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut fasting på YouTube 😊

Anonymkode: c8d73...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...