Gå til innhold

-!- Jeg skal på bryllup og må gå ned 25 kilo før september -!-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestevenninne ble fridd til i dag og skal gifte seg på rekordtid allerede i starten av september.

Jeg er blitt bedt om å være forloveren hennes og jeg har den perfekte kjolen fra byTimo som passer perfekt dresskoden på bryllupet.

Problemet er bare at det er 3 år siden den passet meg sist og i mellomtiden har jeg vært gjennom et tøft svangerskap hvor jeg lå på meg 25 kilo ekstra som sitter bomfast. Jeg kan ikke trene noe særlig på grunn av ryggskade, så eneste måten å gå ned i vekt er å kutte i kalorier.

Lettere sagt enn gjort og jeg har prøvd nå i et halvt år uten å få det til. 

Jeg får litt småpanikk nå fordi jeg har i praksis 2 måneder før bryllupet og veldig dårlig tid å gå ned så mange kilo.

Den eneste måten jeg ser at jeg kommer i mål er å virkelig kutte kraftig i kaloriene, ha stålkontroll og sterk vilje. 

Er det noen som har spist 1200 kalorier per dag og hvor mye gikk dere ned uten mye trening i løpet av 2 måneder?

Anonymkode: 070d1...7a5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan og bør ikke gå ned 25 kg på 2 måneder altså.

  • Liker 40
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TinaChristina skrev (Akkurat nå):

Du kan og bør ikke gå ned 25 kg på 2 måneder altså.

Det er ikke sikkert jeg kommer i mål heller, men jeg er nødt til å prøve. Derfor satt jeg grensen på 1200 kalorier per døgn fordelt på 400 kalorier per måltid, 3 måltider i løpet av dagen.

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første komme det nok ikke til å gå på bare to mnd. Og for det andre er det over hode ikke bra for verken kroppen din eller psyken din å prøve å gå ned så mye så fort. Håper du finner en annen kjole som du ser smashing ut i ❤️

Anonymkode: 90406...bbd

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 kg er ekstremt urealistisk. Men du bør kanskje uansett gå ned i vekt for din egen del. Hvor høy er BMIen din? Du trenger ikke å tenke at du må tilbake dit hvor du var før svangerskapet. Men kanskje prøve å gå ned halvparten, sakte men sikkert? Pga den fysiske formen din så høres det også ut som om du bør komme deg til en fysioterapeut for å få noen gode øvelser du kan gjøre hjemme, slik at du kan trene opp igjen kjernemuskulaturen din. Det kan være vanskelig å få til dette hvis du har en hektisk hverdag med fulltidsjobb og flere barn, men du bør jo prøve. 

Anonymkode: d02e6...019

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer vel ikke 25 kg på 2 mnd ved å ligge på 1200kcal om dagen. Det er mye mer realistisk at du klarer 5kg. Uansett lykke til, og jeg er sikker på at du kan finne en annen flott kjole også. 

Anonymkode: d5cb6...ea6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff ny kjole som passer!

Anonymkode: 1d56d...934

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fysisk umulig å gå ned så mye på 2 mnd på en trygg måte. Du er heller ikke garantert å klare det på så kort tid om du så kun lever på ett eple om dagen i 2 mnd. Sannsynligvis går det ikke. Og hva skal du gjøre etterpå? Gå rett opp igjen? Bli innlagt på sykehuset pga alvorlig underernæring? 

Løsningen er å enten kjøpe kjolen i en annen størrelse (sjekk Finn hvis den ikke selges i butikk lenger) eller rett og slett finne en helt annen kjole.

Anonymkode: 1742d...ca9

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på maks 10 kg ved middelhavskosthold og kjøp ny kjole. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast alt snop/snacks. Ikke legg det bort. Kast/doner det til noen.

Lag kjøleskapsgrøt hver kveld/meal prep. Ha det til frokost hver dag.

Lunsj smoothie, søk på Helene Ragnhild 

Middag: kjøtt/fisk og salat. 
 

Vei alt, legg inn i Lifesum-appen.

planlegg alle måltid. Du kan klare det. Jeg gjorde det slik. 
 

jeg hadde snacks mitt på dagen da, eller kvelden, da 2 biter mørk sjokolade og noe annet søtt. Veide det og passet på det var maks 150-200 kalorier med «snack» den dagen. Men best om du klarer deg helt uten.

Anonymkode: 504bc...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer vel ikke 25 kg på 2 mnd ved å ligge på 1200kcal om dagen. Det er mye mer realistisk at du klarer 5kg. Uansett lykke til, og jeg er sikker på at du kan finne en annen flott kjole også. 

Anonymkode: d5cb6...ea6

Bare 5 på to måneder? Det er 8-9 uker til bryllupet, jeg bør klare mer enn det med bare 1200 kalorier? 

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal gjøre ditt eget liv ganske kjipt, og nå som det er sommer, for noen andre sitt bryllup, som er EN dag? Hallo i luken. Kjøp en kjole som passer og nyt livet.

Anonymkode: d80ee...0a3

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sikkert jeg kommer i mål heller, men jeg er nødt til å prøve. Derfor satt jeg grensen på 1200 kalorier per døgn fordelt på 400 kalorier per måltid, 3 måltider i løpet av dagen.

Anonymkode: 070d1...7a5

Du vil gå ned av det. Ikke 25 kg, men 10 kanskje. Men selv om du har ryggskade så er det alltid noe trening å få gjort. Lett å ikke tenke på enkle fysio øvelser som trening fordi man ikke blir andpusten, men kalorier forbrennes og muskler bygges. Fikk 10 øvelser som virker så banalt enkle at jeg ofte ikke gidder gjøre dem, men de hjelper og pulsen går faktisk litt opp. 

Anonymkode: 99825...1d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å selge din gamle kjole og kjøpe en ny nærmere bryllupet? Og så ville jeg vurdert å tenke litt mer langsiktig når det gjelder kropp og helse. Det er en grunn til at kaloritellere tar Roede-kurs om igjen og om igjen… det er ikke ment for å leve med.

Se heller på det som en livsstilsendring og bruk større motivasjon enn et bryllup og en kjole! Skal du gå og være slapp og sur i 2-3 måneder, og få mer løshud enn nødvendig? For hva skjer når bryllupet er over? Bruk barnet og mannen din som motivasjon, som trenger deg med god helse og energi. Ikke minst at du selv fortjener en god helse og en kropp som ikke er overvektig og alle helsebakdelene dette medfører. 
 

Starter du nå vil du uansett se stor forandring før bryllupet❤️

Anonymkode: 705d7...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kast alt snop/snacks. Ikke legg det bort. Kast/doner det til noen.

Lag kjøleskapsgrøt hver kveld/meal prep. Ha det til frokost hver dag.

Lunsj smoothie, søk på Helene Ragnhild 

Middag: kjøtt/fisk og salat. 
 

Vei alt, legg inn i Lifesum-appen.

planlegg alle måltid. Du kan klare det. Jeg gjorde det slik. 
 

jeg hadde snacks mitt på dagen da, eller kvelden, da 2 biter mørk sjokolade og noe annet søtt. Veide det og passet på det var maks 150-200 kalorier med «snack» den dagen. Men best om du klarer deg helt uten.

Anonymkode: 504bc...446

Jeg gikk ned 30 kg på 5 mnd, så du klarer nok ganske mange kilo på 2-3 mnd! 

Anonymkode: 504bc...446

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke vurdert å heller kjøpe eller låne en større kjole...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå ned det du klarer, men er nok umulig med 25 kg på 2 måneder. kjøp deg heller en ny pen kjole. 

Anonymkode: 35b4d...a71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte 25 kg på 5 mnd. Var intet mindre enn dritflink. Trente beinhardt. Har skader etter treningen som gjør at jeg ikke får trent i det hele tatt og gikk derfor 13 kg opp igjen. Det har holdt seg der lenge heldigvis og ikke blitt til mer. Noe deppa blir man jo av å ikke få gjort en dritt. 

Anonymkode: 99825...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

25 kg er ekstremt urealistisk. Men du bør kanskje uansett gå ned i vekt for din egen del. Hvor høy er BMIen din? Du trenger ikke å tenke at du må tilbake dit hvor du var før svangerskapet. Men kanskje prøve å gå ned halvparten, sakte men sikkert? Pga den fysiske formen din så høres det også ut som om du bør komme deg til en fysioterapeut for å få noen gode øvelser du kan gjøre hjemme, slik at du kan trene opp igjen kjernemuskulaturen din. Det kan være vanskelig å få til dette hvis du har en hektisk hverdag med fulltidsjobb og flere barn, men du bør jo prøve. 

Anonymkode: d02e6...019

Ja, jeg må det, jeg er på grensen mellom normal- og overvekt nå. Gikk fra 52 til 77 og trives dårlig med den nye kroppen, men jeg måtte ta en medisin i svangerskapet som økte matlysten min som bivirkning. Der kom kiloene fra. 

Gjorde ingenting mens jeg ammet, men siden jeg har fått kroppen min tilbake må jeg tenke på meg selv.

Jeg har vært hos fysioterapeut og det er begrenset hva jeg kan gjøre av øvelser, men fikk 3 som jeg gjør hjemme. De brenner ikke akkurat mange kalorier for å si det mildt.

Helt riktig at livet ble mer hektisk med 2 barn enn med 1 og med fulltidsjobb i tillegg. 

Takk til alle for svar. Jeg vil ikke kjøpe ny kjole, men passe i den jeg har. Hvis jeg ikke får det til, må jeg bruke en annen som jeg brukte i dåpen og passer meg nå siden den er noe løsere i formen, men den er ikke like fin.

Anonymkode: 070d1...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...