Gå til innhold

Nakne nabobarn, barnet vårt vegrer seg for å gå forbi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Uh, jeg syns det er nå greit med små barn som går naken, men jeg må si jeg fant det ubehagelig og sjenerende som 12 år gammel jente, når vi fikk besøk på hytta av noen tyske venners venner. De syntes tydeligvis at det var helt greit og naturlig at deres to sønner på samme alder som meg lekte naken i hagen på hytta. De sprang rundt naken overalt som om det var verdens mest naturlige ting, men jeg ble bare inne og ville ikke gå ut engang på mange dager. Bestemoren min ville at jeg skulle gå ut og leke med gutta, men jeg meldte pass på det. 😶

Anonymkode: 3f7d9...4a5

I Tyskland er nudisme mer utbredt i Norge, missunner de det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting som er mer befriende og gledelig å se enn spille nakne barn, helt fri for komplekser og usjing over kropper, som springer rundt, leker og herjer fritt på varme sommerdager, både i egen hage og på stranden. Trist å høre at du har påført din egen nakenangst på barnet ditt, Ts. For øvrig er noe av det tristeste og mest creepy jeg ser knøttsmå jentekropper innpakket i bikini. 

Endret av Undrende123
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabogutten der jeg vokste opp løp naken og i høye gummistøvler hele sommeren til han var sikkert 9 år, tisset ute gjorde han også. Ingen av oss brydde seg, vi lekte med han uansett, og våre foreldre bare trakk på skuldrene, sånn er han liksom. Kan ikke si jeg har traumer etter det akkurat, pedofile kan man finne overalt, minst sannsynlig i sin egen hage vil jeg tro.

Anonymkode: fb4ea...227

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver dere og lusker bak vinduene for å stirre på nakne barn? Det er vel det særeste her.

Anonymkode: b47ce...cdc

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor driver dere og lusker bak vinduene for å stirre på nakne barn? Det er vel det særeste her.

Anonymkode: b47ce...cdc

Enig. TS nevner pedofile, men den eneste som stirrer på ungene hele dagen - det er jo TS 😂🥶. Siden hun har så bastante beskrivelser av "urin strålen" deres, så regner jeg med at hun har stått med kikkerten relativt lenge også. Vet ikke hva som er mest creepy og ekkelt, TS eller at ungene tisser i blomsterbedet 😂 

Anonymkode: d7b61...054

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver at barn over 2 år tisser på do… 😂😂😂 min mann på over 30 tisser heller ute enn å gå inn! Ikke sånn at naboene ser ham, men at familie ser det..

Barnet mitt har et eget sted i hagen det er lov å tisse om sommeren :) 

Anonymkode: d2e3a...018

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, barn er én ting, men en voksen mann som jevnlig (?) tisser i hagen? Begynner det ikke å lukte etter et par varme sommerdager på den måten? 

Anonymkode: d7b71...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (16 timer siden):

Barnevernet fordi det ikke er skjermet hage og foreldre virker naive som setter barna i en sårbar situasjon. 

Nei, alvorlig talt. Barn kan ikke ha så begrensede liv intilfelle det er en pedo i nabolaget. Hysteri. Barnevernet hadde ikke rørt saken!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Her burde barnevernet kommet med veiledning.

Anonymkode: c74e8...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på boka om Alvdal-saken. Den ene jenta fikk bl a ikke gå med klær alltid. Ville nok sett an foreldrene litt.

Å være 9-10 år og gå naken i en åpen hage er nok ikke vanlig, selv om det ikke er «farlig». Tenker det er rart når venner kommer på besøk f eks. Så ville tenkt litt på det. Har barna venner eller er de isolert? 

Jeg synes også det er rart å bare tisse der man står. Om man absolutt må tisse ute, er det da mer vanlig å gå litt i skjul, sette seg på huk bak en busk e.l. Bortsett fra for svært små barn går man vel ikke normalt på do i andres påsyn.

Kanskje det er en nudistfamilie der alt er fritt. Men det kan også være seksuelle overgrep.

Anonymkode: 6fbca...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 60, 70 og til dels på 80 tallet så var dette både trygt og normalt mange steder i landet.

Men nå er det mange flere menn i samfunnet som tilhører en viss religion der 9-10 åringer er gifteklare, dessuten så har de ikke respekt for kvinner og jenter i utgangspunktet så den tiden der småunger trygt springe nakne om sommeren er forbi for lenge siden. 

Anonymkode: af069...2b9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (16 timer siden):

Hadde skrevet anonymt brev til naboen om hygiene, respekt for mednaboer og at barna er langt mer utsatt for pedofiler når de går rundt nakne. 

Funker ikke det så hadde jeg tipset barnevernet. 

Anonymt brev? Hvorfor ikke snakke? 

Anonymkode: 33d8f...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KG har en merkelig måte å vri ting på for å kritisere ts. Voldsomt så åpne folk er for denne tissingen i hytt og gevær? Skal garantere at dersom ts hadde skrevet «vi fikk klage fra naboen fordi våre barn tisser nakne i påsyn av andre» ville vel tråden vært full av «naboen har helt rett» «det er uhygienisk» «har dere ikke toalett?» osv :skratte:

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes det hadde vært meget usjarmerende dersom jeg hadde kommet ut døren min hjemme her, og det første som møtte meg var en naken nabounge som tisser uten antydning til å skjule seg - for ikke å snakke om dersom vi hadde sittet ute her med gjester!

Spiller ingen rolle om det er i naboens egen hage så lenge det er «midt i trynet» på ts og hennes familie.

Naken er en ting, men den tissingen ville jeg faktisk tatt opp med foreldrene og formidlet at det er ubehagelig for naboene å måtte bevitne.

Endret av Anononyma
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymt brev? Hvorfor ikke snakke? 

Anonymkode: 33d8f...40c

Kan så klart snakke med dem direkte, men det er lettere å få skrevet det ned på papir og være anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (50 minutter siden):

KG har en merkelig måte å vri ting på for å kritisere ts. Voldsomt så åpne folk er for denne tissingen i hytt og gevær? Skal garantere at dersom ts hadde skrevet «vi fikk klage fra naboen fordi våre barn tisser nakne i påsyn av andre» ville vel tråden vært full av «naboen har helt rett» «det er uhygienisk» «har dere ikke toalett?» osv :skratte:

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes det hadde vært meget usjarmerende dersom jeg hadde kommet ut døren min hjemme her, og det første som møtte meg var en naken nabounge som tisser uten antydning til å skjule seg - for ikke å snakke om dersom vi hadde sittet ute her med gjester!

Spiller ingen rolle om det er i naboens egen hage så lenge det er «midt i trynet» på ts og hennes familie.

Naken er en ting, men den tissingen ville jeg faktisk tatt opp med foreldrene og formidlet at det er ubehagelig for naboene å måtte bevitne.

Det er mye som kan oppfattes som "meget usjarmerende", men nakne barn som leker og koser seg, tilfeldigvis uten klær, i egen hage, er IKKE en av disse tingene. Voksne som ikke tåler slikt, derimot. 

Hva gjelder denne konstante (?) tissingen høres det egentlig ut som ts overdriver noe voldsomt. Det er begrenset hvor mye to barn kan tisse i løpet av noen timer i hagen. 

Endret av Undrende123
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tissing rundt her og der er da ikke normalt?! 
Greit om en er i skogen eller det ikke fins toalett, men jeg nekter å være med på at det er greit å gå rundt å pisse i hagen.. 1-åringer, greit, alt annet = ekkelt..

Anonymkode: 45a6c...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blotting er faktisk ulovlig, så du burde melde fra til politiet

Anonymkode: 86dc5...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (32 minutter siden):

Det er mye som kan oppfattes som "meget usjarmerende", men nakne barn som leker og koser seg, tilfeldigvis uten klær, i egen hage, er IKKE en av disse tingene. Voksne som ikke tåler slikt, derimot. 

Hva gjelder denne konstante (?) tissingen høres det egentlig ut som ts overdriver noe voldsomt. Det er begrenset hvor mye to barn kan tisse i løpet av noen timer i hagen. 

Jeg sa ingenting om hverken nakenhet eller lek blant små barn, jeg sa at tissingen er usjarmerende og noe jeg personlig ikke ønsker å ha rundt husveggene.

Som andre her nevner er det en ting om det er snakk om en 1-åring. En 9-åring er fullt kapabel til å gå inn på toalettet, naken eller ei.

Det er også mulig ts overdriver, men en engangsforeteelse ville vel de fleste oversett, har derimot inntrykk av at dette er noe ts opplever til stadighet og jeg forstår fullt ut hvorfor hun opplever dette som ubehagelig.

Igjen, hva hadde du tenkt dersom du satt ute i solen med middagsgjestene dine og naboens 9-åring stiller seg opp og tisser «midt i trynet» på dere? Nå har jo ikke ts opplevd akkurat det scenarioet, men dersom barna er vant til å holde på ufortrødent på den måten er det ikke utenkelig at det kan skje.

Anonymkode: 8c2e4...56d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa ingenting om hverken nakenhet eller lek blant små barn, jeg sa at tissingen er usjarmerende og noe jeg personlig ikke ønsker å ha rundt husveggene.

Som andre her nevner er det en ting om det er snakk om en 1-åring. En 9-åring er fullt kapabel til å gå inn på toalettet, naken eller ei.

Det er også mulig ts overdriver, men en engangsforeteelse ville vel de fleste oversett, har derimot inntrykk av at dette er noe ts opplever til stadighet og jeg forstår fullt ut hvorfor hun opplever dette som ubehagelig.

Igjen, hva hadde du tenkt dersom du satt ute i solen med middagsgjestene dine og naboens 9-åring stiller seg opp og tisser «midt i trynet» på dere? Nå har jo ikke ts opplevd akkurat det scenarioet, men dersom barna er vant til å holde på ufortrødent på den måten er det ikke utenkelig at det kan skje.

Anonymkode: 8c2e4...56d

Kom borti ab knappen, ikke meningen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...