Gå til innhold

Bør jeg slette dem på sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde uten tvil slettet de. Hva i alle dager skal du med slike folk på sosiale medier? Neida, du trenger forsåvidt ikke å snakke med de, men deler de ting så får man jo opp navnet deres og blir påmint hvor dårlige venner de er. Få de bort!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Bil123 said:

Kjære deg, 1000 venna på face? Trur eg hadde gått inn og fått vekk folk som eg ikkje har noken relasjon til i det heile tatt. Kva skal dei vete alt om ditt liv for? 

Det er ikke så veldig vanlig å legge ut "alt" om livet sitt på Facebook. Jeg har ikke slettet noen venner siden videregående, men jeg legger heller ikke ut noe på facebook så det spiller til syvende og sist ingen rolle.

Anonymkode: 71fef...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så veldig vanlig å legge ut "alt" om livet sitt på Facebook. Jeg har ikke slettet noen venner siden videregående, men jeg legger heller ikke ut noe på facebook så det spiller til syvende og sist ingen rolle.

Anonymkode: 71fef...562

Ja, men då har du jo svaret ditt 👍 Ha en fin dag vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bil123 said:

Ja, men då har du jo svaret ditt 👍 Ha en fin dag vidare.

Jeg er ikke TS. 

Ha en fin dag du også.

Anonymkode: 71fef...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luk dem vekk og blokker i tillegg, så du slipper å se navnet på "venner" dukke opp, på folk som bare svikter og skuffer. Hvis du møter dem i virkeligheten, og de lurer på hvorfor du slettet, kan du si at de nok forstår det selv 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vennskap var det dere hadde egentlig? 

Skal innrømme at jeg blir litt skeptisk når hele tre venninner velger å ikke tro på deg i en sånn situasjon. Det virker absurd på meg.

Men... jeg har selv en venninne jeg kunne ha tvilt på. Det er fordi hun kommer på kant med alle hun blir kjent med og blåser opp, vrir og vrenger på sannheten til det ugjenkjennelige når hun havner i konflikter (hvilket hun alltid gjør). Dette er et mønster hun har. 

Vi er nok flere som kunne tvilt på sannhetsgehalten i hva hun kan servere oss. Så når majoriteten i en venninneflokk ikke tror på såpass alvorlige anklager fra en nær venninne, så undrer jeg meg litt over hvordan det kan ha seg. 

Er det tre, ultrakjipe "venninner" som av en eller annen merkelig grunn ikke har tiltro til sine nærmeste venninner, eller er det én venninne i flokken som har et adferdsmønster som gir grunn til skepsis.

Anonymkode: 49034...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva slags vennskap var det dere hadde egentlig? 

Skal innrømme at jeg blir litt skeptisk når hele tre venninner velger å ikke tro på deg i en sånn situasjon. Det virker absurd på meg.

Men... jeg har selv en venninne jeg kunne ha tvilt på. Det er fordi hun kommer på kant med alle hun blir kjent med og blåser opp, vrir og vrenger på sannheten til det ugjenkjennelige når hun havner i konflikter (hvilket hun alltid gjør). Dette er et mønster hun har. 

Vi er nok flere som kunne tvilt på sannhetsgehalten i hva hun kan servere oss. Så når majoriteten i en venninneflokk ikke tror på såpass alvorlige anklager fra en nær venninne, så undrer jeg meg litt over hvordan det kan ha seg. 

Er det tre, ultrakjipe "venninner" som av en eller annen merkelig grunn ikke har tiltro til sine nærmeste venninner, eller er det én venninne i flokken som har et adferdsmønster som gir grunn til skepsis.

Anonymkode: 49034...cf2

Jeg har ikke en atferd som gir grunn til skepsis. De er skeptiske fordi han vinner frem (over meg) på sjarm, smiger og er god på small talk. Jeg er introvert og stille (blitt det ekstra mye med han) men en bunnsolid venninne som alle kommer til når de trenger snakke om noe. 

Så nei, her er det tre ultra kjipe venninner som er veldig close og som uten tvil påvirkes av hverandre. De klarer bare ikke tro på meg og heller ikke barna. Ett av barna mine ble så lei seg for at disse vendte meg ryggen, så hun oppsøkte en av dem og fortalte at alt er sant, pappa slår oss... Til og med da, når barn forteller sin hjerteskjærende historie, så klarer ikke hun å tro på det hele... "for han er jo såååå snill og sjarmerende"... Ja ute blant folk. Ikke hjemme. 

 

Jeg har forøvrig slettet de tre. Takker for alle innspill og råd. Og for oppmuntring! ❤️

Ts

Anonymkode: d32dd...19f

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke en atferd som gir grunn til skepsis. De er skeptiske fordi han vinner frem (over meg) på sjarm, smiger og er god på small talk. Jeg er introvert og stille (blitt det ekstra mye med han) men en bunnsolid venninne som alle kommer til når de trenger snakke om noe. 

Så nei, her er det tre ultra kjipe venninner som er veldig close og som uten tvil påvirkes av hverandre. De klarer bare ikke tro på meg og heller ikke barna. Ett av barna mine ble så lei seg for at disse vendte meg ryggen, så hun oppsøkte en av dem og fortalte at alt er sant, pappa slår oss... Til og med da, når barn forteller sin hjerteskjærende historie, så klarer ikke hun å tro på det hele... "for han er jo såååå snill og sjarmerende"... Ja ute blant folk. Ikke hjemme. 

 

Jeg har forøvrig slettet de tre. Takker for alle innspill og råd. Og for oppmuntring! ❤️

Ts

Anonymkode: d32dd...19f

Skjønner. Da hadde jeg sagt takk og farvel. 

Anonymkode: 49034...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i året går jeg igjennom vennelisten min på Facebook og sletter folk. Er det folk jeg ikke liker prate med, som ikke hilser på meg/jeg på de eller folk jeg ikke har sett og eller snakket med på mange år så slettes de. Ser ikke vitsen med å ha de på fb 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke folk du kan kalle venner 

Anonymkode: f700e...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 20.00):

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

slett i vei du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 20.00):

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

SLETT!!

At du har rundt 1000 venner på fb gir deg bare desto større unnskyldning og god grunn for ‘å rydde bort ugress.

Anonymkode: cd2ea...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke en atferd som gir grunn til skepsis. De er skeptiske fordi han vinner frem (over meg) på sjarm, smiger og er god på small talk. Jeg er introvert og stille (blitt det ekstra mye med han) men en bunnsolid venninne som alle kommer til når de trenger snakke om noe. 

Så nei, her er det tre ultra kjipe venninner som er veldig close og som uten tvil påvirkes av hverandre. De klarer bare ikke tro på meg og heller ikke barna. Ett av barna mine ble så lei seg for at disse vendte meg ryggen, så hun oppsøkte en av dem og fortalte at alt er sant, pappa slår oss... Til og med da, når barn forteller sin hjerteskjærende historie, så klarer ikke hun å tro på det hele... "for han er jo såååå snill og sjarmerende"... Ja ute blant folk. Ikke hjemme. 

 

Jeg har forøvrig slettet de tre. Takker for alle innspill og råd. Og for oppmuntring! ❤️

Ts

Anonymkode: d32dd...19f

Dette viser bare mangel på kunnskap rundt psykologi. Det er feks klassisk at psykopater er utadvendte, sjarmerende og hyggelige og lurer alle rundt seg, så offeret står alene. Vet ikke om han her er psykopat, men at han han spiller et sosialt dobbeltspill på denne måten viser tydelige trekk. Godt retten trodde på dere❤️

Anonymkode: cd2ea...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...