Gå til innhold

Bør jeg slette dem på sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med det utgangspunktet du har her, ville jeg nok satt i gang slettinga. Det er ikke vits i å omgås slike folk. 

Anonymkode: 0e6e0...ae0

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slettet. Jeg gidder ikke ha folk på min venneliste som dolker meg i ryggen, både du og jeg er mere verdt enn som så.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slettet de folkene altså. hva er vits med å ha dem der 

Anonymkode: cae40...721

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett.. ikke gidd å ha folk på vennelista bare for å ha dem der. 

Anonymkode: 9888f...178

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis jeg ikke får gode argumenter her for å skulle beholde dem, så sletter jeg dem nokså snart. Føles bare kjipt å ha dem på listen min. 

Anonymkode: d32dd...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde slettet. Then again, jeg slettet selv hele FB, og fikk en langt bedre tilværelse. Sosial er jeg i det virkelig liv, med virkelige venner ❤️ 

Anonymkode: 035df...132

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, hvis jeg ikke får gode argumenter her for å skulle beholde dem, så sletter jeg dem nokså snart. Føles bare kjipt å ha dem på listen min. 

Anonymkode: d32dd...19f

Hvorfor i alle dager trenger du bekreftelse fra fremmede mennesker på et internettforum når det gjelder avgjørelser som angår ditt eget privatliv? Du er et voksent menneske, ta ansvar for deg sjæl. Du vet åpenbart godt at disse folka er bortkasta tid, så hva venter du på? Er du så knekt at du ikke stoler på din egen dømmekraft? :( 

Anonymkode: 6287b...964

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du så knekt at du ikke stoler på din egen dømmekraft? :( 

Anonymkode: 6287b...964

Ja. Og hadde du visst litt om å leve i vold så hadde du forstått nettopp det. 

Anonymkode: d32dd...19f

  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Og hadde du visst litt om å leve i vold så hadde du forstått nettopp det. 

Anonymkode: d32dd...19f

Folk tiltrekkes av det de er vant med, selv om dette er ting som skader de. Du er tydeligvis vant til å omgås folk som ikke vil deg vel, så kanskje du har høyere toleranse for drittfolk. For oss som ser dette fra utsiden virker det åpenbart at du burde fjerne disse folka fra livet ditt.

Anonymkode: 6287b...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk tiltrekkes av det de er vant med, selv om dette er ting som skader de. Du er tydeligvis vant til å omgås folk som ikke vil deg vel, så kanskje du har høyere toleranse for drittfolk. For oss som ser dette fra utsiden virker det åpenbart at du burde fjerne disse folka fra livet ditt.

Anonymkode: 6287b...964

Jeg kommer fra en nydelig, kjærlig familie. Har en fantastisk barndom, så nei, jeg er uenig i generaliseringen. At det KAN være slik, er jeg enig i. Men i mitt tilfelle blir det helt feil å si at jeg tydeligvis er vant med folk som ikke vil meg vel. 

Jeg var uheldig i valg av partner, that's it. 😭

Og jeg trenger nå hjelp til å komme tilbake til normalen, for alt unormalt er blitt normalt for meg. Derfor vet jeg ikke slike opplagte ting som hvem jeg bør holde meg unna osv pr nå, jeg er.. som du sa.. altfor knust, dessverre. 

Men takk for innspill 🙂👍

Anonymkode: d32dd...19f

  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer fra en nydelig, kjærlig familie. Har en fantastisk barndom, så nei, jeg er uenig i generaliseringen. At det KAN være slik, er jeg enig i. Men i mitt tilfelle blir det helt feil å si at jeg tydeligvis er vant med folk som ikke vil meg vel. 

Jeg var uheldig i valg av partner, that's it. 😭

Og jeg trenger nå hjelp til å komme tilbake til normalen, for alt unormalt er blitt normalt for meg. Derfor vet jeg ikke slike opplagte ting som hvem jeg bør holde meg unna osv pr nå, jeg er.. som du sa.. altfor knust, dessverre. 

Men takk for innspill 🙂👍

Anonymkode: d32dd...19f

:hug:  Det kommer til å ordne seg! Men ja, anbefaler å slette disse folka du nevner!

Anonymkode: 6287b...964

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke venner om de tror du lyger. Det er åpenbart noen som ikke anser deg for venn ihvertfall. Sånne kan man slette selvfølgelig..

Anonymkode: 6211f...dc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en opprydding i vennelisten på fb sånn innimellom. Da sletter jeg folk jeg ikke har kontakt med, folk som poster ting jeg er helt uenig i osv. Så jeg har kn ca 200-250 stk på vennelisten. 

Jeg vil anbefale deg å slette dem.

Anonymkode: 150e7...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min terskel for å slette noen er langt lavere enn din. 
Om noen feks poster ofte, og jeg kjenner at det er totalt interresant for min del, kan jeg slette de. Om de deler bilde av døde barn ‘be for oss’, slett. 
Antivaksere, slett. Trumpister, slett. 
Alle som jeg ikke naturlig kan ta kontakt med, slett. Vennelistefyll trenger jeg ikke. 
 

Så om du sletter venninner, som slett ikke er venninner, hadde jeg absolutt ikke holdt det mot deg ☺️

Anonymkode: f0f7f...f58

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager er det mulig å være så hjelpeløs!? 

Slett folk du ikke liker og/eller som har vært ufine mot deg. 

Anonymkode: 51ab2...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

Hadde slettet de ja

Anonymkode: c871c...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

Slett nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har et par-tre "gamle venner" på FB. Disse har jeg vært venn med i mange år. Helt til jeg åpnet opp om at mannen er voldelig mot meg og barna. De trodde ikke på det. De trodde heller ikke på det da han ble dømt til to år i fengsel eller da jeg skilte med fra han. Det kjennes rart og trist å ha dem som venner på FB for eksempel. Nå har jeg vært skilt ett år og de har aldri tatt kontakt. Har full omsorg for barna men de tror fortsatt på han, at han er usyldig. 

Hva ville dere gjort? Ville dere slettet slike gamle venner som overhode ikke bryr seg? Jeg har typisk rundt 1000 venner på FB og det føles på en måte slemt å slette noen. 

Hva med venner som er hans gamle venner, som vi var sammen med for mange år siden men son jeg ikke har kontakt med? De har ikke gjort noe galt eller tatt parti men likevel... Hva bør jeg gjøre her? 

Anonymkode: d32dd...19f

Kjære deg, 1000 venna på face? Trur eg hadde gått inn og fått vekk folk som eg ikkje har noken relasjon til i det heile tatt. Kva skal dei vete alt om ditt liv for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...