Gå til innhold

Begynt å få grå hår - takler det ekstremt dårlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette vet jeg høres veldig overflatisk ut, men here goes: jeg har en spesiell hårfarge, og aldri farget det. Alltid vært kjent for håret mitt, og det er min "greie". Siste åra har jeg begynt å få mer og mer grå hår på et område. Før kunne jeg nappe ut litt her og der, og det var ikke så bit deal. Nå er det kommet flere, og jeg holder på å bli klin gal av dette. Jeg orker såvidt se meg i speilet om det er skarpt lys og blir helt kvalm av tanken. Jeg er 32 år. Takler ekstremt dårlig å bli eldre. Føler jeg såvidt har kommet i gang med voksenlivet 😭. Pga håret mitt er en ganske spesiell hårfarge er jeg redd jeg aldri kan dekke over dette uten at det ser skikkelig fælt ut. Jeg takler generelt ekstremt dårlig å bli eldre, og har havnet i en skikkelig krise pga dette. Ser folk med grått/hvitt hår overalt og føler meg så gammel. Off, noen råd?

Anonymkode: 6169e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke en så spesiell hårfarge at det ikke går an å farge eller bleke. Det blir for dumt å si, og hvis du aldri har farget håret så er heller ikke det en påstand du kan være så skråsikker på. Alle kvinner som har grått hår, farger håret - frem til en viss alder. Og tviler på at du har så mye gråe hår at andre mennesker legger merke til det 😁

Anonymkode: 3f26d...2ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og Uff, dette må gjøre vondt helt inn i ryggmargen. 

Tenker du burde sjekke ut spesialister i inn og utland. Du bør ikke være tilfreds før dette enorme problemet, av uante dimensjoner blir ordnet. 

Beveg deg for guds og allahs skyld før det har ordnet seg. 

Sykemelding, kan det hjelpe deg? 

Anonymkode: dc8c3...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke en så spesiell hårfarge at det ikke går an å farge eller bleke. Det blir for dumt å si, og hvis du aldri har farget håret så er heller ikke det en påstand du kan være så skråsikker på. Alle kvinner som har grått hår, farger håret - frem til en viss alder. Og tviler på at du har så mye gråe hår at andre mennesker legger merke til det 😁

Anonymkode: 3f26d...2ec

har iallfall alltid blitt frarådet å farge det av frisører fordi man ikke klarer å finne en god nok farge.. men ja du har vel rett.

Anonymkode: 6169e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ble helt grå før jeg var 30. Tydeligvis en familiesvakhet, moren min opplevde det samme. Jeg syns det er ekstremt irriterende selv. Jeg føler man ikke kan gå med en grå stripe på toppen når man er i 30 årene..jeg kjøper farge på nettet og farger håret selv (sparer veldig mye penger på det, går til frisøren av og til for å klippe og få noen sol striper). Ellers går det mye i root concealer. 
Jeg føler meg ikke gammel for det. Er kun irriterende fordi jeg ikke føler meg fresh når etterveksten kommer og jeg bruker mye tid på å farge det..

Du får bare godta det og finne den beste løsningen. Jeg ville farget hele håret i en farge du liker og så farget det når du har behov for å dekke over det grå.

Anonymkode: b1aa8...a91

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en frisør som har skikkelig peil på hva h*n driver med fargemessig så fikser de det uten at folk legger merke til at du har fikset på fargen engang. 
 

selv fikk jeg mine første hvite hår som 14åring (dyp kokesjokoladebrun naturlig) Er 31 nå og finner nye helt kritthvite hår titt og ofte. Har ikke råd eller ork til å bry meg med det 😅 kun min mor og søster som noensinne har kommentert det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff og Uff, dette må gjøre vondt helt inn i ryggmargen. 

Tenker du burde sjekke ut spesialister i inn og utland. Du bør ikke være tilfreds før dette enorme problemet, av uante dimensjoner blir ordnet. 

Beveg deg for guds og allahs skyld før det har ordnet seg. 

Sykemelding, kan det hjelpe deg? 

Anonymkode: dc8c3...cf0

kjempemorsomt

Anonymkode: 6169e...62a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PurpleTuliip said:

Gå til en frisør som har skikkelig peil på hva h*n driver med fargemessig så fikser de det uten at folk legger merke til at du har fikset på fargen engang. 
 

selv fikk jeg mine første hvite hår som 14åring (dyp kokesjokoladebrun naturlig) Er 31 nå og finner nye helt kritthvite hår titt og ofte. Har ikke råd eller ork til å bry meg med det 😅 kun min mor og søster som noensinne har kommentert det. 

Og Jeg fikk grå hår som 16-åring. slapp av ts det finst hårfarge 🙄

hvordan hadde du taklet å få det like tidlig som meg og brukeren over? Var vi gamle da kanskje ?

Ingenting som heter «spesiell» hårfarge hod frisøren har de alle farger, til og med grønn hvis du skulle føle for det ;) 

Anonymkode: 116c4...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva slags hårfarge er spesiell? Knallrød?

Anonymkode: 29ac6...fd7

Ikke knallrød men en dyp kastanjebrun med rødskjær

Anonymkode: 6169e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke knallrød men en dyp kastanjebrun med rødskjær

Anonymkode: 6169e...62a

Da finner du en flink frisør og ser hva som kan gjøres. 

Alternativt gjør du ingentong med det. 

Det er de to alternativene du har. 

 

Anonymkode: 42236...016

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Og Jeg fikk grå hår som 16-åring. slapp av ts det finst hårfarge 🙄

hvordan hadde du taklet å få det like tidlig som meg og brukeren over? Var vi gamle da kanskje ?

Ingenting som heter «spesiell» hårfarge hod frisøren har de alle farger, til og med grønn hvis du skulle føle for det ;) 

Anonymkode: 116c4...b7f

Venninnen min hadde en mørk rødfarge. Har selv hørt frisør har sagt at det er vanskelig å farge med et godt resultat.

Anonymkode: 2d444...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis finnes det større problemer i livet. Dette her gjelder jo alle etterhvert. Alle blir grå/hvite i håret tilslutt. 

Anonymkode: 173bb...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og Jeg fikk grå hår som 16-åring. slapp av ts det finst hårfarge 🙄

hvordan hadde du taklet å få det like tidlig som meg og brukeren over? Var vi gamle da kanskje ?

Ingenting som heter «spesiell» hårfarge hod frisøren har de alle farger, til og med grønn hvis du skulle føle for det ;) 

Anonymkode: 116c4...b7f

Mener du hun ikke har lov å reagere på dette, siden du fikk det tidligere!? Hvordan tror du hun hadde reagert? Sikkert på samme måte som i dag… hjelpe meg..

Anonymkode: 2d444...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke knallrød men en dyp kastanjebrun med rødskjær

Anonymkode: 6169e...62a

Da er det bare å finne en god frisør. Jeg har tilnærmet samme farge, og har lagt inn lysere partier slik at de grå blander seg inn i det lyse. Men merk at du sikkert er vanskeligere å jobbe med enn vanlige kunder, det sier i alle fall min frisør. Det vil ta lengre tid enn standard.

 

Anonymkode: 948dd...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kastanjebrunt og farger det i en lysere kastanjebrun farge. Det gjør at de grå hårene blir lysere enn resten av håret og skaper et fint fargespill. Originalfargen min er ikke forandret siden det skal mye til å farge hår lysere enn det er.

Anonymkode: 83194...cfb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du problemer med skjoldbruskfunksjon? Grå hår i denne alderen kan være et tegn på skjoldbruskkjertelproblemer. I hvert fall det er det jeg har opplevd og jeg er 29 og har hypotyreose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I teorien synes jeg ikke du har noe å klage over, for grå hår er bare såå fint og naturlig! Men, så var det teori og praksis… Jeg skjønner deg så innmari godt. Jeg har også fått mange grå hår i det siste, og jeg misliker det sterkt! Føler jeg ser utgammel og sliten ut. Har mørkeblond/lysebrun farge, så det er ikke noe problem å farge det. Lucky me. Synes det hørtes ut som en god ide å prøve å finne en litt lysere farge enn din egen, for å dekke over. Lykke til 🤗

Anonymkode: 438a7...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navnetstårher skrev (30 minutter siden):

Har du problemer med skjoldbruskfunksjon? Grå hår i denne alderen kan være et tegn på skjoldbruskkjertelproblemer. I hvert fall det er det jeg har opplevd og jeg er 29 og har hypotyreose.

har akkurat tatt blodprøver-ingen funn på stoffskifte - regner med det ville slått ut om det var noe med skjoldbruskkjertelen? 

 

- TS

Anonymkode: 6169e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ts er det det verste problemet du har hatt i livet har du vert heldig. Du får farge det eller ikke, der har du svaret.

Anonymkode: 0262c...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farg det grå håret i en litt lysere farge slik som noen foreslo over. Unngå håret som ikke er grått om du er veldig redd for å "ødelegge" fargen😊 Jeg gjør dette for mannen min og det fungerer veldig fint.

Anonymkode: 1ecf1...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...