Gå til innhold

Å låne klær, bli forventet til å måtte låne klær og toalettsaker (oppdatert)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kvinne på 25 år

jeg får litt sånn guilt for at jeg ikke vil låne feks genseren min får «lene» har glemt å ta med seg mengde klær selv, eller sminke, eller den fine ekstra kjolen min som jeg har pakket
 

da vi var på hyttetur for ikke så lenge siden hadde (lene) ikke tatt med nokk undertøy til å bytte eller sokker.

Da sier såklart (mia) at kanskje lise (meg) har en truse du kan låne, heldigvis har vi ikke samme størrelser, Men ÆSJ! ja jeg vet man kan vaske dem men er for personlig of føles ekkelt å få andres utflod i min truse og svette i mine klær osv.. og hvorfor skal jeg være den som må låne vekk? Og ikke Mia? Jeg tar med nokk klær og toalettsaker til meg selv og ikke til resten av gjengen. 
også hater når folk spør om å låne sminke, shampoo? Ok men forventer at dem får tak i dagen derpå

en grunn for at jeg fortrekker å bare reise med kjæresten min  enn med venninner, for med venninner så forventer de at jeg eller hverandre skal låne/dele vekk klær eller sminke om de glemmer eller ikke har med får venner gjør sånt, Mia burde feks låne vekk en bukse til «eline» fordi hun har sølt på den og ikke har fler eller at «jeg» må låne/dele vekk en kjole til «lene» for lene ikke har tatt med nokk klær for å gå ut osv..

Jeg har så klart sakt at jeg ikke liker å låne vekk klær eller sminke for vi har forskjellige størrelser og redd får at de skal utvide dem, søle, ødelegge dem eller sminke synes jeg er utrolig ekkelt å låne til andre. Så føler jeg at folk blir litt sånn «fornærmet» fordi jeg ikke vil låne min «eyeliner» eller «leppestift», eller «den fine kjolen jeg kjøpte for ikke lenge siden» fordi jeg har med ekstra, til meg selv såklart..


jeg kan så klart låne feks (lene) et par sokker for dagen men da må hun få fatt i nye dagen derpå eller klær. Jeg finner alltid på unnskyldninger at jeg ikke har nokk eller at de er dyre (som er sant), fordi har fått nokk av at ansvar blir lagt på meg, andre fordi noen ikke har vært flink nokk til å pakke med nokk klær og toalettsaker til seg selv, og da kommer inn «venne tjenester»

noen andre som har samme erfaringer og blir små irritert?

Anonymkode: d397d...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har overhodet ikke dette problemet. Har oppegående venner. 

Anonymkode: 53d66...bb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du hadde virkelig en tråd som var helt lik igår. Og her er den:

 

Anonymkode: edafc...06c

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en kvinne eller en jentunge på 25 år..?

En voksen kvinne synes ikke det er vanskelig å hjelpe andre med feks såpe,en genser osv.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men du hadde virkelig en tråd som var helt lik igår. Og her er den:

 

Anonymkode: edafc...06c

Emh ja? Ville oppdatere den litt pga folk spurte om alder og fikk ikke med alt på den :) 

men heller la vær å kommentere vis det svir deg sånt

Anonymkode: d397d...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (12 minutter siden):

Er du en kvinne eller en jentunge på 25 år..?

En voksen kvinne synes ikke det er vanskelig å hjelpe andre med feks såpe,en genser osv.

 

Og voksne husker å pakke med seg alt til turen

Anonymkode: d397d...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyesminke som kajal og maskara låner ikke jeg bort heller, men å låne bort sjampo, balsam, dusjsåpe og klær skjønner jeg ikke helt problemet med.   Men forutsetningen er jo at klærne ikke blir ødelagte på grunn av feil størrelse eller uvøren bruk.

 

Anonymkode: 60b04...ec0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og voksne husker å pakke med seg alt til turen

Anonymkode: d397d...71f

Ja,som regel pleier det å gå veldig bra syns jeg😁

Er så gammel at jeg skriver en huskeliste for å få med alt😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele sminke gjør jeg ikke. Kajal, leppestift, heller ikke sminkekoster. Har man ikke med sminke selv, så går man uten.

Samme med tøy, de får bruke det de har tatt med. Så får de gå med sølete bukse da. Sokker kan brukes mer enn en dag. På hyttetur er jo det helt greit. Jeg kan låne bort en ullgenser om jeg har ekstra, eller shampo. Man MÅ ikke ha på penkjole vel? Kun svært god venninne hadde fått låne ny kjole jeg ikke hadde brukt selv.

Anonymkode: efded...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å dele sminke gjør jeg ikke. Kajal, leppestift, heller ikke sminkekoster. Har man ikke med sminke selv, så går man uten.

Samme med tøy, de får bruke det de har tatt med. Så får de gå med sølete bukse da. Sokker kan brukes mer enn en dag. På hyttetur er jo det helt greit. Jeg kan låne bort en ullgenser om jeg har ekstra, eller shampo. Man MÅ ikke ha på penkjole vel? Kun svært god venninne hadde fått låne ny kjole jeg ikke hadde brukt selv.

Anonymkode: efded...7c9

Jeg har gått med sokker maks i 2 dager, koster jo også penger med sokker.. og spesielt om de ikke vil skaffe selv dagen derpå fordi jeg har med extra

penkjole er om vi drar til feks til Danmark og visse plasser, men da har jo jeg ikke lånt vekk min fordi (lene) ikke synes klærne sine ser bra ut, dyre merke klær eller billige merke klær har jeg alltid vært redd for at andre skal søle, eller ikke gi dem tilbake i samme tilstand.

andre er jo ikke like forsiktig som man selv er med egne klær.

Anonymkode: d397d...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du neste gang, til den som alltid låner. Da forventer jeg at du klarer å pakke med deg nok klær denne gangen, så jeg kan ha mine klær i fred. Og har du ikke det, får du kjøpe noe på turen. 

Anonymkode: 3f74c...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min venninnegjeng orker vi som regel ikke pakke alt alle sammen, det er helt unødvendig at 5 jenter tar med seg hver sin rettetang på hyttetur.. Så da avtaler vi gjerne at en tar med rettetang, en tar med hårføner, en tar med krølltang osv. Så deler vi. Deler på det meste annet også, såper, shampo osv.. Ikke så mye sminke men noen har gjerne noe gøy som de andre vil prøve osv. Flere ganger en av oss har tilbudt de andre å låne klær. 
 

Jeg stusser jo egentlig litt på at du holder trusene dine til en høyere verdi enn å hjelpe en venn. 
 

Dog kan jeg skjønne at det blir et irritasjonsmoment hvis det er samme venninne hver eneste tur og hun skal låne 30 forskjellige ting av deg hver gang og nesten forventer at andre skal ordne opp for hun, men da er det jo bare å si nei. 

Anonymkode: 887a7...729

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I min venninnegjeng orker vi som regel ikke pakke alt alle sammen, det er helt unødvendig at 5 jenter tar med seg hver sin rettetang på hyttetur.. Så da avtaler vi gjerne at en tar med rettetang, en tar med hårføner, en tar med krølltang osv. Så deler vi. Deler på det meste annet også, såper, shampo osv.. Ikke så mye sminke men noen har gjerne noe gøy som de andre vil prøve osv. Flere ganger en av oss har tilbudt de andre å låne klær. 
 

Jeg stusser jo egentlig litt på at du holder trusene dine til en høyere verdi enn å hjelpe en venn. 
 

Dog kan jeg skjønne at det blir et irritasjonsmoment hvis det er samme venninne hver eneste tur og hun skal låne 30 forskjellige ting av deg hver gang og nesten forventer at andre skal ordne opp for hun, men da er det jo bare å si nei. 

Anonymkode: 887a7...729

Mulig du ikke skjønner det med truser. Jeg for min del gir heller bort trusa enn å låne den vekk. Men jeg også blir litt irritert om en på 5 dagerstur tar med seg to truser, og tenker at det er ok å låne av andre. Siden jeg tar med meg akkurat pr, dag. Er nok litt rausere om det er engangstilfelle. Var det gjentagende, syntes jeg det er snyltende. Har endt opp med å stå å fryse, selv etter gitt beskjed om å ta med tykk genser og jakke. Og den ene som driter i det, må jo låne, når står i tynn genser. Jeg har jo ikke med meg dobbelt opp av tykke ullgensere og jakker. Ekstra moro er det når de klager på at den er litt for stor også. 

Nei, må da være en god vane å pakke med seg det man trenger selv. Ønsker man å byttelåne klær, så kan man jo det. Men ikke ta med for lite, slik at alle får for lite. 

Anonymkode: 3f74c...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mulig du ikke skjønner det med truser. Jeg for min del gir heller bort trusa enn å låne den vekk. Men jeg også blir litt irritert om en på 5 dagerstur tar med seg to truser, og tenker at det er ok å låne av andre. Siden jeg tar med meg akkurat pr, dag. Er nok litt rausere om det er engangstilfelle. Var det gjentagende, syntes jeg det er snyltende. Har endt opp med å stå å fryse, selv etter gitt beskjed om å ta med tykk genser og jakke. Og den ene som driter i det, må jo låne, når står i tynn genser. Jeg har jo ikke med meg dobbelt opp av tykke ullgensere og jakker. Ekstra moro er det når de klager på at den er litt for stor også. 

Nei, må da være en god vane å pakke med seg det man trenger selv. Ønsker man å byttelåne klær, så kan man jo det. Men ikke ta med for lite, slik at alle får for lite. 

Anonymkode: 3f74c...81e

Nei jeg skjønner ikke helt problemet. Truser vaskes jo, det er helt ufarlig og uproblematisk. Hvis du ikke har nok truser å låne bort, så sier du jo nei? Og selvfølgelig låner du ikke vekk din eneste varme genser når du trenger den selv? Det er jo bare å si at du bare har med akkurat nok til deg selv. Men har du en ekstra så ser jeg ikke problemet med å dele. 
 

Anonymkode: 887a7...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å stå for meningene dine, og du må si nei. Det er så enkelt. Om Lene eller Mia, eller Kari eller Truls, mener alle skal låne av deg, så vil de heller ikke selv låne bort. Så hvorfor kan ikke du si nei, akkurat som de gjør?

Nei, jeg har ikke noe å låne bort. Punktum.

Problem solved.

Anonymkode: bb2ef...e9c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygieneprodukter,  sokker, gensere o.l. kan jeg greit låne ut. Ser ikke noe problem med det. De ødelegger klærne, det er voksne mennesker.

Sminke og undertøy har aldri vært noe spørsmål om å låne.

Om noen har glemt noe, så tar vi en shoppingsrunde dagen etter. Verre er det liksom ikke.
Så nei dette irriterer jeg meg ikke over.

Anonymkode: ced49...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare si nei.

Nei er svar nok. Øv på å kun si nei!

De andre som synes du er rar som ikke låner bort, kan låne bort selv.

Trolig er det du selv som TROR at de reagerer. For det ER virkelig ikke normalt å låne bort kajal, maskara, etc. Og jeg tviler på at venninnene dine glemmer truser på hyttetur så ofte at det er en problemstilling som trengs å tas opp. I såfall kan du ringe de på forhånd å be de ta med undertøy. Kajal trenger de ikke på hyttetur. Isåfall er det sikkert andre som kan låne det bort hvis det er så vanlig å byttelåne på det i vennegjengen din.

Anonymkode: 6a1d9...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min venninnegjeng orker vi som regel ikke pakke alt alle sammen, det er helt unødvendig at 5 jenter tar med seg hver sin rettetang på hyttetur.. Så da avtaler vi gjerne at en tar med rettetang, en tar med hårføner, en tar med krølltang osv. Så deler vi. Deler på det meste annet også, såper, shampo osv.. Ikke så mye sminke men noen har gjerne noe gøy som de andre vil prøve osv. Flere ganger en av oss har tilbudt de andre å låne klær. 
 

Jeg stusser jo egentlig litt på at du holder trusene dine til en høyere verdi enn å hjelpe en venn. 
 

Dog kan jeg skjønne at det blir et irritasjonsmoment hvis det er samme venninne hver eneste tur og hun skal låne 30 forskjellige ting av deg hver gang og nesten forventer at andre skal ordne opp for hun, men da er det jo bare å si nei. 

Anonymkode: 887a7...729

Mest fascinert over at dere bruker rettetang, hårføner og krølltang på hyttetur 😶

Anonymkode: 9f50f...168

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mest fascinert over at dere bruker rettetang, hårføner og krølltang på hyttetur 😶

Anonymkode: 9f50f...168

Kanskje det er en hytte i et strøk der det finnes utesteder i nærheten, som f.eks Hemsedal? De har et aktivt uteliv der oppe som mange hyttefolk går til.

Anonymkode: 778d5...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje det er en hytte i et strøk der det finnes utesteder i nærheten, som f.eks Hemsedal? De har et aktivt uteliv der oppe som mange hyttefolk går til.

Anonymkode: 778d5...568

Da kan jo "Mia" låne vekk krølltangen, mascaraen og trusene sine, istedet for å si at TS kan låne vekk sine ting slik at hun fortvilet må lage nye tråder på KG hele tiden.

Anonymkode: 6a1d9...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...