Gå til innhold

Oppførselen til en kvinnes hund kan gi deg et godt bilde av personligheten hennes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom i prat med en som jobber som psykolog ute på byen i helgen. Hvor vi bl.a. diskuterte damer. Jeg dater for tiden en dame som har en liten hund (en sånn veskehund). Og den er veldig aggressiv. Bjeffer og gneldrer mot alt og alle unntatt eieren. 
Psykologen mente at hundeeiere ofte gjenspeiler oppførsel til hunden sin. Han mente hun jeg datet var en gneldrekjerring jeg bør holde meg unna. 
Er det noe i dette?

Anonymkode: ebc40...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en dyktig psykolog :ironi:

Anonymkode: 885e9...ca8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😆😆 Ligger ikke stort i det. Dette er veldig raseavhengig, hvis en dame har flere raser med ulik oppførsel, hvilken skal du da ta som fasit?

Anonymkode: e7209...086

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei. Sånne små hunder er aggressive fordi de er redde for oss stor mennesker, så de gjør seg "større" enn det de er. Veldig vanlig for små hunder. 

Anonymkode: 07c24...94a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jo tja. Jeg har en sånn liten hund, men han er veldig rolig hund som aldri bjeffer noe særlig. Han sover mye, er glad i mat og kos. Jeg er sånn, og jeg hater krangling og gjør det derfor aldri 😄

Men når det er sagt, så høres det ut som en stor dynge med BS 😛 

Anonymkode: adbcd...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som er en superglad energiklump som elsker alle mennesker, selv er jeg periodvis deprimert og hater folk. Jeg vet ikke hvor hunden min har fått det fra jeg :ler:

Anonymkode: 1fbbd...5ea

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh nei. Sånne små hunder er aggressive fordi de er redde for oss stor mennesker, så de gjør seg "større" enn det de er. Veldig vanlig for små hunder. 

Anonymkode: 07c24...94a

Men jeg kjenner jo andre med slike veskehunder. Og de er heeelt rolige. Det må jo betyr oppdragelse, oppførsel og personlighet til hundeeier påvirker hunden?

Anonymkode: ebc40...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det. Men tenker absolutt hvordan noen behandler hunden sin sier mye om hvem de er. Noen som behandler hunden sin dårlig burde være en dealbreaker i mine øyne. De som ikke tar ordentlig ansvar og hensyn til andre (lar hunden løpe bort til andre, plukker ikke opp, lar den stå å bjeffe i hagen, lar den jage fulger etc) er heller ikke noe særlig. Tror ikke personlig jeg hadde orket å være sammen med noen som dullet med hunden og aldri satt grenser heller.

Når det er sagt har jeg kjent flere hundeiere som er fornuftige, behandler hund som hund og trener etter beste evne. Likevell har hunden utviklet uønskede adferder og dårlige vaner. Så ikke alltid hunden gjenspeiler eier nei. Må si jeg liker tanken på det da som eier av en utrolig rolig, godt likt og velloppdragen hund selv. Det dyret er det jeg får mest skryt av fra andre med god margin 😆

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men jeg kjenner jo andre med slike veskehunder. Og de er heeelt rolige. Det må jo betyr oppdragelse, oppførsel og personlighet til hundeeier påvirker hunden?

Anonymkode: ebc40...fa2

De er helt rolige i hvilken sammenheng? De hadde nok ikke vært det om de var ute og gikk på Karl Johansgate eller i 17 mai tog, men hjemme i sofaen så er de selvfølgelig det. 

 

Anonymkode: 07c24...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er helt rolige i hvilken sammenheng? De hadde nok ikke vært det om de var ute og gikk på Karl Johansgate eller i 17 mai tog, men hjemme i sofaen så er de selvfølgelig det. 

 

Anonymkode: 07c24...94a

Min hund blir litt stressa rundt folk (det blir jeg og), men aldri aggressiv og bjeffete. Det finnes mange små hunder som ikke er helt koko.

Anonymkode: adbcd...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man kan ta litt kunnskap fra det, feks hvis dama har en gneldrete aggressiv hund så har hun nok ikke brukt tiden som trengs til å trene den ordentlig, så man kan anta at hun er lat, tar lite ansvar osv.

Anonymkode: 18f57...991

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er helt rolige i hvilken sammenheng? De hadde nok ikke vært det om de var ute og gikk på Karl Johansgate eller i 17 mai tog, men hjemme i sofaen så er de selvfølgelig det. 

 

Anonymkode: 07c24...94a

De er rolige ute blant folk ja. Når de går tur ute blant masse folk. Mens hunden til hun jeg treffer er veldig aggressiv både ute blant folk og mot fremmede i hjemmet. Psykologen mente det var et stort varseltegn. At den dama hadde mange issues jeg burde holde meg unna. 

Anonymkode: ebc40...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er rolige ute blant folk ja. Når de går tur ute blant masse folk. Mens hunden til hun jeg treffer er veldig aggressiv både ute blant folk og mot fremmede i hjemmet. Psykologen mente det var et stort varseltegn. At den dama hadde mange issues jeg burde holde meg unna. 

Anonymkode: ebc40...fa2

Det høres helt teit ut. Det er ikke som om hun deler gener med hunden eller noe! 😅

 

Anonymkode: 07c24...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De er rolige ute blant folk ja. Når de går tur ute blant masse folk. Mens hunden til hun jeg treffer er veldig aggressiv både ute blant folk og mot fremmede i hjemmet. Psykologen mente det var et stort varseltegn. At den dama hadde mange issues jeg burde holde meg unna. 

Anonymkode: ebc40...fa2

Hva slags psykolog er dette? Sikker på at han, eller hun ikke har lyst på deg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kom i prat med en som jobber som psykolog ute på byen i helgen. Hvor vi bl.a. diskuterte damer. Jeg dater for tiden en dame som har en liten hund (en sånn veskehund). Og den er veldig aggressiv. Bjeffer og gneldrer mot alt og alle unntatt eieren. 
Psykologen mente at hundeeiere ofte gjenspeiler oppførsel til hunden sin. Han mente hun jeg datet var en gneldrekjerring jeg bør holde meg unna. 
Er det noe i dette?

Anonymkode: ebc40...fa2

Spørs jo på rase på hunden da, men man kan vel heller se litt på hva slags hund de velger seg. F.eks ei dame som velger en stor husky og har totalt kontroll på den er nok ei tøff og selvstendig dame. 

Anonymkode: 9de52...fc5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har en hund som er en superglad energiklump som elsker alle mennesker, selv er jeg periodvis deprimert og hater folk. Jeg vet ikke hvor hunden min har fått det fra jeg :ler:

Anonymkode: 1fbbd...5ea

Samme her. Eller, jeg er ikke deprimert da, men jeg er ekstremt introvert. Hunden min derimot ser på alle mennesker som en potensiell ny bestevenn :fnise:

Anonymkode: 6e19c...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...