Gå til innhold

Dere som sier dere fungerer bedre med hjemmekontor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke hvor mye bedre jeg jobber hjemmefra før covid tvang meg til å prøve. Jeg ser at jeg får mye mer gjort når jeg slipper å bli avbrutt hele tiden. På kontoret er terskelen mye laver for å be om hjelp og innspill, og ikke minst for småprat som ikke har noe med jobben å gjøre. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, har stort overskudd, behandler saker bare dager inn i saksbehandlingen, ingen restanser, bred støtte i innbyggerne og generelt bare velstand. 

Vi har også fast 14-kaffe hver dag og fredagsquiz hvor vi får kake. Vi har alle egne kontorer. Delte kontorer hadde vi før, og da synes jeg det ble vanskelig å gjøre noe som helst. 

Du må jo ikke kakle om du ikke vil. Det er fritt frem å gå inn på kontoret sitt og lukke døra. 

Det kan tenkes, men det er kommunen og det er umulig å bli kvitt folk.

Nei, gamle Akershus. 

Anonymkode: 60e00...6b8

Du får si i fra om dere lyser ut en stilling. Jeg er forøvrig ikke vant til at vi sminker oss mer enn mascara, og det er ikke noe regler for antrekk hos oss.

Jeg innser etter denne tråden at jeg virkelig må bytte arbeidsgiver.

Anonymkode: 870af...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du får si i fra om dere lyser ut en stilling. Jeg er forøvrig ikke vant til at vi sminker oss mer enn mascara, og det er ikke noe regler for antrekk hos oss.

Jeg innser etter denne tråden at jeg virkelig må bytte arbeidsgiver.

Anonymkode: 870af...3ed

Haha, jeg skal si ifra her neste gang. Det skjer ikke så ofte da, for folk er generelt veldig fornøyde og vi har lite gjennomtrekk. Hos oss er det heller ikke regler for antrekk, og man kler seg som man vil. Noen pynter seg mye og andre går i mer behagelige klær. 

Anonymkode: 60e00...6b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, har stort overskudd, behandler saker bare dager inn i saksbehandlingen, ingen restanser, bred støtte i innbyggerne og generelt bare velstand. 

Vi har også fast 14-kaffe hver dag og fredagsquiz hvor vi får kake. Vi har alle egne kontorer. Delte kontorer hadde vi før, og da synes jeg det ble vanskelig å gjøre noe som helst. 

Du må jo ikke kakle om du ikke vil. Det er fritt frem å gå inn på kontoret sitt og lukke døra. 

Det kan tenkes, men det er kommunen og det er umulig å bli kvitt folk.

Nei, gamle Akershus. 

Anonymkode: 60e00...6b8

Lillestrøm?

Anonymkode: 3f902...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten i rommet er jo hvor mye tid som spares på hjemmekontor. 

Reise til/fra jobb, hver dag. 

Effektiv bruk av lunsj 

Mindre dødtid 

osv. 

Bare på reising sparer jeg 20 min hver dag, som nesten tilsvarer 80 timer i året. Det er 80 timer jeg ikke får betalt for, eller kan gjøre noe med. 

Har jeg noe husarbeid som må gjøres, så kan jeg bruke 15-20 min på dette i lunsjtiden. Lage middag på forhånd? Klesvask? Støvsuge? osv. jeg får rett og slett mer fritid. 

Kan sette på en film i bakgrunnen, eller andre ting som ikke er like lett å gjøre når du er på jobb. 

Anonymkode: bde4c...98c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontorløsningen har vært en åpenbaring for min del.

Etter pandemien blir det fast hjemmekontor 3-4 dager i uken, noe som passer meg helt perfekt. Dessverre er det fortsatt mange uvitende der ute som tror at hjemmekontor er synonymt med fri, men sånn er det faktisk ikke i den virkelige verden.

Selv kommer jeg meg opp slik at jeg er på jobb kl.7, selv om jeg sitter hjemme. Jeg har prosjekter som skal leveres, så det faller ganske fort igjennom om jeg bare daffer rundt. Har eget dedikert kontor i huset, så jeg sitter ikke i sofaen med pc i fanget og Dr.Phil på tv. Hva er det egentlig folk tror? Mange som ser på seg selv og tror alle er like?

Jeg sparer i hvert fall masse tid og ikke minst penger med å kunne ha denne løsningen. Å sist men ikke minst, jeg gjør jobben min og får levert alt i tide. Tenk det! Savner ikke kontorlandskapet bitte litt en gang.

Anonymkode: 42130...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...