Gå til innhold

Mistet pappa i går. Bror vil heller på ferie enn i begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår deg godt. Jeg ville vært sykt skuffet i samme situasjon. Men kanskje ikke overrasket da jeg også har noen utrolig selvsentrerte familiemedlemmer.

Anonymkode: 20f11...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer TS. Ang. Begravelse så skal zen finne sted 10 dager etters dødsfall da det står i loven om gravlegging så broren din får neppe gjennomslag for utsettelse her på grunnlag av ferie.  Veldig trist at dere opplever dette ❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (Akkurat nå):

Kondolerer TS. Ang. Begravelse så skal zen finne sted 10 dager etters dødsfall da det står i loven om gravlegging så broren din får neppe gjennomslag for utsettelse her på grunnlag av ferie.  Veldig trist at dere opplever dette ❤❤

Joda, ferie kan være en god nok grunn for utsettelse! Vi fikk det når morfar døde og kusinen min skulle ut og reise få dager etter dødsfallet, var ingen problem!

Anonymkode: 6b4a1...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, ferie kan være en god nok grunn for utsettelse! Vi fikk det når morfar døde og kusinen min skulle ut og reise få dager etter dødsfallet, var ingen problem!

Anonymkode: 6b4a1...2a2

Her hvir jeg bor har man fått avslag pga slikt. Det skal veldig tungtveiende grunner for å utsette. De fleste tenker ikke over at det skjer en prosess med kroppen. Velger man kremasjon så stiller det seg annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, MiominMio said:

Her hvir jeg bor har man fått avslag pga slikt. Det skal veldig tungtveiende grunner for å utsette. De fleste tenker ikke over at det skjer en prosess med kroppen. Velger man kremasjon så stiller det seg annerledes.

Hva har det å si at det skjer en prosess? Åpen kiste er da ikke vanlig i Norge uansett? Anbefaler forøvrig kremasjon.

Anonymkode: 292fc...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva har det å si at det skjer en prosess? Åpen kiste er da ikke vanlig i Norge uansett? Anbefaler forøvrig kremasjon.

Anonymkode: 292fc...805

Der kommer ganske sterk lukt.....trenger jeg si mer? Har ingenting med åpen kiste. Samt det er dette med verdighet også. En avdød skal legges til hvile. 10 dager er forøvrig virkedager

 

https://www.gravplassveileder.no/gravferd/frist-for-gravlegging-og-kremasjon/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 21.29):

Mistet pappa til komplikasjoner i går.. lungebetennelse, oppå kreften. 
jeg så han dø😭 og det var traumatisk i seg selv. Aldri sett noen dø før, og spesielt en jeg elsket så høyt har gjort at jeg ikke får bildet ut av tankene. Jeg og mamma sov med han på sykehuset de siste dagene. Vi trodde han skulle klare å komme seg over den lungebetennelsen, da verdiene hans var blitt stabile igjen, men nei... 😭😭😭

jeg hylgråter og har det så vondt. Tanken på å aldri få se han igjen eller høre de vittige spøkene hans. Det lindrer ikke smerten at jeg har dødsangst for hva som finnes etter heller. 
jeg går rundt å blir gal snart. Aldri opplevd slik sorg. Jeg er utrøstelig.

i dag fikk jeg også beskjed fra broren min(som ellers ikke har vært så nær min far) om vi kunne utsette begravelsen til over 2 uker !! Selvom det er vanlig å gravlegges etter en. Jeg vil ikke at pappas kropp skal ligge i kjelleren i over 14 dager pga han og familien skal til varmere strøk, bade og sole seg?!? Nå har det da oppstått konflikter i familien grunnet det. Men jeg synes det er heller opp til oss og bestemme. Mamma som var gift med han i 33 år og jeg som bestandig!! Har vært der og hjalp han til siste slutt. Føler det er å ikke respektere pappa. 
fikk til svar at «du må skjønne at vi har en 70 000 krs tur Som venter». Selvom jeg sa man kan avlyse når det er nært dødsfall i familien. Fått en del uhyggelige meldinger i dag Ifølge dette😭

 

Anonymkode: 00ebc...aa8

Jeg hadde heller ikke avbestilt turen. Pappan din er død, det spiller ingen rolle for han, han fins ikke mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MiominMio said:

Der kommer ganske sterk lukt.....trenger jeg si mer? Har ingenting med åpen kiste. Samt det er dette med verdighet også. En avdød skal legges til hvile. 10 dager er forøvrig virkedager

 

https://www.gravplassveileder.no/gravferd/frist-for-gravlegging-og-kremasjon/

Sønnen har bedt om at far gravlegges på 11. virkedag etter dødsfallet, vet ikke hvordan de teller det. Lukter det såpass ille at man merker det i kirken allerede da? Burde man vurdert å fryse dem i steden for å kjøle?

Anonymkode: 292fc...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...