Gå til innhold

Er det innafor å ikke be folk inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er fælt når man må endre en vane :) Stor forskjell på å vente litt med middagen, enn å endre en konkret ting man har avtalt å gjøre. 

Anonymkode: cacf7...6e4

Det der var ikke svar på spørsmålet mitt. Hvorfor er det dårlig kikk å forholde seg til egne planer? Er det ikke frekt å forvente at andre gjør om på planene sine pga uanmeldt besøk?

 

Anonymkode: bb8cd...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her :)

Jeg synes det bare er koselig at mannen og Per er venner, og det hender at mannen tar en tur innom Per og Kari, men da har han ringt Per på forhånd for å høre om han er hjemme og om det passer. Jeg er aldri med dit - selv om de maser på mannen om at jeg må være med.

Jeg liker rett og slett ikke Kari. Føler at hun hele tiden skal lære meg opp til og gjøre ting på hennes måte, men jeg er voksen og gjør ting på min måte. Hun er pensjonist og gjør ting på sin måte. Det er også mye gnål med Kari, og jeg blir rett og slett sliten av henne. 

Jeg føler også at det er et aldersspenn her. Jeg har ikke noe imot eldre mennesker, er oftest veldig koselig å treffe de, men er ikke interessert i å være omgangsvenn med pensjonister. Jeg er ikke helt der enda.

Er redd for at hvis de først får et lite tak i lillefingeren, så sluker de hele hånden. 

Anonymkode: 5240b...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 0.58):

For noen år siden så møtte mannen og jeg et par som er endel eldre enn oss på ferie. La oss kalle de Per og Kari. Det viste seg at de bor i samme små by som oss.

Mannen min og den Per fant fort tonen, og har møttes noen ganger. Men jeg fant ikke tonen men Kari, og er ikke interessert i å omgås henne. Dette vet mannen min, og vi møtte Per her om dagen da vi var på butikken. Mannfolkene pratet litt, og mannen min sa til Per at han bare kunne stikke innom på kaffe. Per sa noe sånt som "Ja det kan vi" Mannen min sa du kan.

Dagen etter troppet Per og Kari opp på døren vår, rett etter arbeidstid. Vi hadde ikke fått spist middag en gang. Per og Kari er pensjonister og spiser middag mye tidligere enn oss. I tillegg så har jeg hørt at hvis de først kommer på besøk, så blir de sittende til langt ut på kvelde. Dette har vi opplevd en gang tidligere da Per kom innom en tur. Han ble sittende til langt over sengetid for oss som skulle på jobb dagen etter.

Er det innafor å si at det ikke passer hvis de igjen skulle dukke opp på besøk? Ihvertfall når de kommer på en tid som passer dårlig for oss? 

Anonymkode: 5240b...bd5

Her hadde jeg laget middag og satt det frem som tapas, så kan de sultne ta. 🤭😅 

Og så si at så kos med besøk men jeg må legge meg jeg. Dere bestemmer selv når dere må gå. Natta da, kjære og kari og per. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

liker rett og slett ikke Kari. Føler at hun hele tiden skal lære meg opp til og gjøre ting på hennes måte, men jeg er voksen og gjør ting på min måte. Hun er pensjonist og gjør ting på sin måte. Det er også mye gnål med Kari, og jeg blir rett og slett sliten av henne

😂😂 som en svigermor du ikke har spurt om. Det er koslig da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (8 timer siden):

😂😂 som en svigermor du ikke har spurt om. Det er koslig da. 

Svigermor lever ikke lenger, så jeg har sluppet billig unna ;) Neida, svigermor var ei veldig grei dame :) Hun var ikke belærende og hun blandet seg ikke oppi ting hun ikke hadde noe med. Hun var rett og slett trivelig og være sammen med. 

Anonymkode: 5240b...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så jævla farlig om dere ikke har spist middag? Hva med å spise selv om Per og Kari er der, og evt tilby de mat også?

Som noen andre skrev, typisk norsk mentalitet! 😅 «Du må gå hjem, for vi skal spise nå»

Anonymkode: 92ad1...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det så jævla farlig om dere ikke har spist middag? Hva med å spise selv om Per og Kari er der, og evt tilby de mat også?

Som noen andre skrev, typisk norsk mentalitet! 😅 «Du må gå hjem, for vi skal spise nå»

Anonymkode: 92ad1...7d9

Hva med at vi er slitne etter jobb, og har knapt kommet inn døra? 

Anonymkode: 5240b...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva med at vi er slitne etter jobb, og har knapt kommet inn døra? 

Anonymkode: 5240b...bd5

Jo da, jeg er enig. Det er slitsomt med sånne som kommer uanmeldt.

Anonymkode: 92ad1...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja det er innenfor :) 

Vær så snill og slutt å spamme forumet med gamle tråder med dine intetsigende innlegg

Anonymkode: 83dd0...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterer KUN mine ALLER nærmeste hjem...aldri nye.

Anonymkode: 21b8c...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 1.15):

Ja, jeg tenker også at det må være lov å si at det ikke passer. Er bare oppdratt til å ta imot besøk og smile pent. Men Per og Kari er mennesker som fort kan fly ned dørene her hvis de først har kommet på innsiden. De har ikke barn og heller ikke så stort nettverk. 

Men det er ikke alltid det passer med besøk, og ikke alle man vil omgås. 

Jada, mannen sa til Per at han kunne komme innom. Han sa også at de gjaldt Per.

Det er ganske slitsom å komme hjem fra jobb og skulle være vert med en gang, ikke få sette seg ned å puste ut engang. Å ja, rutiner og ting må gjøres, og når man ikke er helt frisk selv så må husarbeid/ klesvask osv, fordeles utover uken så ikke alt hoper seg opp. Det har ihvertfall ikke jeg helse til. 

Det er også altfor sent og begynne å lage middag kl 20 - 20.30. 

Anonymkode: 5240b...bd5

Kjære deg. Sannheten her er at du vil være for deg selv. Først skal du spise, så ordne klesvask, så hvile, deretter sove.. kort sagt det passer aldri. Klesvask kan alltid vente. Selv vasker jeg flere maskiner om dagen og det tar ikke særlig mye tid. Du kan også spise noe enkelt, eller ha frossenpizza i fryseren som dere kan dele om noen kommer på besøk. 

Du kan ikke si til per " DU kan gjerne komme innom, men for all del ikke ta med Kari." Hvordan skal vel per forklare det for kari uten at det blir kleint? 

Anonymkode: 6c190...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg inviterer KUN mine ALLER nærmeste hjem...aldri nye.

Anonymkode: 21b8c...16f

Og likevel føler nordmenn seg ofte ensomme...  hmm ..  

Anonymkode: 6c190...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 22.00):

Er det så jævla farlig om dere ikke har spist middag? Hva med å spise selv om Per og Kari er der, og evt tilby de mat også?

Som noen andre skrev, typisk norsk mentalitet! 😅 «Du må gå hjem, for vi skal spise nå»

Anonymkode: 92ad1...7d9

Hvis du f eks har tint opp fire medisterkaker da, har liggende én pose Toro-saus og seks poteter. Hva da? Man er aldri forberedt på to ekstra gjester! 

Anonymkode: 01424...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 1.15):

Ja, jeg tenker også at det må være lov å si at det ikke passer. Er bare oppdratt til å ta imot besøk og smile pent. Men Per og Kari er mennesker som fort kan fly ned dørene her hvis de først har kommet på innsiden. De har ikke barn og heller ikke så stort nettverk. 

Men det er ikke alltid det passer med besøk, og ikke alle man vil omgås. 

Jada, mannen sa til Per at han kunne komme innom. Han sa også at de gjaldt Per.

Det er ganske slitsom å komme hjem fra jobb og skulle være vert med en gang, ikke få sette seg ned å puste ut engang. Å ja, rutiner og ting må gjøres, og når man ikke er helt frisk selv så må husarbeid/ klesvask osv, fordeles utover uken så ikke alt hoper seg opp. Det har ihvertfall ikke jeg helse til. 

Det er også altfor sent og begynne å lage middag kl 20 - 20.30. 

Anonymkode: 5240b...bd5

Du sier det egentlig greit her. At dette har du ikke helse til. Kan du si det til dem? At du har dårlig helse, og har nok med å klare hverdagen? 
Det er jo en ærlig sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Passer det ikke så passer det ikke. For min del må besøk planlegges. Nøye! Helst ikke tilby så mye heller så de ikke blir så lenge. Liker ikke besøk, mislikt det siden barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...