AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Del Skrevet 1. juli 2022 Er det tryggest å kjøpe bil fra forhandler? får god service, og kyndige personer. Anonymkode: 06c8a...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #2 Del Skrevet 1. juli 2022 Dersom du ikke vet hva du ser etter og "kan" bil så er det enklest og tryggest å forholde seg til forhandler ja. Da er det forbrukerkjøpsloven som gjelder (ikke kjøpsloven) og det er lite sannsynlig at forhandleren stikker av over natta. MEN, vær litt edruelig til forhandler uansett. Har de drevet lenge? Er det en større kjede eller en enmannsforhandler på hjørnet? Har de eget verksted? Hva sier rykte på bygda om de? Det koster lite å søke opp navnet på Google. Og kan potensielt spare deg for mye pes. Men du betaler og mer. Men i mine øyne er det verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Del Skrevet 1. juli 2022 Snublefot62 skrev (26 minutter siden): Dersom du ikke vet hva du ser etter og "kan" bil så er det enklest og tryggest å forholde seg til forhandler ja. Da er det forbrukerkjøpsloven som gjelder (ikke kjøpsloven) og det er lite sannsynlig at forhandleren stikker av over natta. MEN, vær litt edruelig til forhandler uansett. Har de drevet lenge? Er det en større kjede eller en enmannsforhandler på hjørnet? Har de eget verksted? Hva sier rykte på bygda om de? Det koster lite å søke opp navnet på Google. Og kan potensielt spare deg for mye pes. Men du betaler og mer. Men i mine øyne er det verdt det. de setter prisen på bruktbil langt høyre enn hva det kostet når det ble lansert. er dette et argument til pruting? Anonymkode: 8d393...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Del Skrevet 1. juli 2022 Det er sikkert dårlig gjort å skjære alle over én kam, men du gjør deg selv en tjeneste ved å skygge unna forhandlere som heter noe med "Invest" e.l. Mye rart der. Anonymkode: 0c2b0...355 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Del Skrevet 1. juli 2022 Ikke bare forhandler, da noen forhandlere er skikkelig flink på å lure kundene sine - jeg ville sett etter merkeverksted eller i det minste søkt de opp og gjort litt research på hvor fornøyd kundene er osv.. Anonymkode: cbebe...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #6 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): de setter prisen på bruktbil langt høyre enn hva det kostet når det ble lansert. er dette et argument til pruting? Anonymkode: 8d393...820 Gjør de det? Jeg kjøpte nylig bruktbil hos forhandler og den var ikke priset høyere enn når den var ny. Så det var en litt vel generell påstand? Det finnes et lite marked nå med populære elbiler som de sliter med å få tak i som kan være likt eller noe høyere i pris enn når den ble solgt. Men dette er populære modeller med lang rekkevidde og veldig få kilometer på telleren. Når det gjelder pruting er det alltid rom for pruting. Men som regel er det enklere å få inkludert utstyr eller tjenester enn det er å få redusert prisen. Jeg klarte kun å prute prisen ned en tusenlapp eller noe sånt, men jeg klarte å få inkludert ekstrautstyr og tjenester for tett opp mot 40k (tuning, utvidet nybilgaranti, gratis dekkhotell i to år og takstativ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er det tryggest å kjøpe bil fra forhandler? får god service, og kyndige personer. Anonymkode: 06c8a...54e I teorien er det tryggere. Samtidig må du tenke på at du betaler 20% mer av en forhandler OG hvis du har noe å klage på så er de proffe og kan lett knuse deg ved en twist. Så det blir en samlet vurdering, prisforskjell, hvilken bil, garanti, forhandlere som tar ansvar, service avtale med i prisen osv. Uten at jeg har gjort et bevisst valg så har jeg kjøpt nyere biler til 300.000 pluss hos forhandeler og kranglet meg til service avtale/vinterdekk ol. Biler under 200.00 alltid privat. Biler billigere enn 200.000 selges ofte av mindre selvstendige eiere hvor påslaget blir høy og bilene er slike importørene ikke vil ha i sine haller. Eks: VW importøren som tar en eldre Opel innbytte, de videreselger bilen til en oppkjøper på Osloo øst eller Enebakk som legger på 30.000 og sender den ut med 3 mnd garanti (med endel betingelser og unntak). SLike biler kan man like godt kjøpe privat. Anonymkode: 65adc...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg var helt sikker på at jeg skulle kjøpe hos forhandler, men så endte jeg med å handle privat. Det gikk heldigvis veldig bra, og ble veldig mye billigere, så satte jeg av resten av budsjettet til eventuelle reparasjoner. Synes uansett det er en trygghet å få "min" mekaniker til å gå over bilen, uansett hvor den er kjøpt. Anonymkode: 762d0...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Del Skrevet 1. juli 2022 Loven er én ting, men det er så mange sleipe forhandlere - også med store merkevarenavn. Mobile-kjeden f.eks. er jo bare kjeltringer, elendig kultur der for å gjøre bruktbil- og nybilgaranti rett. Problemet med å handle hos en profesjonell aktør er at du snakker med noen som vet så mye mer enn deg. For mange er fristelsen for stor til å utnytte dette ganske grovt. I tillegg vil man jo gjerne ha en bestemt type bil. Da er det ikke bare å forhøre seg etter "oppriktige" forretninger i nærmiljøet, det må også passe med den biltypen man vil ha. Anonymkode: 11cfd...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Del Skrevet 1. juli 2022 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Gjør de det? Jeg kjøpte nylig bruktbil hos forhandler og den var ikke priset høyere enn når den var ny. Så det var en litt vel generell påstand? Det finnes et lite marked nå med populære elbiler som de sliter med å få tak i som kan være likt eller noe høyere i pris enn når den ble solgt. Men dette er populære modeller med lang rekkevidde og veldig få kilometer på telleren. Når det gjelder pruting er det alltid rom for pruting. Men som regel er det enklere å få inkludert utstyr eller tjenester enn det er å få redusert prisen. Jeg klarte kun å prute prisen ned en tusenlapp eller noe sånt, men jeg klarte å få inkludert ekstrautstyr og tjenester for tett opp mot 40k (tuning, utvidet nybilgaranti, gratis dekkhotell i to år og takstativ). sier du jeg lyver? jeg har undersøkt lanseringsprisen og ser toyota kostet ikke mer enn 320 000 og nå over 340 000, 2019 mod. Anonymkode: 8d393...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #11 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): sier du jeg lyver? jeg har undersøkt lanseringsprisen og ser toyota kostet ikke mer enn 320 000 og nå over 340 000, 2019 mod. Anonymkode: 8d393...820 Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Del Skrevet 1. juli 2022 Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Link? google er din venn!! Anonymkode: 8d393...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 1. juli 2022 #13 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg har alltid kjøpt bruktbiler på finn.no fra privatpersoner. Veldig bra biler. Jeg stoler på at EU-kontrollen avdekker feil og mangler på bilen. Hvis en bil nylig har blitt EU-godkjent, betyr det at den er trygg å kjøre. Det er det jeg ser etter i en bil. Men obs - for min del har det alltid vært snakk om biler til under 40.000kr. Kan ikke uttale meg om dyre, nyere biler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #14 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): google er din venn!! Anonymkode: 8d393...820 Det er ikke min jobb å dokumentere din påstand. Så enten klarer du å hoste opp noe som underbygger påstanden din eller så er det ganske åpenbart at du bløffer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Del Skrevet 1. juli 2022 Om selger har tatt en salgstest hos NAF så hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter. Anonymkode: 61ce2...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Del Skrevet 1. juli 2022 man får jo opplevelse at når du kommer til en forhandler, så er det mennesker som jobber hverdag med bil. De har kunnskap, og jeg regner med de har gått igjennom bilen. Engang når jeg kjøpte bilen hos forhandler, og eksos potten røk etter to måneder, så fikk jeg reparert bilen på verkstedet deres. Vet ikke om det hadde fungert om jeg kjøpte bilen privat. Anonymkode: 06c8a...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Del Skrevet 1. juli 2022 reparert på verkstedet deres, og det betalte jeg ikke noe for. Anonymkode: 06c8a...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Del Skrevet 1. juli 2022 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Det er ikke min jobb å dokumentere din påstand. Så enten klarer du å hoste opp noe som underbygger påstanden din eller så er det ganske åpenbart at du bløffer. hvem faen er du?! Anonymkode: 8d393...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juli 2022 #19 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): hvem faen er du?! Anonymkode: 8d393...820 Han som ser en tåpelig påstand og prøver å få den som kom med påstanden å dokumentere påstanden sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Del Skrevet 1. juli 2022 Snublefot62 skrev (53 minutter siden): Han som ser en tåpelig påstand og prøver å få den som kom med påstanden å dokumentere påstanden sin. nesevis, pass på så du ikke snubler og slår nesa di du holder så jævlig høyt. Anonymkode: 8d393...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå